Wywiad z doktorem Adelem Taherem w Sharm el Sheikh

Data: 2009-04-08 16:52:58
Autor: jacekzachara
Wywiad z doktorem Adelem Taherem w Sharm el Sheikh
Polecam przeczytanie wywiadu zamieszczonego na stronie, mam nadzieję iż da dużo do myślenia..

Obudziłeś się czy co ?
Ten wywiad już  ponad rok temu był znany więc nie wiem po co go znowu przypominasz
Tak dużo do myślenia daje, ale Twoje parcie na grupie...
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-04-09 06:39:32
Autor: jacekplacek
jacekzachara@op.pl napisał(a):
> [...]
> Obudziłeś się czy co ?
Ten wywiad już  ponad rok temu był znany więc nie wiem po co go znowu

Gdyby doczytał do końca, zauważyłby taki napis:
"Wywiad ukazał się w styczniowym numerze Magazynu NURKOWANIE w 2008r "

Data: 2009-04-09 10:31:14
Autor: Sharm Diver
  jacekplacek wrote:
[...]

Czy w związku z tym coś się zmieniło i nie warto przypomnieć?

Jak rozumiem z powyższego tekstu czytanie Nurkowania (również starych numerów)jest obowiązkową lekturą każdego nurka w Polsce

dr Adel: Nie chcę oczywiście generalizować, ale to, co mogę na podstawie obserwacji scharakteryzować u Polaków nurkujących w Egipcie to - zazwyczaj małe lub w ogóle brak doświadczenia w nurkowaniu w różnych warunkach. Częstym powodem problemów jest odwodnienie, którego przyczyna leży w nadużywaniu alkoholu dzień lub, co gorsza noc wcześniej. Inną sprawą jest brak oceny poziomu własnych umiejętności i uleganie presji grupy. Wciąż zapominają, że jeśli nie czują się komfortowo w tym, co robią, to nie powinni tego robić - nie powinni nurkować głębiej. Kolejny problem z Polskimi nurkami jest taki, że duża część z nich chce zostać nurkami technicznymi.

Szkoda,że nie zapytano (a może nie umieszczono w materiale) jaka baza "produkuje" najwięcej przypadków choroby dekompresyjnej ...

Data: 2009-04-09 10:39:24
Autor: Sharm Diver
Sharm Diver wrote:
 jacekplacek wrote:
[...]

Czy są jakieś zmiany?

dr Adel: Moim zdaniem nurkowanie techniczne nie powinno być oferowane wszystkim. Do nurkowania technicznego powinno się selekcjonować każdego z osobna, nie tylko pod względem predyspozycji fizycznych, ale i psychicznych. Prawie nikt tego nie robi. Kursanci wypełniają tylko kartki papieru odpowiadając na pytania z testów. Nikt nie sprawdza, czy taka osoba poradzi sobie i pomoże partnerowi na głębokości np. 100m? Ludzie, którzy nie potrafią trzymać się standardów, nie zachowują procedur, bo to nie leży w ich naturze nie powinni być nurkami technicznymi. Nie zrozum mnie źle, to wcale nie czyni ich złymi ludźmi, ale oznacza, że do pewnych rzeczy mają mniejsze predyspozycje, niż do innych. Może są dobrymi pisarzami? Może są dobrymi dziennikarzami? Ale na pewno nie są nurkami technicznymi.

Data: 2009-04-09 11:10:51
Autor: Wojtek Potoczak
Wywiad z doktorem Adelem Taherem w Sharm el Sheikh
Sharm Diver mam jedno proste pytanie, Ty jestes Szwedem nurkujacym w Grecji, czy tez Polakiem nurkujacym w Egipcie?

Wojtek Potoczak

Data: 2009-04-09 10:20:39
Autor: Sharm Diver
jacekzachara@op.pl wrote:
[...]

Zdaje sobie iż ocena jaką wystawił Adel nie podoba się, prawda "mistrzu" naśmiewający się z ograniczenia 12m głębokości nurkowania dla 10 letnich dzieci kilka dni temu na tej liście...?