Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem

Data: 2012-03-20 12:36:46
Autor: Robert
Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
Nie działa mi obsługa faksów.
Mam wewnętrzny faksmodem Sagitta 56K PCI firmy Zoltrix, i do niego było
dołączone oprogramowanie "FaxTalk comunicator" jednak po jego instalacji i
próbie wysłania faksu pojawia się "driver error"
Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w przypadku
łączenia się z Internetem.
Czy do obsługi faksów wymagany jest inny sterownik?
Nie działa też windowsowa konsola faksów, ponieważ nie wiem w jaki sposób
zainstalować/powiązać "faks-drukarkę" z moim faksmodemem na PCI.
W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

Data: 2012-03-20 12:02:53
Autor: DooMiniK
On 20/03/2012 11:36, Robert wrote:
[...]

Zapytaj na grupie poświęconej Windows XP, tam szybciej
dostaniesz pomoc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-03-20 14:00:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.03.2012 12:36, Robert pisze:

W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

Nie ta grupa.

Data: 2012-03-20 16:42:48
Autor: nom

Użytkownik "Robert" <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:v8ibt4xn89e3.u7anz6w9lne8$.dlg40tude.net...
[...]

Wywal ten FaxTalk i zainstaluj same sterowniki od modemu. WinXP ma swoj program do obsługi faksu i działa calkiem nieźle.

Data: 2012-03-20 16:38:28
Autor: PL(N)umber_One
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):
Wywal ten FaxTalk i zainstaluj same sterowniki od modemu. WinXP ma swoj program do obsługi faksu i działa calkiem nieźle.
Tu może być problem, bo najnowsze sterowniki do tego modemu były pod Win2k.
http://www.modem-help.co.uk/Zoltrix/SAGITTA-56K-Data-Fax-Speakerphone-PCI.html
Według nich, należy szukać sterowników pod XP do innego modemu z tym samym chipsetem, bo do tych Zyxeli brak.
PP

Data: 2012-03-20 22:25:24
Autor: Michal Kawecki
Dnia Tue, 20 Mar 2012 12:36:46 +0100, Robert napisał(a):

[...]

Będzie trochę obok tematu, ale na Twoim miejscu wykupiłbym numer faksowy
u któregoś z operatorów VoIP. Będziesz mógł wysyłać faksy z komputera
mailem, z www lub poprzez wydruk na wirtualnej drukarce faksowej, a
faksy przychodzące zostaną przysłane na Twojego maila w PDF-ie. --
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-03-21 00:48:35
Autor: Pszemol
"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message news:8kwh2ienldxz.dlgkwinto.prv...
[...]

O widzisz... Właśnie czytając oryginalny post uważnie sprawdziłem datę
nadania go, czy mi się przypadkiem serwer niusów nie zbiesił i nie wysyła
postów z 1992 roku :) Faksy dzisiaj? Modem 56K do internetu? Poważnie?

Data: 2012-03-21 07:30:30
Autor: Rafal Lukawski
[...]

:) Czasami jakaś firemka, albo bardziej urząd prosi o podesłanie faksu, tu zaczynam polemike n/t tego, że od 10 lat żadna firma w promieniu 10km nie posiada takich urządzeń ;)

Data: 2012-03-21 08:50:45
Autor: m
W dniu 21.03.2012 07:30, Rafal Lukawski pisze:

[...]

W promieniu 10km nie ma placówki pocztowej?

p. m.

Data: 2012-03-21 08:52:10
Autor: Mirek
Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
On śro, 21 mar 2012 08:50:45 in article news:<4f698855$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
m wrote:

W promieniu 10km nie ma placówki pocztowej?

Wg moich informacji poczta zrezygnowała z tej usługi.

Data: 2012-03-21 10:26:30
Autor: m
m wrote:

W promieniu 10km nie ma placówki pocztowej?

Wg moich informacji poczta zrezygnowała z tej usługi.

O!

2 lata temu jeszcze wysyłałem fax z poczty. 4 lata temu - odbierałem na poczcie faks :)

p. m.

Data: 2012-03-21 08:58:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wysyłanie i odbiór fa ksów przez faksmodem
Dnia 2012-03-21, o godz. 08:50:45
m <mvoicem@gmail.com> napisał(a):

> :) Czasami jakaś firemka, albo bardziej urząd prosi o podesłanie
> faksu, tu zaczynam polemike n/t tego, że od 10 lat żadna firma w
> promieniu 10km nie posiada takich urządzeń ;)

W promieniu 10km nie ma placówki pocztowej?

Poza miastami często nie. Jest np. agencja pocztowa w sklepie we wsi.

Zdrówko

Data: 2012-03-21 09:20:40
Autor: nom

Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jkbsi3$fpl$1inews.gazeta.pl...

:) Czasami jakaś firemka, albo bardziej urząd prosi o podesłanie faksu, tu zaczynam polemike n/t tego, że od 10 lat żadna firma w promieniu 10km nie posiada takich urządzeń ;)

E tam, ja mam modem Zoltrixa zewnętrzny na RS232 (kiedyś hulał na nim internet ;-) ) i jako fax spisuje się o niebo lepiej niż stacjonarny faks Panasonica na folię transferową.
Z emailami to jest różnie, idzie to przez obce serwer, nie wiadomo co się z tym po drodze dzieje. :-)
A numer faksu jest przyporządkowany do konkretnego budynku (pomijam numery VOIP ;-) ).

Data: 2012-03-21 08:27:08
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

Nie działa mi obsługa faksów.
Mam wewnętrzny faksmodem Sagitta 56K PCI Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w przypadku
[...]

Poważnie. Pytający sprawdził, że modem jako taki "działa np. w przypadku
łączenia się z Internetem". Czyli karta sprawna. Czego znowu nie zrozumiałeś?

JoteR

Data: 2012-03-21 17:31:39
Autor: Pszemol
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:jkbvso$19p$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

JoteR, nie dziwi Cię że ktoś jeszcze w 2012 roku używa modemu do łączenia
się z internetem i wysyłania faksów po analogowej linii?? Poważnie??

A jeśli sugerujesz tutaj, że on napisał że łączył się z internetem *tylko*
dla testów modemu to uważam że się mylisz - nie napisał tego zbyt jasno.

Data: 2012-03-22 00:09:28
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

JoteR, nie dziwi Cię że ktoś jeszcze w 2012 roku używa modemu
do łączenia się z internetem i wysyłania faksów po analogowej linii??
Poważnie??

Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi to, co ma.
Nie mieszkasz tu na stałe, więc nie masz pojęcia, jak wiele jeszcze dokumentów jest przesyłanych faksem. Niemal co tydzień odbieram spory rulon z zaproszeniem do jakiegoś przetargu. Jeszcze nie tak dawno jakieś dokumenty do któregoś z operatorów musiałem wysyłać z faksu na poczcie. Skan i e-mail był dla nich niewiarygodny.
Co do Internetu - są w nim nie tylko strony z flashem. To także, żeby daleko nie szukać, również Usenet. Do trollowania taki modem znakomicie by ci wystarczył. Do licha, mój telefon podłączony jako modem (z którego to rozwiązania czasem muszę w tzw. terenie korzystać) zgłasza Windzie, że nawiązał połączenie z oszałamiającą prędkością 115 kb/s, czyli raptem dwukrotnie szybciej. I pomimo, że mnie to wkurza (bo powinien się łączyć na 7,2 Mb/s), to nie uważam, że czas zsynchronizowania grup jest jakiś wyjątkowo długi.

A jeśli sugerujesz tutaj, że on napisał że łączył się z internetem *tylko*
dla testów modemu to uważam że się mylisz - nie napisał tego zbyt jasno.

Napisał to, co napisał. Ja to odczytałem tak, jak odczytałem. Nie mam wpływu na to, jak zinterpretują to autonomiczne intelektualnie trolle.

JoteR

Data: 2012-03-22 23:49:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 Mar 2012, Pszemol wrote:

"JoteR" <joter@pf.pl> wrote
[...]

  Co w tym dziwnego, że wybrał najprostsza metodę?

i wysyłania faksów po analogowej linii?? Poważnie??

  Poważnie.
  Bardzo rzadko korzystam, ale z akcjami "proszę podać numer faksu"
miewam do czynienia.

A jeśli sugerujesz tutaj, że on napisał że łączył się z internetem *tylko*
dla testów modemu to uważam że się mylisz - nie napisał tego zbyt jasno.

  Przyjmijmy że do dyskusji o faksie nieistotne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-26 02:59:51
Autor: Janeo
On 22 Mar, 00:31, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"JoteR" <jo...@pf.pl> wrote in messagenews:jkbvso$19p$1inews.gazeta.pl....
> "Pszemol" napisał:

JoteR, nie dziwi Cię że ktoś jeszcze w 2012 roku używa modemu do łączenia
się z internetem i wysyłania faksów po analogowej linii?? Poważnie??
Jeśli chodzi o mnie, to mnie nie dziwi.
Podane przykłady należą prawdopodobnie do firm, ale np. ja używam w
przypadku reklamacji - nie zdaję się na sekretarkę czy Ona wydrukuje
maila lub załącznik mailowy, czy nie, bo tekst od razu trafia u
odbiorcy/dyrektora (wymiennie z listem poleconym). Oczywiście, nie
jest to często... Również używam do Rodziców drukując im w ten sposób
wymagane informacje czy formularze :-)
To tak z punktu widzenia praktyki, a nie bezkrytycznego - jak
sądzę :-) - entuzjazmu dla rozwijających się nowych technologii...
Chociaż jeśli chodzi o to ostatnie, to faksuję po linii VoIP, a
ewentualne odbiory są kierowane bezpośrednio do zewnętrznej pamięci
USB w moim Friz!Box Fon WLAN 7170... :-P

Data: 2012-03-21 10:09:56
Autor: januszek
Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
Robert napisa?(a):

Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w przypadku
łączenia się z Internetem.

To moze odwiedz grupe poswiecona temu systemowi i tam szukaj rozwiazania?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-21 10:15:03
Autor: Jacek Maciejewski
Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
Dnia Tue, 20 Mar 2012 12:36:46 +0100, Robert napisał(a):

Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w przypadku
łączenia się z Internetem.

A czy ten modem to jedyna droga do internetu w tym kompie?
--
Jacek

Data: 2012-03-24 11:34:05
Autor: Michal Lukasik
Dnia 20.3.2012, Robert napisał(a):

Czy do obsługi faksów wymagany jest inny sterownik?

Nie.
Wymagane jest dodatkowe oprogramowanie, które to wyświetli, zedytuje,
wyśle.

Nie działa też windowsowa konsola faksów, ponieważ nie wiem w jaki sposób
zainstalować/powiązać "faks-drukarkę" z moim faksmodemem na PCI.
W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?

Tu już musisz powalczyć z Twoim OSem.

Trochę z innej beczki. Jeśli spodziewasz się otrzymywać faxy dość często,
to zrezygnuj z wewnętrznego fax-modemu (komputer musi być włączony) na
rzecz zewnętrznego. To IMO dużo wygodniejsze rozwiązanie.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem