Wyższy model vs lepsze wyposazenie dodatkowe

Data: 2017-01-07 09:00:16
Autor: z
Wyższy model vs lepsze wyposazenie dodatkowe
W dniu 2017-01-06 o 18:37, Ghost pisze:
Oczywiście pytanie jest ogólne i w tym sensie dość abstrakcyjne, ale
pytam o to jakie znacie strategie w tym względzie?

Dobrze że zdajesz sobie sprawę z ogólności i abstrakcyjności tego pytania :-)
Nie _oburzaj się_ na takie same odpowiedzi.
Dalej zalecam więcej myślenia a mniej pisania :-)

Data: 2017-01-07 09:35:10
Autor: Ghost

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5870a00e$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 2017-01-06 o 18:37, Ghost pisze:

Oczywiście pytanie jest ogólne i w tym sensie dość abstrakcyjne, ale
pytam o to jakie znacie strategie w tym względzie?

zalecam

yarisa, tak wiem, ćwoku

Data: 2017-01-07 02:47:21
Autor: Bolko
W dniu sobota, 7 stycznia 2017 09:35:44 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

No to chyba łapie o co Ci chodzi:)
wg mnie są dwie strategie

sercem czyli jak mój szwagier przed grażem trzyma Volvo chyba że słońce za mocno grzeje to wjeżdża do garażu bo się skóra niszczy
a wszędzie jeździ 15 letnią renówką

rozumem czyli ja samochód to narzędzie i mam to w dupie

i jeśli mówimy o opcji pierwszej to wg mnie nie ma o czym pisać jeśli o drugiej są dwa pytania czy jeżdzisz dużo czy masz dużą rodzinę?
jeśli jeździsz dużo to duży = bezpieczniejszy
jeśli masz piątkę dzieci no to sorry ale yariska nie wchodzi w grę ale jak mieszkasz sam w centrum krakowa/wawy i 60 % jeździsz  w korkach
to odpowiedź jest prosta.
I wg mnie to jest podstawowe pytanie?

A co do gadżetów
Sam się teraz zastanawiam nad kupnem auta przeglądam się mondeo kupione w polskim salonie.
I coś takiego jak tempomat obowiązkowe wg mnie w takim samochodzie
przystosowanym do jazd na long dystans jest dobrem rzadkim w samochodach kupionych w PL.
Ale na forum za kilka stów znajdziesz ludzi którzy ci taki tempomat zamontują.
Generalnie większość gadżetów można dokupić dorobić  terminie późniejszym.
Pytanie tylko czy kolorowy wyświetlacz jest aż tak istotny.

No i kwestia odsprzedaży.
Jak masz kolorowy wyświetlacz to na pewno łatwiej sprzedać takie auto.
Ale wątpię czy kupujący bedzie chciał ci za nie dać więcej kasy.
Podsumowywując
Są czynniki obiektywne.
Jesli auto jest twoim narzędziem pracy i robisz nim 10 kkm miesięcznie
i masz piątkę dzieci to sorry ale yariski nie kupisz.
Jak mieszkasz w centrum to małe lepsze.

A gadżety Myślę że np czujnik parkowanie bardziej się przyda w mondeo niż w yarisce.
I zawsze można je domontować później dzisaj w wielu samochodach to tylko
wymiana kierownicy/manetki którą na złomie można kupić za kilka stów np w nowym mondeo to koszt 1500 lub 700 a na forum piszą o dołożeniu tempomatu (warunek odpowiednia wersja):
1. Kierownica - 130 zł (dzięki allegro...)
2. ASO- programowanie i montaż - 200 zł

I na koniec pierdoła ale ważna
Ja mam 190 cm wzrostui jeżdże Cordobą z 99 roku.
Dzieci rosną, auto już stare i okazuje się że trzeba kupić większę auto.
Wybór pada na renault Laguna + 30 cm większy rozstaw osi
+ 60 cm dłuższy
Wsiadam ustawiam fotel tak jak w seacie i okazuje się że w lagunie
mimo obiektywnie większych wymiarów subiektywnie jest tyle miejsca co w seacie.

Data: 2017-01-07 15:19:53
Autor: Cavallino
W dniu 07-01-2017 o 11:47, Bolko pisze:

[...]

Nie wszędzie.
W niektórych przypadkach brakuje na tyle dużo kojdów w samochodzie, że za cenę domontowanego, będziesz miał fabryczny i do tego jeszcze kilka innych dupereli typu nawigacja.

Generalnie większość gadżetów można dokupić dorobić  terminie późniejszym.

Ale nie zawsze jest to opłacalne cenowo.

Wyższy model vs lepsze wyposazenie dodatkowe