Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia

Data: 2009-02-24 22:32:45
Autor: Pooh
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Od lat jestem wyznawcą Nokii. Za czasów gdy komórki tylko dzwoniły i ledwo
co zaczęły w PL SMSować miałem też przez chwilę inne aparaty co tylko mnie
utwierdziło w przekonaniu, że jedynym słusznym wyborem jest Nokia.
Od jakiś 5 lat używam nokii z Symbianem - najpierw 7650, od dwóch lat E65.

Przyszedł czas zmiany telefonu i nie widzę w ofercie Nokii nic dużo
lepszego niż to co mam teraz (bo w sumie mam w telefonie wszystko poza
odbiornikiem GPS). Zacząłem więc się zastanawiać nad telefonem z Windowsem
na pokładzie i z dużym wyświetlaczem. Plusy to większa ilość aplikacji,
minusy to moje obawy o to czy ekran dotykowy przeżyje dwa lata eksploatacji
no i to, że nie jest to Nokia.

Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?
- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?
- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?
- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?
- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?
- Jak z trwałością i gwarancją Samsungów (Nokia przy okazji naprawy
gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)

No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
Symbian na Samsungowego Windowsa.

Pozdrawiam
Pooh

--
Zwijasz?
http://zwijaj.pl

Data: 2009-02-24 22:35:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh napisał(a):

- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

Będzie ciężko, bo symbian jest nieintuicyjny i przyzwyczajenia będa bolały.

- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

jest - zawsze można wyłączyć tą zabawkę Samsunga, włączyć normalny ekran
today i użyć jednego z tysięcy pluginów.

- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

jw

- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

można

- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

używając klawiaturki ekranowej

- Jak z trwałością i gwarancją Samsungów (Nokia przy okazji naprawy
gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)

Omnia ma opinię awaryjnej. Z drugiej strony nachalna reklama spowodowała,
że sprzedało się jej sporo i dużo egzemplarzy trafiło do przypadkowych osób

Kwestia jeszcze którego modelu używałeś, ale w zasadzie szybkość będzie
raczej dużym pozytywnym zaskoczeniem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

Data: 2009-02-25 09:33:41
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh napisał(a):

- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

Będzie ciężko, bo symbian jest nieintuicyjny i przyzwyczajenia będa bolały.

Waldus nie pal tyle bo SYmbian to szczyt intuicji przy takim czyms jak WM.  Zastanow sie ile problemow sprawia ludziom Omnia a ile E51.

[...]

Zabawka samsunga to taki plugin jak inny tylko lepiej dopracowany i opisany w instrukcji.
\

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

Data: 2009-03-03 20:24:05
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh napisał(a):

- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

Będzie ciężko, bo symbian jest nieintuicyjny i przyzwyczajenia będa
bolały.

Ale... masz jakieś wsparcie, prawda?

Przesiadłem się z Nokii 6230i na Nokię E66 i co chwilę jestem zaskakiwany jakimś logicznym i intuicyjnym ułatwieniem - ot, wyszukanie kontaktów zawierających np. "MAR" wymaga wciśnięcia trzech przycisków na ekranie gotowości. Wszystkie nieodebrane połączenia, wiadomości i emaile są dostępne również na ekranie gotowości, co więcej - każde z rozwijalną listą i szybkimi skrótami do oddzwonienia, odpisania smsa i tak dalej.

Nie znam Omni, ale jeśli pracuje na Windows Mobile, to osobiście odradzam. Po pierwsze, jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Mam osobno komórkę, która służy mi jako telefon i osobno palmtopa, z którego korzystam jak z mobilnego komputera (internet, PIM, czytnik ebooków, odtwarzacz mp3 i tak dalej). Palmofon to dla mnie świnka morska: ani świnka ani morska. Palmtop to nie jest, bo ma malusi ekranik (obecnie w HP Ipaq 214 mam 4" - chyba największy wśród wszystkich palmtopów), przeważnie z rozdzielczością QVGA, co zdecydowanie zmniejsza komfort pracy. Używać za długo jako palmtopa się raczej nie powinno, bo w końcu jest to też komórka, a każda minuta odsłuchanej mp3 skraca czas gotowości telefonu do pracy. Z drugiej strony nie jest to też telefonem, bo ma radykalnie krótszy od przeciętnych telefonów czas gotowości i pracy, ponieważ ma Windowsa na pokładzie, to potrafi się czasami niespodziewanie powiesić, obsługa kontaktów i wiadomości jest nieco utrudniona w stosunku do komórki, urządzenie generalnie nie jest pancerne - ekran dotykowy jest znacznie bardziej delikatny od zwykłych LCD w komórkach; upadnie raz, drugi trzeci i nic się nie stanie, a potem trafi na kamyk i będzie można podziwiać piękne rozlane kolory (przeżyłem uszkodzenie ekranu Acera n50 - koszta naprawy: ~500 zł).

Osobiście polecam E66, mogę szczerze powiedzieć że jest godnym następcą E65 (patrząc po opisach funkcjonalności w Internecie).

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-03-03 21:09:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 3 Mar 2009 20:24:05 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

Przesiadłem się z Nokii 6230i na Nokię E66 i co chwilę jestem zaskakiwany jakimś logicznym i intuicyjnym ułatwieniem - ot, wyszukanie kontaktów zawierających np. "MAR" wymaga wciśnięcia trzech przycisków na ekranie

Windows Mobile potrafi również wyszukiwać po fragmentach tekstów w środku,
wyrazu nie tylko od początku.

Osobiście polecam E66, mogę szczerze powiedzieć że jest godnym następcą E65 (patrząc po opisach funkcjonalności w Internecie).

to jest smartfon, też jest do wszystkiego - czyli do niczego. Plątasz się w
zeznaniach

Data: 2009-03-03 23:26:25
Autor: Pooh
Dnia Tue, 3 Mar 2009 21:09:41 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]
Ale jednak z naciskiem na FON.

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Twój komputer też może być wolontariuszem!            http://zwijaj.pl/
Tanie hotele w Europie i nie tylko!        http://skocz.pl/tanie_hotele

Data: 2009-03-04 18:21:50
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Pooh wrote:
[...]

I tu się absolutnie zgodzę. Najbardziej rozwinięta funkcjonalność dotyczy komunikacji (książka adresowa, historia połączeń, wiadomości sms/mms/email), zaś pozostałe funkcje po prostu są. Telefon do wszystkiego to może być taka Nokia N95 (czy ogólnie N-series, bo jeśli dobrze mi się wydaje, N jest od eNtertainment), która ma nawet sprzętowe wspomaganie grafiki na pokładzie.

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-03-03 23:25:26
Autor: Pooh
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Dnia Tue, 3 Mar 2009 20:24:05 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):
Osobiście polecam E66, mogę szczerze powiedzieć że jest godnym następcą E65
Zmienię na to jak mi się E65 skończy (chyba, że Nokia coś jeszcze wypuści w
międzyczasie).
Tymczasem zacząłem się rozglądać za palmtopem z odbiornikiem GPS - na razie
padło na Mio DigiWalker P560.

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? -- -- -- -- -- -- -- -> http://zwijaj.pl/

Data: 2009-03-05 10:00:36
Autor: Maciej Kulawik
[...]

Hmmm. W E51 tak się nie da. E66 ma nowszego symbiana?

Data: 2009-03-05 09:03:29
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 05 Mar 2009 10:00:36 +0100, Maciej Kulawik napisał(a):

[...]

Tak, ma.
Taki sam ficzer jest np. w SE c902, świetna sprawa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-02-24 23:26:44
Autor: Skorupa
Pooh pisze:
[...]

Szybko i krótko

Tak jak Ty uznaję tylko Nokię.

Miałem 6280, po niej natchnęło mnie na telefon z Windowsem i kupiłem etena x500+, po tygodniu zaczął mnie wkurzać brak namacalnej klawiatury. Ekran w świetle nieczytelny, zamulanie telefonu przez różne aplikacje. Żeby cokolwiek ustawić pod siebie trzeba sie wczytać w tony postów na różnych grupach dyskusyjnych.

Po 4 - 5 miesiącach sobie odpuściłem i kupiłem N95 8GB i jestem znacznie bardziej zadowolony niż z etena ;)

--
Pozdr.
Skorupa

--
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy

Data: 2009-02-24 23:44:28
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:11hiu5203ll9$.dlgpooh.priv.pl...
[...]

WM działa jak Windows na komórce, menu Start, skróty klawiszowe z Windowsa (ctrl+c,+v)itp.
Jeśli potrafisz pracowac na Windowsie, to na WM tez dasz rade.
WM pozwala niemal bez ograniczeń skonfigurowac telefon pod użytkownika, Symbian jest przy nim troche jednak ograniczony.
Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

ekran Today, podobnie jak w Nokiach "aktywny tryb gotowości", z tym że dosłownie wszystko możesz poustawiać pod siebie.

- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

nie pamietam dokładnie, ale mozesz zdefiniować zawartość informacji o nowym SMS. Jak nie z poziomu systemu, to napewno jakimś programem, których jest mnóstwo na forach WM.

- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

tak

- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

wymaga dwóch rąk, stabilnej pozycji i sprawnego wzroku :)
Tam jest rysik? To ponadto nie można pić za dużo bo "pijackie" smsy są wogóle nieczytelne :)

No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
Symbian na Samsungowego Windowsa.

nie wiem jak w Samsungach, miałem kilka MDA/PDA z WM5 i 6, jednak zawsze WM był wolniejszy, cześciej sie zwieszał niz jakakolwiek Nokia z Symbianem :)
Np. ktoś do mnie dzwoni, telefon już gra, świeci i wibruje, ale jeszcze 2-3 sek mija zanim odnajdzie i wyświetli nazwe kontaktu dzwoniącego.
Nie wiem jaki jest procek w tym Samsungu, ale jeśli ponizej 400MHz to sobie odpuść, chyba ze jesteś wyjątkowo cierpliwy, ewentulnie jesteś fanem PDA.

Jacek

Data: 2009-02-25 09:36:10
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Frazesy. Wez i uloz po swojemu pliki w menu start :) Wez i skastomizuj sobie cokolwiek z ustawien no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?

Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

Potrzebne jak dziura w moscie

[...]

PDA z WM sa bardzo specyficzne i funkcje telefonu jest w nich spartolona

Data: 2009-02-25 14:51:25
Autor: ToMasz
Jan Strybyszewski napisał(a):
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Po co? tam sie zagląda praktycznie wtedy kiedy trzea coś zainstalowac,
pozmianiac... tak jak odwiedziny w "panelu sterowania" w windows. Skróty
do progamów załatwia sie innym softem. darmowym.
Wez i skastomizuj
sobie cokolwiek z ustawien
co sobie życzysz!
no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
dlaczego palcem? albo mam rysik, albo optical mouse... Palec
(wskazujacy)proponowałbym do innych czynnosci użyć

Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?
nic mi o tym nie wiadomo. Mam telefony z Wm5 i wm6 i aby uzyskać w
angielskojezycznej wersji poskie napisy ( wszystkie) trzeba
przeflashować telefon, a nie wgrać cokolwiek. OStatni raz jak pamietam
"dogrywało sie" polski jezyk w symbianie w S/E -P800
[...]

w jakim sensie spartolona? Odkąd mam telefon z WM6i hardwarową
klawiaturą-niemam na co narzekać

ToMasz

Data: 2009-02-26 07:27:17
Autor: Jan Strybyszewski
ToMasz pisze:

Po co? tam sie zagląda praktycznie wtedy kiedy trzea coś zainstalowac,
pozmianiac... tak jak odwiedziny w "panelu sterowania" w windows. Skróty
do progamów załatwia sie innym softem. darmowym.

A innym softem ... rozumiem ze jak innym softem zalatwiam MMS i nawigacje w Iphonie to jest brzydki iphone a jak do WM zeby dzialal jako tako trzeba doinstalowac pierdylion aplikacji to dobry WM.

Wez i skastomizuj
sobie cokolwiek z ustawien
co sobie życzysz!
no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
dlaczego palcem? albo mam rysik, albo optical mouse... Palec
(wskazujacy)proponowałbym do innych czynnosci użyć

No coz a jak zgubusz rysik to juz nigdzie nei zadzwonisz heheh

[...]

ROMem z nakladka :)

PDA z WM sa bardzo specyficzne i funkcje telefonu jest w nich spartolona
w jakim sensie spartolona? Odkąd mam telefon z WM6i hardwarową
klawiaturą-niemam na co narzekać

Otwiarac szuflade by wybrac numer szczyt wygody
Chyba ze mowisz o wm standard to jednak zadne porownanie do iphona raczej do symbiana. Wiem bo mam i600 i gdyby nie kulawosc WM to bylby fajny telefonik a tak IE to jakis zart, i uzywam Opera Mini heheh

ToMasz

Data: 2009-02-25 20:27:00
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:go2vtp$kf9$2inews.gazeta.pl...

Frazesy. Wez i uloz po swojemu pliki w menu start :) Wez i skastomizuj sobie cokolwiek z ustawien no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?

dlatego napisałem "niemal", a gdyby dobrać sie do rejestru, to pewnie i kolejność plików w menu start moznaby zmienić.
Kwestia zostaje, czy to jest aż tak ważne :)

Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

Potrzebne jak dziura w moscie

Pliki notatek, na pc ma wszystkie znaki, w symbianie znikają %$& itp. Mam tak zapisane hasła do róznych aplikacji i na symbianie widze kwadraciki. Dopiero po porawieniu ich na telefonie mają prawidłową treść. Swego czasu potrzebowałem bardzo excela do szybkich kalkulacji w terenie, i WM potrafił prawie w 100% zgodnie go przekonwertować plik z wersji na pc.
Spróbuj na symbianie otworzyc plik worda, w którego treści jest numer telefonu, i bez ręcznego przypisywania umieścic numer w wybranym kontakcie. NieDaSie :)
Niby detal, ale po to chyba sie kupuje sprzęt z WM zeby korzytać z jego możliwości, a nie chwalić sie przed znajomymy :)

Jacek

Data: 2009-02-26 07:29:01
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Kolejnosc programow na pulpicie czy w menu  jest KLUCZOWA funkcja w smartphonach bo pozwala ulozyc sobie pod wlasny gust.
Wiem to wogole nie jest wazne bo mozna doinstalowac :)) heheheh

Niby detal, ale po to chyba sie kupuje sprzęt z WM zeby korzytać z jego możliwości, a nie chwalić sie przed znajomymy :)

No tylko najpierw trzeba znalesc ten aplikacje na 6 ekranach menu Start :)

Jacek

Data: 2009-02-26 17:55:40
Autor: Zbylut
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Jacek Sowiński zapodal(a):

Spróbuj na symbianie otworzyc plik worda, w którego treści jest numer telefonu, i bez ręcznego przypisywania umieścic numer w wybranym kontakcie. NieDaSie :)

a co to jest ręczne przypisywanie? WM sam wie do którego kontaktu ma ten numer być przypisany?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-26 23:24:45
Autor: Jacek Sowiński
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrn.pl.gqd1oa.fu0.ZbylutNoWhere.zzz...
Jacek Sowiński zapodal(a):

[...]

nie o to chodzi.
w WM zaznaczasz kursorem treść z worda, klikasz Ctrl+c, wchodzisz w kontakt, klikasz Ctrl+v i masz skopiowaną treść.
A w symbianie spisujesz tresc na kartke albo ćwiczysz pamieć, wchodzisz do kontaktów i wpisujesz ręcznie co zapamiętaleś.

Jacek

Data: 2009-02-26 23:44:15
Autor: ejek
Jacek Sowiński pisze:

[...]

Nie... Da... Się...?

Otwieram plik "worda" np. w OfficeSuite
zaznaczam potrzebny tekst i kopiuję.
A następnie mogę go wstawić w różnych programach,
oczywiście też w edytowanym kontakcie.

--
Wojtek

Data: 2009-02-27 08:33:58
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Tiaa przciez kopiuj i wklej na Symbianie dziala Hint: klawisz ołówek

Jacek

Data: 2009-02-27 20:52:29
Autor: Zbylut
Jacek Sowiński napisal(a):

a co to jest ręczne przypisywanie? WM sam wie do którego kontaktu ma ten
numer być przypisany?

nie o to chodzi.

więc coś źle się wyraziłeś

[...]

nie wierzyłem i właśnie przetestowałem - działa. Skopiowałem i wkleiłem na
symbianie. Widocznie kopiowanie i wklejanie wykraczające poza skroty
klawiszowe ctrl+c i ctrl+v cie przerasta.  --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-28 16:04:53
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrngqe90v.9m9.ZbylutNoWhere.zzz...
[...]

albo nie doczytałem, do czego oprócz słownika służy ten klawisz

Jacek

Data: 2009-02-28 16:21:49
Autor: Zbylut
Jacek Sowiński napisal(a):

[...]

ten - to znaczy ktĂłry? --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-25 08:58:54
Autor: ToMasz
Pooh pisze:
Od lat jestem wyznawcą Nokii.
niedobrze, chociaż jeśli zastanawiasz sie nad zmianą - to dobrze.
Od jakiś 5 lat używam nokii z Symbianem - najpierw 7650, od dwóch lat E65.
Symbian jest czymś co Ci sie przydaje czy jest bo jest?
[...]
Duży bo duży czy ma to wiekszy sens? ( nie obrażaj sie na moje dosłowne pytania, ja juz taki jestem) Na dużym i na małym wyświetlaczu, w WM numer osoby dzwoniącej jest taki sam mały (domyślnie). Tak wiec wielkość ekranu ma znaczenie przy filmach, internecie, (po zastanowieniu każdy wie gdzie jeszcze) ale przy telefonowaniu - przeszkadza. Mnie sie często zdarza ze podczas rozmowy uchem coś przełączam, czasem to jest głośność, czasem coś bardziej dokuczliwego...
Plusy to większa ilość aplikacji,
o ile wykorzystasz je z pożytkiem

Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
PIERWSZE: brak klawiatury. Ja parę lat temu też sie napaliłem na PDA. Pierwszy zonk - kalwiatura, a właściwie jej brak. Obojętnie jak będą duże klawisze na ekranie, i małe klawisze hardwarowe (eriscon t65)mnie zawsze łatwiej sie posługiwać tymi realnymi. Druga sprawa. jak wyjdzesz z telefonem na słońce, na bank nie zobaczysz klawiatury. Sprawdzone na paru telefonach. Druga sprawa, o ile wiem Omnia niema joysticka, ale o tym dalej.

No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
(..)
No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
Symbian na Samsungowego Windowsa.
Wydaje mi sie, ze zmiane systemu, o długim okresie aklimatyzacji, ocenisz na plus.
Co do samego urządzenia, które ma wyłącznie ekran dotykowy - tu zdania są podzielone. W jednym wszyscy są zgodni: chcą toto obsługiwać jedną ręką. Większość modeli, w tym iPhone stara sie wyswietlać wielkie przyciski i "szybkozmienne" płynne ekrany. Samsung poszedł inną drogą: zamontował "gładzik". W sterowaniu jednym palcem - rewelka. wszystko zrobisz jednym palcem, obojetnie jak to cos(wyświetlane na ekranie) bedzie małe. wada- brak klawiszy kierunkowych. Tu sam musisz zdecydować czy ta "funkcjonalność" to wada czy zaleta.

Tyle na temat. Byłoby fajnie, jakbyś mógł używać przez chociaż godzine takie telefon przez zakupem. JAkbyć mógł "zasymulować" codzienne życie z telefonem: sytuacja typu: nagle musze porozmawiac z "Bronkiem": kieszeń, telefon, odblokować, i..... to będze szok :)
Ja miałem 3 PDA, prawie bez klawiszy, ale suma wad i zalet spowodowała ze sie znimi rozstałem. Teraz mam WM z hardwarową klawiarurą- i to jest   DOKŁADNIE to czego szukałem.

Powodzenia!

ToMasz

Data: 2009-02-25 09:33:40
Autor: Pooh
Dnia Wed, 25 Feb 2009 08:58:54 +0100, ToMasz napisał(a):
Symbian jest czymś co Ci sie przydaje czy jest bo jest?
Przydaje. Poza tym, że mogę przełączać się między uruchomionymi aplikacjami
to korzystam między innymi z kilku aplikacji GPS.

[...]
Z czytaniem małych literek nie mam problemu, problemem jest przesuwanie
ekranu gdy przed zaśnięciem przeglądam przez WLAN internet.

Mnie sie często zdarza ze podczas rozmowy uchem coś przełączam, czasem to jest głośność, czasem coś bardziej dokuczliwego...
Omnia ponoć blokuje dotyk na czas rozmowy.

Plusy to większa ilość aplikacji,
o ile wykorzystasz je z pożytkiem
Spokojnie - nie mam zamiaru organizować ataków terrorystycznych za pomocą
aplikacji w telefonie ;-)

Druga sprawa, o ile wiem Omnia niema joysticka, ale o tym dalej.
Oj chyba ma - przynajmniej coś na kształt na Youtube widziałem jak kurosor
myszy przesuwany był.

Ja miałem 3 PDA, prawie bez klawiszy, ale suma wad i zalet spowodowała ze sie znimi rozstałem. Teraz mam WM z hardwarową klawiarurą- i to jest   DOKŁADNIE to czego szukałem.
A ja już dumam czy nie powinienem mieć osobno telefonu (w tym przypadku na
Symbianie) i Pocket-PC.
Główna zaleta to to, że na rowerze jeżdżąc mógłbym przyczepić Pocket PC na
sakwie na kierownicy i mieć wyświetloną mapę i nie wpadać w panikę jak ktoś
zadzwoni - instalowanie w uchu słuchawki (trzeba pamiętać by była w
gotowości) - albo jak się zapomni wyjmowanie telefonu ze stosownego
pokrowca). Druga sprawa to mapy na łódce - osobny Pocket PC to nie mój
prywatny telefon i mogli by sobie też inni załoganci pogmerać, pooglądać w
dowolnej chwili zapisy tras itp.

Wczorajszy zachwyt nad Omnią mi nieco opadł gdy doczytałem, że ma jakieś
dziwne swoje gniazdo zamiast mini USB i w dodatku z boku (ciekawe jak
ładnie by się wyłamywało w aucie bo chyba przez to się ładuje). A skoro
brak standardowego USB i nie jest to Nokia to lipa gdy zapomni się w
delegację ładowarki...

Pooh

Data: 2009-02-25 10:32:59
Autor: inz.mamon
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:1agcmrzz5indp.dlgpooh.priv.pl...
Z czytaniem małych literek nie mam problemu, problemem jest przesuwanie
ekranu gdy przed zaśnięciem przeglądam przez WLAN internet.
Browser potrafi to skalować. Też czytam i nie ma z tym problemu.

Omnia ponoć blokuje dotyk na czas rozmowy.
Tak, blokuje. Czas blokady można ustawić. Blokadę można oczywiście zdjąć, jeżeli z jakiś przyczyn musimy w trakcie rozmowy skorzystać z ekranu.

Druga sprawa, o ile wiem Omnia niema joysticka, ale o
tym dalej.
Oj chyba ma - przynajmniej coś na kształt na Youtube widziałem jak kurosor
myszy przesuwany był.
To "coś", to mysz optyczna.

[...]
To standard Sansunga. Wbrew obawom nie wyłamuje się. Z założenia musisz... powinieneś mieć ładowarkę samochodową. Użytkuje się to bez problemu, przesiadając się z telefonu, trzeba przyzwyczaić się do konieczności wpięcia wtyczki, zamiast zainstalowania telefonu w dedykowanym uchwycie, który funkcję ładowarki spełnia niejako od ręki.
Ładowarki w delegację NIE możesz zapomnieć, ponieważ normalnie użytkowana Omnia musi być ładowana codziennie, bo drugiej doby nie wytrzyma. Jeżeli jednak jej zapomniałeś, możesz użyć kabelka USB (tego z zetawu). W tym przypadku ważne, aby nie doprowadzić do pełnego rozładowania PDA. W takiej sytuacji nie zacznie sie ładowanie z USB. Sama ładowarka Omni, to żaden wykwint. Standardowy Samsung, kompatybilny w wieloma inymi modelami tego producenta.

PS: są ludzie, którzy twierdzą, że z ROMem "XYZ" Omnia działa im 4 dni. Moje zdanie na ten temat: bajki o żelaznym wilku. Jeżeli Omnia wytrzyma taki dystans, to oznacza to, że właściciel powinien natychmiast ją sprzedać i kupić używany aparat za 30zł. Dlaczego? Dlatego, że nie tylko nie potrzebuje PDA, ale nie potrzebuje też wogóle telefonu - przecież go nie używa!

Data: 2009-02-25 11:10:52
Autor: Paweł Łukawski
[...]

zerowy problem, trzeba tylko się przyzwyczaić

[...]

dokładnie przy aktywnym użyciu to max 36h i lulu, ja akurat sporo rozmawiam raczej głos niż video; maile, gg, skype (fring) via wlan) i ładowanie codzienne jest nawykiem. Zresztą poprzednio używana nokia też była ładowana raczej codziennie. Aha te kilka dni to w sobotę niedzielę znaczy jak w sobotę rano odepnę i mam spokój to w niedzielę podpinam na noc aby już w poniedziałek miała na czym pracować ;) a nie stresowała mnie niskim poziomem naładowania baterii.
Ładowanie via usb działa (no fakt nie od totalnego zera ale działa).

Paweł Łukawski

Data: 2009-02-25 11:32:56
Autor: inz.mamon
Użytkownik "Paweł Łukawski" <p.lukawski_nospamerze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go35fd$1r7$1pippin.nask.net.pl...
[...]

IMO nie ma się do czego przyzwyczajać. Jest to proste, intuicyjnie i efektywne rozwiązane.

Data: 2009-02-25 12:02:09
Autor: Pooh
Dnia Wed, 25 Feb 2009 10:32:59 +0100, inz.mamon napisał(a):
przesiadając się z telefonu, trzeba przyzwyczaić się do konieczności wpięcia wtyczki, zamiast zainstalowania telefonu w dedykowanym uchwycie, który funkcję ładowarki spełnia niejako od ręki.
Wtyczkę do telefonu wpinam - ale po bożemu od spodu i najwyżej kabelek
wyleci a nic się nie wyłamie.

Ładowarki w delegację NIE możesz zapomnieć
No właśnie... Od Nokii mogę bo zawsze pod ręką znajdzie się ktoś kto taką
ładowarkę posiada...

jednak jej zapomniałeś, możesz użyć kabelka USB (tego z zetawu).
No właśnie... a nie zwykłego USB :-(

Pooh

Data: 2009-02-25 12:06:16
Autor: Jan Strybyszewski
Pooh pisze:
[...]

No to obejrzyj sobie gdzie jest gniazdo w Nokii 5800 bedziesz zaskoczony

Ładowarki w delegację NIE możesz zapomnieć
No właśnie... Od Nokii mogę bo zawsze pod ręką znajdzie się ktoś kto taką
ładowarkę posiada...

Ta jasne duza czy mala ?

Data: 2009-02-25 12:43:27
Autor: Pooh
Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:06:16 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):
No to obejrzyj sobie gdzie jest gniazdo w Nokii 5800 bedziesz zaskoczony
Czyżby tam gdzie 2630? Wypadek przy pracy ;-)

No właśnie... Od Nokii mogę bo zawsze pod ręką znajdzie się ktoś kto taką
ładowarkę posiada...
Ta jasne duza czy mala ?
Jakiś czas temu z nowymi był problem, teraz to bez znaczenia raczej - już
się spopularyzowały.

Pooh

Data: 2009-02-25 13:04:07
Autor: Jan Strybyszewski
Pooh pisze:
Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:06:16 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):
No to obejrzyj sobie gdzie jest gniazdo w Nokii 5800 bedziesz zaskoczony
Czyżby tam gdzie 2630? Wypadek przy pracy ;-)

Nie wiem gdzie ma 2630 ale 5800 ma na gorze :)

Jakiś czas temu z nowymi był problem, teraz to bez znaczenia raczej - już
się spopularyzowały.

Chyba ze poejedziesz do hotelu a tam sami przedstawiciele Samsunga na szkoleniu

Pooh

Data: 2009-02-25 12:36:19
Autor: inz.mamon
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:qehhuw2ft6re.dlgpooh.priv.pl...
Wtyczkę do telefonu wpinam - ale po bożemu od spodu i najwyżej kabelek
wyleci a nic się nie wyłamie.
To chyba przerysowany problem. Tak sądzę z doświadczenia. Moje gniazdo wciąż jest na swoim miejscu.
Zdażało mi się już, że telefon był podpięty do ładowarki a ja o tym zapominałem. Ruszałem z nim przed siebie i zaskoczony mocnym szarpnięciem słyszałem jak "rozpryskuje się" po podłodze. Moja Omnia przezyła kilka upadków. Pierwszy, może drugi bolały podwójnie: raz, że była nowa, dwa, że podłoże było wyjątkowo niebezpieczne (asfalt, beton). Późniejsze upadki przestałem liczyć. Sam aparat jest mocno porysowany na krawędziach, sporo przeżył. Po każdym upadku podnosząc jego części (rozpada się zawsze tak samo: tylna ścianka, bateria, reszta) widziałem oczyma wyobraźni rozbity wyświetlacz lub jakieś inne zniszczenia w tej okolicy. Nie wiem czemu to zawdzięczać, ale własnie ten wyświetlacz i obiektyw aparatu, to jedyne nie zniszczone w upadkach miejsca.
Nie używam żadnych folii ochronych, futerałów, etc.

Ładowarki w delegację NIE możesz zapomnieć
No właśnie... Od Nokii mogę bo zawsze pod ręką znajdzie się ktoś kto taką
ładowarkę posiada...
Jeżeli to ma być argument przeciw, to moim zdaniem, jest z gatunku "żaden".

No właśnie... a nie zwykłego USB :-(
Naprawdę sądzisz, że taki kabelk standardu USB->mini/microUSB jest na zawałanie? Bo mówiąc o "normalnym" USB w PDA, mówimy o mniejszych jego odmianach... Poprwacie jeżeli się mylę, ale np. HTC ma miejsze, standardowe odmiany USB? Takie jak np. w aparatach fotograficznych... (?)

Nie namawiam Cię do Omnii. Posiada ona solidną konkurencję i warto dobrze wybrać. Niemniej przyczyny dla których zniechęcasz się do tego PDA są raczej trywialne. Osobiście zastanawiałby się np. nad nietypową dosyć rozdzielczością ekranu i wynikającymi z tego konsekwencjami.

Może warto poczytać o niej i innych tego typu urządzeniach?
http://pdaclub.pl/forum/index.php?board=158.0

Data: 2009-02-25 09:57:09
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
On Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh <news@nospam.pooh.priv.pl>
wrote:

Ja uzywam naprzeminnie N95 i HTC - czyli mam na bieżaco i Symbiana i
WM. Oba telefony nie są pierwszymi z tymi systemami. Pewne
doświadcznie mam choć neikoniecznie z Omnią.

- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

Na początku pewnie będziesz się troszke gubił - troszke inne podejście
i filozfia obsługi ukierunkowana na ekran dotykowy. Trzeba sie po
prostu przyzwyczaić. Omnia ZTCP ma jakąs nakładkę ułatwiającą
podstawowe operacje. Z WM z nakłądką TouchFlo  nie miał problemów
ponad 60-letni telefoniarz (od urządzeń kablowych) który posługiwał
się do tej pory N6310i a HTC wziął na próbę.
- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

Domyśłnie ekran Today do tego służy ;-) Jeśłi jest jakaś nakładka to
zwykle masz skrót z ekranu do niej.

- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

Tu nie pomogę - jaj mam po prostu ikonkę z liczbą nieprzeczytanych
SMS-ów. Ale zapewne zalezy to od nakładki Omni.

- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

Raczej tak - ja uzywałem modułu Nokii wyrzuconego w busie blaszaku pod
przednią szybe jadać w środku za kierowcą.

- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

Ja mam klawiaturkę. Ale albo witrualna klawiatura ze słownikiem albo
rozpoznawanei pisma rysikiem.
- Jak z trwałością i gwarancją Samsungów (Nokia przy okazji naprawy
gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)

Nie jets tak hop-siup z serwisem Nokii - zależy jak trafisz.. Mi w N95
wymienili cały slider który miał minimalne luzy gdy wysiadł ekran ale
wczesniej w 6E1 nie chcieli mi uznać awarii gdy wysiadło podświetlenie
twioerdząc że uszkodziłęm to mechanicznie. No i zablokowali mi E61
podczas ściągania simlocka kodem a doprowadzenie jej do porządku
zajęło ponad 6 tygodni.

No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
Symbian na Samsungowego Windowsa.

Będzie inaczej ;-) IMHO dla mnei Noki jest bardziej multimedialna.
Muzyka, jakieś filmy jak jeżdzę i śpię w hotelu to mam kabelek do
telewiozora i mam co oglądać wieczorem. HTC służy bardziej do sieci:
www, sms, mms, awaryjny terminal znakowy (tu przydaje mi się mocno
wbudowana kalwiatura), podręczna poczta. No i nawigacja GPS - choć do
łażenia po górach mam oddzilny odbiornik outdoor-owy. W suemi to
cięzko mi powiedziec który system lepszy ;-)

Zdrówko

Data: 2009-02-25 22:03:19
Autor: Pooh
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh napisał(a):
ciach

Po lekturze dotychczasowych postów w tym wątku i w innych stwierdzam, że
chyba zostanę przy Nokii na Symbianie jako przy telefonie a do pozostałych
rzeczy (różne programy nawigacyjne, wygodne przeglądanie www) nabędę drogą
kupna jakiegoś palmtopa.

Mały telefon będę miał jak do tej pory zawsze przy sobie a palmtopa będę
zabierał jak będzie potrzebny.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2009-02-26 16:03:04
Autor: Michal k.
[...]

mialem ja kiedys (kiedy nawigacje jeszcze specjalnie pwoszechne nie byly)
nawigacje na palmtopie z gps na bt... fajnie to dzialalo,
ale trzeba bylo wozic ladowarke do palmtopa / uchwyt, ladowarke do BT,
potem poodpalac w odpowiedniej kolejnosci polaczyc BT itd. kupa zabawy
i zbednego sprzetu... kupilem navie z biedronki za 2 stowki i lezy sobie w schowku
w aucie i jest zawsze kiedy trzeba pod reka... a z palmtopem ciagle czegos zapominalem.....

teraz jako telefon mam nokie E71 (wczesniej E51) i polecam. symbian jako system telefonowy
bardziej mi sie podoba nic pocketpc... E71 ma niby jakis gps ale specjalnie tego nie testowalem...

Data: 2009-02-26 15:26:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 26 Feb 2009 16:03:04 +0100, Michal k. napisał(a):

teraz jako telefon mam nokie E71 (wczesniej E51) i polecam. symbian jako system telefonowy

Jako telefon to lepiej zeby nie mial zadnego systemu, Symbian jest
kosmicznie wolny. Dopiero własnie w E71 udało im się to jako-tako usprawnić

Data: 2009-02-26 23:38:19
Autor: CozzY
Waldek Godel pisze:

Symbian jest kosmicznie wolny.

Chyba ostatni telefon z Symbianem jaki miałeś przed E71 to był E50, bo tam to faktycznie wszystko chodziło ślamazarnie i niestabilnie. Nie mam natomiast pojęcia co chcesz od prędkości działania systemu na E51. Mam od roku i jestem mega zadowolony. Od paru m-cy mam też Samsung 880 (chyba 880, ten na 2 kart sim). Tak gów...go systemu w telefonie dawno nie widziałem. Zero intuicyjności, wszystko zamotane jak wenezuelskie seriale (wiem że tam nie ma WM). Też myślałem o wydaniu E51 i wzięci Samsunga Omnia, ale dam sobie z tym spokoj. Lepiej E75 wziąć i już.

--
CozzY

Data: 2009-02-26 22:44:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 26 Feb 2009 23:38:19 +0100, CozzY napisał(a):

Chyba ostatni telefon z Symbianem jaki miałeś przed E71 to był E50, bo

Owszem, nie. Wciąż mam N73. Po dwóch trzech dniach od włączenia/resetu
zdążę zrobić fotkę dowolnym telefonem z Windows Mobile zanim na N73 się w
ogóle uruchomi aplikacja aparatu. A N73 w porównaniu N95 to i tak demon
szybkości

Data: 2009-02-27 00:10:57
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1moudp7ztmpt0.dlglepper.institute.com...
[...]

moze masz cos nie tak z tą N73. Mam obie, N73 i N95 i ta druga jest zdecydowanie szybsza moim zdaniem.
Aparat tez odpala sie szybciej, nie mówiąc o klapce w N73 która w niejmniej oczekiwanych momentach wyłacza aparat.

Jacek

Data: 2009-02-27 09:46:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 27 Feb 2009 00:10:57 +0100, Jacek Sowiński napisał(a):

moze masz cos nie tak z tą N73. Mam obie, N73 i N95 i ta druga jest zdecydowanie szybsza moim zdaniem.
Aparat tez odpala sie szybciej, nie mówiąc o klapce w N73 która w niejmniej oczekiwanych momentach wyłacza aparat.

ależ po resecie jest całkiem szybko. Natomiast po paru dniach jest trageda

Data: 2009-02-27 08:35:42
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

No swietnie porownujesz muzealna N73 z HTC Touch HD a ja cie zapewniam ze samsung i600 z WM wlacza sie dluzej niz E51 a nawet dluzej niz N70 na dodatek aplikacja aparatu tez szybka nie jest.

Data: 2009-02-27 20:12:06
Autor: Thomas

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:go854e$n55$3inews.gazeta.pl...
Waldek Godel pisze:
[...]

W Omni wlaczenie aparatu to ok 3 sekundy od nacisniecia klawisza aparatu.

Thomas

Data: 2009-03-03 14:20:09
Autor: Maciej Kulawik
Dnia Thu, 26 Feb 2009 22:44:59 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ja mam akurat porównanie mojej e51 z omnią kolegi. E51 to błyskawica,
podczas gdy przy omni można załamać się i osiwieć.

Data: 2009-02-27 08:33:24
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

W e51 działa lepiej. To zasadniczo kwestia po czesci procka.

Data: 2009-02-27 08:26:06
Autor: Pooh
[...]
U mnie to nie przejdzie - latem częściej używam nawigacji na rowerze lub na
łódce niż w samochodzie. Interesuje mnie podłożenie dowolnej mapy i
rejestracja śladu.

Awaryjnie w aucie jak już wszystkiego zapomnę mogę użyć Naviexperta (m
nawet tryb gdybym zapomniał odbiornika GPS).

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2009-02-27 08:27:45
Autor: Pooh
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Dnia Thu, 26 Feb 2009 16:03:04 +0100, Michal k. napisał(a):
trzeba bylo wozic ladowarke do palmtopa
To akurat zawsze leży w autach którymi jeżdżę więc luz (ładowarka USB) :-)
Tak samo jak ładowarka do Nokii :-)

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2009-03-03 21:41:58
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Pooh wrote:
[...]

Bardzo rozsądne podejście :)

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-02-27 20:48:46
Autor: Kinky
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
On Wt 24 lut 2009 10:32:45p Pooh <news@nospam.pooh.priv.pl> wrote in
No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki -
Nokiowy Symbian na Samsungowego Windowsa.

Napisze jako ktos, kto zrobil na odwrot: zamienil Omnie na E71. Otoz omnia to jest taki bajer, ktory ladnie wyglada na zdjeciach, filmikach na Youtube i na wystawie w sklepie. Po paru tygodniach mialem tego telefonu dosc. Jest to telefon powolny. Nieraz od klikniecia do wykonania polecenia potrafi uplynac kilka sekund. Ekran dotykowy jest do dupy. Sam sie jakos dziwnie rozkalibrowuje. Naciskam paluchem w jednym miejscu a naciska mi sie guzik lezacy centymetr dalej. Sama czulosc ekranu tez jest beznadziejna. Nieraz, zeby przesunac ekran w dol trzeba cisnac i cisnac. Przegladanie internetu to meczarnia. Niby Opera jest fajna, ale nieraz spotkasz sie z sytuacja, ze naciskajac na jakiegos linka otworza Ci sie wszystkie naokolo tylko nie ten, co chcesz. Jesli chodzi o ekran dotykowy to mam porownanie z iPodem Touch. Ciezko to wyjasnic pisemnie, ale po prostu uzywanie ekranu dotykowego na iPodzie sprawia mi przyjemnosc a na Omni przyprawialo o frustracje. Smutne ale prawdziwe. Jednak kropla, ktora przepelnila czare bylo w moim przypadku pisanie SMS-ow. Po prostu probujac pisac SMS-a na tej gownianej ekranowej klawiaturce (jest kilka do wyboru) w autobusie albo na ulicy po prostu mialem ochote j*bnac telefonem o chodnik. Tak wiec nie daj sie nabrac. Wszystkie parametry techniczne ten telefon ma ok, ale tylko na pismie. W praktyce uzywanie tego czegos jest po prostu _nieprzyjemne_.

Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia