Data: 2017-01-04 18:55:15 | |
Autor: WW | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Witam
Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie terenowy. Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają! Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery. Pozdrawiam WW |
|
Data: 2017-01-04 19:24:53 | |
Autor: J.F. | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4jcu7$r7c$1@adenine.netfront.net...
Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie terenowy. Prawie :-) Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają! Oj ... jak jest droga, albo np kraweznik, to koleiny ma raczej takie, ze przecietna osobowka przejezdza. A jak sie zrobia te 2 cm glebsze, to 90% osobowek nie przejedzie, i wtedy docenisz, za co zaplaciles :-) Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Zaznacz sobie polozenie kola na blotniku i podnies na lewarku. 20cm sie zachcialo :-) Wtedy np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery. Ale one maja byc modne, a nie terenowe :-) J. |
|
Data: 2017-01-04 20:06:58 | |
Autor: e-Shrek | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 04.01.2017 o 18:55, WW pisze:
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają! Chłyt markietingowy ;) -- e-Shrek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2017-01-04 21:50:43 | |
Autor: Adam | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
Witam Range Rovera wymyśliłeś ;) Nawet mój były dziadek Subaru Legacy podnosił kilkanaście cm. Citroen chyba MX czy XM też sporo podnosił. (...) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-01-04 23:54:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):
Witam Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo. Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio. Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę. Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu. C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem zakresu siłownika zawieszenia. Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe. A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia. Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad. |
|
Data: 2017-01-05 11:04:31 | |
Autor: Trybun | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
Witam Środek ciężkości. |
|
Data: 2017-01-05 12:28:48 | |
Autor: J.F. | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:586e1a1f$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze: Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie terenowy. Środek ciężkości. W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu. 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc. J. |
|
Data: 2017-01-05 14:15:58 | |
Autor: viktorius | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach. Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty. Ograniczają wtedy tylko wały napędowe, żeby nie wyskoczyły w wieloklinu przy pełnym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba dłuższe... -- viktorius |
|
Data: 2017-01-05 14:37:37 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Thu, 5 Jan 2017 14:15:58 +0100, w <o4lgue$o2f$1@news.chmurka.net>, viktorius
<viktorius@interia.pl> napisał(-a): > 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest Citroen ogranicza prędkość przy maks. podniesieniu bodajże do 40km/h. Później automatycznie zawieszenie opuszcza się. |
|
Data: 2017-01-12 14:47:15 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-05 o 14:37, radekp@konto.pl pisze:
Przy max i min wysokości zawieszenia ograniczenie jest do 10km/h. Przy ustawieniu średnio-wysokim jest 40km/h. A podczas jazdy z prędkością ponad 110km/h dodatkowo obniża troszkę, a podczas jazdy po słabej drodze podnosi troszkę. Całkiem sprytnie do działa i do tego ustrojstwo trwałe... Doświadczam tego codziennie :) |
|
Data: 2017-01-05 15:12:22 | |
Autor: J.F. | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4lgue$o2f$1@news.chmurka.net...
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze: 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach. Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec nadal kawal belki z przeswitem po staremu ? Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ? J. |
|
Data: 2017-01-05 16:03:38 | |
Autor: viktorius | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grupZależy do czego budujesz wóz. Jeśli chcesz mieć możliwość jazdy w jak najgłębszej koleinie, czyli maksymalizujesz prześwit, to albo niezależna zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuuże balony na felgach. Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia, rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu. I tak są budowane terenówki :) -- viktorius |
|
Data: 2017-01-05 19:59:34 | |
Autor: J.F. | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4ln8a$qg1$1@news.chmurka.net...
W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze: Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia, rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu. no widzialem takich ... na filmach z YT. U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ? J. |
|
Data: 2017-01-05 20:32:44 | |
Autor: Hinek | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
??? To znaczy jakie? Offroad i środowisko offroadowe ma się u nas dobrze. -- Hinek |
|
Data: 2017-01-05 20:39:03 | |
Autor: Hinek | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Użytkownik "J.F." napisał Zmienisz zdanie na trawersach :] -- Hinek |
|
Data: 2017-01-06 12:45:01 | |
Autor: Trybun | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:586e1a1f$0$15205$65785112@news.neostrada.pl... Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych. Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także spokojnie przechodzić tzw test łosia. |
|
Data: 2017-01-10 01:01:12 | |
Autor: adam | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:
Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pół metra, to półośki, belki i inne elementy pozostaną w tym samym miejscu i prześwit się nie zmieni. Z budą podniesioną o 20 cm testu łosia nie przejdziesz, co najwyżej test żółwia. Podnosi się zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na większe koła i większy ruch (wykrzyże) kół na nierównościach. |
|
Data: 2017-01-11 09:38:29 | |
Autor: Trybun | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
W dniu 2017-01-10 o 01:01, adam pisze:
W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze: W terenówkach także o zwiększone możliwości brodzenia. Podnoszenie prześwitu sam przerabiałem. Niby takie nic, wymiana opon z 195/55/15 na 195/65/15 a od tego czasu ani razu nie zdarzyło mi się zahaczyć podwoziem o podłoże. Właściwie to nie widzę innej możliwości zwiększenia prześwitu poza wymiana opon na większe. |
|