Wyznawcy sekty zaatakowali w Szwecji

Data: 2010-05-11 23:03:31
Autor: Grzegorz Z.
Wyznawcy sekty zaatakowali w Szwecji
Lars Vilks, znany szwedzki rysownik, został zaatakowany we wtorek podczas
prowadzenia wykładu na Uniwersytecie w Uppsali. O artyście zrobiło się
głośno w 2007 roku, gdy opublikowano karykaturę Mahometa jego autorstwa.
Vilks przedstawił proroka z głową psa.

Rysownik został zaatakowany, gdy wygłaszał wykład o wolności słowa. Rzucił
się na niego siedzący w pierwszym rzędzie mężczyzna.

- Uderzył mnie głową, a ja poleciałem na ścianę i spadły mi okulary -
opisał napaść Vilks, cytowany przez agencję TT. Dodał jednak, że wyszedł z
tego incydentu bez szwanku.

Rzecznik prasowy policji w Uppsali powiedział, że po przerwaniu wykładu
około 20 ludzi próbowało zaatakować szwedzkiego rysownika. Musiała ich
powstrzymać policja. Zatrzymano dwie osoby.

Artysta nie od razu chciał komentować całe zdarzenie. Powiedział jednak, że
od czasu publikacji jego rysunku Mahometa grożono mu śmiercią.

W marcu Amerykanka, nazywającą siebie "JihadJane", została oskarżona o
spisek w celu zabicia Szweda i używanie internetu w celu pozyskiwania
współspiskowców.

Natomiast w styczniu o terroryzm i usiłowanie zabójstwa został oskarżony
Somalijczyk, który włamał się do domu duńskiego karykaturzysty Kurta
Westergaarda i groził mu siekierą. Westergaard zasłynął rysunkiem z 2005
roku, który ukazywał proroka Mahometa z turbanem w kształcie bomby.
Wywołało to skandal w całym świecie muzułmańskim. Co najmniej 50 osób
zginęło wtedy w zamieszkach na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji.

http://wiadomosci.onet.pl/2168346,12,1,1,,item.html

Galeria rysunków:

http://www.christiannewswire.com/news/912904201.html

Data: 2010-05-11 23:07:48
Autor: mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dauzc2hv39ft$.mff7uxr77c5u.dlg40tude.net...
[...]

Ciekawe jak by zareagowali Żydzi gdy ktoś narysował  karykaturę Mojżesza albo Abrahama z głową psa?

Data: 2010-05-11 23:09:07
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 11 May 2010 23:07:48 +0200, mkarwan napisał(a):

[...]

Moses to dosyć popularne w USA imię psa.

Ciekawe jaka jest reakcja?

Data: 2010-05-11 23:22:11
Autor: mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1q8yh7d5bq6ak.1it0g9k0mkb2y.dlg40tude.net...
[...]

Znowu masz problemy z odpowiedzią na moje pytanie?

Data: 2010-05-11 23:51:15
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 11 May 2010 23:22:11 +0200, mkarwan napisał(a):

[...]

Nie, przecież odpowiedziałem.

A co, nie wyświetliła ci się?

Może więc teraz się wyświetli.

Wyznawcy sekty zaatakowali w Szwecji