Data: 2012-03-25 04:09:54 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wywoz zabytkowego motocykla | |
Hej, Czy orientujecie sie moze jakie formalnosci nalezy spelnic zeby wywiezc zabytkowy motocykl z Polski? Gdzies wyszukalem ze jest wymagana zgoda konserwatora zabytkow. Czy to prawda? Czy jest to zwiazane z dodatkowymi kosztami? Jak sie w praktyce do tego zabrac? Co zrobic z rejestracja? Czy wywoz automatycznie wyrejestruje pojazd czy trzeba to jakos osobno zalatwiac?
I pytanie dodatkowe,znacie moze dobra firme spedycyjna ktora moze zorganizowac wysylke motocykla? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/​iguan007/Australia |
|
Data: 2012-03-25 14:00:23 | |
Autor: Ivam | |
Wywoz zabytkowego motocykla | |
Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:21358497.0.1332673794263.JavaMail.geo-discussion-forums@pbvy6...
Czy orientujecie sie moze jakie formalnosci nalezy spelnic zeby wywiezc zabytkowy motocykl z Polski? A chcesz wywiezc, bo jedziesz na wycieczke czy chcesz sprzedac? Gdzies wyszukalem ze jest wymagana zgoda konserwatora zabytkow. Czy to prawda? Prawda. Na sprzedaz tez. Czy jest to zwiazane z dodatkowymi kosztami? Nie wiem. Jak sie w praktyce do tego zabrac? Zwroc sie do konserwatora zabytkow - on wszystko wyjasni. Co zrobic z rejestracja? Czyli sprzedajesz? Jesli posiadasz moto na zoltych blachach to cale multum problemow prawnych przed Toba. Jesli pojazd jest nie dosc, ze zabytkowy to do tego rzadki to na 99% nie masz szans. Kumpel mial problem wyjechac garbusem na zlot do niemiec, a sprzedaz za granice w ogole nie wchodzila w rachube ("przeciez to dobro narodowe, nalezace do nasz wszyskich", etc.). -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-03-25 05:33:38 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wywoz zabytkowego motocykla | |
Ivam, Nie, nie sprzedaje. Chcialem kupic ale mieszkam poza PL. Z tego co piszecie to za duzo klopotu.
Pozdrawiam, Iguan |
|
Data: 2012-03-25 14:05:49 | |
Autor: Jackare | |
Wywoz zabytkowego motocykla | |
Użytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisał w wiadomości news:21358497.0.1332673794263.JavaMail.geo-discussion-forumspbvy6...
Hej, Czy orientujecie sie moze jakie formalnosci nalezy spelnic zeby wywiezc zabytkowy motocykl z Polski? Gdzies wyszukalem ze jest wymagana zgoda konserwatora zabytkow. Czy to prawda? Czy jest to zwiazane z dodatkowymi kosztami? Jak sie w praktyce do tego zabrac? Co zrobic z rejestracja? Czy wywoz automatycznie wyrejestruje pojazd czy trzeba to jakos osobno zalatwiac? I pytanie dodatkowe,znacie moze dobra firme spedycyjna ktora moze zorganizowac wysylke motocykla? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/​iguan007/Australia Ja sie orientowałem i nie chodziło wcale o jakiś wielki zabytek tylko o skuter osa z 1964r zarejestrowany na normalnych białych tablicach. Jest chujnia. Jesteś właścicielem przedmiotu a nie możesz o nim decydować :( W odniesieniu do mojego skutera niezbędna była wtedy pozytwyna decyzja wojewódzkiego konserwatora zabytków. Ale to było w 2002 roku. Przed UE i przed Schengen. Zacząłem więc zadawać pytania kombinatorskie typu: przejeżdżam przez granicę na skuterze, że niby na zlot i sprzedaję za granicą bo trafił się nabywca oferujący świetne warunki itp: Nie umieli mi odpowiedzieć na takie pytanie, ale grozili że niewyrejestruję po sprzedaży i urząd celny dobierze mi sie do tyłka Na inny przykład że sprzedaję obcokrajowcowi tu w PL odpowiedzieli że nie przewiezie on tego przez granicę. W ogólnym zarysie sytuacja wyglądała tak, że teoretycznie mogłem sprzedać, ale albo on by tego nie zarejestrował u siebie, albo ja bym tego nie wyrejestrował tutaj. Nie wiem jak teraz. Z drugiej strony, byłem dwa lata temu na takiej wielkiej giełdzie militariów w Ciney w Belgii. Tam nakupiliśmy towaru cały bagażnik vana - broń biała i wyposażenie. Częśc pierwszowojennych, częśc drugowojennych, trochę powojennych i wróciliśmy z tym do PL. To już po Schengen więc nikt nas nie ztrzymywał, nie pytał nie sprawdzał. Tyle że za takimi fantami nie idą papiery urzędowe. W przypadku pojazdów może być różnie, choć paranoja działa też w drugą stronę. Przywożąc zabytkowy pojazd do PL i chcąc zarejestrować urząd celny moze ouznać go za pojazd użytkowy lub za odpad. W obydwu przypadkach zaczyna się drogi i czasochłonny korowód, byleby tylko państwo pobrało większy haracz |