Wyższe składki na OC

Data: 2012-06-01 18:43:08
Autor: to
Wyższe składki na OC
Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że wysokość płaconych składek ubezpieczeniowych nie ma większego związku z wysokością wypłacanych odszkodowań. Tymczasem okazuje się, że firmy ubezpieczeniowe o tym nie wiedzą i mają zupełnie inne zdanie:

"Kierowcy samochodów osobowych muszą liczyć się z podwyżkami składek na ubezpieczenia komunikacyjne. Główny powód to wciąż rosnący udział szkód osobowych w całości odszkodowań wypłacanych z OC. Teraz stanowią już ponad połowę. (...)

- Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest zwiększenie składki - mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU S.A. (...)

Ubezpieczyciele twierdzą również, że zwiększa się presja na coraz wyższe wypłaty z tytułu roszczeń. (...)"

I komu tu wierzyć? Prezesom czy PMS-owym trollom-ekonomistom?

Całość: http://tiny.pl/hpv6r

Data: 2012-06-01 23:17:28
Autor: radxcell
Wyższe składki na OC
*to* wrote in <news:jqb2fs$9fc$163usenet.news.interia.pl>:
Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że
[...]
I komu tu wierzyć? Prezesom czy PMS-owym trollom-ekonomistom?

Ja tam bym zastosował zasadę, że w każdej legendzie jest ziarno prawdy, a zatem:
1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną
2. Uwierzyłbym trollom, że niekoniecznie ma to związek z wyższymi
odszkodowaniami.

W końcu właśnie wypuścili nowe BMW 6 Gran Coupe i pewnie od cholery kosztuje. Z
czegoś trzeba sobie tę premię wypłacić.

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-06-01 22:15:07
Autor: to
Wyższe składki na OC
begin radxcell
1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną 2. Uwierzyłbym trollom, że
niekoniecznie ma to zwiÄ…zek z wyĹĽszymi odszkodowaniami.

A z czym? Z układem gwiazd?

Data: 2012-06-02 08:18:21
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 02.06.2012 00:15, to pisze:
begin radxcell

1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną 2. Uwierzyłbym trollom, że
niekoniecznie ma to zwiÄ…zek z wyĹĽszymi odszkodowaniami.

A z czym? Z układem gwiazd?

Z widzimisiem. Jak wyżej. Je¶li chodzi o OC - nie ma rynku. Jest przymus. Więc ludzie zapłac±, temu czy innemu.

Data: 2012-06-02 09:55:44
Autor: nazgul
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-02 08:18, Andrzej Zbierzchowski pisze:
W dniu 02.06.2012 00:15, to pisze:
begin radxcell

1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną 2. Uwierzyłbym
trollom, Ĺźe
niekoniecznie ma to związek z wyższymi odszkodowaniami.

A z czym? Z układem gwiazd?

Z widzimisiem. Jak wyżej. Jeśli chodzi o OC - nie ma rynku. Jest
przymus. Więc ludzie zapłacą, temu czy innemu.

Zapewne teĹĽ nie ma rynku spoĹĽywczego
bo jest przymus jedzenia.
Na serio nie widzisz konkurencji miedzy TU, nie wydzwaniają do ciebie jeden przez drugiego i nie proponują usług.
nie widzisz różnic w składkach zależnie od rejonu.

Data: 2012-06-02 10:26:04
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 02.06.2012 09:55, nazgul pisze:
Zapewne teĹĽ nie ma rynku spoĹĽywczego
bo jest przymus jedzenia.
Na serio nie widzisz konkurencji miedzy TU, nie wydzwaniajÄ… do ciebie
jeden przez drugiego i nie proponują usług.
nie widzisz różnic w składkach zależnie od rejonu.

Jeszcze nie widziałem aby kogokolwiek ¶cigano, os±dzono i skazano prawomocnym wyrokiem za to że nie je. Policja kiedy zatrzyma Cię do kontroli nie interesuje się czy jadłes ¶niadanie czy nie. Natomiast interesuje się czy masz OC. Dlaczego?

Bo OC nie jest Ci tak naprawdę do niczego potrzebne. Nawet je¶li spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłe¶. Dlatego kupujesz na sztukę, aby taniej, byle było. Bo przymus. Ale na obiad gówna z cebul± nie wcinasz, co? Mimo, że przymusu nie ma?

Data: 2012-06-02 10:46:21
Autor: nazgul
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-02 10:26, Andrzej Zbierzchowski pisze:
W dniu 02.06.2012 09:55, nazgul pisze:
Zapewne teĹź nie ma rynku spoĹźywczego
bo jest przymus jedzenia.
Na serio nie widzisz konkurencji miedzy TU, nie wydzwaniają do ciebie
jeden przez drugiego i nie proponują usług.
nie widzisz różnic w składkach zależnie od rejonu.

Jeszcze nie widziałem aby kogokolwiek ścigano, osądzono i skazano
prawomocnym wyrokiem za to ĹĽe nie je.

jest wyższa kara niż kara śmierci i to nieuchronna?

Policja kiedy zatrzyma CiÄ™ do
kontroli nie interesuje się czy jadłes śniadanie czy nie. Natomiast
interesuje siÄ™ czy masz OC. Dlaczego?

dlatego żeby Ci wlepić mandat.

Bo OC nie jest Ci tak naprawdę do niczego potrzebne. Nawet jeśli
spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie
Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłeś. Dlatego kupujesz na
sztukę, aby taniej, byle było.

przepraszam, ale nie wciskaj mi co ja robiÄ™.
Ponadto jak zauwaĹĽyĹ‚eĹ› konkurencja jest, skoro czujesz, ĹĽe do niczego Ci to OC nie jest potrzebne (bo kupujesz je dla kogoĹ›) to chcesz je kupić najtaniej.  DokĹ‚adnie, moĹĽesz sobie wybrać taĹ„sze lub droĹĽsze.
Co chcesz udowodnić?
Konkurencji nie masz gdy musisz płacić stałą stawkę, a poborca nie ma czym konkurować - przykład OFE.

Bo przymus. Ale na obiad gĂłwna z cebulÄ…
nie wcinasz, co? Mimo, ĹĽe przymusu nie ma?

jak pisałem
mogę sobie wybrać OC, i jako najważniejsze kryterium przyjąć cenę, bo usługę odbieram nie ja tylko ktoś inny - jednak konkurencja wciąż jest.
Ale, że często usługi się łączą (NW, assistance) to ostatnio nie wybieram firmy krzak i zwracam uwagę na jakość świadczeń.

przymus nie ma tu nic do rzeczy.

Data: 2012-06-10 22:32:05
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
On 2012-06-02 10:46, nazgul wrote:
[...]

A zacytujesz mi konkretny artykuł? KK, KPK, KRD? :) Bo policji nie interesuje to czego w ww nie ma :)

Data: 2012-06-10 22:36:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyższe składki na OC
Hello Andrzej,

Sunday, June 10, 2012, 10:32:05 PM, you wrote:

[...]

Dlaczego psujesz poprawnie zadeklarowane i użyte polskie literki?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-06-02 16:19:48
Autor: Ghost
Wyższe składki na OC

Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <andrzejzb@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jqcin6$k68$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie dlatego, ze nasycenie kretynami pmsu juz danwo przekroczylo mase krytyczna.
Co za debil.

Data: 2012-06-10 22:32:46
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
On 2012-06-02 16:19, Ghost wrote:
[...]

Czego nie rozumiesz? :)

Data: 2012-06-04 09:07:46
Autor: J.F.
Wyższe składki na OC
Dnia Sat, 02 Jun 2012 10:26:04 +0200, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):
Bo OC nie jest Ci tak naprawdę do niczego potrzebne. Nawet je¶li spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłe¶.

Pozornie. Jak sie ten przywalony zdenerwuje, to pozwie cie do sadu. Ubezpieczyciela automatycznie tez, ale juz np lepiej dla ciebie zeby ubezpieczyciel ni zbankrutowal.

Glowy nie dam o dalszym losie .... bedzie wyrok, ubezpieczyciel zaplaci, czy jest szansa naslac na ciebie komornika ? J.

Data: 2012-06-10 22:30:12
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
On 2012-06-04 09:07, J.F. wrote:
[...]

Jest jeszcze Fundusz Gwarancyjny. Ty masz tyłek kryty - polisę miałe¶. Niech Cie pozywaj± - pokazujesz polisę, biegły mówi że polisa w porz±dku i masz sprawę wygran±.

Data: 2012-06-11 09:21:09
Autor: Cavallino
Wyższe składki na OC

Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <andrzejzb@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jr304o$n0k$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-06-04 09:07, J.F. wrote:
[...]

Masz przegran±.
Pytanie tylko kto będzie płacił, a raczej z kogo będziesz ¶ci±gał zwrot odszkodowania, które zapłaciłe¶ poszkodowanemu,

Data: 2012-06-15 09:41:20
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC

On 2012-06-04 09:07, J.F. wrote:
[...]

No to powiedz mi, co tak naprawdę daje mi wykup polisy OC je¶li mam przegran±? Poza tym, że sie nei dochrzani± przy kontroli ergo - po co to OC w ogóle jest?

Kolejny podatek? Na utrzymanie tej hydry nienasyconej, ich dzieci żon i matek?

Data: 2012-06-15 10:11:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Wyższe składki na OC

On 2012-06-04 09:07, J.F. wrote:
[...]

  To, że pomyliłes procesy.
  Proces o którym mowa, to proces w którym zostajesz uznany *winnym*
(a co najmniej "odpowiedzialnym bez winy"), czyli sprawę *przegrywasz*.
  To jest proces o to, kto spowodował wypadek/jest odpowiedzialny
za wypadek.

  A to, czy za Ciebie zapłaci Twój ubezpieczyciel, zależy własnie od
tego, czy masz OC, czy ubezpieczyciel ma możliwosc aby się uchylić
od wypłaty odszkodowania (dajmy na to "pan był pijany"), ewentualnie
czy masz prawo do zmuszenia FG aby za ubezpieczyciela zapłacił
odszkodowanie.
  Wygrać, w oparciu o "tu mam kwit że zapłaciłem OC", to co najwyżej
będziesz mógł proces z ubezpieczycielem lub FG.
  INNY proces.
  On nie ma nic do procesu w którym "przywalony pozwie cie do sadu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-15 14:16:43
Autor: Cavallino
Wyższe składki na OC

[...]

To, że masz prawo ¶ci±gać sobie przegran± od ubezpieczyciela, je¶li musiałe¶ zapłacić odszkodowanie z własnej kasy.
Może i od funduszu w przypadku upadło¶ci ubezpieczyciela.

Ale cały czas Ty jeste¶ sprawc± i również odpowiadasz za wyrz±dzon± szkodę.

Data: 2012-06-04 17:24:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyższe składki na OC
Andrzej Zbierzchowski, Sat, 02 Jun 2012 08:18:21 +0200, pl.misc.samochody:
Je¶li chodzi o OC - nie ma rynku.

ROTFL. I ta siła argumentów...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-06-02 08:17:05
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 01.06.2012 20:43, to pisze:
- Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest zwiększenie składki - mówi
Andrzej Klesyk, prezes zarzÄ…du PZU S.A. (...)

Jak to zwiększaj± się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600 tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysoko¶ci ubezpieczyciel ma obowi±zek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

No, ale OC jest obowi±zkowe i sprzedawcy tego ubezpieczenia mog± robić z cenami co im się żywnie podoba.

Data: 2012-06-02 08:01:01
Autor: masti
Wyższe składki na OC
Dnia pięknego Sat, 02 Jun 2012 08:17:05 +0200 osobnik zwany Andrzej
Zbierzchowski wystukał:

W dniu 01.06.2012 20:43, to pisze:
- Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie
moĹźe
sprzedawać poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest
zwiększenie składki - mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU
S.A.
(...)

Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

No, ale OC jest obowiązkowe i sprzedawcy tego ubezpieczenia mogą robić z
cenami co im siÄ™ ĹĽywnie podoba.

to , że suma sie nie zmienia to tylko część kosztów. Ubezpieczyciel szacuje ryzyko do kwoty maksymalnej, ale to jest część skłądki. Druga część to realne koszty, czyli wypłacone ubezpieczenia. I jeśli ta część rośnie to musi podnieść składki by zarobić

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-02 08:15:17
Autor: to
Wyższe składki na OC
begin Andrzej Zbierzchowski
Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

Ogarniasz czym sÄ… koszty?

Data: 2012-06-02 10:29:43
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 02.06.2012 10:15, to pisze:
[...]

Oczywi¶cie. Jak równiez to,  że sa sztucznie pompowane. Rozumiesz, podatki :)

Data: 2012-06-02 08:30:54
Autor: Big Jack
Wyższe składki na OC
W wiadomo¶ci
[...]

Niezupełnie. Jest 500tys ojro w szkodach na mieniu i 2,5mln ojro w szkodach na osobach

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-02 08:41:19
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 02.06.2012 08:30, Big Jack pisze:
[...]

Do 10 czerwca.

Od 10 czerwca podnios± dwukrotnie:

http://www.komunikacyjne.ubezpieczeniaonline.pl/faq/suma-gwarancyjna-w-ubezpieczeniu-oc-co-to-takiego/4.html

No to cofam co napisałem wyżej.

Data: 2012-06-02 08:16:42
Autor: to
Wyższe składki na OC
begin Andrzej Zbierzchowski
No to cofam co napisałem wyżej.

Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma faktycznie wypłacanych odszkodowań, a nie górny, teoretyczny pułap.

Data: 2012-06-02 10:27:02
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
W dniu 02.06.2012 10:16, to pisze:
begin Andrzej Zbierzchowski

No to cofam co napisałem wyżej.

Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma faktycznie
wypłacanych odszkodowań, a nie górny, teoretyczny pułap.

Pozornie.

Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

Data: 2012-06-02 09:07:47
Autor: to
Wyższe składki na OC
begin Andrzej Zbierzchowski
Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

Żaden ubezpieczyciel nie działa w ten sposób. Podobnie jak banki nie trzymają wszystkich pieniędzy w sejfie. Ubezpieczyciel szacuje ogólną wysokość odszkodowań, które będzie musiał wypłacić i na tej podstawie:

a. ustala wysokość składek
b. ustala "ilość szmalu, który musi zamrozić"

Data: 2012-06-02 14:37:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Wyższe składki na OC
On Sat, 2 Jun 2012, to wrote:

begin Andrzej Zbierzchowski

Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

Żaden ubezpieczyciel nie działa w ten sposób. Podobnie jak banki nie
trzymaj± wszystkich pieniędzy w sejfie. Ubezpieczyciel szacuje ogóln±
wysoko¶ć odszkodowań, które będzie musiał wypłacić i na tej podstawie:

a. ustala wysoko¶ć składek
b. ustala "ilo¶ć szmalu, który musi zamrozić"

c. sam się ubezpiecza.

  Takie ubezpieczenie oczywiscie *statystycznie* kosztuje, tak jak OC
u kierowcy, znaczy składka jest wyższa niż kwota max razy prawdopodobieństwo
że w jednym roku np. ponad 20 geniuszy pokasuje wiadukty, stacje benzynowe
i pociagi (tacy co kasuja oczywiscie sa corocznie, ale nie w liczbie
kilkudziesieciu rok w rok), więc aby zmiescic się w "limicie zapasów"
(potrzebnych na odszkodowania) - płaci innemu ubezpieczycielowi lub
"większemu" (towarzystwo reasekuracyjne) za cesję takich trudnych przypadków.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-02 10:49:43
Autor: nazgul
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:
[...]

myślisz że w TU siedzą przedszkolaki
nie znajÄ…ce statystyki?

to sumę wypłat się szacuje (z pewnością precyzyjnie, z minimalnym zapasem)
i nikt nie trzyma w skarpecie 600kE*liczba ubezpieczonych.

Data: 2012-06-04 11:52:54
Autor: Jakub Witkowski
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma faktycznie
wyp�acanych odszkodowa�, a nie górny, teoretyczny pu�ap.

Pozornie.

Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

No, ile? Może całą sumę na kazdego ubezpieczonego? ;)
A może wcale nie muszą nic specjalnie mrozić, tylko po prostu mieć jakąś tam wymaganą przez nadzór płynność?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-06-06 21:26:06
Autor: masti
Wyższe składki na OC
Dnia pięknego Mon, 04 Jun 2012 11:52:54 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski wystukał:

W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma
faktycznie wyp�acanych odszkodowa�, a nie górny, teoretyczny
[...]

co nie zmienia faktu, ĹĽe jest to kosztowna zabawa

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-07 09:25:53
Autor: J.F.
Wyższe składki na OC
Dnia Wed, 6 Jun 2012 21:26:06 +0000 (UTC), masti napisał(a):
W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Pozornie.
Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

No, ile? Może cał± sumę na kazdego ubezpieczonego? ;) A może wcale nie
musz± nic specjalnie mrozić, tylko po prostu mieć jak±¶ tam wymagan±
przez nadzór płynno¶ć?

co nie zmienia faktu, że jest to kosztowna zabawa

Jak w kazdym innym ubezpieczeniu, a wrecz mniej.
To sa tylko miliony, wypadkowosc w miare stabilna, znikoma ilosc na
najwyzsza kwote, co zreszta latwo odsunac w czasie, bo sie wyplaci cwierc,
a o reszte bedzie sie procesowal.

A przeciez mozesz ubezpieczyc fabryczke za 50 mln, most za 500, stadion,
samolot ktory uderzy w WTC, samo WTC, i jeszcze przegrac w sadzie proces o
podwojne odszkodowanie, kolej, albo przyjdzie powodz stulecia .. to dopiero
sa koszty

J.

Data: 2012-06-07 22:15:58
Autor: masti
Wyższe składki na OC
Dnia pięknego Thu, 07 Jun 2012 09:25:53 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

[...]

dlatego stawki OC samochodowego sÄ… niskie a rzeczy ryzykownych wysokie. to wszystko zalezy od tego jak dobrych aktuariuszy ma firma - trafiÄ… albo nie :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-08 07:08:53
Autor: J.F.
Wyższe składki na OC
Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:15:58 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

dlatego stawki OC samochodowego s± niskie a rzeczy ryzykownych wysokie. to wszystko zalezy od tego jak dobrych aktuariuszy ma firma - trafi± albo nie :)

Ale to wcale nie musza byc rzeczy ryzykowne. Zobacz jak czesto samoloty
niszcza kosztowne budynki, albo jak czesto plona domy i fabryki.

A jak beda stawki wysokie, to wtedy ubezpieczyciel nie zarobi, bo
ubezpieczony nie bedzie ubezpieczony. Dlatego wymyslono reasekuracje :-)

J.

Data: 2012-06-12 11:45:05
Autor: masti
Wyższe składki na OC
Dnia pięknego Fri, 08 Jun 2012 07:08:53 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

[...]

Jak w kazdym innym ubezpieczeniu, a wrecz mniej. [...] A przeciez
[...]

stawka zależy od prawdopodobieństwa i wartości to proste

A jak beda stawki wysokie, to wtedy ubezpieczyciel nie zarobi, bo
ubezpieczony nie bedzie ubezpieczony.

Dlatego wymyslono reasekuracje :-)

a i tak pozostaje to normalnym zakładem hazardowym :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-15 09:37:48
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
On 2012-06-04 11:52, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Wła¶nie.

A to oznacza ograniczenie możliwo¶ci inwestycyjnych a w rezultacie potencjalnych zysków czyli "straty" - bo tak w języku finansowym definiuje się zyski mniejsze od estymowanych.

Data: 2012-06-02 09:23:29
Autor: Big Jack
Wyższe składki na OC
W wiadomo¶ci
*Andrzej Zbierzchowski* napisał(-a):

Do 10 czerwca.

Od 10 czerwca podnios± dwukrotnie:

nie bez powodu napisałem _jest_ ;) BTW, ciekawe czy składki wzrosn± też dwukrotnie skoro sumy gwarancyjne tak wła¶nie wzrastaj±  :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-02 09:38:04
Autor: Dysiek
Wyższe składki na OC
BTW, ciekawe czy składki wzrosn± też dwukrotnie skoro sumy gwarancyjne tak wła¶nie wzrastaj±  :D

Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie mowiac juz o milionie :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2012-06-02 10:04:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyższe składki na OC
Hello Dysiek,

Saturday, June 2, 2012, 9:38:04 AM, you wrote:

BTW, ciekawe czy składki wzrosn± też dwukrotnie skoro sumy gwarancyjne tak wła¶nie wzrastaj±  :D

Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie
mowiac juz o milionie :-)

Wystarczy wjechać w stacje benzynow± i spowodować jej pożar.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-06-02 11:05:09
Autor: Dysiek
Wyższe składki na OC
Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie
mowiac juz o milionie :-)

Wystarczy wjechać w stacje benzynow± i spowodować jej pożar.

O ilu takich przypadkach slyszales?

Dysiek

Data: 2012-06-02 09:47:03
Autor: masti
Wyższe składki na OC
Dnia pięknego Sat, 02 Jun 2012 11:05:09 +0200 osobnik zwany Dysiek
wystukał:

Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu,
nie mowiac juz o milionie :-)

Wystarczy wjechaæ w stacje benzynow± i spowodowaæ jej po¿ar.

O ilu takich przypadkach slyszales?

niewielu, dlatego OC jest tanie bo prawdopodobieństwo takiego zdarzenia niewielkie. Ale niezerowe. inaczej nie trzebaby ograniczać sumy ubezpieczenia

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-02 11:24:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyższe składki na OC
Hello Dysiek,

Saturday, June 2, 2012, 11:05:09 AM, you wrote:

Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie
mowiac juz o milionie :-)
Wystarczy wjechać w stacje benzynow± i spowodować jej pożar.
O ilu takich przypadkach slyszales?

W życiu? O kilku.

Pytałe¶ o trudno¶ć spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-06-02 10:00:53
Autor: to
Wyższe składki na OC
begin RoMan Mandziejewicz
Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu,
nie mowiac juz o milionie :-)
Wystarczy wjechać w stacje benzynową i spowodować jej pożar.
O ilu takich przypadkach slyszales?

W ĹĽyciu? O kilku.

Pytałeś o trudność spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

Znowu zaczyna siÄ™ trollowanie...

Data: 2012-06-04 11:53:48
Autor: Jakub Witkowski
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-02 12:00, to pisze:
begin RoMan Mandziejewicz

Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu,

Wystarczy wjechać w stacje benzynową i spowodować jej pożar.

Znowu zaczyna siÄ™ trollowanie...

? Precyzyjna falsyfikacja fałszywej tezy, i tyle.

Data: 2012-06-03 16:57:18
Autor: Ghost
Wyższe składki na OC

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:3621940037$20120602112423squadack.com...
[...]

romó¶ ciongle we formje

Data: 2012-06-04 09:08:15
Autor: J.F.
Wyższe składki na OC
Dnia Sat, 2 Jun 2012 11:24:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Dysiek,
[...]

Ale to bedzie twoja wina, czy stacji, bo ma niewlasciwe zabezpieczenia ? No dobra, mozna zajechac droge cysternie z benzyna, ktora wpadnie na budke z grillem. Albo przeleciec przez plot do rozdzielni pradu i spalic transformator.

P.S. Jesli mi sie zapali samochod stojacy na parkingu, osmale inne sasiednie ... to wyplata z OC sie nalezy czy nie ? Wszak zdarzenie to raczej nie jest zwiazane z ruchem pojazdu  J.

Data: 2012-06-02 12:53:18
Autor: J.F.
Wyższe składki na OC
Dnia Sat, 02 Jun 2012 08:17:05 +0200, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):
[...]

A kiedy slyszales zeby wyplata z OC siegnela maksa ? To jest nieistotny
margines

Ale jak sie kazdy poszkodowany zacznie domagac wyplaty w/g kosztorysu z
ASO, doplaty za utrate wartosci, zastepczego auta na miesiac, to koszta
rosna.  Podejrzewam ze w kraju jest okolo miliona kolizji i wypadkow, wiec jak
kazdy poszkodowany uzyska 2000zl wiecej, to ok 20mln poszkodowanych bedzie
musialo zaplacic po stowie wiecej. Plus prowizja. Plus premia. Plus VAT :-)

Blacharze tez nie chca za darmo pracowac, w wielu przypadkach naprawa
nieoplacalna i szkoda calkowita - choc tu mozna polemizowac czy to wiecej
czy mniej do wyplaty ..

J.

Data: 2012-06-04 12:04:47
Autor: Jakub Witkowski
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-01 20:43, to pisze:

Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że
wysokość płaconych składek ubezpieczeniowych nie ma większego związku z
wysokością wypłacanych odszkodowań.

Związek ma, ale też nie do końca jest prawdą, że:

a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
poniĹĽej kosztĂłw, [...] Andrzej Klesyk, prezes zarzÄ…du PZU S.A. (...)

gdyż jeszcze niedawno *ci sami* ubezpieczyciele twierdzili, że właśnie to robią, tzn.
sprzedają poniżej kosztów i że sektor OC jest deficytowy. Może liczyli np. na efekty lojalnościowe,
kupowanie pakietów, ale nie wypaliło? I w końcu powiedzieli dość?

Data: 2012-06-10 22:35:56
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wyższe składki na OC
On 2012-06-04 12:04, Jakub Witkowski wrote:
gdyĹĽ jeszcze niedawno *ci sami* ubezpieczyciele twierdzili, ĹĽe
właśnie to robią, tzn.
sprzedajÄ… poniĹĽej kosztĂłw i ĹĽe sektor OC jest deficytowy. MoĹĽe
liczyli np. na efekty lojalnościowe,
kupowanie pakietów, ale nie wypaliło? I w końcu powiedzieli dość?

A co jesli nie mówi± prawdy?

Taka hipoteza.

Data: 2012-06-15 14:35:53
Autor: z
Wyższe składki na OC
W dniu 2012-06-01 20:43, to pisze:

- Zwiększaj± się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
poniżej kosztów, więc logiczn± implikacj± jest zwiększenie składki - mówi
Andrzej Klesyk, prezes zarz±du PZU S.A. (...)

Ubezpieczyciele twierdz± również, że zwiększa się presja na coraz wyższe
wypłaty z tytułu roszczeń. (...)"

Phi...
A wczoraj w mediach tr±bili że nareszcie OC jest DOCHODOWE!!!
Oczywi¶cie zaraz "m±dry" przedstawiciel skomentował że co z tego, i tak będ± podwyżki bo to tylko wyj±tek od reguły, trzeba odkładać na gorsze czasy i takie tam farmazony.
Krótko mówi±c "Nie ma większej tragedii jak mieć firmę ubezpieczeniow±" ;-)

Wyższe składki na OC