Data: 2019-07-06 13:30:16 | |
Autor: Rowerex | |
Wytyczne bezpiecznego ruchu rowerowego dla zarządców dróg i projektantów ulic | |
W dniu środa, 3 lipca 2019 15:47:29 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
(....) Cyt.: "rower wymaga _1,5_m_ wolnej przestrzeni jako strefy bezpieczeństwa koniecznej ze względu na specyfikę toru ruchu roweru oraz braku ochrony rowerzysty karoserią pojazdu, która mogłaby pochłonąć część energii uderzenia w przypadku zderzenia" Twierdzenie powyższe jest całkiem "bezprawne" - akurat mimo że przytaczana jest treść kilku przepisów PoRD, to skrzętnie pominięto dokładną treść art.24, mimo że wspomina się o jego istnieniu, a mówi on tak - cytuję: "Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż _1_m_" No chyba, że te 1,5m to ma być "strefa bezpieczeństwa" na prawo i lewo więc można wyprzedzać na 0,75m... - jakoś nie napisano, że należałoby w art.24 zwiększyć odległość minimalną wyprzedzania na 1,5m... Nie wiem co jest bezpiecznego w "objazdach" rond dla rowerzystów, kiedy to aby skręcić rowerem w dowolną stronę trzeba przejechać po dwóch przejazdach, a w zasadzie po czterech, bo przejazd rozdzielony wysepką można potraktować jak dwa przejazdy po dwóch jezdniach - niejeden kierowca stwierdzi, że przecież rowerzysta powinien się zatrzymać na wysepce, bo póki rowerzysta na niej jest, to pierwszeństwo ma pojazd na jezdni.... Pozdr- -Rowerex |
|