Wysysarka do oleju silnikowego

Data: 2014-05-13 14:31:27
Autor: spider
Wysysarka do oleju silnikowego
Na allegroszu są takie na 12V pompki do odsysania oleju silnikowego, ktoś używa? Wytrzyma z 10 wymian, czy może to jednorazowy sprzęt?
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=wysysarka+do+oleju&search_scope=category-18851
Tylko proszę nie ciągnąć wątku o wyższości jednej metody wymiany oleju nad drugą ;)
spider

Data: 2014-05-13 14:42:10
Autor: Marek
Wysysarka do oleju silnikowego
On 13.05.2014 14:31, spider wrote:
Na allegroszu sÄ… takie na 12V pompki do odsysania oleju silnikowego,
[...]

oleju nad drugÄ… ;)
Pozdrawiam
Myslisz ze taka rurke wlozysz przez bagnet?
Kiedys fachman odsysal mi nadmiar oleju na stacji. Mial wysysarke z metalowa lanca na koncu.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-05-13 14:57:27
Autor: z
Wysysarka do oleju silnikowego
W dniu 2014-05-13 14:31, spider pisze:
Na allegroszu s± takie na 12V pompki do odsysania oleju silnikowego,
kto¶ używa? Wytrzyma z 10 wymian, czy może to jednorazowy sprzęt?

Nie kumam o co Wam chodzi z t± samodzieln± wymian± oleju.
(te 10 wymian to raczej nie zarobkowo)
Od wielu lat zajeżdżam do warsztatu i wymianę mam w cenie materiałów.
Nie. Nie przepłacam za materiały, nie czekam w kolejkach. Olej i filtr w normalnej cenie.
Może gdybym miał garaż i kanał i chciałoby mi się przypomnieć stare dobre czasy... :-)
Przypomniało mi się. Co zrobić ze starym olejem? W dołek za stodoł± już nie można :-)

Data: 2014-05-13 06:01:06
Autor: Marcin Kiciński
Wysysarka do oleju silnikowego
W dniu wtorek, 13 maja 2014 14:57:27 UTC+2 użytkownik z napisał:

Przypomnialo mi sie. Co zrobie ze starym olejem? W dolek za stodola juz

nie mozna :-)

Mozna, ale nie wolno ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-13 18:54:42
Autor: J.F.
Wysysarka do oleju silnikowego
On Tue, 13 May 2014 14:57:27 +0200, z <z@z.pl> wrote:
Nie kumam o co Wam chodzi z tÄ… samodzielnÄ… wymianÄ… oleju.
(te 10 wymian to raczej nie zarobkowo)
Od wielu lat zajeĹĽdĹĽam do warsztatu i wymianÄ™ mam w cenie
materiałów.
Nie. Nie przepłacam za materiały, nie czekam w kolejkach. Olej i
filtr w
normalnej cenie.

No, moj ulubiony zmieniacz jakos coraz drozszy,  i sobie obiecuje ze do niego nie pojade, albo z wlasnym olejem.
Oleje w supermarketach bywajs tanio.

--
J.

Data: 2014-05-13 23:07:24
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Tue, 13 May 2014 18:54:42 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No, moj ulubiony zmieniacz jakos coraz drozszy,  i sobie obiecuje ze do niego nie pojade, albo z wlasnym olejem.
Oleje w supermarketach bywajs tanio.

Olej 5w30 Formula F, 6 litrów - w sklepie 118 zł., u "mojego"
mechanika 120 zł. Filtr oleju FoMoCo - w sklepie ok. 30 zł., u
mechanika 20 zł. Wymiana - 20 zł. Opłaca się bawić samemu?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 08:46:03
Autor: WOJO
[...]
TAK.
Nie wszyscy mechanicy s± tacy sami. Niektórzy s± bardziej pazerni, chc± zarobić na swoim upu¶cie
i dodatkowo od klienta (że niby sami musieli kupić w cenie detalicznej i dołożyć swoj± marżę).
Takiego mechanika odwiedzam raz, ten pierwszy i ostatni zarazem.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 09:42:51
Autor: hisjusz
W dniu 2014-05-14 08:46, WOJO pisze:
[...]

Rowery też kupujecie w supermarkecie?
Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedaj± się bardzo dobrze.

Data: 2014-05-14 11:37:05
Autor: WOJO
Wysysarka do oleju silnikowego
Rowery też kupujecie w supermarkecie?
A co to ma do rzeczy?

Ja oleju w super markecie nie kupuje.
Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedaj± się bardzo dobrze.
A te przywiezione to lepsze/gorsze?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 06:02:40
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu ¶roda, 14 maja 2014 11:37:05 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Rowery teďż˝ kupujecie w supermarkecie?

A co to ma do rzeczy?

> Ja oleju w super markecie nie kupuje.

Ja teďż˝ - 99 zďż˝ za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturďż˝ w sklepo/hurtowni.

> O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedajďż˝ siďż˝ bardzo dobrze.

A te przywiezione to lepsze/gorsze?

Markowe - takie same. Tylko niemieckie spoza oficjalnego obiegu sa tansze, bo w naszym kraju na oleje nalozono akcyze, a w Niemczech nie. Zreszta jak w prawie calej Europie...

pablo

Data: 2014-05-14 12:40:25
Autor: Dawid
W dniu 2014-05-14 11:37, WOJO pisze:

Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

a co to ma do rzeczy, że przepłacasz?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Shell+Helix+Ultra+5W-40&search_scope
http://www.ceneo.pl/10979473

Data: 2014-05-14 19:03:35
Autor: jerzu
On Wed, 14 May 2014 09:42:51 +0200, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

Rowery też kupujecie w supermarkecie?

A co¶ bliżej?

Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedaj± się bardzo dobrze.

A kto powiedział, że olej w markecie? W hurtowni motoryzacyjnej, Ford
Formula F 5w30, bańka 5 litrów + butelka 1 litra - 118 PLNów. Nawet
nie wiem czy ten olej jest w marketach.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 18:59:46
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Wed, 14 May 2014 08:46:03 +0200, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

TAK.

No to powodzenia. Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
nie wiadomo co zrobić.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 10:11:28
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 14 maja 2014 18:59:46 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:
On Wed, 14 May 2014 08:46:03 +0200, "WOJO"

<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

>TAK.

No to powodzenia. Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z kt�rym

nie wiadomo co zrobiďż˝.

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyďż˝ski  xxx.jerzu@interia.pl

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Wiadomo co zrobić. Wylać do kanalizacji. Na oczyszczalni ¶cieków go wyłapi± tak jak olej po smażeniu frytek. I przerobi± na paliwo do elektrowni. W przeciwieństwie do oleju po smażeniu olej silnikowy i przekładniowy s± biologicznie czyste.

Data: 2014-05-14 21:00:00
Autor: WOJO
Wysysarka do oleju silnikowego
Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
nie wiadomo co zrobić.
Też się zastanawiałem co z nim zrobić, bo w odróżnieniu od Kogutka mam odrobinę ¶wiadomo¶ci ekologicznej.
Zebrało mi się tych baniaczków już 4 czy 5 i w końcu z ciekawo¶ci zapytałem w firmie, co robi± ze zużytym olejem maszynowym.
Człowiek za to odpowiedzialny wskazał mi dwie beczki 200 l i ucieszył się, że dolewam dodatkowe 20 l.
Podobno da się na tym jeszcze zarobić...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 12:29:53
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 14 maja 2014 21:00:00 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z kt�rym

> nie wiadomo co zrobiďż˝.

Te� si� zastanawia�em co z nim zrobi�, bo w odr�nieniu od Kogutka mam odrobin� �wiadomo�ci ekologicznej.

Zebra�o mi si� tych baniaczk�w ju� 4 czy 5 i w ko�cu z ciekawo�ci zapyta�em w firmie, co robi� ze zu�ytym olejem maszynowym.

Cz�owiek za to odpowiedzialny wskaza� mi dwie beczki 200 l i ucieszy� si�, �e dolewam dodatkowe 20 l.

Podobno da siďż˝ na tym jeszcze zarobiďż˝...

Pozdrawiam.

WOJO

Mógłby¶ jako¶ opisać swoj± ¶wiadomo¶ć ekologiczn± na przykładzie przepracowanego oleju, pod k±tem oczyszczalni ¶cieków i przerabiania odpadów jakie tam trafiaj± na paliwo dla elektrowni? Samo stwierdzenie że masz jak±¶ ¶wiadomo¶ć nic nie znaczy, zwłaszcza że możesz się mylić. ¦wiadomo¶ć ekologiczna to nie wylewanie takiego ani żadnego innego oleju do rzeki na przykład.

Data: 2014-05-15 02:20:17
Autor: J.F
Wysysarka do oleju silnikowego
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Nie, ale moj zmieniacz wypuszcza mnie z rachunkiem ponad 200 i cos mi sie tu nie zgadza :-)

I za 30zl nie chce mi sie samemu oleju rozlewac, ale wlasnie musze sie rozejrzec gdzie zaplace 30, a nie nie wiadomo ile ...

J.

Data: 2014-05-15 15:02:11
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Thu, 15 May 2014 02:20:17 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Nie, ale moj zmieniacz wypuszcza mnie z rachunkiem ponad 200 i cos mi sie tu nie zgadza :-)

A podobno to Warszawa jest drogim miastem :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-13 20:57:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  z pisze tak:

[...]

PrzyjedĽ do mnie. Ja Ci wymienię. Ufasz mi? :)

Tak samo ja nie ufam jakim¶ paprakom w autoryzowanym serwisie, którzy na pytanie że jest za dużo oleju o litr odpowiedzieli.

wypali się :)

nosz k.

--
    Piter

Data: 2014-05-13 21:42:19
Autor: z
W dniu 2014-05-13 20:57, PiteR pisze:
Tak samo ja nie ufam jakim¶ paprakom w autoryzowanym serwisie, którzy
na pytanie że jest za dużo oleju o litr odpowiedzieli.

wypali się :)

Matko i córko... :-)

Jak się nie ma zaufania w tak błahej sprawie, nie znalazło odpowiedniego warsztatu to strach mieć samochód.
Przecież przez pół godziny można wypruć sprawnych czę¶ci na kilka tysi. :-)
Zostaje tylko być nadzian± blondynk± w szpilach z samochodem na gwarancji. Albo mieć warsztat.
Tak czy siak tanio nie będzie. :-)

Data: 2014-05-13 21:45:04
Autor: spider
W dniu 2014-05-13 14:57, z pisze:
Nie kumam o co Wam chodzi z tÄ… samodzielnÄ… wymianÄ… oleju.
(te 10 wymian to raczej nie zarobkowo)

Jestem człowiekiem technicznym :) potrafię sobie naprawić pralkę, odkurzacz, komputer, to dla mnie nie problem wymienić filtry i olej w samochodzie. Garaż mam, tylko kanału brak, nie chce mi się wczołgiwać pod samochód, stąd pomysł na pompkę. I nie chodzi tu o kasę, lubię takie rzeczy robić sam, bo wiem że będzie to starannie zrobione.
Aha zuĹĽyty olej podrzucam do warsztatu ktĂłry ma piec grzewczy na to.
--
spider

Wysysarka do oleju silnikowego