Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty

Data: 2010-02-03 05:54:02
Autor: le¶nik
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
Witam wszystkich!

Mam taki problem. 29 grudnia klient zgłosił się do mnie z pro¶b± o
wykonanie usługi. Przyj±łem zlecenie. Klient chciał za nie zapłacić w
starym roku i na ten fakt poprosił mnie o wystawienie rachunku
proforma. Pieni±dze wpłynęły do mnie 31 grudnia w tej chwili skończona
została usługa i chciałem wystawić klientowi rachunek z obecn± dat±
(dat± wydania towaru). Klient ż±da od mnie aby data sprzedaży na
rachunkui była taka jak data wystawienia rachunku proforrma. Jak ma
podej¶ć do tej sprawy? Dodam że nie jestem na VAT i prowadzę KPiR.

Data: 2010-02-03 06:39:32
Autor: Jarek Andrzejewski
On 3 Lut, 14:54, le¶nik <r.piatkow...@gmail.com> wrote:
[...]

no to usługę wykonałe¶ czy sprzedałe¶ towar? Skoro zapłacił Ci w
grudniu, to dlaczego nie miałby dostać grudniowego rachunku?

Ustawa PDOF mówi tak (art. 14):

1c.  Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
zastrzeżeniem ust. 1e,
1h  i  1i,  dzień  wydania  rzeczy,  zbycia  prawa  maj±tkowego  lub
wykonania  usługi,  albo
czę¶ciowego wykonania usługi, nie póĽniej niż dzień:
1)  wystawienia faktury albo
2)  uregulowania należno¶ci.

Dostałe¶ kasę? No to potwierdĽ to rachunkiem. Szanuj klienta, po co go
wkurzać?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-02-03 07:05:47
Autor: le¶nik
On 3 Lut, 15:39, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
> [...]

1)  wystawienia faktury albo
2)  uregulowania należno¶ci.

Dostałe¶ kasę? No to potwierdĽ to rachunkiem. Szanuj klienta, po co go

Wykonałem usługę pt wykonanie gadżetów reklamowych, które zostan± dzi¶
dostarczone do klienta. Moje pytanie dotyczy raczej tej kwestii czy
mogę wystawić dzi¶ rachunek na którym bedzie data wystawienia z
dzisiaj a data sprzedaży z np 31 grudnia

pozdrawiam
robpiat

Data: 2010-02-03 16:25:20
Autor:
[...]

Więc wystawiasz z dat± wykonania usługi. 31.12 jej nie jeszcze nie wykonałe¶.

Data: 2010-02-03 18:12:58
Autor: jureq
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
Dnia Wed, 03 Feb 2010 07:05:47 -0800, leśnik napisał(a):

Wykonałem usługę pt wykonanie gadżetów reklamowych, które zostaną dziś
dostarczone do klienta. Moje pytanie dotyczy raczej tej kwestii czy mogÄ™
wystawić dziś rachunek na którym bedzie data wystawienia z dzisiaj a
data sprzedaĹĽy z np 31 grudnia

On zapewne myśli, że jesteś vatowcem i masz obowiązek wystawienia faktury na zaliczkę. Wyjaśnij mu, że jako nievatowiec na zaliczkę możesz mu wystawić tylko KP.

Data: 2010-02-03 13:28:02
Autor: le¶nik
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzyma nia zapłaty
ok ale moje pytanie brzmi czy moge mu dzi¶ wystawić rachunek z dat±
sprzedaży z grudnia bo to że nie muszę wystawić z tak± dat± to wiem

Data: 2010-02-04 09:21:02
Autor: jureq
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:28:02 -0800, leśnik napisał(a):

ok ale moje pytanie brzmi czy moge mu dziś wystawić rachunek z datą
sprzedaży z grudnia bo to że nie muszę wystawić z taką datą to wiem

Jeśli sprzedaż była dopiero w styczniu to według prawa nie możesz, ale.....

Rozumem, że chcesz żyć z klientem w zgodzie, więc pomyśl:
1. Czy wpisałeś już remanenty do KPiR?
2. Czy masz już zamknięty rok 2009 w KPiR?
3. Czy do tego zlecenia robiłeś jakieś zakupy w 2010?
4. Czy to zlecenie wpływa ci na remanent na przełomie roku?

I jeśli odpowiedzi są negatywne, to po prostu daj mu do podpisania protokół odbioru z datą 31.12.2009 i z tą datą wystaw mu rachunek.

Data: 2010-02-04 11:19:13
Autor: Tomek
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otr zymania zapłaty
Dnia 04-02-2010 o 10:21:02 jureq <jureq@xusun.to.z.adresu.xop.pl>  napisaĹ‚(a):

[...]

Z zastrzeĹĽeniem ĹĽeby sprawdzić na jakÄ… datÄ™ wskazujÄ… mikro-kropki z  drukarki :)

--
Tomek

Data: 2010-02-04 22:11:08
Autor: 'Tom N'
jureq w <news:hke3hu$idd$2news.onet.pl>:

Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:28:02 -0800, le¶nik napisał(a):

ok ale moje pytanie brzmi czy moge mu dzi¶ wystawić rachunek z dat±
sprzedaży z grudnia bo to że nie muszę wystawić z tak± dat± to wiem

Je¶li sprzedaż była dopiero w styczniu to według prawa nie możesz, ale.....

Rozumem, że chcesz żyć z klientem w zgodzie, więc pomy¶l:
1. Czy wpisałe¶ już remanenty do KPiR?

Remanenty przy usługach?

2. Czy masz już zamknięty rok 2009 w KPiR?

A jak to sie zamyka?

3. Czy do tego zlecenia robiłe¶ jakie¶ zakupy w 2010?

To jaka¶ nowa moda jest, żeby zakupy robićdo ¶wiadczonych usług?

4. Czy to zlecenie wpływa ci na remanent na przełomie roku?

Powtarzasz się ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-04 23:10:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 4 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

jureq w <news:hke3hu$idd$2news.onet.pl>:

3. Czy do tego zlecenia robiłe¶ jakie¶ zakupy w 2010?

To jaka¶ nowa moda jest, żeby zakupy robićdo ¶wiadczonych usług?

  Moment, moment.
  A co dziwnego w tym, że jaka¶ usługa wymaga materiałów do
wykonania?
  Fakt, że przy KPiR się ich nie ewidencjonuje przez "przypisanie"
do konkretnej usługi (je¶li tego się chciałe¶ przyczepić), ale
jak takiego materiału nie było w zeszłym roku (ani w remanencie
pocz±tkowym, ani nie był kupowany), to *tworetycznie* :P
istnieje możliwo¶ć zauważenia i zadania głupiego pytania
przez kontrolera.
  Żeby nie było: *praktycznie*... trochę sam pow±tpiewam ;)
(no, chyba żeby to np. była złota blacha na czyj¶ złoty szyld,
czyli wyj±tkowo rzucaj±cy się w oczy materiał)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-03 16:23:56
Autor:
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania za płaty
2)  uregulowania należno¶ci.

Nalezno¶ci, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest zaliczk±, przedpłat±, zadatkiem lub czym¶ tam jeszcze, co zostało okreslone w umowie.

Data: 2010-02-03 17:06:49
Autor: wspolna-flaszka.pl
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania za płaty

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hkc4el$tbq$1news.onet.pl...
2)  uregulowania należno¶ci.

Nalezno¶ci, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest zaliczk±, przedpłat±, zadatkiem lub czym¶ tam jeszcze, co zostało okreslone w umowie.

a jezeli ktos zakupuje u mnie usluge w postaci licencji na oprogramowanie,
wplaca mi pieniadze 27 dnia miesiaca, 28 realizuje zamowinie wysylajac mu specjalny klucz
gdyz wtedy dopiero dysponuje wszystkimi danymi od niego to data sprzedazy
jest 27 czy 28 ? Bo 27 zaliczki nie dostalem tylko zaplate.
I to pytanie dotyczy takZe rejestracji na kasie fiskalnej zakladajac ze 31 dniai miesiaca przychodzi przeklew, 1 nastenego miesiaca
otrzymuje informacje potrzevne do wygenerowani klucza a co za tym idzie generuje klucz, wysylam (usluga wykonana) nabijam na kase. ?

P.

Data: 2010-02-03 23:53:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  Przecież dopiero 28. *wykonałe¶ usługę*, więc 27 to *zdecydowanie*
była zaliczka.

[...]

  Czy zaliczki musz± być rejestrowane na kasie?
(nigdy nie sprawdzałem, bo kasy nie stosuję, ale musiałby istnieć
przepis szczegółowy - kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestruj±ca
obowi±zuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynno¶ci podlegaj±cych VAT").

IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
(bo rejestracja czynno¶ci nie objętych obowi±zkiem NIE JEST
zabroniona), bo zmniejszy to galimatias w VAT (przecież
obowi±zek w VAT powstał z dat± zaliczki), za¶ w razie
korzystania z rejestru kasowego do KPiR - w przepisach o KPiR
jest wyraĽny zapis o sporz±dzeniu listy różnic (znaczy
wykazania zdarzeń które maj± inny moment podatkowy
dla VAT i inny dla dochodowego).

pzdr, Gotfryd
(DG, VAT, bez kasy rejestruj±cej)

Data: 2010-02-04 11:10:40
Autor: wspolna-flaszka.pl
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania za płaty
 Przecież dopiero 28. *wykonałe¶ usługę*, więc 27 to *zdecydowanie*
była zaliczka.

nie zaliczka a przedpłata jak juz :) kurwa jakie to jest pojebane (sory za zwrot) , mysle ze
90% faktur wystawianych przez osoby sprzedajace przez net maja niedorobki :)
Dobra inne pytanie jak to si ema do platnosci otrzymanych przez place z allegro,
ja moge tymi srodkami dysponowac dopiero jak dojda na moje konto
czyli jak zlece w allegro przelew do mnie a wiec otrzymam je po 3 dniach roboczych,
rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

 Czy zaliczki musz± być rejestrowane na kasie?

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

[...]

moglbys dac dokladniejszy namiar na ten przepis i wzor ?

pozdrawiam

Data: 2010-02-04 12:03:02
Autor: Maddy
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
W dniu 04-02-2010 11:10, wspolna-flaszka.pl pisze:
Przecież dopiero 28. *wykonałeś usługę*, więc 27 to *zdecydowanie*
była zaliczka.

nie zaliczka a przedpłata jak juz :)

A jaka jest różnica?
Tzn. poza semantycznÄ…?

[...]

No jak nie możesz wcześniej dysponować pieniędzmi to tak jakbyś ich nie dostał.

Czy zaliczki muszą być rejestrowane na kasie?

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
(bo rejestracja czynności nie objętych obowiązkiem NIE JEST
zabroniona),

Jakie nieobjęte obowiązkiem?

Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU

"Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są zobowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących."

Art 29 ust.2 2.
"W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze."

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 13:22:17
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

ufff, dobre i to bo wiekszosc placi przez place z allegro

Czy zaliczki muszą być rejestrowane na kasie?

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

czyli na chlopski rozum niewykonalne udowodnienie mi ze nie moglem i nie wiedzialem.

IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
(bo rejestracja czynności nie objętych obowiązkiem NIE JEST
zabroniona),

Jakie nieobjęte obowiązkiem?

no dobra a zalozmy ze jest wystawiona faktura od kwot brutto nie zawiera daty zaplaty a termin zaplaty
(data zaplaty rozni sie jednym dniem) to co za soba pocieganie ta zbrodnia jezlei wystawiono takich faktur
powiedzmy kolo 10 na male kwoty ?
I drugie pytanie zalozmy ze znalazl sie na tych fakturach zwrot zaplacone i data zaplaty, to brak napisu zaliczka
jes zbrodnia?

pozdrawiam

Data: 2010-02-04 14:25:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 4 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

I drugie pytanie zalozmy ze znalazl sie na tych fakturach zwrot zaplacone
i data zaplaty, to brak napisu zaliczka
jes zbrodnia?

  Po pocz±tkowych aferach z bezwzględnym egzekwowaniem bezwzględnych
przepisów o fakturach, s±dy zorganizowały :P taki wynalazek jak
"uchybienie o mniejszej istotno¶ci".
  Nie będzie się już więc siedziało jak za zbrodnię ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 14:35:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

W dniu 04-02-2010 11:10, wspolna-flaszka.pl pisze:

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

  Hm... ale żeby było obowi±zek rejestracji, musiałoby nie podlegać
pod zwolnienie; musiałby to więc być przelew nieopisany, nie daj±cy
się przez to "powi±zać" z transakcj±.
  Dobrze mi wychodzi?

"Normalny" przelew jest zwolniony (przez ministra), więc można
sobie zarejestrować wedle uznania.

[...a to moje...]

IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
(bo rejestracja czynno¶ci nie objętych obowi±zkiem NIE JEST
zabroniona),

Jakie nieobjęte obowi±zkiem?

  Akurat w tym miejscu mamy czynno¶ci *zwolnione* - również nie
objęte obowi±zkiem, bo mowa o przelewie na konto i zakładam,
że nie jest to "niezidentyfikowana wpłata walutowa", lecz
przelew daj±cy się przypisać do konkretnej czynno¶ci oVATowanej.
  Ale równie dobrze "podchodz±" czynno¶ci nie podlegaj±ce
pod kasę:

Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU

"Podatnicy dokonuj±cy sprzedaży
[...]
Art 29 ust.2 2.
"W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest

  No wła¶nie - "obrót" i "sprzedaż" to dwa pojęcia, ¶ci¶le zdefiniowane
i *różne* (co już "samoistnie" wynika z ratio legis :D)
  Nie wszystko co wchodzi w "obrót" jest "sprzedaż±".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 14:51:14
Autor: Maddy
On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

W dniu 04-02-2010 11:10, wspolna-flaszka.pl pisze:

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

Hm... ale żeby było obowiązek rejestracji, musiałoby nie podlegać
pod zwolnienie; musiałby to więc być przelew nieopisany, nie dający
się przez to "powiązać" z transakcją.
Dobrze mi wychodzi?

Flaszka nie sprecyzował, że on w ogóle obowiązku rejestracji nie ma, co oznacza, że może sobie rejestrować lub nie i nie musi się tłumaczyć, czemu tak.

IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
(bo rejestracja czynności nie objętych obowiązkiem NIE JEST
zabroniona),

Jakie nieobjęte obowiązkiem?

Akurat w tym miejscu mamy czynności *zwolnione* - również nie
objęte obowiązkiem, bo mowa o przelewie na konto i zakładam,
że nie jest to "niezidentyfikowana wpłata walutowa", lecz

Ale skoro mowa o czynnościach zwolnionych to cała Twoja tyrada co jest sprzedażą a co nie nie ma sensu bo, znowu, jedziesz cała trasę obok bramek.
Bijesz pianÄ™.

Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU

"Podatnicy dokonujÄ…cy sprzedaĹĽy
[...]
Art 29 ust.2 2.
"W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty,
obrotem jest

No właśnie - "obrót" i "sprzedaż" to dwa pojęcia, ściśle zdefiniowane
i *różne* (co już "samoistnie" wynika z ratio legis :D)
Nie wszystko co wchodzi w "obrĂłt" jest "sprzedaĹĽÄ…".

Ale obowiÄ…zek rejestracji dotyczy obrotu (OBOWIÄ„ZEK - jak nie ma obowiÄ…zku to nie ma tematu w ogĂłle).
A ty z faktu, że coś sprzedażą nie jest wyciągasz wniosek, że nie trzeba tego rejestrować.

Ale przepisy o rejestracji dotyczą obrotu właśnie.
Tego obrotu o ktĂłrym sam mĂłwisz, ze nie jest ze sprzedaĹĽÄ… toĹĽsamy.

Bo nie jest, trąbie Ci o tym do ucha od dłuższego czasu.
A do przepisów o kasach rejestrujących stosuje się pojęcie obrotu.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 16:57:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

Ale skoro mowa o czynno¶ciach zwolnionych to cała Twoja tyrada co jest sprzedaż± a co nie nie ma sensu

  Czepiasz się.
  Akurat *w tym miejscu* poszło o czynno¶ć zwolnion±.

Ale obowi±zek rejestracji dotyczy obrotu (OBOWIˇZEK - jak nie ma obowi±zku to nie ma tematu w ogóle).
A ty z faktu, że co¶ sprzedaż± nie jest wyci±gasz wniosek, że nie trzeba tego rejestrować.

  Bo czytam przepis tak: "podatnicy dokonuj±cy sprzedaży".
  Jak *w danej chwili* na przykład nie jestem podatnikiem, to nie podlegam
pod VAT, więc przykładowa zapłata z wynagrodzenia za pracę pod VAT
nie podlega.
  Jak *w danej chwili* nie dokonuję sprzedaży, to fakt że dokonałem
sprzedaży wcze¶niej lub dokonam j± póĽniej, nie powoduje że *teraz*
jestem "podatnikiem dokonuj±cym sprzedaży".

Ale przepisy o rejestracji dotycz± obrotu wła¶nie.

....ale mi wychodzi, że "wynikłego ze sprzedaży"!

Bo nie jest, tr±bie Ci o tym do ucha od dłuższego czasu.

  E tam. Jak czytam posty paczkami, to najpierw Ty czytasz
3 posty z moj± tez±, potem ja czytam 4 Twoje podchwytliwe
pytania, potem w odpowiedzi na cytat dostaję 2 razy
komentarz ;)
  Ten "dłuższy czas" to ledwo dwa cykle czytania!

A do przepisów o kasach rejestruj±cych stosuje się pojęcie obrotu.

....mi wychodzi, że ze zdania złożonego można za dużo wersji
wyinterpretować :[

  Mi wychodzi, że "podatnicy dokonuj±cy sprzedaży" s± wtedy, kiedy
dokonuj± sprzedaży - odrębna czynno¶ć, odrębny stan.
  Prawda, rejestruj± obrót (ze sprzedaży).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 13:35:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ustawa posługuje się pojęciem "zaliczki", wszelkie formy przedpłat
i innych form "wpłaty na" formalnie powinny *na cele podatku* tak być
okre¶lone :)

90% faktur wystawianych przez osoby sprzedajace przez net maja niedorobki :)

  Jest to możliwe :|

[...]

....przy czym z przyczyna prawnych jest tak, że moment "otrzymania
do dyspozycji" może w niektórych bankach (nie wiem, czy *dzi¶*
jeszcze takie s±, ale z 5 lat temu tak bywało) nie pokrywać się
z momentem kiedy te ¶rodki s± "widoczne".
  W opisie transakcji bankowej jest "data zaksięgowania", i może
być tak, że mimo iż wpłata jest "widoczna" dopiero dzi¶, zaksięgowana
była *wczoraj*.

 Czy zaliczki musz± być rejestrowane na kasie?

bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

  Ale nie myl dwu rzeczy :)
  Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te s± *bezwzględnie* zwolnione
z obowi±zku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
  Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
zdarzenia którego dotyczy" (jai¶ numer zamówienia/aukcji/...)
można w ogóle nie rejestrować b±dĽ zarejestrować z po¶lizgiem
(byleby "w terminie zapewniaj±cym prawidłowe sporz±dzenie
deklaracji" i tak dalej).

  Chodziło mi o "przypadek ogólny".

[...]

  Tam s± wersje prowadzenia ewidencji sprzedaży (par.8 i 10,
par.18 i 21), kas (par.20) i w par.21.2 opis co *minimalnie*
powinno zawierać zestawienie, z po¶rednio wskazanym obowi±zkiem
odrębnego podsumowania tego co oVATowane lecz nie jest
przychodem (np. zaliczki) oraz przychodów niepodlegaj±cych
VAT (lub wcze¶niej oVATowanych, np. zakończona umowa,
na któr± wcze¶niej pobrano zaliczkę) - bo trzeba *sumę*
skorygować o różnice.

  No i nie zapominamy o par.30.3, bo to *tam* zapisano
prawo do "niecodziennego wpisywania" (pod warunkiem prowadzenia
ewidencji sprzedaży).
  W zakresie "wpisywania do komputera" par.31 narzuci się sam :D

"wzoru nie ma" (i na szczę¶cie) - wystarczy opis "wymaganego
minimum", jak sobie kto ponazywa i podzieli tabelkę tak
będzie miał.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 14:03:10
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]
"

mi chodzi o moj konkretny przyklad teraz, sprzedaje soft glownie przez allegro by dopracowywac wlasnie ten modul w programie
czasem zdarzalo sie ze (wczesniej) ktos zakupil po za allegro ale byly to tak sporadyczne przypadki ze na bank
data platnosci pokryla sie z data sprzedazy. W moim przypadku kazdy przelew n arachunek zawiera numer aukcji i login wplacajacego
tak wiec trzymajac sie tego przypadku , moge miec problem przy niektorych wplatach ?

Nie sadze -ale sprawdze- czy czy byly to wplaty/sprzedaz na granicy konca miesiaca co moglo by
prowadzic do roznic, ale zakladam ze nie mialo to wplywu na wysokosc podatku w konkretnych miesiacach.

pozdrawiam

Data: 2010-02-04 14:16:41
Autor: Maddy
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
W dniu 04-02-2010 14:03, wspolna-flaszka.pl pisze:
"Ale nie myl dwu rzeczy :)
Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te są *bezwzględnie* zwolnione
z obowiązku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
zdarzenia ktĂłrego dotyczy" (jaiĹ› numer zamĂłwienia/aukcji/...)
można w ogóle nie rejestrować bądź zarejestrować z poślizgiem
(byleby "w terminie zapewniającym prawidłowe sporządzenie
deklaracji" i tak dalej).

No ale w czym problem w takim razie.
Skoro wiesz, nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to, masz musisz.

Zasadniczo wbijasz na kasę zgodnie z faktura i będzie ok.

[...]

Jeżeli Twoja sprzedaż spełnia warunki do zwolnienia z rejestracji na kasie to także zaliczki do tej sprzedaży spełniają takie kryterium więc zasadniczo NIE MASZ problemu.

Na wystawienie faktury zaliczkowej masz 7 dni od otrzymania zapłaty. Jeżeli przed upływem tych 7 dni dokonasz ostatecznej sprzedaży = wystawisz fakturę na towar, to fakturę zaliczkową możesz sobie odpuścić.

I wtedy nikt nie może się czepiać, że nie zarejestrowałeś zaliczki na kasie w ogóle. W momencie potrzymania zaliczki nie miałeś takiego obowiązku.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 14:18:31
Autor: Maddy
W dniu 04-02-2010 14:16, Maddy pisze:
[...]

Kurcze, jakie copy past mi się wbiło paskudne.
Miało być
"Skoro wiesz, ze nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to, 'kiedy' masz rejestrować."

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 14:23:03
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

a musze dopisac w fakturach gdzie ta oplate otrzymalem dzien wczesniej data zaplaty XXX i slowo zaliczka czy tez sobie odpuscic?

Data: 2010-02-04 16:46:51
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Chodzi o kasę rejestruj±c±?
  I *jaki* problem, prawny czy formalny? (formalny: konieczno¶ć zaliczenia
do obrotu za poprzedni miesi±c, bo wpłata była 29., mimo że została
"nabita" na kasie 2. następnego miesi±ca, co wymaga korekty je¶li
brana jest "suma miesięczna").

  CZYNNOŚCI ZWOLNIONE Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
[...]
II. Sprzedaż dotycząca szczególnych czynności
[...]
37
Dostawa towarów i świadczenie usług przez podatnika na rzecz jego pracowników oraz przez spółdzielnie mieszkaniowe na rzecz członków lub innych osób, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub które są właścicielami lokali położonych w budynkach administrowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe, jak również przez wspólnoty mieszkaniowe na rzecz właścicieli lokali 2)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 11:59:18
Autor: Maddy
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
obowiązuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynności podlegających VAT").

A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście powyższego stwierdzenia?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 13:17:56
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:hke9tu$boo$1nemesis.news.neostrada.pl...
kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
obowiązuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynności podlegających VAT").

A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście powyższego stwierdzenia?

a czy n aparagon tez jest termin 7 dni ? bo inaczej to absurd , przeciez przelew moze wejsc 3 sesja po zamknieciu sklepu.

Data: 2010-02-04 14:22:47
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

....chyba już pisałem obok: dla zapłaty na konto bankowe jest
*odrębne* zwolnienie od rejestracji na kasie (pod warunkiem
identyfikacji).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 14:44:19
Autor: wspolna-flaszka.pl
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1002041421210.484quad...
[...]

bo zasada u mnie byla taka (do konca stycznia tego roku), jest wplata i jest formularz dostawy generuje klucz
puszczam paragon i wysatwiam do niego fakture z datami obecnymi.

Teraz zasade zmieniam i faktura bedzie szla tylko dla tychco chca. Dzwonilem do US odnosnie mojego poprzedniego watku
sprzedazy dla firmy gdy ktos nie chce faktury (rozmowe nagralem wiec jakby co mam sie czym bronic)
babka najpierw nie bardzo wiedziala co zrobic gdy ktos kupuhje u mnie program, prowadzi firme (a wiec
wedle ustawy sprzedaje firmie) a faktury nie chce. Naradzila sie z kims i pozniej powiedziala ze mam wystawiac paragon
a fakture jezeli wyraznie sobie zazyczy i nikt sie nie przyczepi za to do mnie. Mam nadzieje ze jednak nie dalem im pomyslu
na udupienie innych :)

Data: 2010-02-04 15:02:19
Autor: Maddy
W dniu 04-02-2010 14:44, wspolna-flaszka.pl pisze:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002041421210.484quad...
[...]

Jeżeli wiesz, że sprzedajesz podmiotowi gospodarczemu to masz obowiązek wystawić fakturę bez wzywania.
Art 106 ustawy o PTU.
Masz obowiązek wystawić fakturę. Nie jest on uzależniony od chcenia czy nie odbiorcy.

Dalej jest szczególe zwolnienie - nie musisz wystawiać faktury osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, chyba że dana osoba tego zażąda.

Powyższe razem oznacza, że masz wystawić fakturę zawsze (i firmie, i instytucji, i stowarzyszeniu itp itd), jest tylko jedne wyjątek z tego obowiązku.

Ha...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-04 13:55:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestruj±ca
obowi±zuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynno¶ci podlegaj±cych VAT").

A mógłby¶ się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontek¶cie powyższego stwierdzenia?

  Przecież powyższa teza wła¶nie z litery 111.1 wynika :)
  Haczyk w tym, że oVATowanie dotyczy "wydania", co jest szerokim
zbiorem zdarzeń, za¶ rejestracja (na kasie) - "sprzedaży", która
stanowi tylko podzbiór.

  Już się robi:
+++
Art. 111.
1. Podatnicy dokonuj±cy
  sprzedaży na rzecz osób fizycznych [...]
  ^^^^^^^^^
.... skok na pocz±tek ...
Art. 2.
  Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
[...]
22) sprzedaży - rozumie się przez to
  odpłatn±
  ^^^^^^^^
  dostawę towarów i odpłatne ¶wiadczenie usług na terytorium kraju,
  eksport towarów oraz wewn±trzwspólnotow± dostawę towarów; -- -

"Czynno¶ci zrównane", takie jak darowizna lub przekazanie
na cele nieopodatkowane powyższej definicji nie spełniaj±,
więc pod kasę w ogóle nie podlegaj±, mimo polegania pod VAT.
  Ich opodatkowanie VATem jest opisane odrębnie, podstawa
opodatkowania również - a przyczyn± jest wła¶nie brak
rzeczonej "odpłatno¶ci".

  Osobna sprawa to czynno¶ci w których odpłatno¶ć ma charakter
po¶redni/jest kompensat±, więc pełni± funkcję "sprzedaży"
(mimo braku "¶rodka płatniczego w obiegu"), na przykład
przekazanie dla pracowników (co stanowi czę¶ć ich wynagrodzenia
b±dĽ ¶wiadczeń socjalnych); one już podlegaj± - ale s± odrębnie
*zwolnione* w rozporz±dzeniu.

  Co¶ pomin±łem?
  :D

*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własn± odpowiedzialno¶ć ***

  A to obowi±zkowo :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 14:09:54
Autor: Maddy
On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
obowiązuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynności podlegających VAT").

A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście
powyĹĽszego stwierdzenia?

Przecież powyższa teza właśnie z litery 111.1 wynika :)
Haczyk w tym, ĹĽe oVATowanie dotyczy "wydania", co jest szerokim
zbiorem zdarzeń, zaś rejestracja (na kasie)
> - "sprzedaĹĽy", ktĂłra

OBROTU!!!!

OBROTU!!!

OBROTU!!!

JuĹĽ siÄ™ robi:
+++
Art. 111.
1. Podatnicy dokonujÄ…cy
sprzedaĹĽy na rzecz osĂłb fizycznych [...]
^^^^^^^^^

Rejestruja OBRĂ“T na kasie. Nie sprzedaĹĽ.

Warunek - dokonywanie sprzedaĹĽy. Konsekwencja - rejestracja obrotu.
Zaliczka, zadatek, przedpłata, whatever - to jest obrót.

Ty ciągle kręcisz dookoła rejestrowania sprzedaży. A na kasie rejestruje się obrót. Obrót jest osobno zdefiniowany w ustawie, art. 29.

CoĹ› pominÄ…Ĺ‚em?

Zasadniczo to przejechałeś całą trasę OBOK bramek.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-05 09:51:58
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Wed, 3 Feb 2010 16:23:56 +0100, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl
napisał(a) w wiadomo¶ci <news:hkc4el$tbq$1news.onet.pl>:

2)  uregulowania należno¶ci.
Nalezno¶ci, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest zaliczk±, przedpłat±, zadatkiem lub czym¶ tam jeszcze, co zostało okreslone w umowie.

Niekoniecznie. Znam wiarygodne interpretacje, zgodnie z którymi
uregulowanie całej kwoty przez kontrahenta nie może być traktowane jako
zapłacenie zaliczki, lecz uregulowanie należno¶ci.

Data: 2010-02-06 09:51:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Feb 2010, sensor wrote:

[...]

  W odniesieniu do VAT owszem.
  Faktycznie, w ustawie napisali "czę¶ć należno¶ci" (można by jeszcze
poprowadzić spór czy 8/8 b±dĽ 100/100 to jest "czę¶ć" :)).
  Dla dochodowego nadal to będzie "zaliczka", prawda?
  Z p. widzenia cywilnoprawnego... hm, chyba potocznie "przedpłata", czyli
wykonanie swojej czę¶ci umowy przed wykonaniem zobowi±zania drugiej
strony (swoj± drog±, takie podej¶cie powinno zmienić ¶cieżkę - podstawę
prawn± - ż±dania ew. zwrotu w razie niewykonania).

  Chyba mamy klasyczne "wiele definicji" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-07 15:29:31
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

czyli przy kontroli dochodowego twierdzic ze przedplata to zaliczka a przy kontroli vatu rznac glupa ze to uregulowanie naleznosci :)

Data: 2010-02-11 22:14:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 7 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

czyli przy kontroli dochodowego twierdzic ze przedplata to zaliczka a przy kontroli vatu rznac glupa ze to uregulowanie naleznosci :)

  Przy kontroli VATu to bez znaczenia - obowi±zek podatkowy powstał
wła¶nie z okazji przyjęcia zaliczki.
  Zapłata zasadniczo (poza "złym długiem") *nie* ma zwi±zku z VAT :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-07 16:35:11
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Sat, 6 Feb 2010 09:51:05 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomo¶ci <news:Pine.WNT.4.64.1002060941160.3768quad>:

  Dla dochodowego nadal to będzie "zaliczka", prawda?

Mnie na Krajowej Informacji Podatkowej mówiono inaczej.

Data: 2010-02-11 22:15:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 7 Feb 2010, sensor wrote:

[...]

  Że jak, przyjęcie 99% kwoty to zaliczka a przyjęcie 100% to zapłata?
  Hm...
  A nie było tak, że uzależniali klasyfikacji od *tre¶ci umowy*?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-11 23:30:21
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Thu, 11 Feb 2010 22:15:26 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomo¶ci <news:Pine.WNT.4.64.1002112214160.1832quad>:

  A nie było tak, że uzależniali klasyfikacji od *tre¶ci umowy*?

Twierdzili, że jak kto¶ płaci 100%, to znaczy, że dokonano sprzedaży - i
powstaje przychód.

Data: 2010-02-12 01:56:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 11 Feb 2010, sensor wrote:

[...]

  Po pierwsze, "sprzedaż" to umowa.
  Załóżmy, że to mieli na my¶li; ale wtedy:

- i powstaje przychód.

....sprzedaż jest *rzadkim* przypadkiem powstania obowi±zku podatkowego!
  To że potocznie tak się okre¶la, to prawda.
  Niemniej:
- dla VAT kryterium jest "wydanie" lub "wykonanie" (plus "zaliczka")
- dla dochodowego kryterium jest "należno¶ć".

  Nijak nie wiem, jak wywiedli przychód ze *zobowi±zania* :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-12 09:26:15
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Fri, 12 Feb 2010 01:56:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomo¶ci <news:Pine.WNT.4.64.1002120152350.1832quad>:

- dla dochodowego kryterium jest "należno¶ć".

Możesz szerzej o tym? Temat zaliczek też mam zamiar w swojej działalno¶ci
rozstrzygn±ć. Twierdzisz, iż kilka tygodni wcze¶niej mogę wystawić rachunek
(nie mam vatu) na 100% zaliczki za usługę i nie powstanie mi przychód?

Data: 2010-02-12 09:38:06
Autor: Maddy
W dniu 12-02-2010 09:26, sensor pisze:
Dnia Fri, 12 Feb 2010 01:56:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości<news:Pine.WNT.4.64.1002120152350.1832quad>:

- dla dochodowego kryterium jest "należność".

Możesz szerzej o tym? Temat zaliczek też mam zamiar w swojej działalności
rozstrzygnąć. Twierdzisz, iż kilka tygodni wcześniej mogę wystawić rachunek
(nie mam vatu) na 100% zaliczki za usługę i nie powstanie mi przychód?

Przychodem są kwot NALEŻNE nawet jeżeli nie zostały otrzymane.
Najpierw musi Ci się należeć zapłata.

Zaliczka zaĹ› jest ZOBOWIÄ„ZANIEM  lub wedĹ‚ug innej szkoĹ‚y ksiÄ™gowej, przychodem przyszĹ‚ych okresĂłw.

Pełna księgowość ułatwia rozwikłanie takich problemów - patrzymy po której stronie nam kwota na rozrachunkach zawiśnie i już wiadomo czy to jest należność czy zobowiązanie.
Zaznaczam, ĹĽe to powyĹĽej to tylko narzÄ™dzie pozwalajÄ…ce Ĺ‚atwej ocenić stan faktyczny  :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 11:21:07
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:38:06 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomo¶ci

Przychodem s± kwot NALEŻNE nawet jeżeli nie zostały otrzymane.
Najpierw musi Ci się należeć zapłata.

I jak by¶ j± dekretowała?

Zaliczka za¶ jest ZOBOWIˇZANIEM  lub według innej szkoły księgowej, przychodem przyszłych okresów.

I jaka dekretacja?

Pełna księgowo¶ć ułatwia rozwikłanie takich problemów - patrzymy po której stronie nam kwota na rozrachunkach zawi¶nie i już wiadomo czy to jest należno¶ć czy zobowi±zanie.

Najpierw muszę dokument zadekretować, aby wiedzieć, po której stronie na
rozrachunkach zawi¶nie. A żeby prawidłowo zadekretować, muszę prawidłowo
okre¶lić moment powstania przychodu. :)

Data: 2010-02-12 12:00:14
Autor: Maddy
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
W dniu 12-02-2010 11:21, sensor pisze:
Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:38:06 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

Przychodem są kwot NALEŻNE nawet jeżeli nie zostały otrzymane.
Najpierw musi Ci się należeć zapłata.

I jak byś ją dekretowała?

Wcale?
To nie jest przecież opis operacji księgowej.
To jest definicja przychodu z ustawy, nie zauważyłeś uderzającego podobieństwa?

Zaliczka zaĹ› jest ZOBOWIÄ„ZANIEM  lub wedĹ‚ug innej szkoĹ‚y ksiÄ™gowej,
przychodem przyszłych okresów.

I jaka dekretacja?

A jak księgujesz zapłaty?

Banka/ kasa po Wn
Rozrachunki z odbiorcą (zespół 2) op Ma
Możesz ewentualnie mieć osobne kont na zaliczki. Ja mam.

A jak lubisz to sobie na zespole "8" robisz przychody przyszłych okresów i tam przeksięgowujesz, zdejmując z rozrachunków.
Ale uważam, że zaliczka akurat przychodem przyszłych okresów nie jest.

[...]

rozrachunkach zawiśnie.

Nie, po której stronie zawiśnie to ustalasz zanim przystśpisz do dekretacji.

ZresztÄ… jaki dokument?

Nie wystawisz rachunku na zaliczkÄ™. Nie ma takiego obowiÄ…zku.
On dotyczy tylko faktur VAT.

A żeby prawidłowo zadekretować, muszę prawidłowo
określić moment powstania przychodu. :)

Jak sprzedasz coĹ›, to masz przychĂłd - wystawiasz rachunek.
Jak dostaniesz zaliczkÄ™ - nie masz przychodu
Rachunek ma dokumentować sprzedaż a nie zapłatę. Zapłatę dokumentuje wyciąg bankowy albo KP.

Jak dostarczysz klientowi towar to wystawisz rachunek.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 11:30:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 12 Feb 2010, sensor wrote:

Dnia Fri, 12 Feb 2010 01:56:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a)

- dla dochodowego kryterium jest "należno¶ć".

Możesz szerzej o tym?

   Art.14:

Temat zaliczek też mam zamiar w swojej działalno¶ci
rozstrzygn±ć. Twierdzisz, iż kilka tygodni wcze¶niej mogę wystawić rachunek
(nie mam vatu) na 100% zaliczki za usługę

  A ten rachunek jak± ma podstawę prawn±???
  Przecież to będzie tylko pokwitowanie wpłaty, a nie rachunek.

  Rachunek będzie za wykonanie usługi (w tym czę¶ciowe), z odpowienim
pokwitowaniem ¶wiadcz±cym że kwota już jest zapłacona w zaliczce
lub przedpłacie.
  Faktura (która owszem, jest rachunkiem), ma szczególn±, odrębn± regulację
prawn± ze względu na VAT - bo zaliczka jest doliczana do obrotu.
  IMVHO - ze względu na art.65 KC, tytuł "rachunek 100%" nic nie zmieni, to
nie będzie rachunek.

i nie powstanie mi przychód?

  Mi tak wychodzi.
  Acz rzecz jasna art.14.1c.1 wzbudza pewn± w±tpliwo¶ć, w razie
wystawienia f-ry, IMVHO nie było tu mowy o f-rze na zaliczkę
(art.14.1c.2 raczej jest już prosty, zaliczka nie jest "należno¶ci±"
z tyt. niewykonanej umowy, chyba że to umowa pożyczki, darowizny
albo co¶ podobnego).

  Zapis oczywi¶cie musi jednoznacznie wskazywać że to zaliczka.

  Osobna sprawa, to pytanie czy kwota która przekracza "rozs±dny
czas" na *potrzeby* zaliczkowe nie zostanie uznana za pożyczkę
lub nieodpłatne ¶wiadczenie.
  I co to za "potrzeby", że wynosz± aż 100% kwoty :D

   Zaliczka wpłacona (przez zamawiaj±cego) na 3 dni przed zamówieniem
towarów (przez wykonawcę) IMVHO mie¶ci się w "rozs±dnym czasie",
zaliczka wpłacona 3 miesi±ce wcze¶niej może wzbudzać w±tpliwo¶ci
i prowokować do szukania o jakich to podatkach zapomniano ;)
  I oczywi¶cie je¶li to co jest ponad potrzeby ma stanowić
*depozyt* na *zabezpieczenie* zapłaty, to IMVHO nie ma się
czego przyczepić (przypomnę o kryterium depozytu "prawidłowego"
dla PCC, czyli "braku rozporz±dzalno¶ci" - brak prawa do
rozporz±dzania depozytem musi wynikać z umowy i musi być
stanem faktycznym).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-12 11:44:46
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Fri, 12 Feb 2010 11:30:49 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomo¶ci <news:Pine.WNT.4.64.1002121109290.2108quad>:

Twierdzisz, iż kilka tygodni wcze¶niej mogę wystawić rachunek
(nie mam vatu) na 100% zaliczki za usługę
  A ten rachunek jak± ma podstawę prawn±???
  Przecież to będzie tylko pokwitowanie wpłaty, a nie rachunek.

Mój rachunek jest dla klienta dopiero podstaw± do zapłaty, niejako z góry.
Usługę wykonuję nawet 2-3 miesi±ce póĽniej. Szukam prawnych możliwo¶ci
potraktowania tej zapłaty jako zaliczki, niestanowi±cej przychodu.

Data: 2010-02-12 12:15:33
Autor: Maddy
wiadomości<news:Pine.WNT.4.64.1002121109290.2108quad>:

Twierdzisz, iż kilka tygodni wcześniej mogę wystawić rachunek
(nie mam vatu) na 100% zaliczki za usługę
   A ten rachunek jakÄ… ma podstawÄ™ prawnÄ…???
   PrzecieĹĽ to bÄ™dzie tylko pokwitowanie wpĹ‚aty, a nie rachunek.

Mój rachunek jest dla klienta dopiero podstawą do zapłaty, niejako z góry.
Usługę wykonuję nawet 2-3 miesiące później. Szukam prawnych możliwości
potraktowania tej zapłaty jako zaliczki, niestanowiącej przychodu.

Zaplata zaliczki NIE JEST PRZYCHODEM. Jaso w ustawie o PDOF jest to napisane.

Moment powstania przychodu nie jest uzaleĹĽniony od wystawienia rachunku. Tak samo jak nie jest uzaleĹĽniony od wystawienia faktury.

Zaliczka nie jest należnością. Przed zapłatą księgowo nie istnieje a po zapłacie jest Twoim zobowiązaniem.

Swoją drogą nie możesz wystawić pro formy, jak normalny człowiek?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 12:53:40
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:15:33 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomo¶ci

[...]

Mam na my¶li art. 14 ust. 1c pkt. 3.
KIP twierdzi, że skoro otrzymałem cało¶ć należno¶ci wg umowy, to nie jest
to zaliczka, tylko zapłata za wykonanie ¶wiadczenia - i powstaje obowi±zek
podatkowy.

Data: 2010-02-12 13:26:25
Autor: Maddy
Wystawienie rachunku - ile czasu od d aty otrzymania zapłaty
W dniu 12-02-2010 12:53, sensor pisze:
Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:15:33 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

[...]

Mam na myśli art. 14 ust. 1c pkt. 3.

Tam jest o dniu uregulowania należności.
Ale zaliczka to nie należność.
To jest Twoje zobowiÄ…zanie.

I przeczytaj cały artykuł, szczególnie

3. Do przychodĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza siÄ™:
1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz zwróconych pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek,

Punkt 1c określa moment powstania przychodu o którym mowa w ust. 1
Ust. 3 określa co nie jest przychodem w rozumieniu ust 1. Ust. 1 c nie odnosi się do tego, co jest z ust 1 włączone przez ust.3.

TrochÄ™ to wyglÄ…da na circular reference ale tak siÄ™ czyta przepisy.

PodsumowujÄ…c:  ust. 1c nie dotyczy wpĹ‚at otrzymanych przed dostawÄ… towarĂłw lub usĹ‚ug.

KIP twierdzi, że skoro otrzymałem całość należności wg umowy, to nie jest
to zaliczka, tylko zapłata za wykonanie świadczenia - i powstaje obowiązek
podatkowy.

KIP nie stanowi wykładni, parę razy się na nich przejechałam.
To co ci powiedzieli nie ma odzwierciedlenia w przepisach.
Ustawa nie określa jaki % umowy to jest jeszcze zaliczka a jaki już nie.
Takie domniemanie jest nieuprawnione.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 22:51:16
Autor: sensor
Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymani a zapłaty
Dnia Fri, 12 Feb 2010 13:26:25 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomo¶ci

Podsumowuj±c:  ust. 1c nie dotyczy wpłat otrzymanych przed dostaw± towarów lub usług.

Ok, przekonuj±ce jest Twoje rozumowanie. Tym bardziej, że rozmawiałem
dzisiaj na ten temat z do¶wiadczon± doradc± podatkowym, która ma identyczne
zdanie jak Ty. Z jednym wyj±tkiem: dla niej zaliczka ma być księgowana w
m/okresowe rozliczenie przychodów (w aanalityce: Zaliczki).

Nie zatwierdziłem jeszcze roku w prograsmie, więc idę doksięgowywać
korekty. :)

Data: 2010-02-12 23:01:25
Autor: Tomek
Dnia 12-02-2010 o 13:26:25 Maddy <maddy@esi.com.pl> napisał(a):

W dniu 12-02-2010 12:53, sensor pisze:
Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:15:33 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

MĂłj rachunek jest dla klienta dopiero podstawÄ… do zapĹ‚aty, niejako z  gĂłry.
[...]

1) pobranych wpĹ‚at lub zarachowanych naleĹĽnoĹ›ci na poczet dostaw  towarĂłw i usĹ‚ug, ktĂłre zostanÄ… wykonane w nastÄ™pnych okresach  sprawozdawczych, a takĹĽe otrzymanych poĹĽyczek i kredytĂłw oraz zwrĂłconych  poĹĽyczek, z wyjÄ…tkiem skapitalizowanych odsetek od tych poĹĽyczek,

Punkt 1c określa moment powstania przychodu o którym mowa w ust. 1
Ust. 3 okreĹ›la co nie jest przychodem w rozumieniu ust 1. Ust. 1 c nie  odnosi siÄ™ do tego, co jest z ust 1 wĹ‚Ä…czone przez ust.3.

Są jeszcze te "następne okresy sprawozdawcze". Wychodziłoby na to,
że jeśli coś zostanie wykonane "za kilka dni", to zaliczka jest przychodem.
Z drugiej strony, skąd dziś mam wiedzieć kiedy to coś zostanie wykonane..

--
Tomek

Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty