Wyziewy z tłumika

Data: 2010-10-13 11:14:10
Autor: Brzezi
Wyziewy z tłumika
¶ro, 13 paĽ 2010 o 10:44 GMT, news-gazeta napisał(a):

Witam.
Dzisiaj jad±c w korku, zastanawiałem się nad wyziewami z tłumików różnych samochodów.
Dlaczego w niektórych nic nie widać z tłumika, niektóre delikatnie dymi± na biało a
niektóre (np Jeep V8) dymi± jakby im się paliło?
Rozumiem że to para, gdyż rano jest mocno zimno już, tak?

Jak jest zimno, to nierozgrzany silnik zazwyczaj zostawia ogromne kleby
pary, a rozgrzany albo mniejsze, albo wcalem, wiec to podstawyowy powod
roznicy ze jeden tak, a inny nie. Inna sprawa czy dziala na gazie, spalanie
gazu wytwarza wieksze ilosci wody/pary i to tez ma wplyw

Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy 10-15st
wytwarzalo pare...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-10-13 14:42:12
Autor: news-gazeta
Wyziewy z tłumika

Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy 10-15st
wytwarzalo pare...

Jak to możliwe? Czytaj±c wypowiedzi kolegów - nijak nie mogę powi±zać tego z tym przypadkiem.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-10-14 00:08:25
Autor: BartekK
Wyziewy z tłumika
W dniu 2010-10-13 14:42, news-gazeta pisze:

Co do V8, to moje V8, nie jeeep ale MB, nawet wieczorami latem przy
10-15st
wytwarzalo pare...

Jak to możliwe? Czytając wypowiedzi kolegów - nijak nie mogę powiązać
tego z tym przypadkiem.
No jakto?
Samochód zimny, zimny układ wydechowy, a przynajmniej znacznie zimniejszy od spalin - powoduje wykraplanie się z schładzanych spalin wody (i innych dziwnych substancji). Skropliny zostają w tłumiku, bo auto daleko nie jeździ i nie zdąży rozgrzać całego wydechu na tyle, by odparować całą wodę w tłumiku.
A gdy już się rozgrzeje - to gorące spaliny w gorącym tłumiku odparowują zebraną wilgoć i wyrzucają na dwór, a że mają (spaliny+para) temperaturę wyższą niż otoczenie (10-15st) to po ochłodzeniu ich do tych 10-15st okazuje się że para robi się nasycona i zmienia się w mgłę.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Wyziewy z tłumika