Wysyłanie sms-ów

Data: 2019-09-16 20:37:31
Autor: Jacek Maciejewski
Wysyłanie sms-ów
Mam SIM z Virgin. Robię z nią dwie próby: Z telefonu A - mogę wysłać
gdzieś SMS-a, z telefonu B (Xperia X8) nie mogę. Po kliknieciu "Wyślij"
po chwili pojawia się komunikat "Nie można wysłać". Winny jest na mój
osąd telefon B. Ma ktoś pojęcie o co może chodzić?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-16 19:04:27
Autor: Dominik Ałaszewski
Wysyłanie sms-ów

Centrum sms? https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna

Data: 2019-09-16 21:10:49
Autor: Jacek Maciejewski
Wysyłanie sms-ów
Dnia Mon, 16 Sep 2019 19:04:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
napisał(a):

Dnia 16.09.2019 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:
osąd telefon B. Ma ktoś pojęcie o co może chodzić?

Centrum sms? https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna

Gadałem z nimi. Wymiękli :) Podobno SMS-y wysyłane z tel. B w ogóle nie
dochodzą do ichniej aparatury.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-16 19:25:58
Autor: Dominik Ałaszewski
Wysyłanie sms-ów
Dnia 16.09.2019 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

Gadałem z nimi. Wymiękli :) Podobno SMS-y wysyłane z tel. B w ogóle nie
dochodzą do ichniej aparatury.
 Jeśli centrum sms jest ustawione źle, to tak właśnie będzie. Sprawdziłeś choć?

Data: 2019-09-16 22:19:43
Autor: Jacek Maciejewski
Wysyłanie sms-ów
Dnia Mon, 16 Sep 2019 19:25:58 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
napisał(a):

[...]

To samo mi napisali:
"Najprawdopodobniej jest to kwestia nieprawidłowego numeru centrum SMS.
Poprawny numer centrum SMS to +487909986222. Metoda zmiany numeru
centrum SMS zależna jest od modelu telefonu (w przypadku dalszych
problemów z samodzielną konfiguracją proszę o podanie go w odpowiedzi na
tego maila.)
 Możliwość zmiany numeru centrum SMS jest zablokowana fabrycznie na
niektórych telefonach (są to głównie telefony LG oraz SONY.) W takiej
sytuacji sugeruję przełożenie karty SIM do innego telefonu, zmianę
numeru centrum SMS oraz przełożenie karty SIM z powrotem do swojego
telefonu (po zmianie numer centrum SMS zapisywany jest na karcie SIM.)"

No więc przełożyłem kartę (do telefonu C w którym można ten nr
edytować), wykonałem zapis numeru i włożyłem ją z powrotem do B. Skutek
żaden, dalej sms-y nie idą. Zglosiłem to i odpisali:

"Sprawdziliśmy problem i nie mamy żadnych dat w systemu dotyczących
wskazany przykładów SMS-a w naszej sieci.
Wydaje się, że problem może wynikać z problemów po stronie naszego
partnera P4, ponieważ SMS nie dociera do naszego SMS Centrum.
Proszę przelogować się ręcznie na nadajniki sieci T-mobile lub Orange i
sprawdzić, czy tam również występuje problem
Proszę też upewnić się, że w telefonie zapisał się numer centrum SMS
+487909986222
Dodam też, że bardzo rzadko, ale zdarza się, że niektóre model działają
tylko z numerem +48790998622 bez jednej 2 na końcu."

No więc za ich radą sprawdziłem inne dostępne nadajniki. Bez skutku.
Dziś wpadłem na pomysł sprawdzenia SIM w innym aparacie, wygrzebałem
stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Wysyłanie SMS-ów
działa, więc zapewne nr Centrum jest poprawny (choć na Xperii nie idzie
go odczytać)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-17 00:13:59
Autor: Grzexs
Wysyłanie sms-ów

To samo mi napisali:
[...]

Sprawdź, czy działa wysyłanie sms-ów z innej karty włożonej do tego telefonu. Jeśli tak, to być może telefon nie dogaduje się z kartą i wymiana karty załatwi sprawę? Choć... byłoby to dość dziwne, skoro można dzwonić. A jeśli nie da się wysłać sms-ów z żadnej karty, to... hmmm... program wysyłający sms-y jest schrzaniony? Telefon walnięty? Teoretycznie możliwe.

Jeszcze przychodzi mi do głowy - 1° wpakuj kartę do tego starego telefonu i zmień centrum sms na ten drugi numer, co ci podali; 2° w tej Xperii spróbuj przywrócić ustawienia domyślne sms (o ile taka opcja jest); 3° zapisz numer centrum sms (na tym drugim telefonie) w postaci 0048...; 4° całkowicie wykasuj nr centrum sms; 5° ustaw nr centrum sms na +48790998250 (centrum Play)

--
Grzexs

Data: 2019-09-17 09:32:22
Autor: J.F.
Wysyłanie sms-ów
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihhl0cqw0xrw.d4e62dg5bwzt$.dlg@40tude.net...
[...]

Centrum jest ustawieniem telefonu, a nie karty, wiec moze ustaw jeszcze raz.
Choc teraz na karcie jakas podpowiedz chyba jest.

Ewentualnie zresetuj telefon calkowicie - moze pomoze.

Gdzies jeszcze w starych telefonach bylo ustawienie "wysylaj przez GPRS".
Jesli nie dziala - wylacz ...
Ale gdzie tych ustawien szukac na xperii to nie wiem.

https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna
mam nadzieje ze to aktualna strona, bo juz sie kiedys nadzialem, ze google znajduje starocie.

J.

Data: 2019-09-17 13:42:36
Autor: Jacek Maciejewski
Wysyłanie sms-ów
Dnia Tue, 17 Sep 2019 09:32:22 +0200, J.F. napisał(a):

Ewentualnie zresetuj telefon calkowicie - moze pomoze.

Podsumujmy sprawę. Jest sobie komóra Xperia X8 z SIM starterem Virgin.
1. Komóra z tą kartą nie wysyła SMS-ów - komunikat "nie można wysłać"
2. Ta komóra z inną kartą SIM wysyła SMS-y.
3. karta SIM Virgin z tej komóry wetknięta w inny telefon - umożliwia
wysyłanie SMS-ów.

Zrobiłem pełny reset, nie pomogło, dalej Ta komóra z Tą kartą nie chce
smsować :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-17 20:30:19
Autor: Grzexs
Wysyłanie sms-ów
[...]

No to nie ma bata - musisz wymienić kartę. Ja nie mam innych pomysłów.

--
Grzexs

Data: 2019-09-18 01:26:33
Autor: Animka
Wysyłanie sms-ów
W dniu 2019-09-17 o 20:30, Grzexs pisze:
[...]

Felerne karty wymieniają za darmo.

--
animka

Data: 2019-09-18 09:16:52
Autor: radekp@konto.pl
Wysyłanie sms-ów
Tue, 17 Sep 2019 13:42:36 +0200, w
<15x0ftavk2euj$.1lk7e7o3cxtve$.dlg@40tude.net>, Jacek Maciejewski
<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

> [...]

wysyłanie SMS-ów.

Zrobiłem pełny reset, nie pomogło, dalej Ta komóra z Tą kartą nie chce

Miałem to samo z Virgin i LeTV.
Jako że mam LineageOS, to nie było możliwości zmiany wprost centrum SMSC
(wbudowana apka nie ma takiej możliwości, a z karty SIM nie potrafiła odczytać
albo centrum SMS było złe na karcie).

Problem rozwiązać można instalując apkę do sms-ów umożliwiającą zmianę SMSC
albo (i to chyba lepsze rozwiązanie) ściągająć z GP apkę Phone Info Dialer i
tam zmieniając centrum SMSC (w Informacjach o telefonie).

Data: 2019-09-18 11:55:36
Autor: J.F.
Wysyłanie sms-ów
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:15x0ftavk2euj$.1lk7e7o3cxtve$.dlg@40tude.net...
[...]

Tez Virgin ?

3. karta SIM Virgin z tej komóry wetknięta w inny telefon - umożliwia
wysyłanie SMS-ów.

A jakie w nim ustawienie centrum SMS ?

Zrobiłem pełny reset, nie pomogło, dalej Ta komóra z Tą kartą nie chce smsować :)

Zmien karte, albo operatora :-)

J.

Data: 2019-09-16 23:55:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wysyłanie sms-ów

"Jacek Maciejewski" 1l93jsqnr0x7q.9brr2b4fkcjm$.dlg@40tude.net

[...]

Kiedyś była możliwość słania SMSów via net z kompa -- może
dałoby się teraz słać SMS z telefonu via net na GSM?

--

Wysyłanie sms-ów