Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...

Data: 2009-09-10 08:09:09
Autor: Exploris
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
Koledzy !

.... potrzebuję zestawienie pokazujące rozmiar aktualnie występujących monitorów LCD (w ogromnej wiekszości przeciueż panoramicznych) z podaniem ich wysokosci rzyczywistegio obrazu w pionie np. monitor 19'' będzie miał wysokośc mniejszą niż kwadratowa 17'' - nie wiem czy dobrze nakreśliułęm o co mi chodzi ale może KTOŚ z Was czytał/widział  artykuł/informacje na ten temat to będę wdzięczny ...

--
Pozdrawiam ... Exploris.

Data: 2009-09-10 08:47:44
Autor: Mariusz Kruk
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Exploris"
[...]

"Rzyczywistego"?
A poza tym, samemu policzyć nie łaska? Jeśli założymy ten sam rozmiar
punktu, obliczenia są trywialne i powinno móc porównać rozmiary
monitorów dziecko z podstawówki. Proporcje przekątnych znasz, proporcje
boków znasz, masz wszystko czego trzeba.
A jeśli interesują cię rzeczywiste rozmiary obrazów każdego
poszczególnego modelu monitora, zostaje ci przekopywanie się przez
specyfikacje producentów.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-09-10 14:36:18
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Exploris" napisał:
[...]

chyba się domyślam o co ci chodzi i powiem ci tyle że monitory panoramiczne to dupa!:O)
nie kupuj tego syfu, rozglądaj sie wyłącznie za monitorami o formacie 4:3!:O)

Data: 2009-09-10 17:49:50
Autor: Gupik
Wysokość obrazu dla monitorów L CD ...
już mało ich jest tych 4:3

Data: 2009-09-10 18:26:04
Autor: de Fresz
On 2009-09-10 14:36:18 +0200, "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> said:

chyba się domyślam o co ci chodzi i powiem ci tyle że monitory panoramiczne to dupa!:O)
nie kupuj tego syfu, rozglądaj sie wyłącznie za monitorami o formacie 4:3!:O)

Gdyż albowiem?

de Fresz

Data: 2009-09-10 18:55:06
Autor: Papa Smerf
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
Órzytkownik "de Fresz" napisał:
Gdyż albowiem?

ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

Data: 2009-09-10 19:45:27
Autor: Terminator
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

chyba upadłeś na głowe z 13 piętra

Data: 2009-09-10 20:05:05
Autor: de Fresz
On 2009-09-10 18:55:06 +0200, "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> said:

Gdyż albowiem?

ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

Bo?

de Fresz

Data: 2009-09-10 23:02:45
Autor: Papa Smerf
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
Órzytkownik "de Fresz" napisał:
Bo?

bo monitor nie służy tylko do ogladania filmów o formacie 16:4!:O)
w innych formatach też są, a wtedy wygląda to tragicznie!:O(

Data: 2009-09-10 23:33:30
Autor: Sergiusz Rozanski
On 2009-09-10 18:55:06 +0200, "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> said:

Gdyż albowiem?

ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

Bo?

Bo on rozumiesz gra w gry, a one są kwadratowe, to że masz foto 3:2 plus
narzedzia, albo kod i browser, albo kod i manual, albo edytor tekstu i
email na raz to dla gracza mało znaczy ;)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-09-11 10:40:10
Autor: de Fresz
On 2009-09-11 01:33:30 +0200, Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> said:

[...]

A to przeprszam, ja widać grałem w jakieś zepsute, bo były prostokątne (16:10)...
;-)

de Fresz

Data: 2009-09-11 10:13:59
Autor: Dominik & Co
de Fresz napisał(a):

ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

Bo?

Bo choćby strony www znacznie wygodniej ogląda się mając więcej
miejsca w pionie?

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-09-11 10:49:48
Autor: de Fresz
On 2009-09-11 10:13:59 +0200, Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> said:

ponieważ bo przeważnie masz sporą część ekranu niewykorzystane!:O)

Bo?

Bo choćby strony www znacznie wygodniej ogląda się mając więcej
miejsca w pionie?

19" 4:3 1024 px wysokości
19" 16:10 900 px wysokości
20" 4:3 1200 px wysokości
20" 16:10 1050 px wysokości
24" 4:3 brak
24" 16:10 1200 px wysokości
30" 4:3 brak
30" 16:10 1600 px wysokości.

Ależ kolosalne różnice. Nie wpsominając że panoramy są nieco przesunięte klasowo (np. ze względu na cenę) w stosunku do "kwadratów" i odpowiednikiem klasycznej 19" jest 20", a klasycznej 20-21 jest 24". Ale powiedz mi proszę - ile na circa 150 px wysokości zmieścisz dodatkowych linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www, pochłaniasz zawartość wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

de Fresz

Data: 2009-09-11 11:05:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-09-11 10:49, Użytkownik de Fresz napisał:

[...]

Jeśli litera ma 15 px wysokości do 10 jeśli inną wartość to sobie
sam policz. :-)
A wchodząc na strony www często czegoś na nich szukamy a to
oznacza że przewijamy aby zobaczyć co jest w miejscu niewidocznym.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-11 13:01:51
Autor: de Fresz
On 2009-09-11 11:05:15 +0200, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> said:

A wchodząc na strony www często czegoś na nich szukamy a to
oznacza że przewijamy aby zobaczyć co jest w miejscu niewidocznym.
:-)

No właśnie tak z obserwacji własnych i kilku innych osób, postawię taką śmiałą tezę, że nawet przy wysokich rozdzielczościach, wykorzystuje się przy www realnie z góra 800 px w pionie. Reszta - kółkiem.

de Fresz

Data: 2009-09-11 16:01:38
Autor: tg
"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:h8d3ls$2nl$1node2.news.atman.pl...
A wchodząc na strony www często czegoś na nich szukamy a to
oznacza że przewijamy aby zobaczyć co jest w miejscu niewidocznym.

i dlatego trzeba sobie kupic panorame 30 cali i obrocic o 90 stopni :P
a tak powaznie - do czytania i wordowania panorama 24 cale z pivotem
jest o niebo lepsza niz zwykle kwadraciaki

co do normalnego uzytkowania - pole widzenia w poziomie jest znacznie
wieksze niz w pionie (no dobra, nie pole tylko kat) wiec panorama ma
i tutaj przewage nad klasycznymi monitorami - tylko trzeba sobie ja
kupic odpowiednio duza ;)

Data: 2009-09-11 11:19:07
Autor: Dominik & Co
de Fresz napisał(a):

Bo choćby strony www znacznie wygodniej ogląda się mając więcej
miejsca w pionie?

19" 4:3 1024 px wysokości

a) Większość (?) 19-tek "kwadratowych" to 5:4- to tak gwoli formalności.

odpowiednikiem klasycznej 19" jest 20", a klasycznej 20-21 jest 24". Ale powiedz mi proszę - ile na circa 150 px wysokości zmieścisz dodatkowych

Idąc tym tropem, 17" to to samo co 19'- też 1280x1024. Wysokość fizyczna
ekranu jest bez znaczenia?

linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www, pochłaniasz zawartość wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
dla każdego. Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
"strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

Wiem, można przeglądarkę pokonfigurować, paski narzędzi dać z boku i już
jest ekstra super wygodnie...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-09-11 12:58:36
Autor: de Fresz
On 2009-09-11 11:19:07 +0200, Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> said:

[...]

De facto na to co widać - bez najmniejszego. Ma inny rozmiar plamki, a więc w zależności od jakości wzroku obserwatora lub/i jego odczucia komfortu najpewniej trzeba przysunąć monitor nieco bliżej.

[...]

NIe wiem skąd wytrzasnąłeś te błyszczące, bo to akurat bzdura, ale patrząc z punktu widzenia fizjologii i ergonomii - tak, dla większości ludzi panorama jest lepsza. Oczywiście niektórzy mają swoję przyzwyczajenia, które zawsze wezmą górę nad tym co powyższe. Nie można też pomijać kwestii ekonomicznych oraz (co dotyczy bardzo nielicznych) specjalnych wymagań - np. monitory (foto-) graficzne.

Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
"strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

Mówisz że odpowiadająca tej 19" panoramiczna 20" z wysokością 1050 px będzie gorsza w tym względzie?

de Fresz

Data: 2009-09-11 14:03:57
Autor: ikov
Wysokość obrazu dla monitorów L CD ...
Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
dla każdego.

NIe wiem skąd wytrzasnąłeś te błyszczące, bo to akurat bzdura, a

Pewnie domyślnie monitory w laptopach, bo ciężko znaleźć z matowym ekranem, a na błyszczących można dostać k*y.

Data: 2009-09-10 16:49:02
Autor: Terminator

http://i29.tinypic.com/2cr4v2s.png

Data: 2009-09-11 07:20:33
Autor: Exploris
Użytkownik "Terminator" <terminator@conor.pl> napisał w wiadomości news:h8b3lt$4gq$1inews.gazeta.pl...

... potrzebuję zestawienie pokazujące rozmiar aktualnie występujących
monitorów LCD

http://i29.tinypic.com/2cr4v2s.png

i baaaardzo koledze dziękuję ... bardzo obrazowo przedstawione to o co mi chodzi ...

--
Pozdrawiam ... Exploris.

Data: 2009-09-11 15:09:30
Autor: WAM
Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
On Thu, 10 Sep 2009 16:49:02 +0200, "Terminator" <terminator@conor.pl>
wrote:

http://i29.tinypic.com/2cr4v2s.png

Do niedawna nie chcialem miec panoramy "bo po co?". Przypadkiem sie
zlozylo jednak ze korzystam obecnie rownoczesnie z 19" i 22"panorama. Zgodnie z w/w obrazkiem na wysokosc sa praktycznie takie same,
natomiast do szerokosci panoramy juz sie przyzwyczailem. Pasek start-aplikacje-tray przenioslem sobie na prawa strone przez co
zyskalem faktycznie troche wiecej przestrzeni w pionie ;) A duzo
przestrzeni poziomej przydaje mi sie np w Outlooku lista folderow,
zawartosc folderu, tresc maila, pasek zadan - na kazda kolumne jest
dosc miejsca. Podobnie np w kalendarzu gdzie kazdy z 7 dni tygodnia ma troche wiecej
miejsca na zadania i wszystko jest bardziej czytelne.

Zwroccie uwage, ze niektore strony nie ograniczaja sie do stalej
szerokosci tylko dopasowuja sie do okna przegladarki np
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displayLang=en

A tak swoja droga to dyskusja chyba jest bezprzedmiotowa. Najlepiej
samemu obejrzec i zdecydowac, po co pozwalac innym decydowac za nas?

WAM
--
tani wypoczynek dla studentów:
www.nadmorze.pl