Data: 2020-08-22 11:28:19 | |
Autor: cef | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020 Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów analizuje te parametry bardziej szczegółowo? (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest) |
|
Data: 2020-08-22 14:15:30 | |
Autor: PiteR | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
in <news:5f40e532$0$17363$65785112news.neostrada.pl>
user cef pisze tak: W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze: Nie ci co kupują bryłę. no jak Krysia podoba ci się? no to fajnie ;) -- Piter Dlaczego się nie zatrzymałeś? To pułapka. Widziałeś kiedyś zepsutego Della? |
|
Data: 2020-08-22 20:29:12 | |
Autor: sczygiel | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał:
W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze: Pewnie niewielki. w hameryce wlasciwie tej mocy nie podaja. Tylko ilu litrowy jest silnik i jego typ (I4, V6, V8). Znaczy sie producenci podaja, ale trza sie dogrzebac a jakis dealer czy ogloszeniodawca juz nie pisze. Nie ogarniaja. Zreszta taki Peter co tu pisuje tez farmazoni bo ani charakterystyki nie sprawdzil ani przyspieszen katalogowych 0-100, 60-100 czy jak to teraz sie podaje. Ani nawet nie zapytal czy skrzynia jakos kompensuje te charakterystyke silnika. No i tak patrze w co on patrzyl i nijak nie widze na stronie 1.5L silnika 125KM. Jest 121KM. I nawet on, ten ciekawy, nieco swiadomy pytacz nie ogarnia ze niutonometry na wale sa tak istotne jak wolty na zarowce. Wiec tak, masz racje. Wiekszosc ma takie pojecie o temacie ze w sumie sie producentom nie dziwie ze sie tym nie chwala :) |
|
Data: 2020-08-23 11:31:47 | |
Autor: Adam | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
W dniu 2020-08-23 o 05:29, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał: Ale z punktu widzenia użytkownika, a nawet typowej "blądynki", to takim "wąskim" silnikiem, gdzie obok siebie jest i moc i moment, ciężko się jeździ ze skrzynią ręczną. Taki silnik nadaje się do skrzyń bezstopniowych. Natomiast przy płaskiej charakterystyce jeździ się dużo łatwiej, nie trzeba wkręcać na obroty, nie trzeba redukować przed wyprzedzaniem - oczywiście dla skrzyń manualnych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2020-08-25 11:13:14 | |
Autor: sczygiel | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
W dniu niedziela, 23 sierpnia 2020 04:31:49 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2020-08-23 o 05:29, sczygiel@gmail.com pisze: Demonizujesz. Moge sie zalozyc o tytke orzechow ze jakbys porownal charakterystyki tego silnika to beda wyzej od danych tego starego. Mozna sie czepiac ze auto jest ciezsze ale to nie wina silnika tak jak to jest ujmowane w pytaniu. I jak juz pisalem, czasy 0-100 czy 60-100 sa pewnie dla tego nowego auta lepsze albo porownywalne od tego starego. Nie sprawdzalem ale mysle ze tak jest. |
|
Data: 2020-08-23 17:49:01 | |
Autor: J.F. | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8dc891e0-ad3c-49be-b328-138189994cc7o@googlegroups.com...
W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał: W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze: A co wam daje ta analiza ? Trzeba sie pytac ile jest tych Nm przy 3000 i 2000 rpm. Pewnie niewielki. To chyba jakis inny spisek. Predkosci maksymalnej tez nie podaja ... i tak jest znacznie wieksza niz dozwolona ... J. |
|
Data: 2020-08-28 08:35:38 | |
Autor: sczygiel | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
W dniu niedziela, 23 sierpnia 2020 10:49:40 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8dc891e0-ad3c-49be-b328-138189994cc7o@googlegroups.com... No wlasnie IMHO nieduzo. Troche, zeby wiedziec czy auto to muł czy jednak jakoś żwawiej umie jechać. >Pewnie niewielki. Nie wiem czy spisek. Moim zdaniem zeby dobrze opisac zachowanie auta trzeba znac i moc, i charakterystyke, i skrzynie, i wage, i opony/kola, i charakterystyke zawieszenia i tak dalej. Czy to zgłupienie klientow czy jakis durny zabieg dilerow nie wiem. Jak ktos chce to znajdzie moc silnika opisanego jako 3.0L V6. Nie dziwie sie obu podejsciom. Bardziej sie dziwie czestej ignorancji w tym temacie nawet tu na grupie. |
|
Data: 2020-08-28 18:56:12 | |
Autor: J.F. | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1922dcb8-5f2a-4e39-aa5d-9e9604451e9bo@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 23 sierpnia 2020 10:49:40 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup Nie wiem czy spisek. Np https://businessinsider.com.pl/international/why-speedometers-go-to-140-or-160-mph-even-if-cars-cant-drive-that-fast/xd7z5gp In 1974, President Nixon created a national speed limit of 55 mph. In 1979, the head of the National Highway Safety Administration enacted a rule prohibiting gauges from going above 85 mph. President Reagan overturned the rule two years later, and manufacturers quickly got back to making 120 the top speed. Moim zdaniem zeby dobrze opisac zachowanie auta trzeba znac i moc, i charakterystyke, i skrzynie, i wage, i opony/kola, i charakterystyke zawieszenia i tak dalej. Czy to zgłupienie klientow czy jakis durny zabieg dilerow nie wiem. Jak ktos chce to znajdzie moc silnika opisanego jako 3.0L V6. Moze i znajdzie, tylko po co :-) Poza tym wiadomo, ze 3 litowy silnik nie ma takiego kopa jak 6 litrowy :-P https://www.ford.com/ Moc tam moze i gdzies znajdzies, ale znajdz predkosc maksymalna. Wyglada, jakby najwazniejsze to bylo ile mil na galonie :-) W sumie ... skoro wiadomo, ze moc jest duza, a limit predkosci maly, to po co patrzec na inne parametry :-) J. |
|
Data: 2020-08-23 19:03:58 | |
Autor: z | |
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2) | |
Dodatkowo wrażenie może zmieniać zestopniowanie skrzyni biegów.
Miałem kiedyś Almerę N16 1,5 98 KM. Dramatycznie się tym jeździło po mieście. Jedynka za krótka a dwójka za długa do tak mizernych njutów na dole ;-) |