[Dell Studio XPS 16] Wyświetlacz LCD RGB-LED a W-LED

Data: 2010-02-14 19:18:42
Autor: Latet
[Dell Studio XPS 16] Wyświetlacz LCD RGB-LED a W-LED
Witam,

Rozważam zakup takiego laptopa:
http://www.dell.com/us/en/business/notebooks/laptop-studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=bsd&cs=04

Czy warto dopłacać do ekranu RGB-LED, w stosunku do W-LED?
Konkretnie:
http://www.dell.com/us/en/business/notebooks/laptop-studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=bsd&cs=04

Czy rzeczywiście daje to widocznie lepsze kolory?
A czerń? A kąty widzenia? To chyba nie ma wpływu?

Dzięki,

latet

Data: 2010-02-14 21:20:44
Autor: Mikołaj Tutak
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl9eql$qoc$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Dzięki podświetlaniu RGB jest możliwość ustawienia "sprzętowego" temp. barwowej bieli, przy białych diodach i świetlówkach temp. barwowa jest zaszyta na stałe (najczęściej koło 7500K) i jej zmiana jest możliwa wyłącznie dzięki "przyciemnianiu" poszczególnych kanałów RGB (co słabo wpływa na tonalność obrazu).

      Mikołaj

Data: 2010-02-15 15:49:21
Autor: Latet
[...]

OK, to spora zaleta, ale czy tylko tyle?
Czy poszczególne diody święcą cały czas jednostajnym światłem, czy też biorą udział na bieżąco w tworzeniu obrazu, np. w obszarze wyświetlania nieba na zdjęciu - przygasają diody zielona i czerwona, a świeci niebieska? A przy czerni... gasną wszystkie... No... chyba się nieco rozmarzyłem...

latet

Data: 2010-02-15 22:08:29
Autor: Mikołaj Tutak

Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlbmu4$ra9$1@inews.gazeta.pl...
[...]

No rozmarzyłeś się. LEDowe jest tylko podświetlanie, tak wiec jeden zespół diod RGB obsługuje wiele pikseli. Są wprawdzie TV umiejące sterować obszarami podświetlania, ale to raczej nie jest technologia do notebooka :-) Zwłaszcza iż wymaga "tylnego podświetlania, co zwiększa grubość matrycy jak i ilość potrzebnych diod.

Nie jestem nawet pewien czy można w/w modelu sterować jasnością poszczególnych kanałów R-G-B... (co potencjalnie jest największą zaletą takiego rozwiązania) może diody RGB zostały użyte tylko po to aby wyeliminować diody białe, zawierające luminofor i mające w większości mizerny współczynnik CRI.

      Mikołaj

[Dell Studio XPS 16] Wyświetlacz LCD RGB-LED a W-LED