Wyznaczone pasy ruchu

Data: 2010-03-25 11:07:13
Autor: neelix
Wyznaczone pasy ruchu

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4bab1802$1news.home.net.pl...

"Znurtowała" mnie ostatnio taka sprawa...
Otóż w pord jest definicja pasa ruchu ("pas ruchu" - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi), często się kodeks do tego odwołuje, ale mam pytanie, jak to interpretować w praktyce.

Podwójna ciągła rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych.
Linia pojedyncza przerywana, w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
Czy zatem tam, gdzie jadą te samochody to są dwa pasy, czy jeden?
Bo analizując te definicje wychodzi mi, że tam, gdzie jest pojedyncza przerywana jest jeden pas ruchu pomiędzy "+++" a "- -", ale tam, gdzie jest podwójna ciągła to już jeśli zmieszczą sie dwa samochody są dwa pasy ruchu.
Tylko bardzo proszę bez "pytań pomocniczych" - wolałbym przeczytać jakiś wywód logiczny, niż coś w stylu "a czytałeś przepisy?".

Przepisy warto czytać, chociaż im dłużej się czyta to są większe wątpliwości. Linie segregacyjne oddzielają pasy prowadzące ruch w tych samych lub przeciwnych kierunkach. Linia P-1a,b  w narysowanym przypadku oddziela pasy przeciwne, gdzie jeden z nich w aktualnej sytuacji ma dwa niewyznaczone.
neelix

Wyznaczone pasy ruchu