Wyższość PATA nad SATA

Data: 2009-09-05 09:58:29
Autor: Patryk Włos
Wyższość PATA nad SATA
Czy istnieje choćby jedna przewaga dysków twardych PATA nad SATA? Pytam poważnie, więc bez tekstów typu "większa wartość sentymentalna" pliz :-)

Cały czas istnieje większe prawdopodobieństwo, że losowo wybrany komputer będzie obsługiwał PATA, a nie SATA. I biorąc pod uwagę realia, tak będzie do momentu, gdy stare komputery będą wycofywane z miejsc, gdzie są eksploatowane aż do fizycznego zniszczenia, a nie tylko moralnej starości.

A dodatkowo każda nowa płyta główna i tak obsługuje PATA pod kątem napędów optycznych.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-09-05 12:01:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wyższość PATA nad SATA

[...]

Bulsiet!

[...]

Masz jakieś wsparcie?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-05 12:09:27
Autor: Patryk Włos
Wyższość PATA nad SATA
[...]

Czyżby? To zobacz komputery w pierwszym lepszym urzędzie. Tylko może nie w głównych oddziałach Urzędu Miejskiego/Wojewódzkiego, ale w takich bardziej zadupiastych.

Statystyka. Po prostu.

[...]

A przyjrzyj się nowym płytom głównym - np. tej, która się wyświetla na samej górze kategorii "Płyty główne" w Komputroniku:

http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=61215

I co tam mamy: Serial ATA II (6), ATA/133 (1).

Data: 2009-09-05 15:51:10
Autor: Wiktor S.
Wyższość PATA nad SATA
Czyżby? To zobacz komputery w pierwszym lepszym urzędzie. Tylko może
nie w głównych oddziałach Urzędu Miejskiego/Wojewódzkiego, ale w
takich bardziej zadupiastych.

Byłem, widziałem, potwierdzam. Przy czym oczywiście wszyscy wiedzą, że to są komputery stare.
Zważywszy jednak, że ten sprzęt idzie z naszych podatków - to DOBRZE, a nie źle, że jest eksploatowany długo, czasem faktycznie do fizycznego zajechania.

--
Azarien

Data: 2009-09-05 16:50:11
Autor: Radosław Sokół
Wyższość PATA nad SATA
Wiktor S. pisze:
Zważywszy jednak, że ten sprzęt idzie z naszych podatków - to DOBRZE, a nie źle, że jest eksploatowany długo, czasem faktycznie do fizycznego zajechania.

Niekoniecznie.

Stary sprzęt może oznaczać niższą produktywność lub koniecz-
ność dodatkowego konwertowania materiałów na nowszym kompu-
terze, a więc zakup dodatkowej maszyny i ewentualnie zatrud-
nienie większej liczby osób. Może też oznaczać wyższą awa-
ryjność i konieczność częstego serwisowania (w tym prewen-
cyjnego). W efekcie koszty mogą wzrosnąć.

Myślenie w stylu "używanie sprzętu aż do fizycznego zarżnię-
cia jest tańsze" jest wyjątkowo prostolinijne i ograniczone.
I poza tym egoistyczne, gdyż w domyśle oznacza to "sobie za
swoje kupię co mi się podoba, ale ci, którzy kupują z podat-
ków niech się męczą na rzęchach aż dopiero im te komputery
nie padną całkiem".

Data: 2009-09-05 18:18:05
Autor: Wiktor S.
Wyższość PATA nad SATA
[...]

zależy co tam chcesz konwertować, na maszynach "do łorda" w zasadzie jedynym problemem jest .doc vs .docx

a więc zakup dodatkowej maszyny i ewentualnie zatrud-
nienie większej liczby osób.

Urząd to nie firma prywatna, gdzie takie problemy są rozważane. Najwyżej Kowalski będzie obsługiwany dwa tygodnie zamiast od ręki.

[...]

Ci, którzy używają W PRACY komputerów kupionych z podatków, mogą sobie W DOMU za swoje kupić jakie będą chcieli. Inna sprawa, że na zbyt fajny ich stać nie będzie.

Tak gwoli ścisłości, przez "fizycznie zajechany" sprzęt miałem na myśli terminale Wyse - przez dziesięciolecia sprawne sztuki się powoli wykruszyły, w 2008 roku zostały wymienione na PC-ty.

--
Azarien

Data: 2009-09-05 21:14:12
Autor: bagno
Wyższość PATA nad SATA
Wiktor S. wrote:

[...]

Tylko, ze w prywatnej firmie terminy ustala szef (i wielu przypadkach sa one
przekraczalne bo najwyzej szef sie wkurzy) a w urzedach ustawy i rozporzadzenia
a za przekraczanie sa okreslone kary. I latwo mowic, ze "najwyzej bedzie
pracowal wolniej". Znam paru urzednikow i wkurwia mnie , ze pracuja na takim
gownie a potem siedza w domu zeby nadrobic stracony czas.

Data: 2009-09-06 00:06:39
Autor: Wiktor S.
Wyższość PATA nad SATA
[...]

To dlaczego w tym, nomen omen, bagnie, jeszcze siedzą?

--
Azarien

Data: 2009-09-07 12:06:47
Autor: Mich@l
Wyższość PATA nad SATA
W dniu 2009-09-05 21:14, bagno pisze:

Tylko, ze w prywatnej firmie terminy ustala szef (i wielu przypadkach sa one
przekraczalne bo najwyzej szef sie wkurzy) a w urzedach ustawy i rozporzadzenia a za przekraczanie sa okreslone kary.

No to się zapłaci. W końcu ze swojej krwawicy nie płacą, co nie?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-10-11 15:46:49
Autor: Radosław Sokół
Wyższość PATA nad SATA
Wiktor S. pisze:
[...]

No i cała ferajna Office 2007. Już się z tym problemem zetk-
nąłem, coraz więcej ludzi rozsyła bezmyślnie dokumenty .???x.

Urząd to nie firma prywatna, gdzie takie problemy są rozważane. Najwyżej Kowalski będzie obsługiwany dwa tygodnie zamiast od ręki.

Trochę się w tym zakresie zmienia. Zresztą sami pracownicy
też szybko mają dość i są w stanie "wychodzić" u zwierzchni-
ka wymianę sprzętu na sensowny.

Ci, którzy używają W PRACY komputerów kupionych z podatków, mogą sobie W DOMU za swoje kupić jakie będą chcieli. Inna sprawa, że na zbyt fajny ich stać nie będzie.

Bez przesady. Pracuję na uczelni państwowej. Jest marnie,
ale nie *aż tak*.

Data: 2009-09-06 01:07:00
Autor: JoteR
Wyższość PATA nad SATA
"Wiktor S." napisał:

Zważywszy jednak, że ten sprzęt idzie z naszych podatków - to DOBRZE, a nie źle, że jest eksploatowany długo, czasem
faktycznie do fizycznego zajechania.

To bardzo źle. Skoro na ten sprzęt idą pieniądze z moich podatków, to ja wolę, aby były one przeznaczone na zakup nowego sprzętu (nie tylko samych komputerów), dzięki czemu zostanę obsłużony szybciej i sprawniej, niż na ciągłe reanimowanie moralnie zużytych rzęchów, które pociągną co najwyżej oprogramowanie z epoki DOS-a łupanego. Poza tym pamiętam, jak jeszcze nie tak dawno do szału mnie doprowadzało żądanie przyniesienia skserowanego jakiegoś Niesłychanie Ważnego Dokumentu, najlepiej poświadczonego notarialnie, bo oczywiście na miejscu nie było możliwości, abu urzędnik skserował sobie oryginał namiejscu i sam sobie tę kopię uwierzytelnił. A teraz - bez problemu, bo za plecami Pięknej Pani od Nieruchomości i Geodezji stoi sobie nowoczesne ksero, kupione również za moje pieniądze.
I w ogóle za hipokryzję uważam głosy skąpiące na sprzęt w "budżetówkach" - bo gdy taki Katon trafi tam jako klient/pacjent/petent, to oczekuje (a często domaga się niewybrednymi słowy) szybkiej obsługi przy użyciu nowoczesnego wyposażenia. A na grupie struga "zatroskanego podatnika", czego przykłady mieliśmy nie tak dawno w wątku o przetargu.

JoteR

Data: 2009-09-06 11:02:59
Autor: jerzu
Wyższość PATA nad S ATA
On Sun, 6 Sep 2009 01:07:00 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

To bardzo źle. Skoro na ten sprzęt idą pieniądze z moich podatków, to ja wolę, aby były one przeznaczone na zakup nowego sprzętu (nie tylko samych komputerów), dzięki czemu zostanę obsłużony szybciej i sprawniej,

Żeby to się jeszcze tak prosto przekładało - lepszy sprzęt ->
sprawniejsza obsługa.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-09-09 10:18:38
Autor: Smok Eustachy
Wyższość PATA nad SATA
Dnia Sun, 06 Sep 2009 11:02:59 +0200, jerzu napisał(a):
/.../
Żeby to się jeszcze tak prosto przekładało - lepszy sprzęt ->
sprawniejsza obsługa.

Jak jest soft z epoki DOSa łupanego to jakoś jeszcze idzie. --
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-06 16:32:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wyższość PATA nad SATA

[...]

Zdziwiłbyś się. Po całej Polsce nie będę jeździł.
Przejedź się na takie zadupiaste Gryfino do urzędu - będziesz w szoku.

Statystyka. Po prostu.

Margines.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-06 19:15:29
Autor: Patryk Włos
Wyższość PATA nad SATA
[...]

Czyżby? Prawie każda nowa płyta ma kontroler IDE na potrzeby napędu optycznego. Przejrzyj sobie w Komputroniku, jak nie wierzysz.

Data: 2009-09-06 23:52:52
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wyższość PATA nad SATA

[...]

Coś jest na rzeczy.