Wysyp "30"?

Data: 2015-05-18 08:00:28
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik WW wuwu0@vp.pl ...

Od dziś policji dano więcej władzy, oczywiście "dla naszego dobra".
Jedną z innowacji jest prawo odebrania prawa jazdy przez policje, za przekroczenie o 50 km/h. prędkości w terenie zabudowanym.
Zupełnie przypadkiem dowiedziałem się, że zamówiono wiele nowych znaków, takich okrągłych, z czerwoną obwódką i cyfrą "30".
Ciekawe, czy ma to jakiś związek z nowymi uprawnieniami?

Mnie sam przepis az tak bardzo nie przeraza, bo jednak przekroczenie o 50 to sporo. Oczywiscie mozna sie zagapić itp.

Przeraza mnie natomiast ze:
- wprowadzono taki przepis bez zrobienia porzadku z kwestia podejrzanej legalizacji urzadzen iskra
- policja nadal uzywa wadliwych urzadzen iskra
- policja nada uzywa ich niezgodnie z instrukcja (mierzenie na łuku, w zbyt wysokiej wilgotnosci)
- co najwazniejsze - nie masz prawa odwołac sie od "wyroku policjanta! Znaczy masz mozliwosc, ale prawko i tak ci zabiera. Co z tego ze wyznacza ci termin rozprawy za 3 miesiace, skoro po 3 miesiacach prawko dostaniesz z powrotem.

W głowie mi sie to nie miesci.

Data: 2015-05-18 01:13:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Wysyp "30"?
-- Oczywiscie mozna sie zagapić itp.

oczywiscie np po zjezdzie z autostrady, jade 140 km/h wpadam w zabudowany i nadal ciagne 110 km/h :-) ha ha ha -- W głowie mi sie to nie miesci.

no coz postep wymaga ofiar :-)

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,102433,17936584,Godz__00_51__Obowiazuja_juz_nowe_przepisy__Kierowca.html#Czolka3Img

Data: 2015-05-18 10:27:31
Autor: Lewis
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 10:13, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Proszę Cię, weź zacznij cytować jak człowiek.

Lewis

Data: 2015-05-18 12:00:27
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

-- Oczywiscie mozna sie zagapić itp.

oczywiscie np po zjezdzie z autostrady, jade 140 km/h wpadam w
zabudowany i nadal ciagne 110 km/h :-) ha ha ha
Udajesz czy jednak nie rozumiesz?

-- W głowie mi sie to nie miesci.

no coz postep wymaga ofiar :-)

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,102433,17936584,Godz__00_51__Obowiazuja_juz
_nowe_przepisy__Kierowca.html#Czolka3Img
Ile jest na tym moście dopuszczalne?

A moze w ramach postepu zaczałbys konstruowac posty zgodnie z netykietą?

Data: 2015-05-18 16:06:04
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49E8CE03C077budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

za duzo od niego wymagasz :):)

bart

Data: 2015-05-18 15:35:24
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

za duzo od niego wymagasz :):)

Nie jestes nic lepszy...

Data: 2015-05-18 18:28:42
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49EB0930F8B5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

za duzo od niego wymagasz :):)

Nie jestes nic lepszy...

gdyz?....

A poza tym nie aspiruje do tego, by byc od kogos specjalnie lepszym lub
gorszym.

bart

Data: 2015-05-18 16:56:26
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

za duzo od niego wymagasz :):)

Nie jestes nic lepszy...

gdyz?....

Gdyz w Twoim poscie równiez brakuje znaków cytowania...

A poza tym nie aspiruje do tego, by byc od kogos specjalnie lepszym lub
gorszym.

Alez nie chodzi o to czy lepszy czy gorszy.
Ma być czytelnie i zgodnie z netykietą...

Data: 2015-05-18 19:29:24
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49EBF59DAC0Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Alez normalnie stosuje znaki ">", a ze czytnik szaleje na postach, w ktorych reguly cytowania zostaly juz wczesniej zaburzone - nie poradze.

bart

Data: 2015-05-18 18:21:42
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Zmien czytnik, popraw recznie lub siej niechlujne posty - wybór nalezy do Ciebie.
Przy jednym poziomie cytowania to jeszcze pol biedy. Ale czym dalej w las tym gorzej.

Data: 2015-05-18 21:48:53
Autor: re
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik"

[...]
-- -
Zawsze chciałem mieć asystentkę do pisania na niusy...

Data: 2015-05-18 21:00:34
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik re re@re.invalid ...

Zawsze chciałem mieć asystentkę do pisania na niusy...

Wystarczy dobry czytnik.
Po co wyważac otwarte drzwi...

Data: 2015-05-18 22:54:10
Autor: Liwiusz
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 21:48, re pisze:

UĹźytkownik "Budzik"

Zmien czytnik, popraw recznie lub siej niechlujne posty - wybĂłr nalezy do
[...]

No a skończyło się tak jak się skończyło - głupiś, bo pisać nie umiesz,
i biednyś, bo cię nie stać na asystentkę.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-18 23:02:37
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mjdjhm$g93$1node2.news.atman.pl...
[...]

Grupa - uwaga, towarzysz rajtuz znow robi sie blyskotliwy :)

bart

Data: 2015-05-18 23:32:50
Autor: re
Wysyp "30"?

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

Zostań moją asystentką trepie

Data: 2015-05-18 23:33:58
Autor: Liwiusz
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 23:32, re pisze:

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

Już ustaliliśmy że cię nie stać.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-18 23:37:47
Autor: re
Wysyp "30"?

UĹźytkownik "Liwiusz"

-- -
[...]

Z kozą ?

Data: 2015-05-18 16:05:28
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:55085d02-59f4-4781-a405-57d154bc6f0agooglegroups.com...
[...]

- w tym rowniez takich :)
http://moje.radio.lublin.pl/wydrukuj-pobity-policjant-z-zamojskiej-drogowki.html

bart

Data: 2015-05-18 23:59:59
Autor: Tomasz Pyra
Wysyp "30"?
Dnia Mon, 18 May 2015 01:13:14 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

-- Oczywiscie mozna sie zagapić itp.

oczywiscie np po zjezdzie z autostrady, jade 140 km/h wpadam w zabudowany i nadal ciagne 110 km/h :-) ha ha ha -- W głowie mi sie to nie miesci.

no coz postep wymaga ofiar :-)

Ale jaki postęp?
Że policjant zabierze Ci prawo jazdy, bo Twój samochód zrobił "bziumm", a
powinien "brum brum brum"?

Data: 2015-05-19 03:00:23
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Ja myslałem, ze to własnie brum brum brum jest niebezpieczne...
Nie mówiąc juz o psiiiiiiiiiiiiiii... :)

Data: 2015-05-19 08:20:48
Autor: tᴏ
Wysyp "30"?
przemek.jedrzejczak wrote:

oczywiscie np po zjezdzie z autostrady, jade 140 km/h wpadam w
zabudowany i nadal ciagne 110 km/h :-) ha ha ha

Wystarczy, ze jedziesz 101 km/h poza miastem, a tu nagle "teren zabudowany" wśród pól.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2015-05-18 10:42:44
Autor: dddddddd
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 10:00, Budzik pisze:
[...]

nie chce mi się kolejny raz otwierać tej ustawy - te >50km/h to tylko w zabudowanym, czy gdziekolwiek (bo nie kojarzę rozgraniczenia w ustawie)
Jak będę jechał autostradą A4 161km/h (ograniczenie do 110) to zabiorą czy nie?
no i jak to się ma do tego:
http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/na-liczniku-100-a-wideorejestrator-mowi-128,168372.html
na autostradzie nie będą jechać za blisko więc łatwo o taką pomyłkę...

Łukasz

Data: 2015-05-18 10:52:11
Autor: yabba
Wysyp "30"?
Użytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisał w wiadomości news:mjc8k1$f1j$1dont-email.me...
[...]

Według tego co ja czytałem, to zabiorą. Stwarzasz przecież ogromne zagrożenie.

no i jak to się ma do tego:
http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/na-liczniku-100-a-wideorejestrator-mowi-128,168372.html
na autostradzie nie będą jechać za blisko więc łatwo o taką pomyłkę...

Postęp wymaga ofiar - jak napisał już ktoś w tym wątku.
Zawsze możesz odwołać się do niezawisłego sądu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-05-18 11:05:20
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5559a7e7$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mowilo sie, ze tylko w terenie zabudowanym.

Pierwszy juz jest
http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/nowe-kary-dla-kierowcow-sprawdz-co-sie-zmienia,543241.html

"Tak właśnie się stało tuż po północy w Szczecinie, gdzie policjanci zatrzymali kierowcę pędzącego 123 km/h ulicą Gdańską. Mundurowi natychmiast zabrali piratowi prawo jazdy na trzy miesiące. Kierowca otrzymał też 10 punktów karnych i mandat w wysokości 500 złotych."

[...]

Nie calkiem, bo zabranie PJ i zatrzymanie dokonuje sie w trybie administracyjnym.

Wiec po pol rok, jak sad jakims cudem uniewinni (przeciez funkcjonariusz zawsze ma racje), to mozesz co najwyzej o odszkodowanie sie starac ... tylko od kogo i w jakiej wysokosci ?

J.

Data: 2015-05-18 11:28:32
Autor: dddddddd
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 11:05, J.F. pisze:
[...]

tak się mówiło ale pamiętam że jak wczytywałem się w projekt ustawy to rozgraniczenia nie było...

Łukasz

Data: 2015-05-19 12:29:23
Autor: dddddddd
Wysyp "30"?
UĹźytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
[...]
zagroĹźenie.

Mowilo sie, ze tylko w terenie zabudowanym.

tak się mówiło ale pamiętam że jak wczytywałem się w projekt ustawy to
rozgraniczenia nie było...

dobra, wczytałem się jeszcze raz:
"po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w przypadku ujawnienia czynu polegającego na:
a) kierowaniu pojazdem z prędkością przekraczającą dopuszczalną o więcej niż 50 km/h na obszarze
zabudowanym lub"
trochę mi ulżyło, autostradą nadal mogę jeździć 200/h ;)

Łukasz

Data: 2015-05-19 19:03:37
Autor: re
Wysyp "30"?

UĹźytkownik "dddddddd"

[...]

niĹź 50 km/h na obszarze
zabudowanym lub"
trochę mi ulżyło, autostradą nadal mogę jeździć 200/h ;)
-- -
Czyli można było dalej jeździć bo uprawnień nie odebrano. Poza tym jak delikwent nie miał dokumentu to i mu go nie zatrzymano.

Data: 2015-05-18 12:00:27
Autor: Budzik
Wysyp "30"?

[...]

....podczas kiedy z ta sama predkoscią jechał radiowóz a jego kierowca ukarany nie zostanie.
Jest jakis przepis, ze mu wolno jechac niestosujac sie do ograniczen?

[...]

Zdaje sie, ze musza sie wyrobic z "wyrokiem" w trzy miesiace.
Ale tak jak mówisz - co z tego. Policjant sie pomyli a ty czekasz na naprawe jego błedu bez prawka.
Absurd...

Data: 2015-05-18 23:43:03
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Mon, 18 May 2015 11:05:20 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Mowilo sie, ze tylko w terenie zabudowanym.

Bo tak ma być. Co nie oznacza, że poza zabudowanym nie zabiorą. Będzie
po staremu, podciągną pod "stworzenie niebezpiecznej sytuacji na
drodze" i dostaniesz pokwitowanie za PJ.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-05-19 07:33:46
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Dnia Mon, 18 May 2015 23:43:03 +0200, jerzu napisał(a):
[...]

Do tej pory racze niewiele takich przypadkow bylo.
A teraz moze byc jeszcze mniej, bo gdyby ustawodawca tak chcial, to by
w ustawie tak zapisal.

J.

Data: 2015-05-19 20:25:40
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Tue, 19 May 2015 07:33:46 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Do tej pory racze niewiele takich przypadkow bylo.

 Niewiele, wiele, nie wiemy. Polsat Play, "Stoleczna drogówka", w co
drugim odcinku jest taki co jechał 170+ na POW i mu zabierali PJ.

Data: 2015-05-19 20:56:54
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup
[...]

Jakby to bylo czeste, to IMO byloby o tym glosno.

A w rzeczywistosci to widzisz jak Froga scigali - w koncu scigneli, ale ile to trwalo - pol roku ?
To nie wyglada na przetarta sciezke :-)

Tzn teraz juz przetarta :-)

J.

Data: 2015-05-20 08:00:30
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-19 20:25, jerzu wrote:
[...]

Z tym, że POW (a raczej PPOW - połowka południowej obwodnicy Warszawy;) jest jakby poza terenem zabudowanym, więc na potrzeby dyskusji się średnio łapie. Tam jest 100 i należy też dodać, że powinno być 120, tylko dalej czekają na jakiś papierek.

To zresztą jest dobry przykład - ograniczenie do 100 na S2 to z grubsza taki sam przypadek jak zostawienie znaku po remoncie który realnie się zakończył, tylko brakuje jakiegoś papierka niezwiązanego z bezpieczeństwem ruchu - np gwarancji bankowej wykonawacy. Skoro z jakiś powodów formalnych nie mogą odkleić taśmy ze znaczka "S", to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby postawić znaczek 120. Ale lepiej ustawić się z lidarem i mówić o bezpieczeństwie.

BTW bezpieczeństwa - nie dało się zrobić tego tak, żeby zjazd z S2 w S8 nie był wyprofilowany "na odwrót"?

Shrek.

Data: 2015-05-20 11:33:56
Autor: masti
Wysyp "30"?
Shrek wrote:

BTW bezpieczeństwa - nie dało się zrobić tego tak, żeby zjazd z S2 w S8 nie był wyprofilowany "na odwrót"?

na pewno by się dało. Ale przed otwarciem myślałem, że to będzie gorzej
wyglądać niż jest na prawdę

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-05-20 16:31:01
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 13:33, masti wrote:
Shrek wrote:

BTW bezpieczeństwa - nie dało się zrobić tego tak, żeby zjazd z S2 w S8
nie był wyprofilowany "na odwrót"?

na pewno by się dało. Ale przed otwarciem myślałem, że to będzie gorzej
wyglądać niż jest na prawdę

Też racja, sytuację ratuję chyba to, że mniej więcej w 1/3 zakrętu profil zmienia się na pochylony do wnętrza i to bynajmniej nie na 50km/h i szerokie pasy - zanim wylecisz to dojedziesz już do prawidłowego profilu. Oraz (w sumie niespodzianka) rozsądek kierowców, którzy widząc ten zakręt jednak chyba podświadomie widzą, że trzeba zwolnić, bo inaczej wylecisz. Ciekawy jestem co by było, gdyby nie stała tam 50 - IMHO nic - ludzie tak samo by jechali 70 jak teraz - widać jednak znakomita większość kierowców widząc zakręt potrafi dostosować prędkość do realnych możliwości. Ci co nie potrafią i tak się wypierdolą, bo na znaki nie patrzą:)

Mnie zastanawia coś innego - ktoś to zaprojektował, ktoś sprawdził, ktoś wykonał, ktoś odebrał. Co najmniej 100 osób z odpowiednim wykształceniem i znajomością fizyki musiało to na różnych etapach realizacji widzieć. Pewnie z 75% z nich zauważyło, ze to jest spieprzone pozostałym powiedziało te 25% na fajku przed barakiem. I co - nic?

Shrek.

Data: 2015-05-20 16:50:05
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości
On 2015-05-20 13:33, masti wrote:
Shrek wrote:
[...]

Jak znam zycie - predkosc projektowa zakladamy 50, bo i tak ciasno, dla 50 projekt miesci sie w normie, a dalej to nie myslec panowie, tylko k* robic zgodnie z projektem :-)

Ale o ktorym miejscu mowa - bo jesli dobrze widze to tam raczej plasko i prosto ..

J.

Data: 2015-05-20 15:13:37
Autor: masti
Wysyp "30"?

On 2015-05-20 13:33, masti wrote:
Shrek wrote:
[...]

bo założyli 50 :)

Ale o ktorym miejscu mowa - bo jesli dobrze widze to tam raczej plasko i prosto ..

tu w prawo.
<https://www.google.com/maps/@52.199742,20.846839,3a,75y,302.14h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sq3uvTTXBMFm8BP6Kir3BEg!2e0>
wcześniej są nawet tarki i ograniczenie do 50kmh

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-05-20 17:13:14
Autor: yabba
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 13:33, masti wrote:
Shrek wrote:
[...]

https://www.google.pl/maps/place/Go%C5%82%C4%85bkowska,+05-850+Jawczyce/@52.199576,20.847359,3a,75y,336.29h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDHctUbw4_iUNiCLXXVF-4A!2e0!4m2!3m1!1s0x4719353fed5655b9:0x8c7a7fe4e71999e7

Jak wjeżdżasz w ten prawy zakręt, to noga sama naciska hamulec. Być może to złudzenie optyczne, ale bardzo sugestywne. Coś jednak musi być na rzeczy, ponieważ po otwarciu nie było tam "50". Postawili kilka miesięcy później.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-05-20 17:30:56
Autor: Tom N
Wysyp "30"?
yabba w <news:555ca437$0$27512$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie jest złudzeniem, że jest lekki przechył "w lewo" studzienki kanalizacji
są po lewej, więc do nich woda jakoś musi spływać.

Jest natomiast złudzeniem, że jest to zakręt, a jest to wyłącznie delikatny
łuczek.

Widać to tu:
<https://www.google.pl/maps/@52.200313,20.845444,3a,75y,126.78h,65.94t/data=!3m4!1e1!3m2!1slRQdGUp6LaQLRPXOuzLtHw!2e0!6m1!1e1>
Zakręt (większy łuk) zaczyna sie od tego miejsca, i znowu po studzienkach
widać, że jest wyprofilowany "w prawo"

--
'Tom N'

Data: 2015-05-20 18:18:15
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:150520.173056.pms.3383.84@int.dyndns.org.invalid.150520.invalid...
yabba w
[...]

Ale jesli google nie klamie, to jest zjazd z A2 na S8iS2 jednoczesnie.

J.

Data: 2015-05-20 18:10:05
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 17:13, yabba wrote:

[...]

Tutaj od tyłu chyba lepiej widać:

https://www.google.pl/maps/@52.200313,20.845444,3a,75y,163.26h,70.7t/data=!3m4!1e1!3m2!1slRQdGUp6LaQLRPXOuzLtHw!2e0!6m1!1e1

W realu robi to jeszcze większe wrażenie.

Shrek.

Data: 2015-05-20 18:14:19
Autor: Tom N
Wysyp "30"?
Shrek w <news:mjibkr$6jj$2node2.news.atman.pl>:

Tutaj od tyłu chyba lepiej widać:
https://www.google.pl/maps/@52.200313,20.845444,3a,75y,163.26h,70.7t/data=!3m4!1e1!3m2!1slRQdGUp6LaQLRPXOuzLtHw!2e0!6m1!1e1

Ej, to jest dokładnie to samo miejsce i ujęcie, które pokazałem o 17:30. Gdzie wy tam widzicie zakręt? Te dwa małe łuczki?

--
'Tom N'

Data: 2015-05-20 18:35:39
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 18:14,  (Tom N) wrote:
Shrek w

[...]

Rzeczywiście. Zapewne dlatego, że jak odpisywałem na posta przedpiscy, to twojego posta jeszcze nie przeczytałem.

Gdzie wy tam widzicie zakręt? Te dwa małe łuczki?

Łuczek czy zakręt - wyprofilowany nie w tą stronę.

Shrek.

Data: 2015-05-20 20:23:21
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Wed, 20 May 2015 08:00:30 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Jak się cofniesz kilka postw do tyłu to się zorientujesz w jakim
kontekście jest mowa o POW.

I nie czekają na papierek, tylko dalej trwają prace. Dodatkowo się
okazało, że na odcinku gdzie zastosowano zapory linowe trzeba wymienić
latarnie. Bo nie spełniają jakiejś tam normy.

Data: 2015-05-20 21:53:08
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 20:23, jerzu wrote:

[...]

I 100 można w nie walić, a 120 nie?

Shrek.

Data: 2015-05-20 23:05:00
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Wed, 20 May 2015 21:53:08 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

I 100 można w nie walić, a 120 nie?

Mnie się nie pytaj. To jest oficjalne stanowisko GDDKiA.

Data: 2015-05-21 07:26:16
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 23:05, jerzu wrote:

I 100 można w nie walić, a 120 nie?

Mnie się nie pytaj. To jest oficjalne stanowisko GDDKiA.

I to jest właśnie przypadek stawiana ograniczenia do remontu, którego nie ma.

"Dzień dobry, aspirant Małolepszy, zatrzymaliśmy pana za przekroczenie prędkości

- ale przecież to stary znak - remont się skończył rok temu.

- proszę pana, to w zasadzie jeszcze plac budowy, a pana brawurowa jazda powoduje zagrożenie dla robotników pracujących na drodze!

- Panie władzo, jakich robotników, przecież tu nikogo nie ma!

- no tych co montują latarnie.

- przecież tu żadnych latarni nie ma!

- no i właśnie dlatego muszą je zamontować.

- przecież nie montują!

- i tu się Pan panie kierowco myli - dzwoniliśmy do gdaki i oni twierdzą, że montują.

- Panie wiedzisz tu jakiegoś robotnika?

- Panie kierowco - proszę nie dyskutować, my wiemy lepiej, bo dzwoniliśmy do gdaki i oni oficjalnie potwierdzili, że remont jest!!!

- Kurwa, z debilem nie ma się gadać - pisz pan ten mandat."

:)

BTW ktoś zna oficjalne stanowisko GDDKiA w sprawie znaków dzikie zwierzęta na większości ogrodzonej A2?

Bo powoli dochodzę do wniosku, że w tym kraju dość łatwo odróżnić prawdę od kłamstwa. Jak coś jest "oficjalnym stanowiskiem" to z pewnością poziomem wiarygodności dorównuje obietnicom przedwyborczym.

Shrek.

Data: 2015-05-20 20:24:13
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Wed, 20 May 2015 08:00:30 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

BTW bezpieczeństwa - nie dało się zrobić tego tak, żeby zjazd z S2 w S8 nie był wyprofilowany "na odwrót"?

Nie wiem czy się nie dalo. GDDKiA twierdzi, ze jest to zgodne z
projektem.

Data: 2015-05-20 20:53:59
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:g9kplat46nblhatt4bes4v1ind30hip3hf@4ax.com...
[...]

Chyba widze dlaczego - wczesniej cala glowna droga skreca, pochylona do wewnatrz, woda splywa do wewnatrz ... a zjazd kreci w druga strone.

No i musieli nawierzchnie przekrzywic w druga strone, co zrobili chyba w miare dobrze.
Alternatywnie musieli by chyba garba na jezdni robic i to jakiegos skosnego ...

J.

Data: 2015-05-20 21:52:30
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 20:53, J.F. wrote:

Chyba widze dlaczego - wczesniej cala glowna droga skreca, pochylona do
wewnatrz, woda splywa do wewnatrz ... a zjazd kreci w druga strone.

Akurat to jest oczywiste.

No i musieli nawierzchnie przekrzywic w druga strone, co zrobili chyba w
miare dobrze.
Alternatywnie musieli by chyba garba na jezdni robic i to jakiegos
skosnego ...

I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

Shrek.

Data: 2015-05-20 20:40:54
Autor: masti
Wysyp "30"?
Shrek wrote:

I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

już dawno tak nie jest. to nie droga z brukowców :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-05-20 22:59:48
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Dnia Wed, 20 May 2015 20:40:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Shrek wrote:
I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

już dawno tak nie jest. to nie droga z brukowców :)

Nadal tak jest - brukowiec czy asfalt, woda splywac musi :-)

Ale nie na zakretach, no i nie jestem pewien autostrad - moze im tam
wygodniej pochylic cala jezdnie ...

J.

Data: 2015-05-21 07:00:20
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 22:59, J.F. wrote:

Nadal tak jest - brukowiec czy asfalt, woda splywac musi :-)

Ale nie na zakretach, no i nie jestem pewien autostrad - moze im tam
wygodniej pochylic cala jezdnie ...

Jak są dwujezdniowe, to zwykle jedna jezdnia w jedną stronę, druga w drugą. Bo nie masz specjalnie powodu, żeby zbierać wodę na środku;).

Tym niemniej dało by się zrobić, żeby pasy skręcające w cewo były pochylone w lewo, a te w prawo w prawo.

Shrek.

Data: 2015-05-21 10:08:44
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjjop2$8v4$2@node1.news.atman.pl...
On 2015-05-20 22:59, J.F. wrote:
[...]

ze srodka moze ja jakis drenaz odprowadzic, a drenaz chyba i tak obowiazkowy.

Tym niemniej dało by się zrobić, żeby pasy skręcające w cewo były pochylone w lewo, a te w prawo w prawo.

Zauwaz ze jak sie zaczynaja pasy do jazdy w prawo, to ciagle jeszcze sa na zakrecie w lewo.
A predkosc tam duza dopuszczalna, wiec nie mozna pochylic w prawo, bo bys narzekal :-)

Potem pasy zakrecaja w prawo, no i sa pochylone w prawo, tylko ze kawalek dalej.
Wydaje sie ze zrobic lepiej by sie dalo ... ale kto wie - moze wtedy by sie objawily inne wady.
Albo niezgodnosc z przepisami :-)

J.

Data: 2015-05-21 13:58:58
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-21 10:08, J.F. wrote:

[...]

No dobra - ale po co? Lepiej i prościej na zewnątrz. Ot cała filozofia.

[...]

odtąd z pewnością można już pochylać w prawo.

https://www.google.pl/maps/@52.199296,20.848159,3a,75y,288.17h,76.21t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgkkw4adVD3O-jyfF_WNedQ!2e0

[...]

Jak coś ma być zgodne z przepisami, ale za to bez sensu to się występuje do właściwego ministerstwa o odstępstwo. Przecież taki węzeł jak nasz Konotopa to nie jest jakiś światowy wyjątek, więc zapewne żyje ktoś na świecie (może nawet nie azjata), kto potrafi to zrobić dobrze.

Shrek.

Data: 2015-05-21 14:19:14
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjkha0$bmc$1@node2.news.atman.pl...
On 2015-05-21 10:08, J.F. wrote:
[...]

Zeby woda szybciej splywala.

[...]

No, przynajmniej zaczac zmniejszac pochylenie w lewo.
Tylko wtedy sie taki garb zacznie tworzyc skosnie na jezdni, nie wiem czy to przeszkadzac nie bedzie...

J.

Data: 2015-05-21 14:47:55
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-21 14:19, J.F. wrote:

ze srodka moze ja jakis drenaz odprowadzic, a drenaz chyba i tak
obowiazkowy.

No dobra - ale po co? Lepiej i prościej na zewnątrz. Ot cała filozofia.

Zeby woda szybciej splywala.

Ale czemu ze środka ma spłuwać szybciej niż z boku?

[...]

Tam już jest ciągła, więc niby w czym miałoby przeszkadzać?

Shrek.

Data: 2015-05-21 09:13:32
Autor: masti
Wysyp "30"?

Shrek wrote:
[...]

nie. w tej chwili robi się generalnie jednospadowe

Data: 2015-05-21 06:57:41
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-20 22:40, masti wrote:
Shrek wrote:

I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam
taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

już dawno tak nie jest. to nie droga z brukowców :)

To jak namawiasz wodę, żeby spływała na boki?

Shrek.

Data: 2015-05-20 22:45:42
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Dnia Wed, 20 May 2015 21:52:30 +0200, Shrek napisał(a):
On 2015-05-20 20:53, J.F. wrote:
[...]

Ale to byla era zwyklych krajowek, a nie dwujezdniowych ekspresowek
:-)

Poza tym tu mamy zakret, wiec cala jezdnia ma byc pochylona w jedna
strone. Najpierw w jedna, potem w druga. Niby nic dziwnego, na kazdej
drodze sie zdarzaja dwa zakrety ... no i oni tez zrobili wlasciwe
pochylenie, tylko obszar przejsciowy musi kawalek zajmowac.

J.

Data: 2015-05-27 20:22:01
Autor: mk4
Wysyp "30"?
On 2015-05-18 11:05, J.F. wrote:
[...]

A co jak nie mam dokumentu przy sobie? Wtedy nie zabiora? A skoro nie zabiora od razu to juz pozniej ni emaja chyba mozliwosci.

Jak to by wygladalo?

--
mk4

Data: 2015-05-28 18:30:10
Autor: Wiwo
Wysyp "30"?

Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości news:mk520d$bn1$5usenet.news.interia.pl...

A co jak nie mam dokumentu przy sobie? Wtedy nie zabiora? A skoro nie zabiora od razu to juz pozniej ni emaja chyba mozliwosci.

Złożą wniosek do starosty, a ten wyda decyzję w trybe administracyjnym z rygorem natychmiastowej wykonalności.

Jak to by wygladalo?

Jak wyżej. Co najwyżej odwleczesz 3 miesięczny okres o kilka dni. Będziesz miał plastik w ręku, ale pierwsza lepsza kontrola i przedłużenie okresu zatrzymania uprawnień do 6 miesięcy, itd.

Tak samo ma wyglądać w przypadku wpadki na fotoradarze stacjonarnym, odcinkowym albo złodzieji miejskich. Wniosek do starostwa i decyzja administracyjna. Co prawda teoretycznie w przypadku fotoradarów powinni przeprowadzić dochodzenie kto prowadził, ale podejrzewam, że to oleją i będą korzystali z trybu administracyjnego. Będziesz się mógł odwołać, ale przewlekłość sądów spowoduje, że i tak to nie będzie działać. Najwyżej potem będziesz mógł walczyć o jakieś odszkodowanie przez kolejne 3 lata...

Wiwo

Data: 2015-05-18 12:00:27
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Postęp wymaga ofiar - jak napisał już ktoś w tym wątku.
Zawsze możesz odwołać się do niezawisłego sądu.

A co ci to da?
Bedziesz czekał na rozprawe bez prawa jazdy.
To jest moim zdaniem najwiekszy bład tej ustawy.

Data: 2015-05-18 14:20:51
Autor: Marek
Wysyp "30"?
On Mon, 18 May 2015 12:00:27 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
A co ci to da?
Bedziesz czekał na rozprawe bez prawa jazdy.
To jest moim zdaniem najwiekszy bład tej ustawy.

No ale co, oczekujesz rozprawy w trybie wyborczym?

--
Marek

Data: 2015-05-18 13:00:26
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

A co ci to da?
Bedziesz czekał na rozprawe bez prawa jazdy.
To jest moim zdaniem najwiekszy bład tej ustawy.

No ale co, oczekujesz rozprawy w trybie wyborczym?

Napisałem czego oczekuje w pierwszym poscie... moze nie wprost ale jednak...
- uporzadkowania burdelu z błednie działającymi urzadzeniami
- uporządkowania burdelu z homologacją iskier gdzie homologowano urzadzenie z kamera a urzadzenia sa bez kamer...
- ukarania winnych tej przewałki
- dania obywatelowi mozliwosci zweryfikowania decyzji policjanta w sadzie - tak jak to działa obecnie. Odmawiasz przyjecia mandatu i wszelkie skutki prawne sa odwlekane w czasie.

Data: 2015-05-18 15:14:53
Autor: szerszen
Wysyp "30"?
On Mon, 18 May 2015 14:20:51 +0200
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

No ale co, oczekujesz rozprawy w trybie wyborczym?

Jak to czego, udowodnienia winy, jeśli policjant nie jest w stanie tego zrobić, to za co chce Ci odebrać PJ?

szerszeń

Data: 2015-05-18 16:08:23
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49E8C970E01Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Bledem jest dopatrywanie sie logicznych i sensownych podstaw w calym tym bajzlu. A oczekiwanie na rozprawe bez prawa jazdy to dzialanie celowe zlodziei w mundurach, a nie blad.

bart

Data: 2015-05-18 19:59:12
Autor: m4rkiz
Wysyp "30"?
"bartosz" <bart78osz@wpUSUNTO.pl> wrote in message news:5559f2f4$4$2192$65785112news.neostrada.pl...
Bledem jest dopatrywanie sie logicznych i sensownych podstaw w calym tym bajzlu. A oczekiwanie na rozprawe bez prawa jazdy to dzialanie celowe zlodziei w mundurach, a nie blad.

ich to tez raczej malo ziebi czy grzeje, mysle ze raczej nalezy podziekowac
poslom, ktorzy razem z sedziami czy prokuratorami oczywiscie objeci nowa
ustawa nie beda - no bo immunitet

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-18 20:03:31
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:mjd97c$4ri$1srv.chmurka.net...
[...]

teoretycznie racja, ale po obejrzeniu nocnej ustawki ze szczecinskiej wyjazdowki mam watpliwosci.

bart

Data: 2015-05-18 18:44:46
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

teoretycznie racja, ale po obejrzeniu nocnej ustawki ze szczecinskiej wyjazdowki mam watpliwosci.

A wczesniej tam nie suszyli?

Data: 2015-05-18 22:29:29
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49ED15FA4CE6budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

teoretycznie racja, ale po obejrzeniu nocnej ustawki ze szczecinskiej
wyjazdowki mam watpliwosci.

A wczesniej tam nie suszyli?

Np. dobe i dwie doby wczesniej - nie.

bart

Data: 2015-05-19 03:00:24
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Nie bawia mnie takie gierki słowne.
Albo unikasz odpowiedzi i w takim razie rozmowa nie ma sensu albo nei zrozumiałes pytania - wtedy moge wytlumaczyc, aczkolwiek przy koniecznosci tłumaczenia takich prostych spraw - nie wiem czy rozmowa ma sens...

Data: 2015-05-19 15:24:30
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49F2A720DF00budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

To nie sa gierki, tylko prawda. Co ci sie w niej nie podoba?

Albo unikasz odpowiedzi i w takim razie rozmowa nie ma sensu albo nei
zrozumiałes pytania - wtedy moge wytlumaczyc, aczkolwiek przy koniecznosci
tłumaczenia takich prostych spraw - nie wiem czy rozmowa ma sens...

Ale o co chodzi? - o to, czy kiedykolwiek wczesniej tam suszyli? Co to wnosi do dyskusji?

bart

Data: 2015-05-19 17:00:22
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

To ze praktycznie nie znam miejsc gdzie susza z czestotliwoscia maks co 3 dni.
Wiec jasnym jest, ze trzeba rozciagnac badanie na dłuzszy czas.

[...]

To, ze wtedy nie byłaby to jakas specjalna akcja a dzien jak codzien.

Data: 2015-05-19 20:43:50
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49FBB1F4C947budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

To w takim razie ja nie pomoge, nie jezdze tamtedy codziennie.

[...]

No niestety nie zgodze sie z tym "dzien jak codzien", bo nie susza tam kazdego dnia, a tym bardziej - kazdej nocy.

bart

Data: 2015-05-19 21:40:35
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Nie ma sprawy, neich wnioski wyciagają bywalcy.
Po prostu stanowczosc Twojego twierdzenia, ze to okcja po zmianie przepisów kazała mi przypuszczac, ze jezdzisz tam regularnie i wieszo  czym piszesz.

[...]

Masz 5 latek ze kazde zdanie czytasz dosłownie?

Data: 2015-05-20 22:33:06
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49FEB9102361budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jezdze tam czesto, ale nie codziennie i tym bardziej tam nie nocuje :) Nie zmienia to faktu, ze dzialanie lapaczy wskazuje na ustawke i "akcyjnosc".

[...]

Nie boisz sie zadawac takiego pytania? Bo jak faktycznie wyjdzie, ze mam 5 latek, a Ty nie dajesz mi rady w dyspucie, to bedzie to dla Ciebie obciach.....
No chyba ze jestesmy rownolatkami ;)

bart

Data: 2015-05-20 22:00:12
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Długa dyskusja po ktorej wrociłes do punktu wyjscia - to była ustawka ale nie masz pojecia czy wczesniej tam suszyli i z jaka czestotliwościa.
cóż...

Nie mam takich obaw.

Data: 2015-05-21 00:07:55
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A0EC0522ABAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No tak - po prostu to, czy wczesniej tam suszyli, czy nie, w zaden sposob nie wplywa na fakt, czy suszenie tam pol godziny po wprowadzeniu nowych przepisow bylo czy nie bylo ustawka.

[...]

A jednak miej - bo jesli jednak jakims cudem pokonasz mnie w dyspucie, to pokonanie pieciolatka i tak nie przynosi chwaly, za to jest rownie obciachowe. :):)

bart

Data: 2015-05-21 08:32:21
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Ok, czyli Twoim zdaniem dotychczas po polnocy nigdy nie suszyli, weszły nowe przepisy, zaczeli i stąd ta akcja?

[...]

W sumie traktując pytanie o 5-latka tak dosłownie odpowiedziałes na moje pytanie, ktore nie było pytaniem o wiek tylko o infantylnosc rozumienia.
Reasumujac - proponuje jednak nie traktowac kazdego tekstu dosłownie bo jak ci ktos powie spadaj na drzewo, to mozesz wyladowac w dziwnym miejscu ;-)

Data: 2015-05-21 14:58:02
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A15BFAA18B0budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Moim zdaniem to, czy tam _nigdy_ wczesniuej nie suszyli nie ma zwiazku z tym, ze zrobili sobie ustawke. Co Cie tak mierzi: samo slowo "ustawka" czy jego zestawienie ze "swiatlymi strozami prawa"?

[...]

Tak mistrzu :)
Ale nie martw sie - czesto doprowadzam oponentow do stanu, w ktorym koncza im sie merytoryczne argumenty i zaczynaja wypisywac takie moralitety. Podpytaj Liwiusza :):)

bart

Data: 2015-05-21 13:57:31
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Twoje przekonanie o tym, ze to ustawka pod nowe przepisy bez kompletnie zadnych argumentów w tym kierunku poza zbieżnością terminu.
Tak jakby po polnocy mieli zaniechac łapania przekroczen predkosci aby nie narazic sie na zarzuty o ustawkach.
[...]

;-)

Tak mistrzu :)
Ale nie martw sie - czesto doprowadzam oponentow do stanu, w ktorym
koncza im sie merytoryczne argumenty i zaczynaja wypisywac takie
moralitety.

Typowe dziecinne zachowanie - chlapnie coś a potem odwraca kota ogonem, ze to tak specjalnie. Fajnie.

Data: 2015-05-21 19:45:26
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A19DFD28738budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Wlasnie o to chodzi, ze przed polnoca nie bylo tam lapaczy.

[...]

Och, jak trudno pogodzic Ci sie z brakiem argumentacji :)

bart

Data: 2015-05-21 19:16:25
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

A po połnocy byli.
I tyle - niczego to nie dowodzi.

[...]

hihihihi, jak merytorycznie...

Data: 2015-05-21 21:22:04
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Wlasnie o to chodzi, ze przed polnoca nie bylo tam lapaczy.

A po połnocy byli.
I tyle - niczego to nie dowodzi.

Ale jest wskazaniem.
Odwracajac role: czy masz jakis dowod na to, ze nie byla to ustawka?

hehehe, za to jak prawdziwie :)

bart

Data: 2015-05-21 21:00:37
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Ale ja nie twierdze ze nie była...
Ja prosze ciebie o jakies dane potwierdzające, ze była, skoro tak twierdzisz. To ty robisz zarzut, wiec na Tobie ciązy "przywilej" pokazania przesłanek.

Data: 2015-05-21 23:18:01
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A1E87F13D19budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No widzisz, tymczasem ja odnioslem wrazenie przeciwne...

Ja prosze ciebie o jakies dane potwierdzające, ze była, skoro tak
twierdzisz. To ty robisz zarzut, wiec na Tobie ciązy "przywilej" pokazania
przesłanek.

Ok, pisanie o przeslankach ma tu rzeczywiscie wiekszy sens, niz o dowodach. Podalem chyba ze dwie - czy to wciaz za malo?

bart

Data: 2015-05-21 22:00:37
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Obie były wyssane z palca.
Powiedziałes, ze suszyli w miejscu gdzie wczesniej nie suszyli - tyle ze wczesniej to u ciebie 2 dni wiec to zaden dowód.
Powiedziałes, ze 144 zabrane PJ to duzo, ale nie zestawiłes tego z iloscia codziennie wystawianych dotychczas mandatów za przekroczenie powyzej 50 w zabudowanym a liczba 144 wobec wpływów z mandatu wydaje sie nie jakos specjalnie wysoka.

Możnaby oczywiście powiedziec, ze trzecią przesłanką jest pełnia ksiezyca, ale to miałoby tylko odrobine mniej sensu od poprzednich dwóch argumentów ;-)

Data: 2015-05-22 22:52:45
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A1F4070F134budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Czy sugerujesz, ze je zmyslilem?

Powiedziałes, ze suszyli w miejscu gdzie wczesniej nie suszyli - tyle ze
wczesniej to u ciebie 2 dni wiec to zaden dowód.

A jednak. A jaki czas "niesuszenia" bylby dla Ciebie wystarczajacy, aby go uznac za odpowiednia przeslanke?

[...]

Niestety nie mam dostepu do takich danych bezposrednio ze zrodla, opieram sie tylko na doniesieniach medialnych, naglasniajacych liczbe 144 zabranych pj jako cos niecodziennego.

Możnaby oczywiście powiedziec, ze trzecią przesłanką jest pełnia ksiezyca,
ale to miałoby tylko odrobine mniej sensu od poprzednich dwóch argumentów
;-)

Noooo, pelnia akurat ma wplyw na czlowieka, czyli moze tez miec na lapacza ;)

bart

Data: 2015-05-23 08:01:26
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Nie, ze w pogoni za krytyką policji dopisałes sobie historie do prostego wydarzenia nie zastanawiając sie nad sprawą w szerszym aspekcie.

[...]

W miejscach w ktorych policja suszy regularnie, w takich ich typowych miejscach nie widuje ich czesciej niz raz na tydzien.
A to sa te najczestsze.

[...]

No własnie.
I nie wydaje ci sie, ze media zrobiły z igły widły?
144 mandaty 500zł w ciagu dnia to miałoby być duzo Twoim zdaniem?

Ano własnie! ;-)

Data: 2015-05-23 10:46:55
Autor: bartosz
Wysyp "30"?
[...]

Moge Cie zapewnic, ze za niczym nie gonie. Dla mnie to byla ustawka, ktore to przeswiadczenie powzialem z tzw. doswiadczenia zyciowego i na co podalem dwie _przeslanki_ (skoro tak Ci na tym zalezy).

[...]

Zatem wystarczy, ze znajde swiadkow na pozostale 5 dni niesuszenia? ;)

[...]

W innej czeswi watku podajesz konkretne liczby. Na ich podstawie wywnioskowalem, ze to jednak bardzo duzo.

bart

Data: 2015-05-23 10:00:40
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Ok, jak to sie mowi - "Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej dla faktów"

[...]

To sa te najczestsze!
Jeżeli nie suszyli tam powiedzmy przez ostatni miesiac i nie czesciej niz 5 razy w ostatnim roku to to moim zdaniem bedzie przesłanka za postawioną przez Ciebie tezą.

[...]

W tamtej czesci watku juz cie pytałem, skad takie wnioski.
Bo nie wiadomo skąd wziałes baze 70.000 złotych jako niby sume wystawianych dzeinnie mandatów przez calą policje w Polsce.

Data: 2015-05-23 12:29:11
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A377FB554ECbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie ma faktow swiadczacych o tym, ze to nie byla ustawka.

[...]

Ok, ide szukac :)

[...]

Przeciez sam tak pisales...

bart

Data: 2015-05-23 12:00:25
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik bartosz bart78osz@wpUSUNTO.pl ...

Ok, jak to sie mowi - "Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej
dla faktów"

Nie ma faktow swiadczacych o tym, ze to nie byla ustawka.

wiesz, prawo tak nie działa.
Trzeba udowodnic wine, a nie karac za to, ze nie ma dowodów niewinnosci :)))))

Pociałem poprzedni watek - reszta tam :)

Data: 2015-05-25 16:08:22
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A38AF1B5741budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

:)))))

Pociałem poprzedni watek - reszta tam :)

A kto mowi o karaniu za ustawke? - w sumie to nawet bylby dobry pomysl :)

bart

Data: 2015-05-25 15:45:43
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Wina kara - w sensie naszych oskarzen :)

Data: 2015-05-25 20:25:55
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A5B2038EFE5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Eeee, tak to sobie mozemy tylko pogadac....

bart

Data: 2015-05-25 20:00:41
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Na nic innego od początku nie miałem nadziei.

Data: 2015-05-28 14:52:36
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A5D804E6C1Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

I teraz zobacz, jak rozwija sie dyskusja w nowym watku - coraz wiecej argumentow za "lapanka"....

bart

Data: 2015-05-28 16:00:39
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Nie łudzę się ze mam monopol na "manieracji" :)
Zreszta ja nie twierdziłem ze to nie była łapanka - ja tylko prosiłem o przesłanki, ze była.

Data: 2015-05-28 21:34:04
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA4A8B6636FD31budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Prosze bardzo - teraz mozesz w nich przebierac :)

bart

Data: 2015-05-18 23:46:46
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Mon, 18 May 2015 18:44:46 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

A wczesniej tam nie suszyli?

Pewnie nie. Ja dziś w Warszawie widziałem policjantów z radarem tam,
gdzie przez ostatnie 5 lat ich nie było ani razu. Przypadek?
Generalnie to dziś w Warszawie był "dzień policjanta". Na Mście
Gdańskim na dwa radary suszyli, stojąc praktycznie pod fotoradarem SM.
Przypadek?

Data: 2015-05-27 20:31:54
Autor: mk4
Wysyp "30"?
On 2015-05-18 19:59, m4rkiz wrote:
[...]

A nie jest to efekt sprytnego doklejenia tego przepisu do przepisow zaostrzajacych kary za jazde pod wplywem? Jakos razem weszlo i wyglada na to, ze jedno przemycono pod drugim a nikt nie chcial nic zrobic bo przeciez wszyscy jestesmy za zaostrzeniem za jazde pod wplywem.

No i wyszlo jak wyszlo.

--
mk4

Data: 2015-05-28 18:12:20
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-27 20:31, mk4 wrote:

bo
przeciez wszyscy jestesmy za zaostrzeniem za jazde pod wplywem.

Uwaga na niskolatające kwantyfiktory. Ja na przykład uważam, że do póki kara za jazdę 0,2-0,5 promila będzie znacząco wyższa od za wyprzedzanie na pasach, to dobrze nie będzie. Nie mówiąc już o kierowcach rowerów na ścieżkach.

Wystarczy popatrzeć na statystyki zachodniej Europy i nasze. A u nich 0,49 można legalnie mieć i carmagedonu u nich nie widać.

Shrek.

Data: 2015-05-18 16:06:55
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:5559a7e7$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
[...]

hehehehe :)

Zawsze możesz odwołać się do niezawisłego sądu.

Uuuahahahaha :)

bart

Data: 2015-05-18 12:00:26
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Wszedzie mowią ze tylko zabudowany.

Data: 2015-05-18 10:49:49
Autor: yabba
Wysyp "30"?
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49E5E65A4591budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Linia partii - linią narodu. Musisz się dostosować do woli większości.

:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-05-18 12:00:28
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Linia partii - linią narodu. Musisz się dostosować do woli większości.

:)

Wiekszosc powie za pare miesiecy co sadzi o takim prawnym burdelu...

Data: 2015-05-18 16:10:24
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:5559a759$0$8383$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie, tak jest w kazdym szanujacym sie systemie totalitarnym :)

bart

Data: 2015-05-18 16:20:16
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "bartosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5559f2f4$5$2192$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak wszedzie, panstwo to przede wszystkim aparat przymusu.

J.

Data: 2015-05-18 15:35:24
Autor: Budzik
Wysyp "30"?

No wlasnie, tak jest w kazdym szanujacym sie systemie totalitarnym :)

Jak wszedzie, panstwo to przede wszystkim aparat przymusu.

Ale pytanie, do czego mnie przymuszją takie głupie przepisy?

Data: 2015-05-18 19:32:18
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49EB0F14382Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

No wlasnie, tak jest w kazdym szanujacym sie systemie totalitarnym :)

Jak wszedzie, panstwo to przede wszystkim aparat przymusu.

Ale pytanie, do czego mnie przymuszją takie głupie przepisy?

Do zwracania uwagi na glupoty (np. na wypatrywanie przyczajonego radiowozu), a nie na rzeczy istotne (np. reagowanie na pieszych).

bart

Data: 2015-05-18 18:21:41
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Bardziej niz zwykle? Nie sadze...

Data: 2015-05-18 22:54:22
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA49ECCA031FA5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No jak nie - skoro restrykcje wzrosly, jest to rozdmuchiwane w mediach i
masz  ogolna swiadomosc polowania na kierowcow zwlaszcza w pierwszych dniach
zlodziejowania? Toz nawet odruchowo bedziesz rzucal okiem w krzaki :).

bart

Data: 2015-05-19 03:00:24
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Ale ja nie przekraczam predkosci +50.
Za to patroli wypatruje od zawsze i nie moge nic wiecej w tej kwestii zrobic.

Zrozum - ryzyko ze zabiora mi prawko nie polega na tym ze łamie przepisy - polega na tym, ze trafie na złe oznakowanie lub na patrol ktory mi zmierzy wiecej niz jechałem - zadnemu z tych zdarzen nie jestem w stanie zapobiec wzmożoną uwagą.

Data: 2015-05-19 15:29:02
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49F2AC85BAA3budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Az sie kiedys zdziwisz :) - to tylko kwestia czasu....

Za to patroli wypatruje od zawsze i nie moge nic wiecej w tej kwestii
zrobic.

Czy nie jezdzilbys efektywniej, gdybys nie wypatrywal patroli?

[...]

Zgadzam sie, ale tez zrozum, ze nie lamiesz prawa _dzis_, ale jesli waaadzy za malo bedzie wplywow do budzetu, to uchwali takie prawo, ze juz jutro bedziesz lamal prawo. Nie ma i nie bedzie w tym zadnej Twojej woli.

bart

Data: 2015-05-19 17:00:21
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

To znaczy?
Ja juz raczej ten etap mam za sobą...

Za to patroli wypatruje od zawsze i nie moge nic wiecej w tej kwestii
zrobic.

Czy nie jezdzilbys efektywniej, gdybys nie wypatrywal patroli?

Nie.
Do wypatrywania mam specjalne urzadzenie.

Musisz jasniej napisać.

Data: 2015-05-19 20:59:03
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA49FBAD8532E2budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jest to nawiazanie do tego, co napisalem w ostatnim akapicie i tam tez tlumacze.

[...]

Aaaa, no widzisz, po prostu poszedles w technike, ktora wypatruje za Ciebie - ale przyczyna jest ta sama.

[...]

Prosze bardzo, zasada nazywa sie "na kazdego znajdzie sie paragraf, a jak nie, to sie paragraf wymysli"; schemat ogolny: waaadza pewnego hipotetycznego dnia uznaje, ze z obecnego dojenia obywateli ma za malo kasy lub pogorszyly sie statystyki wykrywania wykroczen, wiec uchwali nowe prawo (lub poprawke do starego) wlaczajace nowa grupe osob do kregu "wykroczeniowcow". Np. zakaze jezdzic czerwonymi samochodami ;), nakaze miganie kierunkowskazem dokladnie cztery razy albo cos podobnie bzdurnego i majacego zerowy wplyw na bezpieczenstwo.

bart

Data: 2015-05-19 21:40:35
Autor: Budzik
Wysyp "30"?
[...]

Rozumiem. Ale to jednak sprowadzanie rozmowy ad absurdum wiec pasuje.

Data: 2015-05-20 08:14:52
Autor: Shrek
Wysyp "30"?
On 2015-05-19 23:40, Budzik wrote:
[...]

Jednak nie do końca. Przecież połowę pijanych kierowców stanowią rowerzyści. Gdybyś 20 late temu napisał, że tak będzie, to wszyscy powiedzieliby, że sprowadzasz sprawę do absurdu. W końcu wtedy wszyscy jeździli rowerami po chodnikach, za bycie naprawdę napranym groziła w zasadzie utrata wentylków, pomysł że policja stanie na ścieżce i będzie dmuchać tylko rowerzystów i kierować wnioski do sądu o odebranie PJ _wtedy_ wydawał się równie absurdalny, jak znalezienie tajnych baz nazistów na Księżycu. A jednak minęło 20 lat i ...

Ja bym się nie obawiał że władza zechce mandatami zasypać dziurę budżetową, bo to nie ta skala - równie dobrze możesz próbować łyżeczką napełnić wannę:) Ale... Głównym i jedynym celem Policji jest wyrabianie statystyk. Jak dobrze pomyśleć to Policja odnosi sukces jeśli gdzieś przestępczość po prosu maleje. U nas to najgorszy koszmar lokalnego komendanta - zaraz na dywanik i opierdol, że statystyki spadły i trzeba się wziąc do roboty - no to się biorą zanim opierdol dostaną.

Dwa, że zasada "dziel i rząd" jest dalej w cenie i wspólczesne wojny pieszo-puszkowo-dwupedalskie są właśnie efektem tych działać. Dyżo pierdolenia, wojny w internecie a nic z tego nie wynika - poza tym, że od czasu do czasu władza podejmie jakieś działanie nic realnie nie wnoszące, ale medialne. Zresztą jak widać działa. Jak skończy się histeria związana z pijanymi kierowcami i +50, to trzeba będzie znaleźć jakąś inną grupę do wspólnego nielubienia. Obstawiam że następni będą motocykliści lub skuterzyści.

Shrek.

Data: 2015-05-20 21:10:02
Autor: re
Wysyp "30"?

Użytkownik "Shrek"

[...]
Jak najbardziej chodzi o zapełnienie dziury budżetowej, ale w domowym budżecie tych obiboków

Data: 2015-05-20 21:17:54
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:mjim6h$vnc$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Shrek"

[...]

Trudno sie nie zgodzic.

bart

Data: 2015-05-19 20:26:50
Autor: jerzu
Wysyp "30"?
On Tue, 19 May 2015 03:00:24 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Ale ja nie przekraczam predkosci +50.

Ja też się staram. +50 nie miałem, ale +43 się trafiło. Teren
zabudowany w polu.

Data: 2015-05-18 16:23:33
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5559f522$0$27507$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak, ale to w systemach totalitarnych przymusza sie ogol do szemranych interesow waskiej grupki.

bart

Data: 2015-05-18 17:28:31
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
[...]

Duzo znasz krajow, gdzie nie ma ograniczen predkosci ?
I jaka to niby waska grupka - policjanci, producenci radarow, znakow ?

To tylko w Niemczech jakas waska grupka jezdzi naprawde szybko, i dla nich utrzymuje sie brak ograniczen na autostradach :-)

J.

Data: 2015-05-18 18:21:47
Autor: bartosz
Wysyp "30"?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:555a0521$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dlaczego o to pytasz?

I jaka to niby waska grupka - policjanci, producenci radarow, znakow ?

Jeszcze kilka waskich grupek da sie do tego dolozyc.

To tylko w Niemczech jakas waska grupka jezdzi naprawde szybko, i dla nich utrzymuje sie brak ograniczen na autostradach :-)

No widzisz? - nie wiedzialem :)

bart

Data: 2015-05-18 13:16:00
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Mnie sam przepis az tak bardzo nie przeraza, bo jednak przekroczenie o 50
to sporo. Oczywiscie mozna sie zagapić itp.

No wlasnie - o 50 to mozna tez przekroczyc wjezdzajac ze zwyklej drogi w teren tzw zabudowany ... wystarczy ze cos zasloni tablice.

Ale wiesz ... wybory blisko ...

J.

Data: 2015-05-18 12:00:27
Autor: Budzik
Wysyp "30"?

[...]

Albo ze ta bedzie nieprawidłowo ustawiona.
A miałem pare takich przypadków w zyciu.

Co sugerujesz?

Data: 2015-05-18 14:42:04
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
[...]

Prawidlowo czy nieprawidlowo - obowiazuje.
No moze tam prawnicy i sady maja rozne zdanie, ale skoro tablica stala, to czemu kierowca lekcewazy ?

[...]

Jak sobie zaglosujesz, tak bedziesz mial :-)

I nie ma sie co zaslaniac, ze i tak bedzie tak samo :-)

J.

Data: 2015-05-18 14:00:35
Autor: Budzik
Wysyp "30"?

[...]

Jakie to proste...

No moze tam prawnicy i sady maja rozne zdanie, ale skoro tablica stala, to czemu kierowca lekcewazy ?

Przykładowo: jedziesz i nagle widzisz tablice... jak ja przejezdzasz... bo za krzakiem. Hamujesz ale jest juz za późno bo 100 metrów dalej jest patrol ktory juz cie zmierzył.
Inny przykład - ktos błędnie postawił tablice z lwej strony, jedziesz, ale mijajac ja nie widzisz, bo nie patrzysz na znaki po lewej stronie, albo akurat zasłonił ci tir i jedziesz nieswiadomy ze jestes w terenie zabudowanym.

[...]

ROTFL
Znaczy kto konkretnie wypowiedział się w kwestii likwidacji takiego sposobu stanowienia prawa?

I nie ma sie co zaslaniac, ze i tak bedzie tak samo :-)

Widze, ze prezentujesz podejscie ideologiczne zamiast praktycznego :)

Data: 2015-05-18 16:07:00
Autor: dddddddd
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 14:42, J.F. pisze:
[...]

na pewno?
a jak nie ma tablicy to też obowiązuje? bo codziennie wjeżdżam do miasta drogą która nie ma tablicy i według oznakowania mogę jechać 90km/h w prawie całym mieście (są lokalne ograniczenia) - powinienem na mapie odszukać granicę administracyjną tego miasta i od tego momentu jechać 50km/h?

Łukasz

Data: 2015-05-18 16:29:06
Autor: J.F.
Wysyp "30"?
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
[...]

Na pewno to nie, bo tam rozne wyroki sie zdarzaly.

a jak nie ma tablicy to też obowiązuje? bo codziennie wjeżdżam do miasta drogą która nie ma tablicy i według oznakowania mogę jechać 90km/h w

Ale pisales o przypadku "bedzie nieprawidlowo ustawiona".
Wiec nie wiem co jest - tablica jest, a miasta nie ma ?

prawie całym mieście (są lokalne ograniczenia) - powinienem na mapie odszukać granicę administracyjną tego miasta i od tego momentu jechać 50km/h?

No nie - nie po to mamy osobne znaki, zeby 50 obowiazywalo w granicach administracyjnych !
Tylko poslowie chyba sami siebie nie rozumieja, bo przypadek "50" pod tablica z nazwa miejscowosci ... ale moze tak ma byc.

Tym niemniej - jak ktos jedzie po wyraznie miejskich (budynki, chodniki, przejscia, swiatla, itd) ulicach 100/h, to moze i nalezy mu PJ odebrac, nawet jesli zna tajny wjazd bez tablicy :-)

Watpliwosci moga budzic niektore wsie, czy poczatki obszaru ...

J.

Data: 2015-05-18 19:26:04
Autor: dddddddd
Wysyp "30"?
W dniu 2015-05-18 o 16:29, J.F. pisze:
[...]

to akurat nie ja :)
w moim przypadku miasto jest, tablicy nie ma

Tym niemniej - jak ktos jedzie po wyraznie miejskich (budynki, chodniki,
przejscia, swiatla, itd) ulicach 100/h, to moze i nalezy mu PJ odebrac,
nawet jesli zna tajny wjazd bez tablicy :-)

100/h to tam trzeba jechać jak wariat, ale 70km/h to miejscami tą drogą jeżdżą, bo i przejść mało i widoczność dobra

Łukasz

Wysyp "30"?