Wyszynski, Koscioł i 'opium dla ludu'

Data: 2013-02-02 20:01:25
Autor: abc
Wyszynski, Koscioł i 'opium dla ludu'
W jaki sposób Prymas Polski bronił narodu przed całkowitym zniewoleniem w
systemie, który z założenia chciał stać się religią?

Pierwsze ostre starcie pomiędzy Kościołem a komunistami nastąpiło już 15
sierpnia 1945 r., kiedy to prymas August Hlond, wyposażony w nadzwyczajne
pełnomocnictwa Świętej Kongregacji do Nadzwyczajnych Spraw Kościelnych,
ustanowił pięciu polskich prałatów administratorami apostolskimi na terenach
nad Odrą i Nysą.

Rząd nie przyjął do wiadomości tej decyzji, lecz we wrześniu 1945 r.
wypowiedział Stolicy Apostolskiej konkordat.

Było to posunięcie zgodne z polityką rządu radzieckiego wobec papieża, co
potwierdził moskiewski dziennik partyjny "Prawda", w którym czytamy, że

"Klika, która kieruje Kościołem katolickim w Polsce, podąża w pełni i
wyłącznie linią Watykanu, który jest wrogiem pokoju i demokracji".

Odpowiedzią Stefana Wyszyńskiego, nowego prymasa, były częste wizyty
duszpasterskie na Ziemiach Odzyskanych.

Więcej http://www.npw.pl/ARCHIWUM_NPW/2001_01_02/TMS-Bloch_Kardynal.html

Data: 2013-02-02 21:11:30
Autor: jr

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:510d62ef$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
|
| Rząd nie przyjął do wiadomości tej decyzji, lecz we wrześniu 1945 r.
| wypowiedział Stolicy Apostolskiej konkordat.

:-DDD
Tez mi 'ostre starcie' z komunistami! Wiesz gdzie siedzial kardynal Mindszenty? (na pewno nie u siostr)

Data: 2013-02-02 21:13:19
Autor: jr
> [...]

|W jaki sposób Prymas Polski bronił narodu przed całkowitym zniewoleniem w
| systemie, który z założenia chciał stać się religią?

Ten system nie chcial byc religia, tylko byl religia dla wielu ludzi (i wielu polskich biskupow mu w tym pomoglo).

Wyszynski, Koscioł i 'opium dla ludu'