Wysysarka do oleju silnikowego

Data: 2014-05-13 14:57:27
Autor: z
Wysysarka do oleju silnikowego
W dniu 2014-05-13 14:31, spider pisze:
Na allegroszu są takie na 12V pompki do odsysania oleju silnikowego,
ktoś używa? Wytrzyma z 10 wymian, czy może to jednorazowy sprzęt?

Nie kumam o co Wam chodzi z tą samodzielną wymianą oleju.
(te 10 wymian to raczej nie zarobkowo)
Od wielu lat zajeżdżam do warsztatu i wymianę mam w cenie materiałów.
Nie. Nie przepłacam za materiały, nie czekam w kolejkach. Olej i filtr w normalnej cenie.
Może gdybym miał garaż i kanał i chciałoby mi się przypomnieć stare dobre czasy... :-)
Przypomniało mi się. Co zrobić ze starym olejem? W dołek za stodołą już nie można :-)

Data: 2014-05-13 06:01:06
Autor: Marcin Kiciński
Wysysarka do oleju silnikowego
W dniu wtorek, 13 maja 2014 14:57:27 UTC+2 użytkownik z napisał:

Przypomnialo mi sie. Co zrobie ze starym olejem? W dolek za stodola juz

nie mozna :-)

Mozna, ale nie wolno ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-13 18:54:42
Autor: J.F.
On Tue, 13 May 2014 14:57:27 +0200, z <z@z.pl> wrote:
[...]

No, moj ulubiony zmieniacz jakos coraz drozszy,  i sobie obiecuje ze do niego nie pojade, albo z wlasnym olejem.
Oleje w supermarketach bywajs tanio.

--
J.

Data: 2014-05-13 23:07:24
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Tue, 13 May 2014 18:54:42 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No, moj ulubiony zmieniacz jakos coraz drozszy,  i sobie obiecuje ze do niego nie pojade, albo z wlasnym olejem.
Oleje w supermarketach bywajs tanio.

Olej 5w30 Formula F, 6 litrów - w sklepie 118 zł., u "mojego"
mechanika 120 zł. Filtr oleju FoMoCo - w sklepie ok. 30 zł., u
mechanika 20 zł. Wymiana - 20 zł. Opłaca się bawić samemu?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 08:46:03
Autor: WOJO
[...]
TAK.
Nie wszyscy mechanicy są tacy sami. Niektórzy są bardziej pazerni, chcą zarobić na swoim upuście
i dodatkowo od klienta (że niby sami musieli kupić w cenie detalicznej i dołożyć swoją marżę).
Takiego mechanika odwiedzam raz, ten pierwszy i ostatni zarazem.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 09:42:51
Autor: hisjusz
W dniu 2014-05-14 08:46, WOJO pisze:
[...]

Rowery też kupujecie w supermarkecie?
Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.

Data: 2014-05-14 11:37:05
Autor: WOJO
Wysysarka do oleju silnikowego
Rowery też kupujecie w supermarkecie?
A co to ma do rzeczy?

Ja oleju w super markecie nie kupuje.
Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.
A te przywiezione to lepsze/gorsze?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 06:02:40
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu środa, 14 maja 2014 11:37:05 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Rowery teďż˝ kupujecie w supermarkecie?

A co to ma do rzeczy?

> Ja oleju w super markecie nie kupuje.

Ja teďż˝ - 99 zďż˝ za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturďż˝ w sklepo/hurtowni.

> O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedajďż˝ siďż˝ bardzo dobrze.

A te przywiezione to lepsze/gorsze?

Markowe - takie same. Tylko niemieckie spoza oficjalnego obiegu sa tansze, bo w naszym kraju na oleje nalozono akcyze, a w Niemczech nie. Zreszta jak w prawie calej Europie...

pablo

Data: 2014-05-14 12:40:25
Autor: Dawid
W dniu 2014-05-14 11:37, WOJO pisze:

Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

a co to ma do rzeczy, że przepłacasz?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Shell+Helix+Ultra+5W-40&search_scope
http://www.ceneo.pl/10979473

Data: 2014-05-14 19:03:35
Autor: jerzu
On Wed, 14 May 2014 09:42:51 +0200, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

Rowery też kupujecie w supermarkecie?

A coś bliżej?

Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.

A kto powiedział, że olej w markecie? W hurtowni motoryzacyjnej, Ford
Formula F 5w30, bańka 5 litrów + butelka 1 litra - 118 PLNów. Nawet
nie wiem czy ten olej jest w marketach.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 18:59:46
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Wed, 14 May 2014 08:46:03 +0200, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

TAK.

No to powodzenia. Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
nie wiadomo co zrobić.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-14 10:11:28
Autor: kogutek444
W dniu środa, 14 maja 2014 18:59:46 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:
On Wed, 14 May 2014 08:46:03 +0200, "WOJO"

<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

>TAK.

No to powodzenia. Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z kt�rym

nie wiadomo co zrobiďż˝.

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyďż˝ski  xxx.jerzu@interia.pl

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Wiadomo co zrobić. Wylać do kanalizacji. Na oczyszczalni ścieków go wyłapią tak jak olej po smażeniu frytek. I przerobią na paliwo do elektrowni. W przeciwieństwie do oleju po smażeniu olej silnikowy i przekładniowy są biologicznie czyste.

Data: 2014-05-14 21:00:00
Autor: WOJO
Wysysarka do oleju silnikowego
Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
nie wiadomo co zrobić.
Też się zastanawiałem co z nim zrobić, bo w odróżnieniu od Kogutka mam odrobinę świadomości ekologicznej.
Zebrało mi się tych baniaczków już 4 czy 5 i w końcu z ciekawości zapytałem w firmie, co robią ze zużytym olejem maszynowym.
Człowiek za to odpowiedzialny wskazał mi dwie beczki 200 l i ucieszył się, że dolewam dodatkowe 20 l.
Podobno da się na tym jeszcze zarobić...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-14 12:29:53
Autor: kogutek444
W dniu środa, 14 maja 2014 21:00:00 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z kt�rym

> nie wiadomo co zrobiďż˝.

Te� si� zastanawia�em co z nim zrobi�, bo w odr�nieniu od Kogutka mam odrobin� �wiadomo�ci ekologicznej.

Zebra�o mi si� tych baniaczk�w ju� 4 czy 5 i w ko�cu z ciekawo�ci zapyta�em w firmie, co robi� ze zu�ytym olejem maszynowym.

Cz�owiek za to odpowiedzialny wskaza� mi dwie beczki 200 l i ucieszy� si�, �e dolewam dodatkowe 20 l.

Podobno da siďż˝ na tym jeszcze zarobiďż˝...

Pozdrawiam.

WOJO

Mógłbyś jakoś opisać swoją świadomość ekologiczną na przykładzie przepracowanego oleju, pod kątem oczyszczalni ścieków i przerabiania odpadów jakie tam trafiają na paliwo dla elektrowni? Samo stwierdzenie że masz jakąś świadomość nic nie znaczy, zwłaszcza że możesz się mylić. Świadomość ekologiczna to nie wylewanie takiego ani żadnego innego oleju do rzeki na przykład.

Data: 2014-05-15 02:20:17
Autor: J.F
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie, ale moj zmieniacz wypuszcza mnie z rachunkiem ponad 200 i cos mi sie tu nie zgadza :-)

I za 30zl nie chce mi sie samemu oleju rozlewac, ale wlasnie musze sie rozejrzec gdzie zaplace 30, a nie nie wiadomo ile ...

J.

Data: 2014-05-15 15:02:11
Autor: jerzu
Wysysarka do oleju silnikowego
On Thu, 15 May 2014 02:20:17 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Nie, ale moj zmieniacz wypuszcza mnie z rachunkiem ponad 200 i cos mi sie tu nie zgadza :-)

A podobno to Warszawa jest drogim miastem :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-05-13 20:57:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  z pisze tak:

[...]

Przyjedź do mnie. Ja Ci wymienię. Ufasz mi? :)

Tak samo ja nie ufam jakimś paprakom w autoryzowanym serwisie, którzy na pytanie że jest za dużo oleju o litr odpowiedzieli.

wypali się :)

nosz k.

--
    Piter

Data: 2014-05-13 21:42:19
Autor: z
W dniu 2014-05-13 20:57, PiteR pisze:
Tak samo ja nie ufam jakimś paprakom w autoryzowanym serwisie, którzy
na pytanie że jest za dużo oleju o litr odpowiedzieli.

wypali się :)

Matko i córko... :-)

Jak się nie ma zaufania w tak błahej sprawie, nie znalazło odpowiedniego warsztatu to strach mieć samochód.
Przecież przez pół godziny można wypruć sprawnych części na kilka tysi. :-)
Zostaje tylko być nadzianą blondynką w szpilach z samochodem na gwarancji. Albo mieć warsztat.
Tak czy siak tanio nie będzie. :-)

Data: 2014-05-13 21:45:04
Autor: spider
W dniu 2014-05-13 14:57, z pisze:
Nie kumam o co Wam chodzi z tą samodzielną wymianą oleju.
(te 10 wymian to raczej nie zarobkowo)

Jestem człowiekiem technicznym :) potrafię sobie naprawić pralkę, odkurzacz, komputer, to dla mnie nie problem wymienić filtry i olej w samochodzie. Garaż mam, tylko kanału brak, nie chce mi się wczołgiwać pod samochód, stąd pomysł na pompkę. I nie chodzi tu o kasę, lubię takie rzeczy robić sam, bo wiem że będzie to starannie zrobione.
Aha zuĹźyty olej podrzucam do warsztatu ktĂłry ma piec grzewczy na to.
--
spider

Wysysarka do oleju silnikowego