Wywolywacze

Data: 2011-02-15 16:33:23
Autor: romek76
Wywolywacze
Witam:).

Chcialbym zapytac, czy nadal jest popularny wywolywacz Hydrofen W-17, a do
papierow Fenal W-14? Czy nadal warto je polecic?

PS Nie chce pytac w sklepach.

Data: 2011-02-15 18:56:40
Autor: Przyjazny
Wywolywacze
On 2011-02-15 15:33, romek76 <romek76WYTNIJTO@onet.eu> wrote:
Chcialbym zapytac, czy nadal jest popularny wywolywacz Hydrofen W-17, a do

Niektórzy nadal używają, ale ja bym go nie nazwał popularnym.

papierow Fenal W-14?

Tak, chociaż też mniej niż kiedyś.

Czy nadal warto je polecic?

W ogólności: W-14 tak, W-17 to raczej ostrożnie...
Trzebaby coś więcej wiedzieć o planowanym wykorzystaniu.

PS Nie chce pytac w sklepach.

Czemu?

Data: 2011-02-15 21:44:12
Autor: romek76
Wywolywacze
On 2011-02-15 15:33, romek76 <romek76WYTNIJTO@onet.eu> wrote:

> [...]

> Czy nadal warto je polecic?

W ogólności: W-14 tak, W-17 to raczej ostrożnie...

Trzebaby coś więcej wiedzieć o planowanym wykorzystaniu.

Czemu?

Dziekuje:).

Co wiec warto polecic zamiast Hydrofenu?

-- -

Nie chce pytac w sklepach, bo moze sie zdarzyc, ze ktos udzieli mi mylnej
informacji, jesli bedzie mial duzo mniej chodliwgo towaru na przyklad.

Data: 2011-02-15 21:30:52
Autor: Przyjazny
Wywolywacze
On 2011-02-15 20:44, romek76 <romek76WYTNIJTO@onet.eu> wrote:
Co wiec warto polecic zamiast Hydrofenu?

Poprawne cytowanie ;-).

Jeżeli ma to być jeden wywoływacz, to dowolny D-76 (każdy produkuje pod
swoją nazwą, może być ID-11, MD-76 albo coś w tym guście) jest w miarę
standardowym wyborem i nadaje się nieźle do większości negatywów.
Nie chce pytac w sklepach, bo moze sie zdarzyc, ze ktos udzieli mi mylnej
informacji, jesli bedzie mial duzo mniej chodliwgo towaru na przyklad.

Obawiam się, że w ostatnich latach praktycznie wszystko co jest
związane z fotografią analogową jest mało chodliwe przynajmniej w
porównaniu z produktami cyfrowymi. Ja w każdym razie nie spotkałem się z
naciąganiem przy poradach przy zakupie chemii, ale może miałem
szczęście.

Data: 2011-02-17 17:51:43
Autor: romek76
Wywolywacze
Dziekuje bardzo:),

Data: 2011-02-17 22:23:42
Autor: Kokon
Wywolywacze
romek76 wrote:
Witam:).

Chcialbym zapytac, czy nadal jest popularny wywolywacz Hydrofen W-17,
a do papierow Fenal W-14? Czy nadal warto je polecic?

PS Nie chce pytac w sklepach.

Czesc,

Nie wiem czy nadal sa popularne, ale W-14 do papieru swego czasu (kilka lat temu) byl ok jesli chodzi o wydajnosc.

W-17 uzylem chyba raz lub dwa, jest to ponoc odpowiednik Microphenu. Ja zawsze wolalem Rodinal (Fomadon R09) 1:100, ale z tego co pamietam, to Microphen (pewnie wiec takze W-17) w stezeniu 1+3 lub wiekszym tez byl OK. Jesli bedziesz robil w 1:0, musisz pilnowac czasu i temperatury, bo mozesz miec problemy z kontrastem.

Pzdr,
Blazej

Data: 2011-02-24 19:15:49
Autor: romek76