Wywo造wanie filmu fotograficznego

Data: 2011-06-16 19:39:41
Autor: Dariusz K. ζdziak
Wywo造wanie filmu fotograficznego
U篡tkownik Lukasz napisa:
Witam!

Czytuj ostatnio grup, nie dane mi by這 jednak jako si wypowiedzie,
ani te nie mia貫m jaki pyta. Tym razem to si zmieni這. Ot騜 mam w
szufladzie film fotograficzny - pstryka貫m fotki z 13 lat temu. Gdy
klisz wypstryka貫m to w這篡貫m w pojemnik i tak le瘸kowa. Jest sens
wywo造wania go? Te kilka 豉dnych lat mog造 zniszczy to co zosta這 na
kliszy na鈍ietlone?
Je郵i czarno - bia造 to:
Daj dodatkow dzia趾 bromku potasu do wywo造wacza i troch przed逝 czas wywo豉nia. Jest ryzyko 瞠 zadymienie b璠zie wi瘯sze i nier闚ne, 瞠 czu這嗆 spad豉 i w 鈍iatach negatyw nie osi庵nie dostatecznego krycia - b璠zie trzeba kombinowa przy kopiowaniu.
Chyba ze dwa razy w 篡ciu tak stary film wywo造wa貫m - mo瞠 wyniki nie by造 rewelacyjne ale ludzi pozna si dawa這.
O kolorze nie powiem - kolor zawsze zleca貫m.

Du穎 zale篡 te od warunk闚 przechowywania filmu - zdj璚ia Mallory'ego z pierwszego wej軼ia na Czomulungm (tak, Hillary i Tenzing byli pierwszymi kt鏎zy z tej g鏎y _zeszli_) da造 si wywo豉 po kilkudziesi璚iu latach - w zimnym le瘸造...

--
Darek

Data: 2011-06-17 12:20:43
Autor: Adam
Wywo造wanie filmu fotograficznego
W dniu 2011-06-16 21:39, "Dariusz K. ζdziak" pisze:
(...)
[...]

Jakie linki do owych zdj耩?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-18 14:52:44
Autor: JasiekS
Wywo造wanie filmu fotograficznego

U篡tkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:itf9pr$ing$1news.onet.pl...
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/George_Mallory
<quote>
 The team COULD NOT locate the camera. Experts from Kodak have said that if a camera is ever found, there is some chance that its film could be developed to produce printable images, if extraordinary measures are taken.
</quote>

http://www.pbs.org/wgbh/nova/everest/lost/search/camera.html
<quote>
IF this 1924 film, missing for three quarters of a century, IS FOUND, some interesting measures will be taken to recover any images that MAY be present on the narrow rolls.

According to one of us (Bob Strickland, a Kodak Photographic Expert for over 30 years), the recommendations for the priceless film include keeping it frozen until just before development, thus preserving its physical state. Secondly, a small snipping of the roll's end should be taken in total darkness and processed to determine the exposure and type of images recorded on the film. Processing solutions should likely be kept at temperatures of no more than 70 degrees, with a reduced-activity developer to minimize image "grain." As a result, longer developing times must be used.

While these are strictly recommendations only, preliminary experiments on the small end cuttings will reveal the effects of the developing tests. Although the film was, by nature, blue-light-sensitive only, the use of a safelight is not recommended, given the danger of adding fog to the film's emulsion.

IF they FIND the film, the answer to one of the century's greatest mysteries may very well be told by a humble, pocket-sized Kodak.
</quote>
[podkre郵enia moje, JS]

--
JasiekS

Data: 2011-06-18 15:33:27
Autor: Adam
Wywo嚙緙wanie filmu fotograficznego
W dniu 2011-06-18 14:52, JasiekS pisze:
U聶ytkownik "Adam"<a.g@poczta.onet.pl>  napisa糧 w wiadomo繞ci
> [...]
W dniu 2011-06-16 21:39, "Dariusz K. 瞿adziak" pisze:
(...)
Du聶o zale聶y te聶 od warunk籀w przechowywania filmu - zdj礙cia
Mallory'ego z
pierwszego wej繞cia na Czomulungm礙 (tak, Hillary i Tenzing byli
pierwszymi kt籀rzy z tej g籀ry _zeszli_) da糧y si礙 wywo糧a疆 po
kilkudziesi礙ciu latach - w zimnym le聶a糧y...

Jakie繞 linki do owych zdj礙疆?

[...]

[podkre繞lenia moje, JS]

Dziki.
Ale jako nie mog si doczyta, 髒e znaleziono i wywoano ich filmy.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-18 16:35:30
Autor: JasiekS
Wywo?ywanie filmu fotograficznego

U篡tkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:iti9f8$h83$1news.onet.pl...

Dzi瘯i.
Ale jako nie mog si doczyta, 瞠 znaleziono i wywo豉no ich filmy.

Podkre郵i貫m odpowiednie fragmenty: NIE znaleziono (w 3 ekspedycjach: 1999, 2001 i 2004) i NIE wywo豉no, ale GDYBY...

--
JasiekS

Data: 2011-06-18 21:40:40
Autor: Adam
W dniu 2011-06-18 16:35, JasiekS pisze:
U聶ytkownik "Adam"<a.g@poczta.onet.pl>  napisa糧 w wiadomo繞ci

Dzi礙ki.
Ale jako繞 nie mog礙 si礙 doczyta疆, 聶e znaleziono i wywo糧ano ich
filmy.

Podkre繞li糧em odpowiednie fragmenty: NIE znaleziono (w 3
ekspedycjach: 1999, 2001 i 2004) i NIE wywo糧ano, ale GDYBY...

No wanie takie informacje miaem. Jednak moje pytanie do Darka byo spowodowane jego tekstem:

W dniu 2011-06-16 21:39, "Dariusz K. adziak" pisze:
(...)
> Du髒o zale髒y te髒 od warunk籀w przechowywania filmu - zdjcia Mallory'ego z
> pierwszego wejcia na Czomulungm (tak, Hillary i Tenzing byli
> pierwszymi kt籀rzy z tej g籀ry _zeszli_) day si wywoa po
> kilkudziesiciu latach - w zimnym le髒ay...

Czyli wszystko wskazuje, 髒e Darek pisa o _wywoanych_ filmach z feralnej eskapady. Chyba, 髒e zrobi liter籀wk piszc "day si wywoa" zamiast "dayby si wywoa".

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-17 12:32:00
Autor: Krzysztof Gajdemski
Jest Thu, 16 Jun 2011 19:39:41 +0000, Dariusz K. ζdziak pisze:
[...]

Z  tym trzeba uwa瘸. Taka operacja mo瞠 przynie嗆 korzy軼i wtedy, kiedy
dok豉dnie wiemy jaki efekt da w takiej sytuacji dodanie  bromku.  R闚nie
dobrze  mo瞠  on (wraz z zadymieniem) zniszczy resztki obrazu.  W du瞠j
liczbie przypadk闚 zadymienie, mimo 瞠 widoczne, jest akceptowalne  i  z
negatywu da si uzyska przyzwoite odbitki.

R闚nie  zdarzy這  mi  si wywo造wa kilkunastoletni film (Foton), kt鏎y
dodatkowo przechowywany by w kiepskich warunkach  (temperatura).  Zady-
mienie  by這  widoczne,  jednak  zdj璚ia  (po zastosowaniu kontrastowego
filtra podczas powi瘯szenia) okaza造 si mie zadziwiaj帷o dobr jako嗆.
Film wywo造wany by nominalnie, w D-76, bez dodatk闚.

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D
Szanuj was wszystkich, kt鏎zy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2011-06-23 17:43:34
Autor: kris_gor
Wywoywanie filmu fotograficznego
W dniu 17.06.2011 14:32, Krzysztof Gajdemski pisze:
Jest Thu, 16 Jun 2011 19:39:41 +0000, Dariusz K. adziak pisze:
U髒ytkownik Lukasz napisa:
Witam!

Czytuj ostatnio grup, nie dane mi byo jednak jako si wypowiedzie,
ani te髒 nie miaem jaki pyta. Tym razem to si zmienio. Ot籀髒 mam w
szufladzie film fotograficzny - pstrykaem fotki z 13 lat temu. Gdy
klisz wypstrykaem to wo髒yem w pojemnik i tak le髒akowa. Jest sens
wywoywania go? Te kilka adnych lat mogy zniszczy to co zostao na
kliszy nawietlone?
Jeli czarno - biay to:

A ja niedawno odkryem u siebie w domu, 髒e w moim aparacie "Precisa II"
jest jeszcze film, kt籀ry robi jeszcze m籀j P. tato pewnie jeszcze w
latach 80-tych (cz-b), a licznik wskazuje na 16 (oczywicie du髒a
klatka).
Te髒 nie wiem co z tym zrobi. Aparat le髒akowa cay czas w domu
w temp. pokojowej.

Pozdrawiam

Data: 2011-06-23 20:29:47
Autor: JA
On 2011-06-23 17:43:34 +0200, kris_gor <kris_gor@poczta.onet.pl> said:

Te nie wiem co z tym zrobi. Aparat le瘸kowa ca
y czas w domu
w temp. pokojowej.

Wywo豉.

--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu這嗆 jak 100.
Nie odpowiadam na tre軼i nad cytatem.

Wywo造wanie filmu fotograficznego