Wysyłka HDD do Western Digital.

Data: 2011-01-10 10:31:44
Autor: 4CX250
Wysyłka HDD do Western Digital.
Witam.
Mam dwa dyski WD Caviar WD5000AAKB WCAS 500GB do naprawy gwarancyjnej z powodu bad sektorów. Chcę wysłać je bezpośrednio do WD za pomocą RMA na ich stronie. Oba dyski mają 3 letnią gwarancję i mam już stworzone i wydrukowane wszystko co trzeba do wysyłki. Mam jednak obawy co do jednego dysku. Gdzieś tak wyszło podczas tych przekładek między komputerami że naklejka srebrna zamykająca otwór rewizyjny dysku, ta od spodu która częściowo wchodzi pod PCB jest delikatnie mówiąc nieco zmaltretowana. Jest cała, nie podziurawiona ale jakby porysowana i ktoś mógłby przypuszczać że być może była odklejana. Napewno nikt jej nie odklejał i nie zaglądał do środka dysku bo i po co jeżeli dysk jest na gwarancji. Zarysowania powstały przypadkowo być może od paznokcia albo podczas przekładania dysku między komputerami od jakiś przewodów itp.
Mam wątpliwości że jak wyślę ten dysk to mi WD odmówi naprawy gwarancyjnej i nie sam ten fakt zaboli ale nie chcę aby naliczyli mi jakiejś opłaty za nieuzasadnioną obsługę gwarancyjną lub przesyłkę.
Jak myślicie wysyłać czy nie?

Marek

Data: 2011-01-10 10:49:18
Autor: G Nowak
[...]

Ja bym zadzwonil i zapytal jakie sa zasady przyjmowania na gwarancje. Zawsze mozesz sprobowac wyslac do bardziej cywylizowanego kraju, gdzie klienta nie traktuje sie z gory jak wroga i oszusta.

http://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.asp?custtype=end&lang=en

--
Pozdr

Data: 2011-01-10 12:02:35
Autor: 4CX250
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości news:igeo85$ocq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiem narazie tylko tyle że wysyłka jest pod adres w Warszawie ale oni tylko firmą spedycyjną są która współpracuje z WD i nawet nie zaglądają do przesyłki tylko przesyłają dalej do Holandii.
Wysłałem maila do WD Europe z zapytaniem ze zdjęciem tej naklejki. Czekam na odpowiedź, ale raczej stawiam krzyżyk na tym dysku gdyż przypomniałem sobie że kiedyś gdy miałem z nim problemy to go formatowałem niskopoziomowo za pomocą programu HDD Low Level Format Tool a nie wiem czy to jest dopuszczalne na gwarancji.

Marek

Data: 2011-01-10 18:31:42
Autor: JoteR
"4CX250" napisał:

przypomniałem sobie że kiedyś gdy miałem z nim problemy
to go formatowałem niskopoziomowo za pomocą programu
HDD Low Level Format Tool

No to Cię pocieszę - na pewno go nie sformatowałeś niskopoziomowo.
Co najwyżej wyzerowałeś ;-)

a nie wiem czy to jest dopuszczalne na gwarancji.

I owszem, przecież producenci (w tym i WD) sami udostępniają narzędzia do zerowania dysku.

JoteR

Data: 2011-01-10 18:40:23
Autor: 4CX250
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:igffq3$ael$1inews.gazeta.pl...
"4CX250" napisał:

[...]

Czyli to już nie ten sam LLF co za dawnych czasów?
Ale jaja. Myślałem że to pełny format.

Marek

Data: 2011-01-10 19:35:31
Autor: JoteR
"4CX250"  napisał:

Czyli to już nie ten sam LLF co za dawnych czasów?
Ale jaja. Myślałem że to pełny format.

Nie, to już nie jest to samo, co dawny HDD Low Level Format zaszyty w BIOS-ie komputerów 386/486 ;-)
Ładnie to wyjaśniał niedawno Radek Sokół, chyba nawet na tej grupie.

JoteR

Data: 2011-01-10 20:57:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wysyłka HDD do Western Digital.
Dnia 2011-01-10, o godz. 19:35:31
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

"4CX250"  napisał:

> Czyli to już nie ten sam LLF co za dawnych czasów?
> Ale jaja. Myślałem że to pełny format.

Nie, to już nie jest to samo, co dawny HDD Low Level Format zaszyty w BIOS-ie komputerów 386/486 ;-)

8086/80286 raczej. W 80386 jeszcze czasami spotykany ale później to już
bardzo rzadko. I nie zalecano już po instalacji dysku IDE jego formatu
niskopoziomowego jak w dyskach MFM-owych. Swoją drogą to koło roku 1989
załapałem się w Merze Błonie na formatowanie kilkumegabajtowych
Winchesterów produkcji bułgarskiej. Podczas tego procesu mogłem
zaobserwować jak pięknie topiły się na nich plomby wykonane na śrubach
za pomocą miseczek metalowych wypełnionych plasteliną. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-01-10 21:22:55
Autor: JoteR
"Maciek Babcia Dobosz" napisał:

Nie, to już nie jest to samo, co dawny HDD Low Level Format zaszyty
w BIOS-ie komputerów 386/486 ;-)

8086/80286 raczej.

PC XT (8088/8086) AFAIR nie miały tego, co dzisiaj potocznie nazywa się "wejściem do BIOS-u" (przynajmniej w komputerze teściowej, wyrwanym z IMM, tego nie było), z kolei w moim AT/286 ów setup był bardziej niż ubogi, zatem funkcję Low Level Format pamiętam raczej z 386. No i z BIOS-u kart SCSI Adapteca, gdzie ta funkcja jest dostępna chyba do dziś, ale IMHO raczej od zawsze wykonywała tylko zerowanie.

I nie zalecano już po instalacji dysku IDE jego formatu niskopoziomowego jak w dyskach MFM-owych.

Odkąd pamiętam, zawsze straszono mnie przeplotem, który jak źle ustawię, to będę miał dysk o prędkości dyskietki ;-) Dlatego nigdy tego nie próbowałem z dyskiem MFM, a potem w 386 używałem już tylko dysków SCSI.

JoteR

Data: 2011-01-11 14:58:44
Autor: Remek
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" napisał:

8086/80286 raczej. W 80386 jeszcze czasami spotykany ale później to już
bardzo rzadko.

Zastanawiam się co ma wspólnego stosowany procesor z takim, czy innym
formatowaniem dysku. To czy dysk można sformatować niskopoziomowo zależy od
dysku/jego konstrukcji/oprogramowania, a nie od procesora.

Remek

Data: 2011-01-11 15:38:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wysyłka HDD do Western Digital.
Dnia 2011-01-11, o godz. 14:58:44
"Remek" <dupa@gmail.com> napisał(a):

> [...]

formatowaniem dysku. To czy dysk można sformatować niskopoziomowo
zależy od dysku/jego konstrukcji/oprogramowania, a nie od procesora.

Tu nie chodzi o konkretny procesor a o generacje sprzętu raczej.

Zdrówko

Data: 2011-01-11 15:51:38
Autor: 4CX250
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110111153820.1f01dc75babcia-workstation...
> [...]

zależy od dysku/jego konstrukcji/oprogramowania, a nie od procesora.

Tu nie chodzi o konkretny procesor a o generacje sprzętu raczej.

Miałem gdzieś w roku 88  XT ale tylko z dyskietkami więc tu nei powiem ale jeśli dobrze pamiętam to już w BIOSie mojego następnego komputera 286 było menu BIOS a w EPROMie  zaszyta była procedura formatu niskopoziomowego.
W tym AT286 formatowałem niskopoziomowo swój dysk z formatem MFM na nowy format  RRL który dawał  50% zwiększenie pojemności dysku  wywołując własnie tą funkcje. W ten sposób z mojego Seagate 20MB zrobiło się 30MB.
Czasem była ta opcja dostępna w Menu BIOSu a  jak nie, to trzeba było ją wywołac albo jakimś programem albo choćby z palca w DOSie wskazując vektor tej procedury w pamięci.

Marek

Data: 2011-01-10 19:03:29
Autor: qwerty
Użytkownik "JoteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:igffq3$ael$1@inews.gazeta.pl...
No to Cię pocieszę - na pewno go nie sformatowałeś niskopoziomowo.
Co najwyżej wyzerowałeś ;-)

Po co bawić się w zerowanie/formatowanie przy oddawaniu dysku?

Data: 2011-01-10 20:59:11
Autor: 4CX250
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:igfhks$81q$1news.task.gda.pl...
[...]

A to ktoś pisał że chce zerować/sformatować przed oddaniem?

Marek

Data: 2011-01-11 07:33:34
Autor: Pszemol
"4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message news:igejlo$9fe$1news2.ipartners.pl...
Jak myślicie wysyłać czy nie?

Wysłać. Nikt się tym w WD nie będzie przejmował.

Data: 2011-01-11 14:46:18
Autor: 4CX250

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igh14e.404.0poczta.onet.pl...
"4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message news:igejlo$9fe$1news2.ipartners.pl...
Jak myślicie wysyłać czy nie?

Wysłać. Nikt się tym w WD nie będzie przejmował.

No bo wiesz na stronie WD są podane przykłady kiedy gwarancja jest unieważniona i są nawet zdjęcia. Są np. takie przykłady jak uszkodzenie naklejek zamykających dysk, ale tam mowa jest o zerwaniu lub dziurze w tych naklejkach.

Marek

Wysyłka HDD do Western Digital.