Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia

Data: 2009-02-24 23:44:28
Autor: Jacek Sowiński
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:11hiu5203ll9$.dlgpooh.priv.pl...
Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

WM działa jak Windows na komórce, menu Start, skróty klawiszowe z Windowsa (ctrl+c,+v)itp.
Jeśli potrafisz pracowac na Windowsie, to na WM tez dasz rade.
WM pozwala niemal bez ograniczeń skonfigurowac telefon pod użytkownika, Symbian jest przy nim troche jednak ograniczony.
Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

ekran Today, podobnie jak w Nokiach "aktywny tryb gotowości", z tym że dosłownie wszystko możesz poustawiać pod siebie.

- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

nie pamietam dokładnie, ale mozesz zdefiniować zawartość informacji o nowym SMS. Jak nie z poziomu systemu, to napewno jakimś programem, których jest mnóstwo na forach WM.

- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

tak

- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

wymaga dwóch rąk, stabilnej pozycji i sprawnego wzroku :)
Tam jest rysik? To ponadto nie można pić za dużo bo "pijackie" smsy są wogóle nieczytelne :)

No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
Symbian na Samsungowego Windowsa.

nie wiem jak w Samsungach, miałem kilka MDA/PDA z WM5 i 6, jednak zawsze WM był wolniejszy, cześciej sie zwieszał niz jakakolwiek Nokia z Symbianem :)
Np. ktoś do mnie dzwoni, telefon już gra, świeci i wibruje, ale jeszcze 2-3 sek mija zanim odnajdzie i wyświetli nazwe kontaktu dzwoniącego.
Nie wiem jaki jest procek w tym Samsungu, ale jeśli ponizej 400MHz to sobie odpuść, chyba ze jesteś wyjątkowo cierpliwy, ewentulnie jesteś fanem PDA.

Jacek

Data: 2009-02-25 09:36:10
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Frazesy. Wez i uloz po swojemu pliki w menu start :) Wez i skastomizuj sobie cokolwiek z ustawien no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?

Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

Potrzebne jak dziura w moscie

[...]

PDA z WM sa bardzo specyficzne i funkcje telefonu jest w nich spartolona

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

Data: 2009-02-25 14:51:25
Autor: ToMasz
Jan Strybyszewski napisał(a):
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Po co? tam sie zagląda praktycznie wtedy kiedy trzea coś zainstalowac,
pozmianiac... tak jak odwiedziny w "panelu sterowania" w windows. Skróty
do progamów załatwia sie innym softem. darmowym.
Wez i skastomizuj
sobie cokolwiek z ustawien
co sobie życzysz!
no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
dlaczego palcem? albo mam rysik, albo optical mouse... Palec
(wskazujacy)proponowałbym do innych czynnosci użyć

Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?
nic mi o tym nie wiadomo. Mam telefony z Wm5 i wm6 i aby uzyskać w
angielskojezycznej wersji poskie napisy ( wszystkie) trzeba
przeflashować telefon, a nie wgrać cokolwiek. OStatni raz jak pamietam
"dogrywało sie" polski jezyk w symbianie w S/E -P800
[...]

w jakim sensie spartolona? Odkąd mam telefon z WM6i hardwarową
klawiaturą-niemam na co narzekać

ToMasz

Data: 2009-02-26 07:27:17
Autor: Jan Strybyszewski
ToMasz pisze:

Po co? tam sie zagląda praktycznie wtedy kiedy trzea coś zainstalowac,
pozmianiac... tak jak odwiedziny w "panelu sterowania" w windows. Skróty
do progamów załatwia sie innym softem. darmowym.

A innym softem ... rozumiem ze jak innym softem zalatwiam MMS i nawigacje w Iphonie to jest brzydki iphone a jak do WM zeby dzialal jako tako trzeba doinstalowac pierdylion aplikacji to dobry WM.

Wez i skastomizuj
sobie cokolwiek z ustawien
co sobie życzysz!
no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
dlaczego palcem? albo mam rysik, albo optical mouse... Palec
(wskazujacy)proponowałbym do innych czynnosci użyć

No coz a jak zgubusz rysik to juz nigdzie nei zadzwonisz heheh

[...]

ROMem z nakladka :)

PDA z WM sa bardzo specyficzne i funkcje telefonu jest w nich spartolona
w jakim sensie spartolona? Odkąd mam telefon z WM6i hardwarową
klawiaturą-niemam na co narzekać

Otwiarac szuflade by wybrac numer szczyt wygody
Chyba ze mowisz o wm standard to jednak zadne porownanie do iphona raczej do symbiana. Wiem bo mam i600 i gdyby nie kulawosc WM to bylby fajny telefonik a tak IE to jakis zart, i uzywam Opera Mini heheh

ToMasz

Data: 2009-02-25 20:27:00
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:go2vtp$kf9$2inews.gazeta.pl...

Frazesy. Wez i uloz po swojemu pliki w menu start :) Wez i skastomizuj sobie cokolwiek z ustawien no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?

dlatego napisałem "niemal", a gdyby dobrać sie do rejestru, to pewnie i kolejność plików w menu start moznaby zmienić.
Kwestia zostaje, czy to jest aż tak ważne :)

Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

Potrzebne jak dziura w moscie

Pliki notatek, na pc ma wszystkie znaki, w symbianie znikają %$& itp. Mam tak zapisane hasła do róznych aplikacji i na symbianie widze kwadraciki. Dopiero po porawieniu ich na telefonie mają prawidłową treść. Swego czasu potrzebowałem bardzo excela do szybkich kalkulacji w terenie, i WM potrafił prawie w 100% zgodnie go przekonwertować plik z wersji na pc.
Spróbuj na symbianie otworzyc plik worda, w którego treści jest numer telefonu, i bez ręcznego przypisywania umieścic numer w wybranym kontakcie. NieDaSie :)
Niby detal, ale po to chyba sie kupuje sprzęt z WM zeby korzytać z jego możliwości, a nie chwalić sie przed znajomymy :)

Jacek

Data: 2009-02-26 07:29:01
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Kolejnosc programow na pulpicie czy w menu  jest KLUCZOWA funkcja w smartphonach bo pozwala ulozyc sobie pod wlasny gust.
Wiem to wogole nie jest wazne bo mozna doinstalowac :)) heheheh

Niby detal, ale po to chyba sie kupuje sprzęt z WM zeby korzytać z jego możliwości, a nie chwalić sie przed znajomymy :)

No tylko najpierw trzeba znalesc ten aplikacje na 6 ekranach menu Start :)

Jacek

Data: 2009-02-26 17:55:40
Autor: Zbylut
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Jacek Sowiński zapodal(a):

Spróbuj na symbianie otworzyc plik worda, w którego treści jest numer telefonu, i bez ręcznego przypisywania umieścic numer w wybranym kontakcie. NieDaSie :)

a co to jest ręczne przypisywanie? WM sam wie do którego kontaktu ma ten numer być przypisany?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-26 23:24:45
Autor: Jacek Sowiński
Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrn.pl.gqd1oa.fu0.ZbylutNoWhere.zzz...
Jacek Sowiński zapodal(a):

[...]

nie o to chodzi.
w WM zaznaczasz kursorem treść z worda, klikasz Ctrl+c, wchodzisz w kontakt, klikasz Ctrl+v i masz skopiowaną treść.
A w symbianie spisujesz tresc na kartke albo ćwiczysz pamieć, wchodzisz do kontaktów i wpisujesz ręcznie co zapamiętaleś.

Jacek

Data: 2009-02-26 23:44:15
Autor: ejek
Jacek Sowiński pisze:

[...]

Nie... Da... Się...?

Otwieram plik "worda" np. w OfficeSuite
zaznaczam potrzebny tekst i kopiuję.
A następnie mogę go wstawić w różnych programach,
oczywiście też w edytowanym kontakcie.

--
Wojtek

Data: 2009-02-27 08:33:58
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek Sowiński pisze:
[...]

Tiaa przciez kopiuj i wklej na Symbianie dziala Hint: klawisz ołówek

Jacek

Data: 2009-02-27 20:52:29
Autor: Zbylut
Jacek Sowiński napisal(a):

a co to jest ręczne przypisywanie? WM sam wie do którego kontaktu ma ten
numer być przypisany?

nie o to chodzi.

więc coś źle się wyraziłeś

[...]

nie wierzyłem i właśnie przetestowałem - działa. Skopiowałem i wkleiłem na
symbianie. Widocznie kopiowanie i wklejanie wykraczające poza skroty
klawiszowe ctrl+c i ctrl+v cie przerasta.  --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-28 16:04:53
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrngqe90v.9m9.ZbylutNoWhere.zzz...
[...]

albo nie doczytałem, do czego oprócz słownika służy ten klawisz

Jacek

Data: 2009-02-28 16:21:49
Autor: Zbylut
Jacek Sowiński napisal(a):

[...]