Data: 2019-07-03 15:47:26 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic | |
www.rp.pl/Prawo-drogowe/307039936-Wytyczne-bezpiecznego-ruchu-rowerowego-dla-zarzadcow-drog-i-projektantow-ulic.html
www.gov.pl/documents/905843/1047987/Podrecznik_Rowery_2019_04_12_rekomendacja_-_02072019.pdf/a2451a7e-bed0-7a1f-44b8-70e45c6e3e16 www.gov.pl/documents/905843/1047987/Katalog_scalony_-_02072019.pdf/e27c1d11-9fdc-01cc-6acb-2c47a1ae403c https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wytyczne-organizacji-bezpiecznego-ruchu-pieszych-wytyczne-prawidlowego-oswietlenia-przejsc-dla-pieszych |
|
Data: 2019-07-04 08:20:58 | |
Autor: cytawa | |
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic | |
ąćęłńóśźż pisze:
Chciałbym to przeczytac ale nie jestem w stanie przebic sie przez 200 stron lejwojstwa takiego jak ponizej. [cytat] W planowaniu infrastruktury dla rowerzystów należy dążyć do: - kształtowania struktur miejskich w sposób zmniejszający transportochłonność i promujący użytkowanie roweru, - kształtowania w nowo powstających miastach i osiedlach niezależnego układu dróg lokalnych od układu arterii komunikacyjnych, - kształtowania struktur miejskich o układach przestrzennych maksymalnie ograniczających rolę transportu samochodowego, a poprawiających warunki podróżowania transportem zbiorowym, pieszo czy rowerem, -większego wykorzystania roweru jako sposobu zmniejszenia zatłoczenia na drogach, -wykorzystania roweru jako elementu łańcucha transportowego w dojeździe do przystanków i dworców komunikacji publicznej, -oddzielenia ruchu rowerowego i pieszego od ruchu samochodowego, co stwarza warunki do podniesienia jakości przestrzeni publicznej, w której zlokalizowana jest infrastruktura dedykowana rowerzystom, -zapewnienia możliwie krótkich tras przejazdu, szczególnie w przemieszczeniach codziennych, -wysokiego standardu technicznego infrastruktury gwarantującej komfort i bezpieczeństwo użytkowania, -wykorzystania roweru w dojazdach codziennych do pracy Jan Cytawa |
|
Data: 2019-07-06 13:30:16 | |
Autor: Rowerex | |
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic | |
W dniu środa, 3 lipca 2019 15:47:29 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
(....) Cyt.: "rower wymaga _1,5_m_ wolnej przestrzeni jako strefy bezpieczeństwa koniecznej ze względu na specyfikę toru ruchu roweru oraz braku ochrony rowerzysty karoserią pojazdu, która mogłaby pochłonąć część energii uderzenia w przypadku zderzenia" Twierdzenie powyższe jest całkiem "bezprawne" - akurat mimo że przytaczana jest treść kilku przepisów PoRD, to skrzętnie pominięto dokładną treść art.24, mimo że wspomina się o jego istnieniu, a mówi on tak - cytuję: "Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż _1_m_" No chyba, że te 1,5m to ma być "strefa bezpieczeństwa" na prawo i lewo więc można wyprzedzać na 0,75m... - jakoś nie napisano, że należałoby w art.24 zwiększyć odległość minimalną wyprzedzania na 1,5m... Nie wiem co jest bezpiecznego w "objazdach" rond dla rowerzystów, kiedy to aby skręcić rowerem w dowolną stronę trzeba przejechać po dwóch przejazdach, a w zasadzie po czterech, bo przejazd rozdzielony wysepką można potraktować jak dwa przejazdy po dwóch jezdniach - niejeden kierowca stwierdzi, że przecież rowerzysta powinien się zatrzymać na wysepce, bo póki rowerzysta na niej jest, to pierwszeństwo ma pojazd na jezdni.... Pozdr- -Rowerex |