Wysokość kołnierza w piastach Shimano pod V'ki i CL

Data: 2013-08-25 08:47:36
Autor: Rycki
Wysokość kołnierza w piastach Shimano pod V'ki i CL
Siemka,
Czy w piastach Shimano, załóżmy Deore M590 i M595 czyli pod V'ki i CenterLock, jest ta sama wysokość kołnierza?
Czy dla tych obu modeli piast, zakładając taki sam zaplot i taką samą obręcz, można zastosować szprychy tej samej długości?

Pzdr

Data: 2013-08-27 21:25:09
Autor: Wojtek Paszkowski

"Rycki" <rycki@poczta.onet.pl> wrote in message news:32cef912-2b0f-44bc-94d7-489931612d9bgooglegroups.com...

Czy w piastach Shimano, załóżmy Deore M590 i M595 czyli pod V'ki i CenterLock, jest ta sama wysokość kołnierza?

nie wiem, jak w tym konkretnym modelu, ale np. w LX kołnierze CenterLocka miały 6mm większy promień dziur w kołnierzach względem wersji pod v-brake. Plus spory (ok. centymetra) offset z lewej strony. Uwaga na piasty pod 6 śrub - tam kołnierze są znacznie wyższe.

Czy dla tych obu modeli piast, zakładając taki sam zaplot i taką samą obręcz, można zastosować szprychy tej samej długości?

tak na szybko wrzuciłem w kalkulator i o ile nic nie namieszałem, to wychodzi różnica 1-2mm w zależności od strony. Jeśli koło nie musi być perfekcyjne i opaska poradzi sobie z lekko wystającym gwintem, powinno dać radę.

pozdr

Wysokość kołnierza w piastach Shimano pod V'ki i CL