Data: 2015-04-07 12:34:34 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Czy normalny rower, w cenie ok. 500-600 z³ wytrzyma obci±¿enie ok.
140-150 kg? Nie chodzi o jazdê ekstremaln±, a jedynie o dojazd do pracy, zakupy itp. na odleg³o¶æ ok. 10 km. Teren miejski, utwardzony, z omijaniem krawê¿ników. Wiem, ¿e 600 z³ za rower to herezja, ale wiêcej nie mam. To znaczy na razie nic nie mam, ale na tyle mo¿e bym siê sprê¿y³. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 13:07:56 | |
Autor: ToMasz | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 07.04.2015 o 12:34, Badabum pisze:
Czy normalny rower, w cenie ok. 500-600 z³ wytrzyma obci±¿enie ok.je¶li nie by³ produkowany do supermarketu - jasne. ale musi mieæ kasete w tylnym kole, dobre obrêcze albo jakiekolwiek sto¿ki i wk³ad suportu na ³o¿yskach maszynkowych. nowy - 800z³, stary - patrz na olx |
|
Data: 2015-04-07 04:16:53 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 13:07:57 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz napisa³:
W dniu 07.04.2015 o 12:34, Badabum pisze: Produkowany dla supermarketu te¿ powinien wytrzymaæ, przedcie¿ robi± to z rur wodoci±gowych... ;) Oraz - kaseta i maszynówki, piêknie fajnie, ale byle piasta singlowa, czy z wewnêtrzn± przerzutk± te¿ wytrzyma. |
|
Data: 2015-04-07 04:39:46 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 13:16:54 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 13:07:57 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz Ale trzeba te¿ uwa¿aæ na technikê jazdy, syn w podobnych granicach wagowych, zapomnia³ siê i nie podniós³ dupska z siode³ka w momencie podje¿d¿ania pod krawê¿nik, w wyniku zmasakrowa³ tylne ko³o ³±cznie z o¶k±. -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2015-04-07 14:13:58 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:39:46 -0700 (PDT), Piotr Ratyñski
<odziu11@gmail.com> napisa³: Ale trzeba te¿ uwa¿aæ na technikê jazdy, syn w podobnych granicach I tego siê w³a¶nie bojê. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 14:13:00 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:16:53 -0700 (PDT), rmikke
<spamcatch@mailinator.com> napisa³: Produkowany dla supermarketu te¿ powinien wytrzymaæ, No w³a¶nie co¶ takiego by chyba da³o radê. Niech sobie bêdzie toporny. Tak napisa³em nie chodzi o jazdê wyczynow±, tylko ¿eby siê w miarê wygodnie zatelepaæ na miejsce. W Krakowie kilka razy widzia³em kolesia na jakiej¶æ samoróbce. Ko³a chyba od motoroweru, albo i motocykla. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 06:02:49 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 14:13:02 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:16:53 -0700 (PDT), rmikke No, ale krawê¿nik jako¶ trzeba pokonaæ. Masz do wyboru: 1. Wjechaæ gdzie indziej, gdzie nie ma krawê¿nika 2. Zsi±¶æ i wprowadziæ rower na krawê¿nik 3. Podjechaæ bardzo wolno 4. Podrzuciæ przednie ko³o, tylnym wjechaæ powoli 5. Podrzuciæ ko³o przednie, potem tylne 6. Rozpêdziæ siê i wskoczyæ ca³ym rowerem na krawê¿nik W Krakowie kilka razy widzia³em kolesia Szeroka opona owszem, utrudnia rozwalenie obrêczy na krawê¿niku. Ale to raczej nie jest bud¿etowe rozwi±zanie. |
|
Data: 2015-04-07 06:37:02 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 15:02:51 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
No, ale krawê¿nik jako¶ trzeba pokonaæ. Masz do wyboru: 1. Wjechaæ Najlepszy jest punkt 5-ty bo chroni ko³a i nie przerywa ci±g³o¶ci jazdy, ale w zasadzie wystarczy, jak grubasek, o przewa¿nie mniejszej sprawno¶ci ruchowej, wjedzie najpierw przednim ko³em (podrzutem), a potem wstanie z siode³ka i przesunie wiêkszo¶æ swojego ciê¿aru na przód, co uwolni tylne ko³o od du¿ej czê¶ci normalnego nacisku, zapobiegaj±c uszkodzeniom. -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2015-04-07 22:51:18 | |
Autor: m | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 07.04.2015 o 14:13, Badabum pisze:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:16:53 -0700 (PDT), rmikke Nale¿y uwa¿aæ na siode³ko - pode mn± sie rura wziê³a i z³ama³a na którym¶ tam wyboju. A poza tym, to nie ba³bym siê, ja swoj± Merid±, nieszczególnie wypa¶nym "góralem" je¿d¿ê po krawê¿nikach bez wiêkszych celebracji i zastanawiania siê (zazwyczaj podrzucam przednie ko³o) i jako¶ rower ¿yje. p. m. |
|
Data: 2015-04-08 00:54:42 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 07 Apr 2015 22:51:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> napisa³:
Nale¿y uwa¿aæ na siode³ko - pode mn± sie rura wziê³a i z³ama³a na A ile wa¿ysz? -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-08 11:48:15 | |
Autor: m | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 08.04.2015 o 00:54, Badabum pisze:
Dnia Tue, 07 Apr 2015 22:51:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> napisa³: 130 +- 20. p. m. |
|
Data: 2015-04-08 13:39:35 | |
Autor: bans | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-08 o 11:48, m pisze:
A ile wa¿ysz? 130 +- 20. Sk±d taka du¿a niedok³adno¶æ wagi? -- bans |
|
Data: 2015-04-08 05:13:21 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu ¶roda, 8 kwietnia 2015 13:39:35 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
W dniu 2015-04-08 o 11:48, m pisze: Bo nigdy nie wiadomo, co bêdzie na obiad... BP,NMSP |
|
Data: 2015-04-09 07:58:31 | |
Autor: bans | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-08 o 14:13, rmikke pisze:
130 +- 20. ¦winia. Nie na obiad. Ty ;) -- bans |
|
Data: 2015-04-09 03:36:02 | |
Autor: m | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 08.04.2015 o 13:39, bans pisze:
W dniu 2015-04-08 o 11:48, m pisze: Raczej zmienno¶æ. Kupowa³em rower maj±c 110, potem dobi³em do 150, potem zrzuci³em do 130 i mam nadziejê kiedy¶ doj¶æ z powrotem do 110. Przez ten ca³y czas (bêdzie 10 lat ju¿) mi siê tylko lekko rozcentrowa³o ko³o, zjecha³em 2 napêdy i pêk³a ta nieszczêsna rura pod siod³em, co siê mog³o skoñczyæ tragicznie a skoñczy³o tylko tym ¿e 5km jecha³em "na peda³ach". Wiêc nie ma co demonizowaæ, baæ siê i robiæ z trzycyfrowej wagi jakie¶ nie wiadomo jakie obci±¿enie dla roweru wymagaj±ce zastosowania kosmicznych technologii ¿eby utrzyma³y rowerzystê. p. m. |
|
Data: 2015-04-09 05:24:50 | |
Autor: zbrochaty | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Raczej zmienno¶æ. Kupowa³em rower maj±c 110, potem dobi³em do 150, potem A propos watku "Paryz w lecie" sprzed kilku tygodni, raczej zapomnij o Velib plus fotelik dla dziecka. Te rowery sa raczej lekkie, zreszta trudno spotkac we Francji osobe o takiej wadze, tam ludzie zdrowo jedz±, pija wino i najwiecej chyba w Europie sie ruszaja. Moge ci podsunac pomysl ktory sam sprawdzilem: do walizki, albo luzem do torby pakujesz maly rowerek dla dziecka (tzw. bobowiec), z kijem, ktory po podlaczeniu do rowerka moze rowniez robic za wozek jak dziecko sie zmeczy (prowadzisz go gdy on tylko siedzi i nie peda³uje). Poruszasz sie glownie na piechote i troche metrem. Spokojnie daje rade, a w lato zapakujesz sie w 2 torby na 3 osoby. Dziecko powinno byc zadowolone - tylko siodelko powinno byc szerokie i wygodne Kiedys bylem w Paryzu podczas strajku komunikacji, nic nie dzialalo, nawet taxi. W 3-4 dni na piechote zobaczylem wszystko co bylo warte zobaczenia. No i zrzuci³em pare kilo... Wiêc nie ma co demonizowaæ, baæ siê i robiæ z trzycyfrowej wagi jakie¶ jest o co bac sie i demonizowac w przypadku trzycyfrowej wagi, bo nie ma takiej kosmicznej technologii, zeby utrzymala rowerzyste ....przy ¿yciu na d³u¿ej... |
|
Data: 2015-04-09 14:54:39 | |
Autor: twistedme | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 14:24, zbrochaty@gmail.com pisze:
jest o co bac sie i demonizowac w przypadku trzycyfrowej wagi, bo nie ma takiej kosmicznej technologii, zeby utrzymala rowerzyste ....przy ¿yciu na d³u¿ej...Czasem mo¿na siê zdziwiæ, sama waga nic nie mówi o kondycji: http://www.santannaturalmedicine.com/wp-content/uploads/2015/03/BMI.png |
|
Data: 2015-04-09 06:57:36 | |
Autor: zbrochaty | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Czasem mo¿na siê zdziwiæ, sama waga nic nie mówi o kondycji: to sa dwie skrajnosci. Prawda jest jak zwykle, a przynajmniej powinna byc posrodku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C5%82owiek_rozumny#/media/File:Human.png |
|
Data: 2015-04-09 15:58:28 | |
Autor: bans | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 14:54, twistedme pisze:
Czasem mo¿na siê zdziwiæ, sama waga nic nie mówi o kondycji: Owszem, obaj panowie z obrazka mog± mieæ kondycjê beznadziejn±... -- bans |
|
Data: 2015-04-09 16:09:50 | |
Autor: Liwiusz | |
Wytrzymałość roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 15:58, bans pisze:
W dniu 2015-04-09 o 14:54, twistedme pisze: A o co tam chodzi? Różny wzrost, niby ta sama waga i to samo BMI? To jakiś fake. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-04-09 16:54:37 | |
Autor: twistedme | |
Wytrzymałość roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 16:09, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-04-09 o 15:58, bans pisze:jaki fake? BMI bierze pod uwagę jedynie masę ciała i wzrost. Mamy 2 osoby, które np. mają 190 cm i ważą 120 kg BMI mają takie same, a wyglądać mogą zupełnie inaczej, dokładnie jak na zdjęciu, dlatego daleki jestem, żeby oceniać czyjeś zdrowie i prognozować długość życia na podstawie samej wagi. Aczkolwiek wiadomo, ze statystycznie bez porównania łatwiej trafić na grubasa (sam mam oponkę, to mogę tak mówić :) no i jeżeli ktoś waży 150-160 kg to jasne, że w żadnym przypadku nie będzie zdrowe... |
|
Data: 2015-04-10 03:21:06 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 16:55:03 UTC+2 u¿ytkownik twistedme napisa³:
dlatego daleki jestem, ¿eby oceniaæ czyje¶ zdrowie i prognozowaæ d³ugo¶æ ¿ycia na podstawie samej wagi. No w³a¶nie, lat ponad 60, wzrost 185 cm, waga ok. 110 kg (+/- 3 kg, zale¿y czy przed kup± czy po): https://drive.google.com/file/d/0By-FHfKjzx6NY0pGUXVaekxIZVk/view?usp=sharing I niech mi jaki¶ fachowiec od norm wyt³umaczy, po kiego mam siê katowaæ, ¿eby byæ zgodny z BMI? -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2015-04-10 12:37:00 | |
Autor: coaster | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-10 o 12:21, Piotr Ratyñski pisze:
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 16:55:03 UTC+2 u¿ytkownik twistedme napisa³:No wlasnie z tym katowaniem sie trzeba uwazac. Najnowsze badania pokazuja, ze za duzy BMI znacznie zmniejsza ryzyko demencji... :-) http://www.bbc.com/news/health-32233571 -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-04-10 12:46:27 | |
Autor: bans | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-10 o 12:21, Piotr Ratyñski pisze:
No w³a¶nie, lat ponad 60, wzrost 185 cm, waga ok. 110 kg (+/- 3 kg, ¬le nie jest, na 110kg na pewno nie wygl±dasz, ale nadwaga widoczna (BMI wskazuje na oty³o¶æ, wiêc rzeczywi¶cie w twoim przypadku to myl±ca warto¶æ). Gdyby¶ mia³ 30 lat to nadwaga by³aby ju¿ ra¿±co widoczna, jako¶ u pana w ¶rednim wieku tkanka t³uszczowa tak nie razi. Mniej wiêcej tak wygl±da³em wa¿±c 95kg przy wzro¶cie 178cm i by³em po prostu spasiony. Na pewno nie patrzy³em na siebie tak optymistycznie jak ty ;) -- bans |
|
Data: 2015-04-10 04:11:37 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 12:46:35 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
Gdyby¶ mia³ 30 lat to nadwaga by³aby ju¿ ra¿±co widoczna, jako¶ u Fakt, w wieku 30 lat wa¿y³em ok. 80 kg i na chudzielca nie wygl±da³em. -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2015-04-10 16:53:53 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-10 o 12:21, Piotr Ratyñski pisze:
No w³a¶nie, lat ponad 60, wzrost 185 cm, waga ok. 110 kg (+/- 3 kg, Nie wygladasz na 110 kg. Wiele zalezy od naszej budowy kostnej. Ja jestem w podobnym wieku (w maju stuknie 65), raczej sredniokoscisty, 186 cm, ale staram sie utrzymac wage w okolicach 90 kg. Jesli przekraczam ten limit wl±czam proste metody M¯ i WR. Bez katowania sie. |
|
Data: 2015-04-10 08:37:05 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 16:53:59 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej Ozieblo napisa³:
Nie wygladasz na 110 kg. Wiele zalezy od naszej budowy kostnej. Ja jestem w podobnym wieku (w maju stuknie 65), raczej sredniokoscisty, Parê lat temu mia³em taki kaprys i zjecha³em na 90 kg, wygl±da³em wtedy jakby mnie ¿ona g³odzi³a. T³uszczu na mnie nie ma du¿o, wiêc to pewnie te ko¶ci i inne tym podobne, najlepiej obecnie wygl±dam i siê czujê gdy mam ok. 100 kg, ale lubiê dobrze zje¶æ i nie mam zamiaru z tego na razie rezygnowaæ, wiêc oscylujê tak w granicach 107 do 113 kg staraj±c siê to utrzymaæ przy pomocy WR czyli rower, p³ywanie i turystyka piesza. -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2015-04-10 17:24:19 | |
Autor: z | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-10 o 12:21, Piotr Ratyñski pisze:
No w³a¶nie, lat ponad 60, wzrost 185 cm, waga ok. 110 kg (+/- 3 kg, :-) Moich 100kg wagi jako¶ ludzie nie dostrzegaj±. 171 cm wzrostu Ka¿dy daje mi mniej. ¦miejê siê wtedy ¿e mam odpowiedni ciê¿ar w³a¶ciwy. z |
|
Data: 2015-04-10 08:28:16 | |
Autor: coaster | |
Wytrzymałość roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 16:54, twistedme pisze:
jeżeli ktoś waży 150-160 kg to jasne, że w żadnym przypadku nie będzie zdrowe... No nie do konca - jezeli ma 2 m 45,5 cm przy 150 kg jest w normie! ;-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-04-10 08:23:54 | |
Autor: coaster | |
Wytrzymałość roweru | |
W dniu 2015-04-09 o 16:09, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-04-09 o 15:58, bans pisze:Wzrost ten sam, tylko paker ma fale na wlosach i sie prezy. Przyloz linijke to sie przekonasz. ;-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-04-07 23:16:03 | |
Autor: ToMasz | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Produkowany dla supermarketu te¿ powinien wytrzymaæ,nie. Nie wytrzyma. tam s± czê¶ci innej kategorii. mam nawet nagranie jak kolega wsadzi³ jednym koñcem do imad³a korbê mechanizmu korbowego i ³api±c za drugi koniec zgi±³ na literkê "L" go³ymi rêkami. rura wspornika, kierownicy jest tak cieñka ¿e za mocne dokrêcenie j± mia¿d¿y. To nie jest nagminne, bo ¶ruby s± "4.8" czyli "plastelinki". Wszystko mo¿e byæ, nawet ukraina '73 tylko nie supermarket. S± oczywi¶cie wyj±tki, ale to loteria. ToMasz |
|
Data: 2015-04-07 14:10:08 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 07 Apr 2015 13:07:56 +0200, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
napisa³: je¶li nie by³ produkowany do supermarketu - jasne. ale musi mieæ kasete w tylnym kole, dobre obrêcze albo jakiekolwiek sto¿ki i wk³ad suportu na ³o¿yskach maszynkowych. nowy - 800z³, stary - patrz na olx Z technik± to ja trochê do ty³u jestem. Co to jest kaseta? Torpedo? A sto¿ki to chodzi o przekrój obrêczy? £o¿yska w suporcie to chodzi o stawanie na peda³ach? Proszê o wyja¶nienie. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 05:56:47 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 14:10:10 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³:
Dnia Tue, 07 Apr 2015 13:07:56 +0200, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Taki kawa³ek z boku tylnej piasty, na który nasadza siê zêbatki. Alternatyw± jest nakrêcany wolnobieg, który ma tê wadê, ¿e ³o¿yska ma z lewej strony piasty i po¶rodku, a po prawej jest niczym nie podparty, wiêc ma tendencje do ³amania o¶ki pod ciê¿szym je¼d¼cem. Jak masz przerzutkê co najmniej o¶miobiegow±, to pewnie pod ni± jes kaseta, sze¶æ lub mniej biegów - nakrêcany wolnobieg. Przy siedmiu to bywa tak i tak. Torpedo? System hamowania przez krêcenie peda³ami do ty³u. A sto¿ki to chodzi o przekrój obrêczy? Tak. £o¿yska w suporcie to chodzi o Raczej o to, ¿e przy Twojej masie prawdopodobnie masz tendencjê do krêcenia wolniej, a z wiêksz± si³±. Ile ja ju¿ ³o¿ysk w ten sposób zaje¼dzi³em... |
|
Data: 2015-04-07 15:12:18 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 05:56:47 -0700 (PDT), rmikke
<spamcatch@mailinator.com> napisa³: W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 14:10:10 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³: Czyli ogólnie pozostaje chyba "per pedes" :( -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 07:30:54 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 15:12:21 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 05:56:47 -0700 (PDT), rmikke >Raczej o to, ¿e przy Twojej masie prawdopodobnie masz tendencjê Ale¿ sk±d, dalej je¿d¿ê walc^H^H^H^Hrowerem. :D Wycwani³em siê, mam korby HT II i suport Accenta do tego, w razie czego ³o¿yska mo¿na w miarê tanio kupiæ i wymieniæ (suport Accenta, w przeciwieñstwie do oryginalnego shimanowskiego suportu pod HT II, ma w miarê standardowe ³o¿yska, do kupienia w sklepie z ³o¿yskami, a i sama wymiana nie jest specjalnie skomplikowana: http://goo.gl/Ou0mvW ). A suport na kwadrat na dobrych maszynówkach powinien d³ugo wytrzymaæ i bez kombinacji. Tyle, ¿e mi jako¶ korby siê nie chcia³y trzymaæ, po tym, jak która¶ mi trzy razy odpada³a, na ulicy tylko na zatrzasku siê trzyma³a, na jednej korbie dotar³em do serwisu i wymieni³em na HT II... |
|
Data: 2015-04-07 07:46:23 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 16:30:58 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 15:12:21 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³: Nie ten wpis skróci³em. http://goo.gl/Ou0mvW jest o wymianie ca³ego suportu. Ten http://goo.gl/QDFtKw jest o wymianie ³o¿ysk. |
|
Data: 2015-04-07 19:11:00 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 07:30:54 -0700 (PDT), rmikke
<spamcatch@mailinator.com> napisa³: Wycwani³em siê, mam korby HT II i suport Accenta do tego, No ale to chyba trzeba mieæ kasê i trochê zdolno¶ci manualnych. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-08 00:14:05 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 19:11:03 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 07:30:54 -0700 (PDT), rmikke Na ogó³ tak, mi siê jaka¶ promocja trafi³a, jak chcia³em podobn± podmiankê M³odemu zrobiæ, to portfel zaprotestowa³. i trochê zdolno¶ci manualnych. No co Ty, zwróci³e¶ uwagê na nazwê bloga? Ja mam Dwie Lewe Rêce(tm) |
|
Data: 2015-04-08 01:52:42 | |
Autor: Olivander | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 16:30:58 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
na jednej korbie dotar³em do serwisuna jednej korbie _jecha³e¶_ na rowerze nie-ostroko³owym?? szacun |
|
Data: 2015-04-08 02:31:24 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu ¶roda, 8 kwietnia 2015 10:52:43 UTC+2 u¿ytkownik Olivander napisa³:
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 16:30:58 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³: Czemu? Wspomina³em w po¶cie te¿ co¶ o zatrzaskach - z tym siê ca³kiem sprawnie je¼dzi na jednej korbie... |
|
Data: 2015-04-08 04:10:39 | |
Autor: Olivander | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu ¶roda, 8 kwietnia 2015 11:31:26 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
Czemu? Wspomina³em w po¶cie te¿ co¶ o zatrzaskach - z tym siêNa ostrym, nawet w nosku/zatrzasku, nie musisz koniecznie ci±gn±æ peda³em w górê, nie przejmujesz siê te¿ martwym k±tem tu¿ przed sam± gór±. Je¼dzi³em na OK z jednym peda³em. Ale na rowerze z wolnobiegiem, gdy peda³ sam siê nie przetoczy przez martw± strefê, to musi byæ bardzo trudne. Pewnie nie robi³ bym obrotów tylko sam± przed pó³obrót. Pod najmniejsz± górê - za trudne dla mnie. Szacun. Jaki dystans tak jecha³e¶? |
|
Data: 2015-04-08 05:14:46 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu ¶roda, 8 kwietnia 2015 13:10:40 UTC+2 u¿ytkownik Olivander napisa³:
W dniu ¶roda, 8 kwietnia 2015 11:31:26 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³: Gdzies miêdzy kilometrem a dwoma, po p³askim. |
|
Data: 2015-04-07 15:25:32 | |
Autor: cytawa | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Badabum pisze:
Czyli ogólnie pozostaje chyba "per pedes" :( Nie jest tak zle. Musisz miec solidne tylne kolo. Dobra szeroka obrecz, dwukomorowa do tego piasta kasetowa powinna wystarczyc. Reszta moze byc z duzo nizszej polki. 140 kg to jeszcze nie tragedia. W koncu tandemy na takich kolach maja i wieksze obciazenia. I jakos wytrzymuja. Ja mam tandem na normalnych kolach z nakrecana piasta i sie jezdzi. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-04-08 04:34:45 | |
Autor: zbrochaty | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
140kg ( a jak sam pisze 150kg ) to nie tragedia?
Powinien zainwestowac 10 zl w linke rowerowa do zamykania lodowki po 18:00 Dieta ZP, sniadanie na full, pol obiadu i woda do konca dnia Zbierac zaoszczedzone z zarcia kase, szybko uzbiera sie spora sumka po kilku miesiacach A w tzw miedzyczasie spacery z kijkami, marszobiegi, tak aby nie zajechac kolan I wybrac w miare normalny rower uzywany za kilkaset zlotych, taki co nowy kosztuje 2000-2500zl |
|
Data: 2015-04-07 16:56:04 | |
Autor: 666 | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Wypróbowa³ bym polsk± my¶l techniczn± i zainwestowa³ w Rometa.
Np. w sk³adaka. Im mniejsza ¶rednica ko³a tym ko³o wytrzymalsze, przynajmniej teoretycznie, byle po dziurach nie je¼dziæ. -- -- - Czyli ogólnie pozostaje chyba "per pedes" |
|
Data: 2015-04-07 19:12:44 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 16:56:04 +0200, " 666" <6@6.6> napisa³:
Wypróbowa³ bym polsk± my¶l techniczn± i zainwestowa³ w Rometa. Sk³adak mi nie le¿y. Ten wygl±da solidnie, ale wygodny to on chyba dla grubasa nie jest. http://allegro.pl/rower-26-romet-forester-raptor-2014-disc-shimano-i5229950543.html -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-07 19:25:46 | |
Autor: 666 | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Mnie siê wydaje, ¿e pod Tob± ka¿dy amortyzator padnie wiêc bra³bym sztywn± ramê ewentualnie z amortyzatorem w przednim widelcu.
Napisz do Rometu, niech Ci z³o¿± odpowiedni rower. To wcale nie jest trudne, zwyk³a normalna rama dopasowana do wzrostu, odpowiednie osie kó³ (szczególnie ty³, tzw. kaseta lub przek³adnia satelitarna), odpowiednie szprychy, odpowiednie obrêcze (wzmacniane, wysoka podwójna ¶cianka), odpowiednie opony (bra³bym jakie¶ balonowe w rodzaju Big Apple) i jazda. Mia³em kolegów o Twojej wadze je¼dzili na polskich 'sk³adakach' (w sensie jaki¶ "Jubilat" czy podobny), bo ma³o co innego by³o. U¿ywany solidny holender czy "duñczyk' te¿ pewnie podejdzie, a do jazdy po mie¶cie bêd± znacznie wygodniejsze od 'górali'. -- -- - Ten wygl±da solidnie, ale wygodny to on chyba dla grubasa nie jest. |
|
Data: 2015-04-07 19:34:54 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Dnia Tue, 7 Apr 2015 19:25:46 +0200, " 666" <6@6.6> napisa³:
Mnie siê wydaje, ¿e pod Tob± ka¿dy amortyzator padnie wiêc bra³bym sztywn± ramê ewentualnie z amortyzatorem w przednim widelcu. Sk³adany rower ekstra dla mnie pewnie bêdzie kosztowa³ ho ho ho, albo i wiêcej. -- Pzdr. |
|
Data: 2015-04-08 02:05:34 | |
Autor: Olivander | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
A bo s³uchasz gad¿eciarzy. Wiêkszo¶æ rowerów z domu towarowego ciê wytrzyma "z palcem". Chyba, ze bêdziesz szala³. A jak zepsujesz, to naprawisz (dasz naprawiæ), albo kupisz nastêpny, a wyjdzie taniej ni¿ inwestowanie w "heavyduty special only 4u".
Pewnie maj± racjê, ¿e im prostszy (np. bez amortyzatorów) tym wiêcej wytrzyma. Full (pe³na amortyzacja, przód i ty³ w ramie) na wiêksz± masê kosztowa³ by du¿o wiêcej. W dzieciñstwie wozi³em zwyk³ym ruskim rowerem bañki z mlekiem, do skupu, my¶lê ¿e ja plus bañki wya¿yli¶my sporo wiêcej ni¿ ty. Sieæ jest pe³na zdjêæ z Holandii, gdzie doro¶li ludzie wzajem siê wo¿±, lub z krajów egzotycznych, gdzie ludzie wo¿± gigantyczne ciê¿ary. Niepotrzebnie siê stresujesz. Po prostu je¼dzij. |
|
Data: 2015-04-07 20:28:37 | |
Autor: JDX | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
On 2015-04-07 16:56, 666 wrote:
Wypróbowa³ bym polsk± my¶l techniczn± i zainwestowa³ w Rometa.Sk³adak dla kolesia wa¿±cego 140 kg? Przecie¿ on siê z³o¿y natychmiast po wej¶ciu takiego je¼d¼ca na ten rower. :-D |
|
Data: 2015-04-07 20:15:08 | |
Autor: JDX | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
On 2015-04-07 14:56, rmikke wrote:
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 14:10:10 UTC+2 u¿ytkownik Badabum napisa³:[...] Ten kawa³ek z boku piasty to jest bêbenek (poprawnie nazywa siê to chybaZ technik± to ja trochê do ty³u jestem. Co to jest kaseta? wolnobieg). Natomiast komplet zêbatek który nasadza siê na bêbenek to jest w³a¶nie kaseta. :-) |
|
Data: 2015-04-08 00:16:49 | |
Autor: rmikke | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 20:15:21 UTC+2 u¿ytkownik JDX napisa³:
On 2015-04-07 14:56, rmikke wrote: S³usznie prawisz. To siê nazywa bêbenek i w ¶rodku ma wolnobieg. Tylko unika³em u¿ywania s³owa wolnobieg, bo siê potem myli z nakrêcanym... |
|
Data: 2015-04-08 09:38:10 | |
Autor: JDX | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
On 2015-04-08 09:16, rmikke wrote:
[...] To siê nazywa bêbenek i w ¶rodku ma wolnobieg.Bêbenek w papierach Shimano jest nazywany "complete freewheel body"[*] co po naszemu mo¿na przet³umaczyæ jako "kompletny wolnobieg" i co jest IMO sensowne poniewa¿ bêbenek sk³ada siê z kilku czê¶ci, a w handlu dostêpny jest jako ca³o¶æ (tj. z³o¿ony modu³). [*] - na podstawie dejtaszita piasty FH-RM60. |
|
Data: 2015-04-07 14:20:16 | |
Autor: Badabum | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Data: 2015-04-08 10:55:45 | |
Autor: ivo.andric | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
Badabum wrote:
Czy normalny rower, w cenie ok. 500-600 z³ wytrzyma obci±¿enie ok. Po prawie 10 latach wrocilem do roweru z ok 135 kg bagazu. Kupilem uzywanego gorala full z wolnobiegiem, stozkowymi kolami 24 sprychowymi za ok 200 zl. Fakt ze szprych nalamalem troche ale cala reszta sie sprawdzila. W pierwszym roku zrobilem 3,5, w drugim 5 a 2014 zamknelem 10k km. I dalo sie. Oczywiscie wymienialem to co zdychalo czyli w pekajace stare szprychy na nierdzewki, suport na maszynowe neco, pozniej kola na stozkowe ale juz 36 sprychowe a w tamtym roku rame na sztywna. Calosc super hiper budzetowa i wciaz dziala. Jak masz kilka kluczy i sie nie boisz ich uzyc to obsluge i wymiany zrobisz sam bo know how masz w necie. Jezeli mialbym ci cos doradzic to na poczatek rame full, mocne kola, moze byc wolnobieg (najwyzej czesciej bedziesz zmienial kulki i os) a przede wszytskim dobierz do swojej d... siodelko. Mimo ze bedziesz jezdzil krotkie dystanse to twoja waga da sie d... we znaki. Powodzenia ivo |
|
Data: 2015-04-08 11:53:12 | |
Autor: PeJot | |
Wytrzyma³o¶æ roweru | |
W dniu 2015-04-07 o 12:34, Badabum pisze:
Czy normalny rower, w cenie ok. 500-600 z³ wytrzyma obci±¿enie ok. Wytrzyma. Krótko wprawdzie ale wytrzyma :) Nie chodzi o jazdê ekstremaln±, a jedynie o dojazd do Mam klienta nieco mniejszej wagi, który co rok zmienia o¶kê lub ca³e tylne ko³o, dotychczas na wolnobiegu. I jako¶ to funkcjonuje. Mo¿e to jest droga - znale¼æ co¶ co ma solidn± ramê i wymieniaæ podzespo³y na solidniejsze dopiero po zu¿yciu. Taniej nie bêdzie, ale przynajmniej wydatki bêd± roz³o¿one w czasie. -- P.Jankisz |