Data: 2017-01-04 23:54:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wysokość podniesienia karoserii. | |
Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):
Witam Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo. Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio. Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę. Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu. C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem zakresu siłownika zawieszenia. Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe. A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia. Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad. |
|