Wysoko¶æ n.p.m w telefonie

Data: 2012-10-18 08:48:55
Autor: G
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

Data: 2012-10-18 09:38:39
Autor: Iksiñski
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie

U¿ytkownik "G" <@> napisa³ w wiadomo¶ci news:507fa657$0$1229$65785112news.neostrada.pl...
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Data: 2012-10-18 10:15:30
Autor: radekp@konto.pl
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Thu, 18 Oct 2012 08:48:55 +0200, w
<507fa657$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>, G <@> napisa³(-a):

Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.?

Tak.

Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

Im lepszy chipset, tym dok³adniejsza. A jak± chcia³by¶?

Data: 2012-10-18 12:00:54
Autor: keramp z Pyrlandii
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
U¿ytkownik "G" <@> napisa³ w wiadomo¶ci news:507fa657$0$1229$65785112news.neostrada.pl...
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

Poda t± jak± ma zaprogramowan± w mapie(?). Chyba ¿e ma czujnik barometryczny, to co innego.
Zdrówka

Data: 2012-10-18 12:07:58
Autor: Michal Tyrala
Wysokość n.p.m w telefonie
On Thu, 18 Oct 2012 12:00:54 +0200, keramp z Pyrlandii wrote:
> Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li > tak to na ile jest ona dok³adna?

 Poda t± jak± ma zaprogramowan± w mapie(?).

A gdzie tam, przy fixie na odpowiedniej ilosci satalitow pozycja pionowa
tez jest wyliczana. Aczkolwiek zwykle z gorsza dokladnoscia niz w
poziomie.

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-18 14:34:58
Autor: Q
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Poda t± jak± ma zaprogramowan± w mapie(?).

W jakiej mapie?
O mamo...

Data: 2012-10-22 16:35:20
Autor: J.F
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
U¿ytkownik "keramp z Pyrlandii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
U¿ytkownik "G" <@> napisa³ w wiadomo¶ci
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

Poda t± jak± ma zaprogramowan± w mapie(?).

Ale przeciez w samolotach tez dziala.

Chyba ¿e ma czujnik barometryczny, to co innego.

Barometryczny wymaga znania aktualnego cisnienia odniesienia, bo inaczej to blad moze byc duzy.

Owszem - trekkingowym garminom czujnik cisnienia ulatwia jakos poprawny pomiar - z tym ze to chyba dziala w dwie strony - GPS sluzy do ustalenia dlugoczasowej poprawki, a barometr do krotkoczasowej.

J.

Data: 2012-10-18 14:34:09
Autor: Q
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.?

Nie - GPSy w telefonach sa wykastrowane z tej funkcji.

Data: 2012-10-18 14:39:19
Autor: Marcin Lubojanski
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.?

Nie - GPSy w telefonach sa wykastrowane z tej funkcji.

Mój o ¿adnym kastrowaniu nie wie i wysoko¶æ podaje :P

Pozdrawiam
Marcin Lubojañski
tablica og³oszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozk³ad PKS Katowice
www.duzy-biust.pl - porady dla Pañ obdarzonych du¿ym biustem, recenzje
staników, jak dobraæ odpowiedni biustonosz na du¿y biust, æwiczenia na
jêdrny biust

Data: 2012-10-18 13:42:51
Autor: Pszemol
Wysokość n.p.m w telefonie
Marcin Lubojanski <adres_email_na_www@home.pl> wrote:
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazać aktualną wysokość n.p.m.?

Nie - GPSy w telefonach sa wykastrowane z tej funkcji.

Mój o żadnym kastrowaniu nie wie i wysokość podaje :P

O ile ciekawszy byłby Twój post gdybyś podał model telefonu...

Data: 2012-10-22 16:07:06
Autor: Marcin Lubojanski
Wysokość n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
[...]

Staroć, Eten Glofish X500, używany aktualnie głównie jako GPS :P

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2012-10-22 16:23:15
Autor: Marcin N
Wysokość n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
[...]

Mój też podaje wysokość n.p.pm.

Ostatnio, gdy pływałem małą żaglówką po Zatoce Gdańskiej, GPS twierdził, że jestem 30m nad wodą a pomiar ma dokładność około 3m.

Nie spotkałem jeszcze GPSa, który wysokość podaje poprawnie.

--
MN

Data: 2012-10-22 16:29:58
Autor: Marcin Lubojanski
Wysokość n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
[...]

OziExplorer ma kilka przełączników na korekte wysokości w zależności od chipu. Dalej nie jest to dokładność +/- 3m ale powinno być lepiej niż 30.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2012-10-22 16:44:44
Autor: J.F
Wysokość n.p.m w telefonie
Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Kazdy ?
Watpie zeby komus sie chcialo kastrowac z tej funkcji.
No chyba ze Apple, tu nie watpie ze kierownictwo koncernu wie lepiej co klientowi potrzeba :-)

Nokia C6 potrafi, Samsung Omnia potrafi.

J.

Data: 2012-10-18 15:37:28
Autor: Maciej Bebenek
Wysokość n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazać aktualną wysokość n.p.m.?

Nie - GPSy w telefonach sa wykastrowane z tej funkcji.

Mój o żadnym kastrowaniu nie wie i wysokość podaje :P

Ale z założenia z dokładnością dużo mniejszą. Co prawda to było jeszcze
przed Sirf III, ale rejs wodolotem po Zatoce Gdańskiej odbywał się na
wysokościach od 0 do 44 m npm ;-)

Data: 2012-10-18 13:50:01
Autor: Pszemol
Wysokość n.p.m w telefonie
W dniu 2012-10-18 14:34, Q pisze:
[...]

To niezłe fale mieliście! Nie porzygałeś się? ;)

Data: 2012-10-18 18:26:26
Autor: J.F.
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Dnia Thu, 18 Oct 2012 08:48:55 +0200, G napisa³(a):
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazaæ aktualn± wysoko¶æ n.p.m.? Je¶li tak to na ile jest ona dok³adna?

Kiepsko. Odbiorniki GPS nie wiedziec czemu w pionie maja rozrzut wiekszy niz w
poziomie.

A dodatkowo ... gps mierzy wysokosc nad geoida WGS84. Tymczasem oficjalne
wysokosci n.p.m ustalali geodeci przez wieki, i maja inne geoidy
odniesienia. Roznica nazywa sie undulacja i w Polsce potrafi siegac
kilkudziesieciu metrow na poludniu.

I nigdy nie wiesz - czy twoj odbiornik podaje w/g wgs84, czy ma wbudowana
kompensacje, a jak ma to na ile dokladna, a jak nie ma, to czy program go
obslugujacy nie kompensuje ... trzeba sobie pojechac w znane miejsce i
wyskalowac :-)

J.

Data: 2012-10-18 18:00:27
Autor: Pszemol
Wysokość n.p.m w telefonie
Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazać aktualną wysokość n.p.m.? Jeśli tak to na ile jest ona dokładna?

Na przykład nad morze? :)

Data: 2012-10-19 02:38:28
Autor: J.F.
Wysoko¶æ n.p.m w telefonie
Dnia Thu, 18 Oct 2012 18:00:27 +0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
[...]

Na przyk³ad nad morze? :)

Nad Baltyk, bo gdzie idziej to trzeba tabele plywow studiowac :)
 Ale nie, bo tam undulacja jest zerowa, to sie nadal nie dowiesz co pokazuje
:-)

Szczyt w gorach, lotnisko ... choc tu glowy nie dam czy oni nie przechodza
ostatnio na wysokosci w/g GPS ..

J.

Wysoko¶æ n.p.m w telefonie