"Wysokie" odsetki w parabanku

Data: 2009-06-16 12:17:28
Autor: kris
"Wysokie" odsetki w parabanku

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1b3c4i3zuwnlb$.myk5o9d5eefm.dlg40tude.net...
Niedawno na grupie był wątek narzekający na temat wysokich odsetek w
kredytach bankowych. W warszawskiej gazecie z ogłoszeniami "Oferta"
(wychodzi też w innych miastach) jest zawsze cała masa ogłoszeń firm
zajmujących się udzielaniem kredytów. Zadzwoniłem pod kilka numerów,
większość to firmy sprzedające kredyty zwykłych banków, ale nie wszystkie.
Firma reklamująca się jako udzielająca kredytów każdemu, bez sprawdzania w
bik, bez zaświadczeń i poręczycieli, przedstawiła mi przez telefon
następującą ofertę:

kwota pożyczki: 15000 zł
rozłożona na 60 miesięcznych rat
miesięcznie do spłaty 700 zł

Co w skali 5 lat daje nam 42000 zł do spłaty.

Chyba jednak nie ma co narzekać na banki, bo tam oprocentowanie najwyżej
zbliża się do 30% :)

Do 30% to jweszcze trochę brakuje. Aktualnie najwyższe oferty sa w granicach 21-22%
15000zł na 60miesiecy przy oprocentowaniu 22% daje ratę 415zł. 415zł*60rat = 24900zł.
Skoro piszemy o max kosztach to dolicz jeszcze 5% prowizji(750zł) i z 2000ubezpieczenia.
Czyli maksymalnie niekorzystna oferta teraz to taka ze biorąc 15000zł masz 12650zł kosztów(9900zł odsetek+750zł prowizji+2000ubezpieczenia)
Ale to chyba naprawdę maksymalnie niekorzystna oferta i łatwo znależć lepszą. No chyba że ktoś w BIK ma nieciekwą historie ew, zaległości w ZUS/US lub nie ma oficjalnych dochodów.

Krzysiek

"Wysokie" odsetki w parabanku