Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja

Data: 2012-02-02 12:30:52
Autor: xbartx
Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja

Jak wspomniałem w wątku
o nachalnych reklamach Aliora postanowiłem złożyć do nich reklamację. Oto jej krótka historia:

1) Moja reklamacja telefoniczna, że nie wyrażałem zgody na reklamy bla bla

2) Pierwsza odpowiedĹş Aliora:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamacjÄ™ z dnia 18.01.2012r., dotyczÄ…cÄ… braku
wyrażenia zgody na komunikację marketingową, prosimy o przyjecie następujących wyjaśnień.

Informujemy, że na Pana koncie obecnie brak jest wyrażonej zgody na komunikację marketingową. Wyjaśniamy, że zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania spersonalizowanej oferty drogą mailową lub telefoniczną. Brak zgody marketingowej na koncie nie wyłączy prezentowanych podczas logowania komunikatów o ofercie Banku.

Wyrażamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia będą dla -Pa Pana wystarczające."

3) Moja kolejna odpowiedź tym razem już pocztą wewnętrzną (w końcu już jest czego prędzej nie zauważyłem)

"Witam
Napisał Pan wyraźnie: 'Wyjaśniamy, że zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania *spersonalizowanej* oferty drogą mailową lub telefoniczną.' Jak według Państwa w takim razie nazwać reklamę, która ukazuje mi się po zalogowaniu do mojego konta? Przecież tylko ja jestem jego właścicielem i tylko ja znam login i hasło - proszę mi w takim razie wytłumaczyć do kogo, jak nie do mnie, adresują Państwo tę reklamę. Chciałbym uzyskać od Państwa sensowne wyjaśnienie i jednocześnie zaprzestania wyświetlania tego typu reklam ewidentnie skierowanych do mnie."

4) Kolejna odpowiedĹş Aliora

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana zapytanie informujemy, ĹĽe zgoda na komunikacjÄ™
marketingowÄ… dotyczy wykorzystywania danych osobowych w celach marketingowych.

Banery reklamowe, pojawiające się po zalogowaniu do bankowości internetowej nie wykorzystują Pana danych osobowych. Identyczna sytuacja występuje, gdy przechodząc ulicą widzi Pan plakaty zamieszczone na oddziałach banków. W takim przypadku również mimo braku udzielonej zgody na komunikacje marketingową, reklamy do Pana docierają, nie wykorzystując przy tym Pana danych osobowych.

W związku z powyższym brak jest podstaw do uznania Pana roszczeń."

Na pewno plus dla Aliora, że odpowiada żywy człowiek i nie wkleja stosu gotowych regułek z formularza dopisując na końcu od siebie 3 słowa. Odpowiedź na reklamację jak widać jest bardzo pokrętną logiką farbowana i nie wiem czy mam siłę dalej w to brnąć ;) Chyba będę musiał gdzie indziej poszukać pomocy.

--
xbartx

Data: 2012-02-02 13:44:03
Autor: Marvin
Wyświetlnia reklam w Aliorze - moja r eklamacja
W dniu 2012-02-02 13:30, xbartx pisze:

Jak wspomniałem w wątku
o nachalnych reklamach Aliora postanowiłem złożyć do nich reklamację. Oto
jej krĂłtka historia:

[...]

wyraĹĽenia zgody na komunikacjÄ™ marketingowÄ…, prosimy o przyjecie
następujących wyjaśnień.

Profilaktycznie napisałbym skargę do GIODO że przetwarzają mimo sprzeciwu. Bo reklama pokazywana zalogowanemu użytkownikowi jest spersonalizowana i to w 100%

Jak się takim palantom odpuści, to się rozplewi ścierwo po całej branży.

marv

Data: 2012-02-02 13:54:49
Autor: Waldek

Użytkownik "Marvin" <marvin@fakename.com> napisał w wiadomości news:jge0en$4p9$1inews.gazeta.pl...

Jak się takim palantom odpuści, to się rozplewi ścierwo po całej branży.

No tak, ten argument jest MOCNY

IMO od momentu wejscia w https zadne gowno reklamowe nie powinno sie pojawiac
a juz szczegolnie po zalogowaniu - co najwyzej informacja (masz wiadomosc)
ale nie jakis parszywy baner bijacy po oczach

Pozdro

Data: 2012-02-02 14:48:52
Autor: maruda
W dniu 2012-02-02 13:54, Waldek pisze:

[...]

No to co zrobić z Optimą? Reklama (z parasolką) zajmuje pół ekranu. Zajmowała, bo ja-tam ją sobie Adblockiem wyciąłem.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-02-02 16:31:38
Autor: Waldek

Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomości news:jge487$hhq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tez wycialem, ale jedyny zysk to bialy ekran
nic poza tym nie zmienia, wyswietla sie dalej 5 wierszy
R-k + 4 lokaty  - jedynie banerek w oczy nie kole  :]

Aliorowe reklamy sa znacznie bardziej upierdliwe
- znaczy byly bo zrobilismy sobie by by ....

Pozdro

Data: 2012-02-03 00:43:43
Autor: jg
Dnia Thu, 02 Feb 2012 13:44:03 +0100, Marvin napisał(a):

W dniu 2012-02-02 13:30, xbartx pisze:

Jak wspomniałem w w±tku
o nachalnych reklamach Aliora postanowiłem złożyć do nich reklamację. Oto
jej krótka historia:

1) Moja reklamacja telefoniczna, że nie wyrażałem zgody na reklamy bla bla

2) Pierwsza odpowiedĽ Aliora:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 18.01.2012r., dotycz±c± braku
wyrażenia zgody na komunikację marketingow±, prosimy o przyjecie
następuj±cych wyja¶nień.

Profilaktycznie napisałbym skargę do GIODO że przetwarzaj± mimo sprzeciwu. Bo reklama pokazywana zalogowanemu użytkownikowi jest spersonalizowana i to w 100%

nie zgodzilbym sie z tym tak szybko. spersonalizowana wg mojej wiedzy
(artykuly, inet) to taka wykorzystujaca cechy i dopasowujaca sie do
indywidualnych cech osobnika, np. jego hobby, miasto zamieszkania. nie
podejrzewalbym systemu bankowego zaraz o taka finezje.

bank odpisujac ma imho racje - kazdy przechodzien widzi reklame co prawda
indywidualnie, ale kazdy widzi taka sama reklame. co najwyzej
personalizacja (ale tez regionalna, a nie ukierunkowana wylacznie na
konkretne cechy osoby) bylaby wtedy jakby na bogatych ulicach warszawy
plakaty sklepu 'dla idiotow' reklamowaly ajfony, a w malym miescie biedakow
na plakatach tego samego marketu bylyby np. tanie lg... takie niuanse, wiec
nie bede sie spieral.

--
jg

Data: 2012-02-03 00:45:22
Autor: jg
Dnia Fri, 3 Feb 2012 00:43:43 +0100, jg napisał(a):

[...]

mialo byc: cechy konkretnej osoby

--
jg

Data: 2012-02-03 01:06:08
Autor: Waldek
Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja

Użytkownik "jg" <fake@fake.pl> napisał w wiadomo¶ci news:14jfx9l6zid84$.5hrwxnu2j6wd.dlg40tude.net...
[...]

IMO bylaby spersonalizowana, gdyby w zaleznosci od klienta
wyswietlal sie inny baner
- a wyglada na to ze jednak wszyscy dostaja ta sama sieczke

Data: 2012-02-03 11:12:04
Autor: jg
Dnia Fri, 3 Feb 2012 01:06:08 +0100, Waldek napisał(a):

IMO bylaby spersonalizowana, gdyby w zaleznosci od klienta
wyswietlal sie inny baner
- a wyglada na to ze jednak wszyscy dostaja ta sama sieczke

no dokladnie o to mnie sie rozchodzi.

--
jg

Data: 2012-02-03 21:00:54
Autor: MarcinF
W dniu 2012-02-03 00:43, jg pisze:

[...]

Nie czepialbym sie znaczen slowa "spersonalizowana", w tym przypadku
reklama jest kierowana jest do konkretnego klienta.

Co powiesz o przesylce reklamowej wysylanej na adres klienta,
tez uwazasz ze bank moze lamac brak zgody na wykorzystanie
danych do celow marketingowych tylko z tego powodu
ze wszystkim klientom wyslal ulotke o tej samej tresci ?

Data: 2012-02-04 12:50:35
Autor: jg
Dnia Fri, 03 Feb 2012 21:00:54 +0100, MarcinF napisał(a):

[...]

nie no, masz racje... chcialem tylko zwrocic uwage na to, co powszechnie
oznacza zwrot 'reklama spersonalizowana'.

--
jg

Data: 2012-02-02 13:51:25
Autor: Waldek

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jgdvls$f75$5inews.gazeta.pl...

[...]

Nie prosciej filtr sobie dopisac  niz sie z nimi chandryczyc ?
- ja juz nie mam tego problemu ;)

Pozdro

Data: 2012-02-02 23:27:39
Autor: Zbynek Ltd.
Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja
Elo

xbartx napisał(a) :

4) Kolejna odpowiedĽ Aliora

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana zapytanie informujemy, że zgoda na komunikację
marketingow± dotyczy wykorzystywania danych osobowych w celach marketingowych.

Banery reklamowe, pojawiaj±ce się po zalogowaniu do bankowo¶ci internetowej nie wykorzystuj± Pana danych osobowych. Identyczna sytuacja występuje, gdy przechodz±c ulic± widzi Pan plakaty zamieszczone na oddziałach banków. W takim przypadku również mimo braku udzielonej zgody na komunikacje marketingow±, reklamy do Pana docieraj±, nie wykorzystuj±c przy tym Pana danych osobowych.

W zwi±zku z powyższym brak jest podstaw do uznania Pana roszczeń."

Na pewno plus dla Aliora, że odpowiada żywy człowiek i nie wkleja stosu gotowych regułek z formularza dopisuj±c na końcu od siebie 3 słowa. OdpowiedĽ na reklamację jak widać jest bardzo pokrętn± logik± farbowana i nie wiem czy mam siłę dalej w to brn±ć ;) Chyba będę musiał gdzie indziej poszukać pomocy.

Jest to w zasadzie wykroczenie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002
r. o ¶wiadczeniu usług drog± elektroniczn± (Dz.U. Nr 144 z 2002 r.,
poz. 1204).
Ale dotyczy to wła¶nie "informacji handlowej skierowanej do
oznaczonego odbiorcy". Tu trzeba w jaki¶ sposób tego oznaczonego
odbiorcę okre¶lić. Jak widać, marketoid usiłuje się wykpić.

Odpisz temu wesołkowi, że nie potrafi nawet dobrego porównania
wymy¶lić. Ten typ reklamy bym raczej przyrównał do postawienia przed
drzwiami do mieszkania na klatce schodowej dużej reklamy, któr±
muszę przesun±ć, żeby wyj¶ć z mieszkania :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2012-02-03 20:53:18
Autor: Sławomir Szyszło
Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja
Dnia Thu, 02 Feb 2012 23:27:39 +0100, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wklepał(-a):

[...]

O tototo! Albo wchodzisz na pocztę, żeby wysłać list i wpadasz na zasłonę z
reklam± czego¶ tam. Żeby wej¶ć musisz rozpi±ć zamek błyskawiczny w tej zasłonie.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2012-02-04 12:53:45
Autor: jg
Dnia Fri, 03 Feb 2012 20:53:18 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

O tototo! Albo wchodzisz na pocztę, żeby wysłać list i wpadasz na zasłonę z
reklam± czego¶ tam. Żeby wej¶ć musisz rozpi±ć zamek błyskawiczny w tej zasłonie.

ta... a kto bedzie zasuwal co chwila zamek?

ps. no chyba, ze do zamka doczepiona bylaby karteczka z zapisami z
gwiazdka, zobowiazaujacymi do zamkniecia go za soba.

--
jg

Data: 2012-02-04 20:16:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jg pisze:

O tototo! Albo wchodzisz na pocztę, żeby wysłać list i wpadasz na zasłonę z
reklamą czegoś tam. Żeby wejść musisz rozpiąć zamek błyskawiczny w tej zasłonie.

ta... a kto bedzie zasuwal co chwila zamek?

ps. no chyba, ze do zamka doczepiona bylaby karteczka z zapisami z
gwiazdka, zobowiazaujacymi do zamkniecia go za soba.

Do zamka doczepiamy kilogramowy odwaĹĽnik. Klient podnosi suwak,
przechodzi, a następnie ciocia grawitacja zamyka przejście. :-)

(Ewidentnie grawitacja wykonuje tu pracę - zatem oczywiście należałoby
zadbać o odpowiednie opłacenie zusu...)

--
MiCHA

Wy¶wietlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja