Wywolywanie filmow BW w wyzszych temperaturach

Data: 2009-06-10 17:46:09
Autor: JA
On 2009-06-10 01:29:03 +0200, "dan" <dan1984@gazeta.pl> said:

Otatnio wywołuję filmy w 24 stopniach, ponieważ nie muszę wtedy stosować płaszcza wodnego do utrzymania 20 stopnii (w domu mam ciepło). Skróciłem czasy wg zaleceń i jest ok. Zastanawiam się tylko, czy krótsze wołanie w wyższej temp. może dawać inne wyniki, niż wołanie dłuższe w niższej temp. Podbno zwiększa się ziarno, czy coś jeszcze?..

Na pewno ma wpływ na efekt końcowy. Tyle, że jeżeli robi się to w granicach rozsądku, albo wg. zaleceń producenta, to zmiany nie powinny być istotne.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Wywolywanie filmow BW w wyzszych temperaturach