Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)

Data: 2020-08-23 15:12:38
Autor: Zenek Kapelinder
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
sobota, 22 sierpnia 2020 o 08:21:22 UTC+2 Peter napisał(a):
Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020 silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić ALE jak czytam specyfikacje: moc maksymalna przy 6600obrotów a niuty 153Nm przy 4800 toto dramat jest mam obecnie silnik 1.4 wolnossący benzyna który ma 124niuty przy 2750, moc max 75KM przy 5000obr i jeździ toto bardzo fajnie, nie ma wrażenia muła wmieście a piszę czy nie było by lepiej autko kupić takiego zwykłego francuza 1.2 benzyna 75KM który ma 118Nm przy 2750 i będzie to lepiej sprawowało się w mieście ?
Gdzie w mieście chcesz te niutki wykorzystać? Rano jak w korku jedziesz do roboty czy jak w korku z niej wracasz?

Data: 2020-08-24 01:39:11
Autor: RadoslawF
[...]

Jeden w weekend preferuje siedzenie w fotelu przed TV a inny
zabawę fajnym autem.   :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 10:03:58
Autor: JDX
On 2020-08-24 01:39, RadoslawF wrote:
[...]
Jeden w weekend preferuje siedzenie w fotelu przed TV a inny
zabawę fajnym autem.   :-)
Fajnym bo pewnie w dizlu. Do tego ztjuningowanym poprzez wycięcie DPF-a. :-D

Data: 2020-08-24 10:20:01
Autor: z
W dniu 2020-08-24 o 10:03, JDX pisze:

Fajnym bo pewnie w dizlu. Do tego ztjuningowanym poprzez wycięcie DPF-a. :-D

Ha... Yaris I D4D fabrycznie bez dpfa to było fajne autko do miasta

Data: 2020-08-24 12:13:39
Autor: JDX
On 2020-08-24 10:20, z wrote:
W dniu 2020-08-24 o 10:03, JDX pisze:

Fajnym bo pewnie w dizlu. Do tego ztjuningowanym poprzez wycięcie
DPF-a. :-D

Ha... Yaris I D4D fabrycznie bez dpfa to było fajne autko do miasta

Samochód osobowy z dizlem z definicji nie jest fajny (co nie znaczy, że
nie nadaje się do jezdżenia). Bo jak to mówi ludowe porzekadło - z gówna
bata nie ukręcisz. :-D

Data: 2020-08-24 13:26:27
Autor: z
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
Przedstaw swoją definicję fajności w kontekście tematu.

Data: 2020-08-24 05:24:10
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 13:26:31 UTC+2 z napisał(a):
Przedstaw swoją definicję fajności w kontekście tematu.
Można przez pięć godzin myć i woskowac.

Data: 2020-08-24 14:19:40
Autor: JDX
On 2020-08-24 13:26, z wrote:
Przedstaw swoją definicję fajności w kontekście tematu.
Fajne auto to takie, którego nie produkuje się w wersji z klekotem.
Widziałeś kiedyś np. Merca SL, BMW M3-M8[*] czy Porsche 911 w dizlu? :-D
O Lambo, Ferrari itp. nawet nie wspominając. :-D W kontekście tematu -
fajne auto musi być dynamiczne (nie mylić z szybkie). Klekot z definicji
tego nie daje, choć w drogich autach z klekotami jest to chyba
kompensowane skrzynią biegów.

[*] Tzn. ja kiedyś widziałem i nie za bardzo chciało mi się w to
wierzyć. Właściciel uparcie twierdził, że to M5 z dizlem. Po ciptuningu,
coś około 370 KM. Ale to chyba jednak jakiś ulep był, bo w necie nie
znalazłem czegoś takiego (ale też mocno nie szukałem).

Data: 2020-08-24 19:01:41
Autor: z
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
Za dużo oglądałeś jutuba a za mało jeździłeś "klekotami"

Nic to... wrzesień za rogiem ;-)

Data: 2020-08-24 20:43:19
Autor: JDX
On 2020-08-24 19:01, z wrote:
Za dużo oglądałeś jutuba a za mało jeździłeś "klekotami"
Znaczy się można się zakochać w klekocie im dłużej się go używa? :-D Bo
ja to tak okazjonalnie cudzym się przejadę. I jeszcze żaden mi się nie
spodobał. Chociaż traktorem fajnie się jeździło. :-D

BTW. A co ma jutub do klekotów?

Data: 2020-08-24 12:09:49
Autor: RadoslawF
[...]

A może w elektryku "ztjuningowanym" przez wyłaczenie klimy z zamknięcie okien.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 12:24:36
Autor: JDX
On 2020-08-24 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

Nie wiem, elektryki mało popularne są, ja jeszcze nigdy takim nie
jeździłem. Ale z tego co ludzie mówią wynika, że przyspieszają świetnie,
więc jakieś znamiona fajności jednak mają, czego o osobówce z klekotem
raczej powiedzieć nie można. :-D

Data: 2020-08-24 12:51:50
Autor: K
On 24/08/2020 11:24, JDX wrote:
On 2020-08-24 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

Polemizowalbym czy e-Golf z zawrotna moca 134KM o wadze prawie 1600kg moze fajnie przyspieszac. No ale, ze przyroda nie znosi prozni wymyslono nowa miare przyspieszenia dla malych miejskich elektrykow: przyspieszenie od zera do 50kmh i tu e-Golf jest o 0.3 sekundy szybszy niz jego 148 konny odpowiednik w dieslu. Oczywiscie, ze do miasta to wytarczy bo o ile warunki pozwola to nikt normalny nie jedzie w miescie szybciej niz licznikowe 70kmh przy ograniczeniu do 50.

Data: 2020-08-24 14:05:14
Autor: Cavallino
W dniu 24-08-2020 o 13:51, K pisze:
On 24/08/2020 11:24, JDX wrote:
On 2020-08-24 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

Polemizowalbym czy e-Golf

A ten znowu z e-golfem.
Podaj za przykład auta spalinowego coś w rodzaju Dacii Logan, albo jakiegoś innego indyjskiego wynalazku i do niej się odnoś w porównaniach - podobna wartość poznawcza.

Data: 2020-08-24 13:08:11
Autor: K
On 24/08/2020 11:24, JDX wrote:
On 2020-08-24 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

Dlaczego? e-Golf swietnie pasuje.

Data: 2020-08-24 14:22:40
Autor: Cavallino
W dniu 24-08-2020 o 14:08, K pisze:

[...]

Zupełnie nie pasuje.
To wybitnie nieudana i dawno zarzucona koncepcja.
Takie Tata Nano w dziedzinie elektryków.

Data: 2020-08-24 14:17:19
Autor: K
On 24/08/2020 13:22, Cavallino wrote:
[...]

Ciekawe, ze to dalej sprzedaja.

Data: 2020-08-24 18:48:17
Autor: Cavallino
W dniu 24-08-2020 o 15:17, K pisze:
[...]

Bo do błędu ciężko się przyznać.
Zwłaszcza jak się popełniło kolejne w prawdziwym elektryku, który miał ten badziew zastąpić (ID3), więc nadal się za bardzo do sprzedaży nie nadaje.

A lamer się nie zna, to może kupi.

Data: 2020-08-24 14:30:46
Autor: JDX
On 2020-08-24 13:51, K wrote:
[...]
[...]
No widzisz, mniejsza moc (a jak waga?), a lepiej przyspiesza.

wytarczy bo o ile warunki pozwola to nikt normalny nie jedzie w miescie
szybciej niz licznikowe 70kmh przy ograniczeniu do 50.
Ja tam w mieście 50 rzadko kiedy lekko przekraczam, ale szybkość dojścia
to tych 50 jest dla mnie istotna. Dynamiczny po prostu jestem. :-)
Również jako pieszy czy rowerzysta.

Data: 2020-08-24 06:44:41
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 14:30:58 UTC+2 JDX napisał(a):
On 2020-08-24 13:51, K wrote: [...]
> [...]
Ja tam w mieście 50 rzadko kiedy lekko przekraczam, ale szybkość dojścia to tych 50 jest dla mnie istotna. Dynamiczny po prostu jestem. :-) Również jako pieszy czy rowerzysta.
Uśmieszki wstawisz jako dupochron czy taki się urodziłeś? Co Ci z tej dynamiki do pięćdziesiątki jak jesteś do świateł 387 w korku?

Data: 2020-08-24 16:57:22
Autor: JDX
On 2020-08-24 15:44, Zenek Kapelinder wrote:
[...]
Uśmieszki wstawisz jako dupochron czy taki się urodziłeś? Co Ci z tej
dynamiki do pięćdziesiątki jak jesteś do świateł 387 w korku?

Taki się urodziłem. Wesoły chłopak po prostu jestem. :-) A korków w moim
pueblo na szczęście zbyt wielu nie ma. Chociaż daje się zauważyć
tendencję wzrostową - suweren ewidentnie się bogaci więc golfy i passaty
w dizlu kupuje. :-)

Data: 2020-08-24 14:15:32
Autor: K
On 24/08/2020 13:30, JDX wrote:
On 2020-08-24 13:51, K wrote:
[...]
[...]

No do 50kmh o cale 0.3 sekundy z tym, ze jak mu depniesz o tych 50 to bedziesz musial zweryfikowac swoje plany na reszta dnia pod wzgledem ladowania. Co sie dzieje od 50kmh w zwyz nie wiem ale obstawiam, ze musi byc jakis mocno zauwazalny spadek w przyspieszeniu skoro wymyslili nowa miare do tego celu. Zaraz zacznie sie obnizanie max dopuszczalnej predkosci na autostradach tak aby wyniki testow i porownan pasowaly pod elektryki ;)

Data: 2020-08-24 13:27:19
Autor: z
Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
Jak to dobrze że gimbaza niedługo pójdzie w ławy ;-)

Data: 2020-08-24 06:39:54
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 13:27:22 UTC+2 z napisał(a):
Jak to dobrze że gimbaza niedługo pójdzie w ławy ;-)
Nie ciesz się tak bardzo. Gimbaza pójdzie do szkół i zaraz się zarazi wirusem. Na kwarantannie będzie się nudziła bardziej niż na wakacjach.

Data: 2020-08-24 14:24:22
Autor: JDX
On 2020-08-24 13:27, z wrote:
Jak to dobrze że gimbaza niedługo pójdzie w ławy ;-)
Znaczy się odstawi klekoty na parking i ulic zagracać nie będzie? :-D

Data: 2020-08-24 16:14:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-08-24 o 14:24, JDX pisze:

Jak to dobrze że gimbaza niedługo pójdzie w ławy ;-)
Znaczy się odstawi klekoty na parking i ulic zagracać nie będzie? :-D

Znaczy się jak największy idiota wpierdoliłeś się ze swoim klekotem
do rozmów o benzyniakach. I delikatnych aluzji nie łapiesz.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 08:57:23
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 16:19:24 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
Znaczy się jak największy idiota wpierdoliłeś się ze swoim klekotem do rozmów o benzyniakach. I delikatnych aluzji nie łapiesz. Pozdrawiam
Dałbyś jakieś przykłady tych dobrych zabaw zamiast siedzenia przy telewizorze. Mówisz A powiedz i B.

Data: 2020-08-24 18:43:13
Autor: RadoslawF
[...]

To już zależy co kto lubi.
Jeden szybki tor, drugi hamerykańskie wyścigi na krótkiej prostej
a trzeci wrak rejs. Do tego miłośnicy palenia gumy, miłośnicy
taplania w błocie czy upalania w lesie. No i modna ostatnio
w usa wspinaczka górska.
Na Islandii są jeszcze miłośnicy jazdy po jeziorkach.

Dla kapeluszników zloty aut (często po wiejskim tuningu) i podobne
metody aby postać zamiast pojeździć. :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 12:10:19
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 18:48:10 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
To już zależy co kto lubi. Jeden szybki tor, drugi hamerykańskie wyścigi na krótkiej prostej a trzeci wrak rejs. Do tego miłośnicy palenia gumy, miłośnicy taplania w błocie czy upalania w lesie. No i modna ostatnio w usa wspinaczka górska. Na Islandii są jeszcze miłośnicy jazdy po jeziorkach. Dla kapeluszników zloty aut (często po wiejskim tuningu) i podobne metody aby postać zamiast pojeździć. :-) Pozdrawiam
A z samochodem z tematu co być zaproponował żeby nie oglądać TV w niedzielę? Zdajesz sobie sprawę z tego że poproszony o odpowiedź rzeźbisz w gównie.

Data: 2020-08-24 23:27:16
Autor: RadoslawF
[...]

Nie ja rzeźbię w gównie, ty to robisz.
Nie pierwszy raz i nie ostatni.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 15:50:32
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 24 sierpnia 2020 o 23:32:13 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
Nie ja rzeźbię w gównie, ty to robisz. Nie pierwszy raz i nie ostatni. Pozdrawiam
Jako rzeźbiarz w gównie wybraleś gówniana taktykę odpowiedzi. Zaproponujesz jakieś rozrywki związane z samochodem z tematu? Tej że można go co tydzień woskowac nie używaj bo nie twoja.

Data: 2020-08-25 01:51:24
Autor: RadoslawF
[...]

Jako idiota wybrałeś niewłaściwą taktykę prowokowania.
Jako rzeźbiarz w gównie będziesz dalej próbował.
Próbuj.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-08-25 02:06:20
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 25 sierpnia 2020 o 01:56:11 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
> [...]
Jako idiota wybrałeś niewłaściwą taktykę prowokowania. Jako rzeźbiarz w gównie będziesz dalej próbował. Próbuj. :-) Pozdrawiam
Sam potrafisz coś wymyślić czy tylko jak papuga potrafisz powtarzać?

Data: 2020-08-25 12:52:09
Autor: RadoslawF
[...]

Jako rzeźbiarz w gównie próbujesz dalej.
Powodzenia życzę.
I sporej odporności na generowany smród.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-24 09:57:39
Autor: JDX
On 2020-08-24 00:12, Zenek Kapelinder wrote:
[...]
Gdzie w mieście chcesz te niutki wykorzystać? Rano jak w korku
jedziesz do roboty czy jak w korku z niej wracasz?

Do ciągania przyczepki z gruzem jak najbardziej się przydają. :-) I to w
mieście. Na dodatek w korku. :-)

Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)