Wyszński - bohater czy zdrajca?

Data: 2013-01-13 08:22:01
Autor: abc
Wyszński - bohater czy zdrajca?
Porozumienie Kościoła z władzą z 1950 r., było straszne. Ale trzeba
zrozumieć, w jakiej sytuacji był wówczas Wyszyński. Komuniści zniszczyli
podziemie, opozycję, prywatną gospodarkę i wzięli się za Kościół.

Gdy zaczynała się ofensywa przeciw Kościołowi, Wyszyński chwycił się
rozpaczliwej próby ugody z władzą. Wierzył, że trzeba to przeczekać.  I miał
rację.

Decyzja, którą podjął była dla niego trudna, ale stawką było przetrwanie
Kościoła w Polsce. Dzięki temu Kościół w Polsce przetrwał w znacznie lepszym
stanie niż gdzie indziej.

Data: 2013-01-13 14:28:20
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Porozumienie Kościoła z władzą z 1950 r., było straszne.

Wcale nie takie straszne, przecież to nie było demokratyczne państwo
diabła, a jedynie państwo stalinowskie.

#26: "Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2013-01-13 19:40:19
Autor: mkarwan
Wyszński - bohater czy zdrajca?
Użytkownik "Grzegorz Z." <szurszurszur@umarli.org> napisał w wiadomości news:kcucpj$g86$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

"huj i dupa. Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aab27b11aa3a4651?hl=pl

"A teraz wykurwiaj w podskokach"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/4d3fe7f2c006b740?hl=pl

Data: 2013-01-13 22:39:16
Autor: jr

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości
| Porozumienie Kościoła z władzą z 1950 r., było straszne.

Tym straszniejsze, że owczesny papież Pius XII (za którego się tutaj
modlisz) ekskomunikował komunistów. Musisz zatem przyznać, że Wyszyński
zdradził koscioł Piusa XII przystając na żądania komunistów. Z ich punktu
widzenia najważniejszym było uwiarygodnić okupanta w oczach prostych ludzi.
Bo skoro Koscioł modli się za 'Polskę Ludową', to znaczy, ze jej wrogowie sa
wrogami polskiego narodu. Potępienie przez Kosciol 'band podziemia'
dopelniło bałamutnego obrazu sytuacji.

 Ale trzeba
| zrozumieć, w jakiej sytuacji był wówczas Wyszyński. Komuniści zniszczyli
| podziemie, opozycję

Odcinajac jej pomoc ze strony społeczeństwa. Nikt komuchom nie mogl w tym
lepiej pomoc, niz Polski Kosciol

, prywatną gospodarkę i wzięli się za Kościół.

A czego się spodziewac?

> [...]
miał
| rację.
|
| Decyzja, którą podjął była dla niego trudna, ale stawką było przetrwanie

Stawka nie powinno byc przetrwanie Koscioła, lecz przetrwanie calego
spoleczenstwa.

 Dzięki temu Kościół w Polsce przetrwał w znacznie lepszym
| stanie niż gdzie indziej.

Zobacz no jak wyglada kosciol na Wegrzech. Wiesz dlaczego nie bedzie w
Polsce drugiego Budapesztu? Na Wegrzech kosciol przetrwal, u nas nie ma
kosciola. U nas jest koscielno-podobna sowdepia.
jb

Data: 2013-01-15 10:48:08
Autor: No pasaran
"jr" <tractusalbus@gru.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kcv9jb$f1e$1node2.news.atman.pl...

> [...]

Bo skoro Koscioł modli się za 'Polskę Ludową', to znaczy, ze jej wrogowie sa
wrogami polskiego narodu. Potępienie przez Kosciol 'band podziemia'

Kościół zawsze służył władzy, nigdy narodowi, z którego wraz z władzą soki wypijają.

Wyszński - bohater czy zdrajca?