Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic

Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic

Data: 2019-07-03 15:47:26
Autor: ąćęłńóśźż
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic
Data: 2019-07-04 08:20:58
Autor: cytawa
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic
ąćęłńóśźż pisze:

www.gov.pl/documents/905843/1047987/Podrecznik_Rowery_2019_04_12_rekomendacja_-_02072019.pd
f/a2451a7e-bed0-7a1f-44b8-70e45c6e3e16


Chciałbym to przeczytac ale nie jestem w stanie przebic sie przez 200 stron lejwojstwa takiego jak ponizej.

[cytat]
W planowaniu infrastruktury dla rowerzystów należy dążyć
do:
- kształtowania struktur  miejskich  w  sposób  zmniejszający transportochłonność i promujący użytkowanie roweru,
- kształtowania w nowo powstających miastach i osiedlach niezależnego układu dróg lokalnych od układu arterii komunikacyjnych,
- kształtowania struktur   miejskich o  układach  przestrzennych maksymalnie ograniczających  rolę  transportu  samochodowego,  a
poprawiających  warunki podróżowania transportem zbiorowym, pieszo czy rowerem,
-większego  wykorzystania  roweru  jako  sposobu  zmniejszenia
zatłoczenia  na drogach,
-wykorzystania  roweru  jako  elementu  łańcucha  transportowego  w dojeździe  do przystanków i dworców komunikacji publicznej,
-oddzielenia ruchu  rowerowego  i  pieszego  od  ruchu  samochodowego,
co stwarza warunki do podniesienia jakości przestrzeni publicznej, w której zlokalizowana jest infrastruktura dedykowana rowerzystom,
-zapewnienia  możliwie  krótkich  tras  przejazdu,  szczególnie  w przemieszczeniach codziennych,
-wysokiego  standardu  technicznego  infrastruktury  gwarantującej komfort i bezpieczeństwo użytkowania,
-wykorzystania roweru w dojazdach codziennych do pracy


Jan Cytawa

Data: 2019-07-06 13:30:16
Autor: Rowerex
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic
W dniu środa, 3 lipca 2019 15:47:29 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
(....)

Cyt.: "rower wymaga _1,5_m_ wolnej przestrzeni jako strefy bezpieczeństwa koniecznej ze względu na specyfikę toru ruchu roweru oraz braku ochrony rowerzysty karoserią pojazdu, która mogłaby pochłonąć część energii uderzenia w przypadku zderzenia"

Twierdzenie powyższe jest całkiem "bezprawne" - akurat mimo że przytaczana jest treść kilku przepisów PoRD, to skrzętnie pominięto dokładną treść art.24, mimo że wspomina się o jego istnieniu, a mówi on tak - cytuję:

"Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania  roweru, wózka  rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż _1_m_"

No chyba, że te 1,5m to ma być "strefa bezpieczeństwa" na prawo i lewo więc można wyprzedzać na 0,75m... - jakoś nie napisano, że należałoby w art.24 zwiększyć odległość minimalną wyprzedzania na 1,5m...

Nie wiem co jest bezpiecznego w "objazdach" rond dla rowerzystów, kiedy to aby skręcić rowerem w dowolną stronę trzeba przejechać po dwóch przejazdach, a w zasadzie po czterech, bo przejazd rozdzielony wysepką można potraktować jak dwa przejazdy po dwóch jezdniach - niejeden kierowca stwierdzi, że przecież rowerzysta powinien się zatrzymać na wysepce, bo póki rowerzysta na niej jest, to pierwszeństwo ma pojazd na jezdni....

Pozdr-
-Rowerex

Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona