Wywiad w TV, a prawa do materiału

Data: 2012-04-17 04:30:25
Autor: p 47
Wywiad w TV, a prawa do materiału

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:jmhui1$ruv$1node2.news.atman.pl...
Witam,

znajoma jest znana szerzej w pewnych kręgach i między innymi dlatego uczestniczyła w programie telewizji publicznej, gdzie został przeprowadzony z nią wywiad. Prowadzi ona też firmę i na stronie firmowej chciałaby zamieścić ten film z wywiadem.

Telewizja publiczna na swojej stronie ma dostępny materiał i z technicznego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go pobrać, wrzucić na kanał youtube bohaterki wywiadu i załączyć link na stronie firmowej.

Ale czy znajoma może to zrobić, czy należy najpierw spytać telewizję(?) o zgodę?

1) Jeżeli należy, to wystarczy mail z pytaniem i odpowiedź w takiej samej formie?
2) Jeżeli telewizja by odmówiła, to czy może? Cały materiał to 4min wywiadu z tą konkretną osobą i to o niej był on przygotowywany.

Dziękuje za odpowiedź.

--

Nie jestem prawnikiem  i z prawem autorskim spotykałem się tylko od strony "konsumenta" tegoż a więc moja odpowiedź nalezy traktować z odpowiednią rezerwa.
Logiczne jest że to TVP przeprowadziła ten wywiad, tj użyto jej sprzetu, operatorów i pytania przygotował jej pracownik, a więc TVP posiada pełnię praw autorskich do tego wywiadu i ona jest dysponentem tego materiału, i to ona udziela zgody na jego wykorzystywanie.

Wywiad w TV, a prawa do materiału