Wysyłka newsletterów mBanku :)

Data: 2009-02-24 16:43:18
Autor: Kamil Jońca
Wysyłka newsletterów mBanku :)

Taka ciekawostka nt. fachowców wysyłających newslettery mbanku Fragment nagłówków jednej wiadomości:

===========
Subject: Promocje doładowań w mBanku
To: ...
From: ....
X-ONET_PL-MDA-Version: 1002 4970-93 (2009-01-28 17:10:29 CET)
X-ONET_PL-MDA-Info: 009 00854 00229 00100

========= i drugiej:
Subject: mBank: Gazeta Inwestora (wyd.4)
To: .....
From: ...
X-ONET_PL-MDA-Version: 1002 7658-93 (2009-02-20 14:22:27 CET)
X-ONET_PL-MDA-Info: 016 08836 00008 00100
=========
A wydawało mi się, że msgid powinien być w miarę unikalny :)
KJ

--
KJ
Spokojnie... To tylko prowokacja.

Data: 2009-02-24 18:33:56
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 24 Feb 2009 16:43:18 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A wydawało mi się, że msgid powinien być w miarę unikalny :)

A to serwer news (usenet)? Jak nie to bez znaczenia.
 --
Kojer

Data: 2009-02-24 18:52:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:33:56 +0100, Robert Kois napisał(a):

Dnia Tue, 24 Feb 2009 16:43:18 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A wydawało mi się, że msgid powinien być w miarę unikalny :)

A to serwer news (usenet)? Jak nie to bez znaczenia.

 Bzdura. RFC 822 jasno określa, że msg-id jest unikalnym identyfikatorem.

 "This field contains a unique identifier (the local-part address unit)
which  refers to THIS version of THIS message. (...) A message identifier
pertains to exactly one instantiation of a particular message; subsequent
revisions to the message should each receive new message identifiers."

 Pewnie pisali to ci sami spece co mechanizm wysyłki ich maili.
Najwyraźniej się wywala i co jakiś czas ktoś ręcznie puści kolejkę - bo
dostaję naraz 2-3 wiadomości sprzed kilku dni.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-24 20:25:56
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:52:34 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

A wydawało mi się, że msgid powinien być w miarę unikalny :)
A to serwer news (usenet)? Jak nie to bez znaczenia.
 Bzdura. RFC 822 jasno określa, że msg-id jest unikalnym identyfikatorem.
 I to, że jest to pole opcjonalne. Przy poczcie bez znaczenia.

--
Kojer

Data: 2009-02-24 20:53:05
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 24 Feb 2009 20:25:56 +0100, Robert Kois napisał(a):

[...]

 Owszem, ale jeśli ktoś już je implementuje, to wypadałoby to zrobić
poprawnie.

Przy poczcie bez znaczenia.

 A jeśli klient poczty usuwa duplikaty na podstawie msg-id?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-24 21:29:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wysyłka newsletterów mBanku :)

"Borys Pogoreło" n55du3kktl5c$.1lelvq780l8kz.dlg@40tude.net

Przy poczcie bez znaczenia.

A jeśli klient poczty usuwa duplikaty na podstawie msg-id?

W świecie bez błędów byłoby nudno, a skądś muszą się te błędy brać. ;)

Data: 2009-02-25 08:54:09
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 24 Feb 2009 20:53:05 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Bez znaczenia.

Przy poczcie bez znaczenia.
 A jeśli klient poczty usuwa duplikaty na podstawie msg-id?

To zły klient jest, albo bez sensu skonfigurowany.

--
Kojer

Data: 2009-02-25 15:58:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 25 Feb 2009 08:54:09 +0100, Robert Kois napisał(a):

I to, że jest to pole opcjonalne.
 Owszem, ale jeśli ktoś już je implementuje, to wypadałoby to zrobić
poprawnie.

Bez znaczenia.

 Do wszystkich wymagań technicznych podchodzisz w ten sposób? Zwłaszcza do
tych określonych w RFC jako "MUST"?

 Jak masz zamiar w inny sposób identyfikować jednoznacznie przesyłkę?

Przy poczcie bez znaczenia.
 A jeśli klient poczty usuwa duplikaty na podstawie msg-id?

To zły klient jest, albo bez sensu skonfigurowany.

 Dlatego, że prawidłowo implementuje wymagania spieprzone przez
programistów nie umiejących czytać dokumentacji?

 Sprawdziłbyś się w zespole piszącym IE ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-25 16:36:37
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 25 Feb 2009 15:58:34 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Na pewno nie po opcjonalnym polu. Jeżeli chcesz się opierać na opcjonalnym
polu (i wierzyć, że za każdym razem jest poprawne) to jest to idiotyzm
dużej klasy.
[...]

Jakie wymagania? To jest opcjonalne pole przy poczcie.
 Sprawdziłbyś się w zespole piszącym IE ;)

To raczej ty. Napiszę ci jeszcze raz: to pole jest _opcjonalne_ i nie
wymagane.

--
Kojer

Data: 2009-02-25 16:42:02
Autor: Kamil Jońca
Robert Kois <kojer@hell.pl> writes:

[...]

Ale jeśli _jest_ to musi spełniać jakieś warunki. Tak trudno to
zrozumieć?

Nie dyskutujemy o tym, że pola _nie_ma_ , tylko, że _jest_ i nie spełnia
wymogów. KJ

--
KJ
Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie

Data: 2009-02-25 17:03:44
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 25 Feb 2009 16:42:02 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

To raczej ty. Napiszę ci jeszcze raz: to pole jest _opcjonalne_ i nie
wymagane.
Ale jeśli _jest_ to musi spełniać jakieś warunki. Tak trudno to
zrozumieć?

Powinno. Ale znaczenie ma małe. I jak już się powołujecie na RFC to
przynajmniej powołujcie się na aktualne (którego zapisy są dla was
korzystniejsze).

Nie dyskutujemy o tym, że pola _nie_ma_ , tylko, że _jest_ i nie spełnia
wymogów.

Jak nie zauważyłeś to ja się czepiam czepiania się "fachowców" i debilnego
pomysłu wycinania duplikatów po msgid.
 --
Kojer

Data: 2009-02-25 17:13:41
Autor: Kamil Jońca
[...]

Dlaczego debilnego? Znasz lepsze pole/sposób?

KJ

--
KJ
The world is coming to an end.  Please log off.

Data: 2009-02-25 16:21:06
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-02-25, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jak nie zauważyłeś to ja się czepiam czepiania się "fachowców" i debilnego
pomysłu wycinania duplikatów po msgid.

Dlaczego debilnego? Znasz lepsze pole/sposób?

No ale czekaj. To jak nie ma Msg-id (jest w końcu opcjonalne), to program rozłoży ręce, bo "nie znasz lepszego sposobu"? :-)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-03-04 10:26:21
Autor: Tomasz Roskal
Dnia 25.02.2009 Wojciech Bancer <proteus@post.pl> napisał/a:
No ale czekaj. To jak nie ma Msg-id (jest w końcu opcjonalne), to program rozłoży ręce, bo "nie znasz lepszego sposobu"? :-)

Jak nie ma, to najbliższy serwer SMTP doklei swój. Więc albo robimy porządnie
i dbamy o to aby były unikalne, albo nie dodajemy.

Data: 2009-02-25 17:56:53
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 25 Feb 2009 17:13:41 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Jak nie zauważyłeś to ja się czepiam czepiania się "fachowców" i debilnego
pomysłu wycinania duplikatów po msgid.
Dlaczego debilnego? Znasz lepsze pole/sposób?

A co to za sposób który w sporej ilości przypadków zawodzi? Sprawdzenie
mógłbyś dodatkowo na tym oprzeć, ale _dodatkowo_ a nie jako główne
kryterium. Nawet jeżeli Message-Id wygląda na unikalny to nie możesz temu
zaufać bo nie masz pewności, że nadawca zapewnił jego unikalność.
To pole jest w tym przypadku tak samo przydatne jak twoje Cancel-Lock: do
zabezpieczenia przed obcymi cancelami. --
Kojer

Data: 2009-02-26 00:39:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wysyłka newsletterów mBanku :)

"Robert Kois" 1d9e0hsr83ay5.dlg@kojer.kojer

To raczej ty. Napiszę ci jeszcze raz: to pole jest _opcjonalne_ i nie wymagane.

Określenie ,,opcjonalne'', nie oznacza ,,może być niepoprawne''. :)

Wolność słowa nie oznacza nakazu mówienie. Człowiek może wypowiadać swoje myśli
i/lub może milczeć. :) Ale wolność ta nie oznacza przyzwolenia na kłamanie. :)

Niepoprawne pole wprowadza w błąd. Jeśli już ktoś je dostawia, choć nie musi
tego czynć, nich dostawia w sposób poprawny!

Data: 2009-02-26 00:34:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wysyłka newsletterów mBanku :)

"Borys Pogoreło" s0oy2koab8p4.fc16pnwb7io7$.dlg@40tude.net

Jak masz zamiar w inny sposób identyfikować jednoznacznie przesyłkę?

Ależ to proste! Drukujesz dwie wiadomości (najlepiej na kalce)
i porównujesz zawartość, patrząc na dwie kartki naraz (jedna nad
drugą; jedna na drugiej; jedna przykrywająca drugą) pod światło. ;)

Przy poczcie bez znaczenia.
 A jeśli klient poczty usuwa duplikaty na podstawie msg-id?

To zły klient jest, albo bez sensu skonfigurowany.

Dlatego, że prawidłowo implementuje wymagania

Oczywiście!!

spieprzone przez programistów nie umiejących czytać dokumentacji?

Sprawdziłbyś się w zespole piszącym IE ;)

:)

Kiedyś już porównałem informatyka do fotografa.

 -- Jak mam znaleźć sposób na ustawienie czegoś w aparacie?
    Chyba te cymbały produkujące aparat nie myślą, że będą czytał dokumentację?!

 -- Co za cymbał! Domaga się dokumentacji systemy operacyjnego.

Data: 2009-02-24 18:56:16
Autor: Kamil Jońca
[...]

Mhm. Zwłaszcza jak ktoś ma mechanizm wycinający duplikaty maili.

--
KJ
Anyone can make an omelet with eggs.  The trick is to make one with none.

Data: 2009-02-25 12:42:18
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:56:16 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Inna sprawa, że durny outlook często wysyła identyczne MsgID...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-02-24 21:39:23
Autor: Jacek Midura
Kamil Jońca pisze:
Taka ciekawostka nt. fachowców wysyłających newslettery mbanku

VW Bank też ma profesjonalistów.

PDFy z ich strony są wysyłane z Content-Type: text/html, dzięki czemu np. Firefox wyświetla je ciut inaczej niż zapewne chcieli autorzy.
Przykład - http://www.vwbankdirect.pl/downloader/?p=CC_TPiO_Indywidualni.pdf

Napisałem na webmaster@vwbankdirect.pl ale odbiło maila - "No such mailbox". Ech...

--
Jacek Midura

Data: 2009-02-25 08:19:06
Autor: WAM
Wysyłka newsletteró w mBanku :)
On Tue, 24 Feb 2009 21:39:23 +0100, Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl>
wrote:

PDFy z ich strony są wysyłane z Content-Type: text/html, dzięki czemu np. Firefox wyświetla je ciut inaczej niż zapewne chcieli autorzy.
Przykład - http://www.vwbankdirect.pl/downloader/?p=CC_TPiO_Indywidualni.pdf
U mnie dziala prawidlowo. FF 3.0.6 + Adobe Reader 8.0.

WAM
--
wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2009-02-25 20:40:18
Autor: kashmiri

wrote:

[...]

U mnie w Chrome 1.0 owszem, chce pobrać/zapisać ten plik, ale jako typ podaje "Chrome HTML". Czyli zły content-type.

k.

Wysyłka newsletterów mBanku :)