Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em

Data: 2010-02-09 16:50:47
Autor: XYZ
Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em
Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

Data: 2010-02-09 16:55:02
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em
Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

a to jest rozliczenie między podmiotami prywatnymi czy wmieszane
jest w to nasze ukochane i żarłoczne i żałosne państewko?

Data: 2010-02-09 16:59:22
Autor: XYZ
On 2010-02-09 16:55, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
[...]

osoby prywatne

A jakie mogą być inne możliwości i konsekwencje?

Data: 2010-02-09 17:31:12
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]
> jest w to nasze ukochane i żarłoczne i żałosne państewko?

osoby prywatne

A jakie mogą być inne możliwości i konsekwencje?

jakby państwo to trzebaby było sprawdzać, czy konkretne instytucje nie oblokły swoich fochów i widzimisiów w tekst jakiegoś aktu prawnego

a skoro osoby prywatne, to obowiązuje zasada użycia rachunku bankowego (duże kwoty) ale nie ma zasady użycia go tylko jeden raz

ale: jak znam życie, w przypadku próby pokrojenia przelewu na kawałki,
bank pokombinuje coś z opóźnieniem przelewu o jeden dzień pod pozorem
sprawdzania poprawności, prawdziwych lub urojonych problemów z próbą
dodzwonienia sie do nadawcy itp. i nadawca poniesie ukrytą opłatę ok. 137zł w postaci utraconej korzyści
pod założeniem że środki mogłyby leżeć na rachunku oprocentowanym 5,00% --

Data: 2010-02-09 17:55:23
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

niektóre banki mają bezprowizyjne eliksiry zlecane na infolinii
obsługiwanej przez konsultanta. Zadzwonić kilka razy zlecić kilka
takich przelewów. Może wtedy odebralibyśmy im możliwość twierdzenia, że musieli cokolwiek sprawdzać albo się upewniać telefonicznie.

Data: 2010-02-09 17:30:55
Autor: Darek
W dniu 2010-02-09 16:50, XYZ pisze:
Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu
(obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

Nie. Przelewy i tak zostaną zarejestrowane w pralni. Omijając Sorbnet "omijasz" szybszy i droższy przelew.

Darek

Data: 2010-02-09 19:30:35
Autor: XYZ
On 2010-02-09 17:30, Darek wrote:
[...]

W jakiej pralni? Chyba miałeś na myśli sortownię na czyste i brudne, bo pralnię to co najwyżej mogę mieć u siebie (oczywiście nie mam).

Data: 2010-02-09 21:24:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "XYZ" <junk@mail.bin> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hks9kd$73i$1@news.onet.pl...

W jakiej pralni? Chyba miałeś na myśli sortownię na czyste i brudne, bo pralnię to co najwyżej mogę mieć u siebie (oczywiście nie mam).

Ta "opcja" naprawdę w niektórych systemach bankowych (np. w Mille) nazywa się PRALNIA. :-)

Data: 2010-02-09 22:06:41
Autor: Darek
Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em

W jakiej pralni?

Zgłoszenie do GIFF :)

Darek

Data: 2010-02-09 22:11:19
Autor: Darek
Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em

Zgłoszenie do GIFF :)

GIIF miało być

Darek

Data: 2010-02-10 01:01:23
Autor: XYZ
On 2010-02-09 22:11, Darek wrote:

Zgłoszenie do GIFF :)

GIIF miało być

A na jak się typuje przelewy do zgłoszenia? Np. w ciągu D dni dokonano przelewów na X zł do tego samego odbiorcy? Jaki może być limit kwotowy?

Data: 2010-02-10 12:14:22
Autor: KJ Siła Słów
XYZ pisze:

A na jak się typuje przelewy do zgłoszenia? Np. w ciągu D dni dokonano przelewów na X zł do tego samego odbiorcy? Jaki może być limit kwotowy?

Wg regul wymyslanych przez analitykow w GIIF.

GIIF nad prostym pojedynczym przypadkiem kilku przelewow z X do Y to raczej dlugo myslal nie bedzie, pewnie zajrzy skad pieniadze trafiaja do X i dokad ida od Y i tyle.

KJ

Data: 2010-02-09 21:23:02
Autor: MarekZ
Użytkownik "XYZ" <junk@mail.bin> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hks08p$6m1$1@news.onet.pl...
Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

Nie.

Data: 2010-02-09 22:23:11
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em
> Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu > (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

Nie.

może "przyczepić" to nie, ale pokombinować z opóźnieniem
przelewu o jeden dzień roboczy, z dużym prawdopodobieństwem TAK --

Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em