Wziąć za pysk – i wprowadzić liberal izm!

Data: 2009-09-03 00:58:42
Autor: Tomasz Pyra
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberal izm!
Data: 2009-09-03 01:34:56
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7mtu7$h1$1nemesis.news.neostrada.pl Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> pisze:

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443
067,n
To jest przecież grupa o automobilizmie, a nie o chorobach umysłowych.
I naucz się linkować.

--
Jotte

Data: 2009-09-03 05:08:41
Autor: Borys Pogoreo
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 01:34:56 +0200, Jotte napisa(a):

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443
067,n
To jest przecie grupa o automobilizmie, a nie o chorobach umysowych.
I naucz si linkowa.

 No paczpan, a u mnie w oryginale link jest OK. Thunderbird nie umie UTF-a?

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-03 08:24:35
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Borys Pogoreło pisze:
Dnia Thu, 3 Sep 2009 01:34:56 +0200, Jotte napisał(a):

[...]

Zostaw, już nie raz pokazał, ze nie potrafi czytać ze zrozumieniem - tak
w zakresie materiałów o automobilizmie, jak i o zasadach panujących na
grupach dyskusyjnych :) Materiału nie przeczytał, link zniszczył,
ale będzie tupał nóżką i pouczał innych :) Folklor taki :) Trzeba
się uśmiechać :)

Data: 2009-09-03 15:44:45
Autor: Jotte
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
W wiadomoci news:13usd37d8d584.bkojpmcle6s0$.dlg40tude.net Borys
Pogoreo <borys@pl.edu.leszno> pisze:

I naucz si linkowa.
No paczpan, a u mnie w oryginale link jest OK. Thunderbird nie umie UTF-a?
U mnie te. Ale niektrzy mog uywa czytnikw, ktre tego wa poami.
Chodzi o dugo, s przecie skraczacze, na to zwrciem uwag.
To chyba nic takiego, popatrz na Malga-idiot, ten to siedzi w temacie.

--
Jotte

Data: 2009-09-03 20:32:08
Autor: Borys Pogoreo
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 15:44:45 +0200, Jotte napisa(a):

I naucz si linkowa.
No paczpan, a u mnie w oryginale link jest OK. Thunderbird nie umie UTF-a?
U mnie te. Ale niektrzy mog uywa czytnikw, ktre tego wa poami.

 No to trzeba zmieni czytnik na taki, ktry dziaa. :)

Chodzi o dugo, s przecie skraczacze, na to zwrciem uwag.

 A za jaki czas bdziesz zgadywa co byo pod takim linkiem, jak poowa
tych skracaczy zniknie z sieci.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-03 20:42:23
Autor: Jotte
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
W wiadomoci news:1ejsp20458lw4.151bno2e6azxp$.dlg40tude.net Borys
[...]

Fakt.

Chodzi o dugo, s przecie skraczacze, na to zwrciem uwag.
A za jaki czas bdziesz zgadywa co byo pod takim linkiem, jak poowa
tych skracaczy zniknie z sieci.
Moe prdzej (oby) zniknie JKM i jego blog. ;)
Ale jeli pod linkiem jest co istotnego, to po poczeniu mona zapisa oryginalny adres.
Sam mam u siebie miejsce przeznaczone na linki o liczbie znakw >= szerokoci ekranu, podane przez nie bardzo umiejcych.

--
Jotte

Data: 2009-09-03 20:49:34
Autor: Artur Malg
Borys Pogoreo pisze:
[...]

To fakt - tym bardziej, e to "czytnik" "Jotte" zniszczy linka :)

--
Jutro to dzi - tyle e jutro.

Data: 2009-09-04 15:48:20
Autor: Mirek Ptak
*Borys Pogoreło* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

W kwestii formalnej - Outlook Expres - Thunderbird sobie radzi podręcznikowo (albo i lepiej :) ).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-03 05:46:00
Autor: z
Jotte pisze:

To jest przecież grupa o automobilizmie,

Jak tak na spokojnie siąść w fotelu i logicznie pomyśleć odrzucając polityczne poprawności i inne takie bzdury to chłop ma 100% racji.
Niestety socjalistyczne przyzwyczajenia robią swoje i dzisiaj idę płacić nowy podatek-ubezpieczenie tym razem od dziecka w przedszkolu.
Jakbyśmy z żoną mało składek, ubezpieczeń, podatków oddawali opiekuńczemu państwu, którego macki-organy przecież do tego przedszkola sięgają i w razie czego stosownie zareagują dla dobra mojego i współobywateli.  Tfuuuuu.....

Data: 2009-09-03 09:15:33
Autor: szerszen

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7ne63$pr1$1inews.gazeta.pl...

Jak tak na spokojnie siąść w fotelu i logicznie pomyśleć odrzucając polityczne poprawności i inne takie bzdury to chłop ma 100% racji.

to zastanow sie glebiej, zniesienie obowiazkowego oc niczego dla twojego budzetu domowego nie zmieni, nadal bedziesz musial zaplacic ubezpieczenie tylko dobrowolne, oczywiscie jesli cenisz swoj czas, zdrowie i pieniadze, przy czym czesc ludzi nie mysli i nie zaplaci, co w rezultacie moze spowodowac zwiekszenie kosztow ubezpieczen

Data: 2009-09-03 10:02:23
Autor: Kapsel
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Thu, 3 Sep 2009 09:15:33 +0200, szerszen napisa(a):

Jak tak na spokojnie si w fotelu i logicznie pomyle odrzucajc polityczne poprawnoci i inne takie bzdury to chop ma 100% racji.

[...]

Zmniejszenie popytu powinno spowodowa spadek cen, a nie wzrost, chocia u
nas to wszystko moliwe ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-09-03 10:11:30
Autor: szerszen
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8oucqmrdu6n4.dlgkapselek.net...

Zmniejszenie popytu powinno spowodować spadek cen, a nie wzrost, chociaż u
nas to wszystko możliwe ;]

ale rowniez spowoduje zwiekszenie ryzyka niesciagnieca regresu odszkodowania ze sprawcy, generalnie zwiekszenie ryzyka ubezpieczen komunikacyjnych

Data: 2009-09-03 10:24:17
Autor: z
szerszen pisze:

ale rowniez spowoduje zwiekszenie ryzyka niesciagnieca regresu odszkodowania ze sprawcy, generalnie zwiekszenie ryzyka ubezpieczen komunikacyjnych

Idziesz ulicą. Chcący czy nie chcący wybijasz komuś szybę. Bulisz kase odszkodowanie albo idziesz do paki. Genialne w swojej prostocie
Jeśli się chcesz na taką okazję ubezpieczyć to Twoja wola.
Z prostych rozwiązań władza nie ma pożytku więc opór jest wielki.

Data: 2009-09-03 11:08:58
Autor: szerszen

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7nufj$d6p$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale popatrz z drugiej strony, co mnie obchodzi czy ktos ma pieniadze czy nie, czy sie ubezpieczyl czy nie, ja chce miec cala szybe nie za swoje pieniadze, bo nie ja ja wybilem

Data: 2009-09-03 11:50:26
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

Czyli chcesz obowiązkowego OC dla przechodniów.

JW

Data: 2009-09-03 12:33:03
Autor: szerszen

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h7o3h9$1c4h$1news2.ipartners.pl...

Czyli chcesz obowiązkowego OC dla przechodniów.

poniekad nie obrazilbym sie, gdyby kazdy obywatel musial miec ubezpieczenie oc, w zamian za likwidacje oc na pojazdy

Data: 2009-09-03 12:55:33
Autor: J.F.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h7o68i$av1$1news.task.gda.pl...
[...]

Dlaczego w zamian ?
OC ogolne z jednej strony, OC samochodowe z drugiej strony.

Przy tym ogolnym bedzie problem - co pokrywa i w jakiej wysokosci ...

J.

Data: 2009-09-03 11:38:27
Autor: Heraklit
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
By 3 wrzesie (czwartek), gdy o godzinie 10:24 *z* w pocie czoa
naskroba(a):

Idziesz ulic. Chccy czy nie chccy wybijasz komu szyb. Bulisz kase odszkodowanie albo idziesz do paki.

jak zapi Ci za rk, a jeeli nie to czy dobrowolnie si przyznasz?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-09-03 11:35:21

Data: 2009-09-03 11:57:53
Autor: Jakub Witkowski
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Heraklit pisze:
Był 3 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 10:24 *z* w pocie czoła
naskrobał(a):

Idziesz ulicą. Chcący czy nie chcący wybijasz komuś szybę. Bulisz kase odszkodowanie albo idziesz do paki.

jak złapią Cię za rękę, a jeżeli nie to czy dobrowolnie się przyznasz?

Jeśli nie złapią, to nie zapłaci - dokładnie jak już obecnie kierowca...

JW

Data: 2009-09-03 10:16:34
Autor: z
szerszen pisze:

[...]

Jeśli zmienimy podejście i za tych nie myslacych reszta nie będzie musiała płacić (mniej państwa opiekuńczego) to nie widzę powodu żeby mi   się pogorszyło. Tak trudno jest odpowiadać za siebie. Łatwiej zrzucic to na państwo. Tylko państwo(czy ubezpieczalnie)po drodze strasznie dużo kasy przejada. ZUSyi tak muszą się zawalić bo są nieefektywne

Niedługo trzeba będzie płacić ubezpieczenie od rowerzysty a moze nawet od pieszego. Tylko po co???

Data: 2009-09-03 11:10:42
Autor: szerszen

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7nu13$am5$1inews.gazeta.pl...

Jeśli zmienimy podejście i za tych nie myslacych reszta nie będzie musiała płacić (mniej państwa opiekuńczego) to nie widzę powodu żeby mi się pogorszyło.

a kto za twoje straty zaplaci?
ty, bo i tak sie bedziesz musial ubezpieczyc, albo ty wielokrotnie wiecej bo zabolisz z wlasnej kieszeni, za to ze ci ktos bardachy narobil

Niedługo trzeba będzie płacić ubezpieczenie od rowerzysty a moze nawet od pieszego. Tylko po co???

po to, abym jak mi taka lebiega wjedzie pod kola, nie musial sie ciagac po sadach i liczyc na to, ze ma kase, bo jak nie ma, to i tak auto bede musial remontowac za swoje

Data: 2009-09-03 11:56:39
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

Jakby lebiega wiedzał, że za każdą szkodę odpowie z własnych pieniędzy lub
pójdzie siedzieć, to by w te pędy kupił osbie OC, ewentualnie nie jedził
wcale, bądź jeździł - 10x ostrożniej.

Nie wiem jak ty - ja tam wolę mniejsze ryzyko wypadku nawet przy większym
ryzyku ewntualnej niewypłacalności sprawcy, niz odwrotnie. Życie moje
i rodziny cenię wyżej niż kasę.

JW

Data: 2009-09-03 12:05:50
Autor: LEPEK
Jakub Witkowski pisze:

Jakby lebiega wiedzał, że za każdą szkodę odpowie z własnych pieniędzy lub
pójdzie siedzieć, to by w te pędy kupił osbie OC, ewentualnie nie jedził
wcale, bądź jeździł - 10x ostrożniej.

Po pierwsze - mimo takiej świadomości taki lebiega nie wykupiłby OC (bo daleko, bo drogo, bo szfagier nie ma i nic się nie dzieje, a w ogóle to takie skomplikowane...).

Po drugie - zapełnianie więzień lebiegami winnymi 2-5 kzł za zderzak i szybę per saldo wyjdzie drożej dla mnie.

Po trzecie - styl jazdy bardzo mało zależy od ewentualnych kosztów naprawy (vide dresiki rozbijające się beemkami za półroczne przychody - przecież jak to rozbije, to traci wszystko, bo AC to on tylko w TV widział).

Nie wierz za mocno w taką moc sprawczą przepisu.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-09-03 12:31:37
Autor: Jakub Witkowski
LEPEK pisze:
Jakub Witkowski pisze:

[...]

Myślę, że co najmniej 90% kupi dla spokoju ducha.
Jest tu ktoś kto by nie kupił - ręka w górę?

Po drugie - zapełnianie więzień lebiegami winnymi 2-5 kzł za zderzak i szybę per saldo wyjdzie drożej dla mnie.

Stać go na jazdę samochodem, choćby nawet rzęchem, ale nie jest w stanie
zapłacić 2-5kzł? Nie da się pożyczyć od rodziny, cokolwiek?
Woli iść kiblować??? No, może jakiś promil przypadków.

Po trzecie - styl jazdy bardzo mało zależy od ewentualnych kosztów naprawy (vide dresiki rozbijające się beemkami za półroczne przychody - przecież jak to rozbije, to traci wszystko, bo AC to on tylko w TV widział).

Ale zawsze trochę zależy, choćby statystycznie.

W każdej dziedzinie ludzkiej aktywności jest jakiś odsetek debili bez
wyobraźni - ale czy to powód aby ubezpieczyć obowiązkowo wszystkich
od wszystkiego? Przecież jest jasne, że per saldo oznaczałoby to same
straty, bo po pierwsze działania ryzykowne stają się częstsze, gdyż
są mniej dolegliwe dla sprawcy, a ponadto - jak w każdym ubezpieczeniu,
"ogół" pieniądze traci, a zyskuje tylko TU.

Zresztą mniej-więcej to napisał KM

JW

Data: 2009-09-03 13:57:56
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Jakub Witkowski pisze:
(...)
Myślę, że co najmniej 90% kupi dla spokoju ducha.

Już to widzę - teraz jest taki obowiązek i jak się okazuje
sporo osób nie płaci OC mimo możliwych konsekwencji.

Jest tu ktoś kto by nie kupił - ręka w górę?

A jakie to ma znaczenie?

(...)

Data: 2009-09-03 12:39:37
Autor: szerszen

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h7o3sv$1ccg$1news2.ipartners.pl...

Jakby lebiega wiedzał, że za każdą szkodę odpowie z własnych pieniędzy lub
pójdzie siedzieć, to by w te pędy kupił osbie OC, ewentualnie nie jedził
wcale, bądź jeździł - 10x ostrożniej.

ty naprawde taki naiwny jestes, czy tylko na potrzeby tego watku takiego udajesz?
a teraz myslisz ze nie wiedza?
i ze jezdzili by ostrozniej bo beda musieli ewentualnie placic???
a nawet jesli nie wiedza, to skad mieliby sie dowiedziec w przyszlosci?

inna sytuacja, jedziesz ulica, wyskakuje ci nagle pod kola dzieciak, zabijasz dzieciaka, rozbijasz auto, strat dajmy na to na 50kpln, rozumiem ze z czystym sumieniem idziesz do sadu i ciagasz rodzicow dzieciaka o odszkodowanie?
pewnie ze tacy sa, ale ja np nie wiem czy bym sie do czegos takiego zdolal zmusic, dlatego wolalbym aby ci rodzice, a co za tym idzie i ten dzieciak byli ubezpieczeni, aby szkody naprawiac z ich ubezpieczenia, a im nie przyspazac dodatkowych stresow

Data: 2009-09-03 12:47:56
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

Tak, sądzę że statystycznie istnieje związek między potencjalnymi skutkami
a zachowaniami. Na tym opiera się... no właściwie, to cywilizacja...

[...]

Racz mi wytłumaczyć co to ma wspólnego z OC, obowiązkowym bądź nie?
Chyba że postulujesz obowiązkowe OC dla dzieci chodzących po ulicy?

JW

Data: 2009-09-03 12:49:23
Autor: marjan
szerszen pisze:
[...]

Dlatego warto wykupić ubezpieczenie AC. Wówczas Ty naprawiasz auto ze swojego ubezpieczenia a co się dalej dzieje Ciebie nie obchodzi. Masz czyste sumienie.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-03 13:18:17
Autor: WIHEDCNF
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!

Użytkownik "marjan"

Dlatego warto wykupić ubezpieczenie AC. Wówczas Ty naprawiasz auto ze swojego ubezpieczenia a co się dalej dzieje Ciebie nie obchodzi. Masz czyste sumienie.

Pewnie chodzi o regres prawda? co nie jest już tak oczywiste, czy ubezpieczalnie byłyby skłonne nadal regresować szkody nie mając pewności ( tak jak teraz, ponieważ jest obowiązek OC) czy sprawca był ubezpieczony

Data: 2009-09-03 13:37:59
Autor: kamil
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

"marjan" <klero8.tk9@gmail.com> wrote in message news:h7o6ve$3ei$1inews.gazeta.pl...
szerszen pisze:
[...]

Dlatego warto wykupic ubezpieczenie AC. Wwczas Ty naprawiasz auto ze swojego ubezpieczenia a co sie dalej dzieje Ciebie nie obchodzi. Masz czyste sumienie.

Dlaczego mam tracic znizki AC, kiedy winny jest, ale nie chce mu sie placic?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 14:48:30
Autor: marjan
szerszen pisze:
[...]

A tracisz wtedy znik? Par lat temu jeden z czonkw rodziny potrci dziecko ktre nagle wbiego na jezdni. Oczywicie policja jednoznacznie uznaa kierowc niewinnym. Samochd naprawiono z AC, a e sprawca by znany to ubezpieczyciel nic nie potrci ze zniek (bo mg ciga z winnego - rodzicw, ale czy cign to nie wiem).

I jestem tego na 100% pewny.

Data: 2009-09-03 13:55:55
Autor: kamil

"marjan" <klero8.tk9@gmail.com> wrote in message news:h7odup$p52$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale nie w kazdym przypadku tak bedzie. Poza tym to wciaz jest system z zalozenia bledny - ja musze wykupic polise na wypadek czyjejs winy. Pomijamy tu kwestie ewentualnej kradziezy itp i skupmy sie na sytuacji, w ktorej ktos rozbija twoje auto z jego winy.

Dlaczego pieniadze, za ktore moglbym rodzine na dwa tygodnie wakacji zabrac, mam przeznaczyc na polise pokrywajaca czyjes szkody? OC pieszego bylo by o wiele sprawiedliwszym rozwiazaniem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 18:19:11
Autor: Tomasz Pyra
szerszen pisze:

[...]

Ale rozumiem że masz świadomość że ubezpieczyciele nie są organizacjami charytatywnymi i jeżeli wprowadzisz obowiązkowe ubezpieczenie wszystkich od wszystkiego, to składka będzie ogromna bo z jej sumy trzeba będzie pokryć sumę wszystkich zniszczeń jakie tylko los przyniesie.

Taki układ oczywiście będzie o tyle prosty że wystarczy żeby każdy rocznie wrzucił np. 5000zł do wspólnego wora tytułem ubezpieczenia wszystkich od wszystkiego i z tego pokryjemy wszelkie nieszczęścia - od powodzi po kradzieże. Nawet nie trzeba będzie szukać winnych bo sami sobie wszystko zadośćuczynimy.

I pamiętaj że jako potencjalny sprawca będziesz za to wszystko musiał płacić - nigdy przecież nie wiadomo co nagle w Ciebie wstąpi i jak ogromnych szkód nie narobisz.
A że odpowiedzialność za własne czyny jak słyszę jest rzeczą szkodliwą, to ogół ubezpieczonych będzie musiał za to zapłacić.

Data: 2009-09-03 13:53:24
Autor: z
szerszen pisze:

a kto za twoje straty zaplaci?
ty, bo i tak sie bedziesz musial ubezpieczyc, albo ty wielokrotnie wiecej bo zabolisz z wlasnej kieszeni, za to ze ci ktos bardachy narobil

Z tego nie myślącego powinna być stanowczo i do ostatniego centa wyciągnięta cała suma na pokrycie MOICH strat właśnie

[...]

Nie może nie mieć. Komornik i jazda.

Data: 2009-09-03 14:02:30
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:h7oanm$p3t$1inews.gazeta.pl...
szerszen pisze:

po to, abym jak mi taka lebiega wjedzie pod kola, nie musial sie ciagac po sadach i liczyc na to, ze ma kase, bo jak nie ma, to i tak auto bede musial remontowac za swoje

Nie moe nie mie. Komornik i jazda.

Ale przecie on nic nie ma poza dugami, a auto byo na brata...

Pozostanie Ci mie satysfakcj, e pjdzie siedzie. Te zreszt za Twoje....

W.

Data: 2009-09-03 14:31:47
Autor: LEPEK
z pisze:
szerszen pisze:

po to, abym jak mi taka lebiega wjedzie pod kola, nie musial sie ciagac po sadach i liczyc na to, ze ma kase, bo jak nie ma, to i tak auto bede musial remontowac za swoje

Nie może nie mieć. Komornik i jazda.

W jakim ty świecie żyjesz?
Lebiega mieszka w komunalnym.
Zarabia 1200 na 4 osobową rodzinę (zakładam optymistyczny wariant), ale ma cośtam na raty, albo inny dług już zabezpieczony, w związku z czym dostaje do łapy de facto 850 zł.
Samochód nie jest jego.
Jedyny majątek, który możnaby spieniężyć, to TV - wartość (zaszalejmy): 500 zł.

Takich ludzi jest pełno - nie wiedziałeś?

No i teraz tak:
  - sąd (kosztuje) + komornik (kosztuje) + czas (także twój)
  - zakładamy optymistycznie, że po roku sprawa kończy się wyrokiem i klauzulą wykonalności (czy jakoś tak)
  - zabierają im TV, ale reszty nie ma z czego oddać, więc go wsadzają na pół roku (kosztuje)

Efekt: strata kupy kasy mojej i twojej (sąd - niby przegrany powinien pokryć, ale go nie stać, komornik - to samo, więzienie); strata kupy czasu, zabiorą dzieciakom TV, a rodzinie jedynego, który cokolwiek do domu przynosił => dzieciaki z matką przejdą na garnuszek MOPSu (mój i twój). Zakładam, że jeszcze tym razem nie pójdą kraść.
O to ci chodziło?

Pozdr,

Data: 2009-09-03 17:10:21
Autor: z
LEPEK pisze:

[...]

A teraz jest taniej? kto ma taniej? Wszyscy mamy drożej bo "nie myślący" mają przecież polisy ich to wali.

Data: 2009-09-03 19:49:06
Autor: LEPEK
z pisze:

A teraz jest taniej? kto ma taniej? Wszyscy mamy drożej bo "nie myślący" mają przecież polisy ich to wali.

Tak. Jest taniej. Bo unikamy procesu sądowego, postępowania komorniczego, kosztów utrzymania więźnia, kosztów utrzymania rodziny osadzonego, potencjalny osadzony wypracowuje dochód (który przeznacza na konsumpcję, zapewne najczęściej wyrobów podlegających wysokiemu podatkowi akcyzowemu). O to mi chodzi. O to, że wsadzanie tych ludzi do więzień nie odniesie żadnego pozytywnego skutku.

Pozdr,

Data: 2009-09-04 00:41:23
Autor: z
LEPEK pisze:
z pisze:

[...]

Kto powiedział że ten bajzel w wymiarze sprawiedliwości też musi nadal trwać. Babranie się w ubezpieczenia też kosztuje a tą kasę można nie tylko skonsumować na wyroby akcyzowe ale i zainwestować.

Wiem Kowalski jest głupi i na pewno nie zadba o siebie.
To poco było go kształcić za państwowe pieniądze jak to kształcenie nic nie dało. :-)

Data: 2009-09-03 18:13:01
Autor: Tomasz Pyra
szerszen pisze:

[...]

Ale zdajesz sobie sprawę że pisząc "lebiega" piszesz tu również o sobie?
Bo Ty też będziesz musiał takie ubezpieczenie zapłacić na wypadek gdybyś po pijaku wtoczył się na drogę przed jakiegoś Maybacha którego kierowca omijając Ciebie go rozbije.

Jesteś obecnie ubezpieczony na taki przypadek?

Data: 2009-09-04 01:11:32
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:15:33 +0200, szerszen napisa(a):

[...]

Wyjanij ten mechanizm zwikszenia kosztw ubezpieczenia?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2009-09-04 02:44:35
Autor: badzio
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
On 4 Wrz, 01:11, Adam Paszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

> spowodowac zwiekszenie kosztow ubezpieczen

Wyjanij ten mechanizm zwikszenia kosztw ubezpieczenia?

Szerszen moze miec racje. Ubezpieczenia grupowe sa drozsze dla firm
mniejszych niz wiekszych. Ubezpieczenia grupowe sa tansze niz
indywidualne. Abonamenty/ubezpieczenia medyczne tez sa drozsze dla
firm mniejszych niz wiekszych. A ceny abo/ubezpieczen medycznych sa
wyzsze dla indywidualnych klientow niz dla firm.
W przypadku obowiazkowych ubezpieczen - wiecej osob placi, wiecej kasy
wplywa na konta TU, po potraceniu kosztow (typu wyplaty swiadczen)
okreslona suma jest zyskiem. Aby ten sam zysk osiagnac przy mniejszej
ilosci klientow - nalezy podniesc skladke :)
Poza tym - takie TU moze sobie kombinowac - skoro OC nie jest
obowiazkowe a Kowalski je mimo to wykupil, tzn ze sam przed soba
przyznaje sie do tego ze ryzyko spowodowania szkody jest niemale.
Zatem - nalezy dac mu wieksza skladke ;)

Data: 2009-09-03 11:28:31
Autor: Arek (G)
z pisze:
Jotte pisze:

To jest przecież grupa o automobilizmie,

Jak tak na spokojnie siąść w fotelu i logicznie pomyśleć odrzucając polityczne poprawności i inne takie bzdury to chłop ma 100% racji.

Ale jak już siądziesz spokojnie, to zanim zaczniesz myśleć nie pij:) Wówczas nie będziesz dochodził do takich dziwnych wniosków;)

[...]

Inna sprawa, że to jak to teraz działa, pozostawia wiele do życzenia.

A.

Data: 2009-09-03 12:59:30
Autor: WIHEDCNF
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!

Użytkownik "z"

Niestety socjalistyczne przyzwyczajenia robią swoje i dzisiaj idę płacić nowy podatek-ubezpieczenie tym razem od dziecka w przedszkolu.

Nie wiem co ma z tym wspólnego socjalizm, ponieważ ubezpieczenie NW w przedszkolu tak jak i w szkole jest dobrowolne, zdziwił byś się natomiast jak wiele osób przychodzi zgłaszać szkody powstałe z tego tytułu, bo przecież o jakieś przykre zdarzenia nietrudno

Jakbyśmy z żoną mało składek, ubezpieczeń, podatków oddawali opiekuńczemu państwu, którego macki-organy przecież do tego przedszkola sięgają

Zdecydowałbyś się na niepłacenie jakichkolwiek składek emerytalnych, rentowych, zdrowotnych, ubezpieczeniowych? I sądzisz, że żyłbyś przez to w luksusie? zejdź na ziemię. Państwo kroi od ciebie 19% dochodowego, składki ZUS to jakieś 35% - razem raptem 50% twojej pensji, zakładająć,że zarabiasz 3000 netto zarabiałbyś 4500, ale za szkołę to by trzeba było już zapłacić, za każdą wizytę u lekarza również, nie daj Boże jakaś operacja i niezdolność do pracy - co wtedy? ile odłożyłeś z tej nadwyżki 1500zł, żeby dalej mieć za co żyć? NIC? no popatrz. Co za mentalność ja pierdzielę, chłopie powiadam Ci w Niemczech ludziska same pierwsze co robią to walą zapłacić wszystkie składki i jakoś nie opowiadają banialuków o mackach, organach i innych pierdołach

Data: 2009-09-03 13:18:44
Autor: Jakub Witkowski
WIHEDCNF pisze:

[...]

Oczywiście, państwo znacznie lepiej wykorzysta te statystyczne 1500zł.
Nie tylko jest w stanie mi to wszystko zapewnić, ale zrobi to lepiej
niż ja sam, gdyż jest, jak wiadomo efektywniejsze. I nieprawdą jest,
że biurokracja z każdej mojej złotówki zabiera 30 groszy,
skądże; oni dokładają.

Data: 2009-09-03 13:47:04
Autor: WIHEDCNF
[...]

No przecież ty wiesz lepiej prawda? A jeśli ci powiem, że były okresy, w których wypłaty świadczeń z ZUS (jak jest obecnie nie wiem) były dużo wyższe niż wpływy ze składek to rozbawi cię to tylko, czy zaczniesz czasem myśleć. I nie opowiadaj mi proszę, że ZUS "przejadł" te pieniądze, bo nie przejadł - napisałem o składce która wpływa do zus i świadczeniach które z niego wypływają - ze składki nie są pokrywane żadne inne wydatki

Data: 2009-09-03 15:29:33
Autor: Lukasz Sczygiel
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!

Użytkownik "Jakub Witkowski"

> Oczywi&#65533;cie, pa&#65533;stwo znacznie lepiej wykorzysta te statystyczne 1500z&#65533;.
> Nie tylko jest w stanie mi to wszystko zapewni&#65533;, ale zrobi to lepiej
> niż ja sam, gdyż jest, jak wiadomo efektywniejsze. I nieprawd&#65533; jest,
> że biurokracja z każdej mojej z&#65533;otówki zabiera 30 groszy,
> sk&#65533;dże; oni dok&#65533;adaj&#65533;.

No przecież ty wiesz lepiej prawda? A je&#65533;li ci powiem, że by&#65533;y okresy, w których wyp&#65533;aty &#65533;wiadcze&#65533; z ZUS (jak jest obecnie nie wiem) by&#65533;y dużo wyższe niż wp&#65533;ywy ze sk&#65533;adek to rozbawi ci&#65533; to tylko, czy zaczniesz czasem my&#65533;le&#65533;. I nie opowiadaj mi prosz&#65533;, że ZUS "przejad&#65533;" te pieni&#65533;dze, bo nie przejad&#65533; - napisa&#65533;em o sk&#65533;adce która wp&#65533;ywa do zus i &#65533;wiadczeniach które z niego wyp&#65533;ywaj&#65533; - ze sk&#65533;adki nie s&#65533; pokrywane żadne inne wydatki
Co ma jedno z drugim do czynienia?

Czy tak trudno jest pojac ze pieniadze to ekwiwalent ludzkiej pracy i mozliwosci?
Nie ma kasy to znaczy ze nie ma mozliwosci. Kreacja pieniadza to lepa uliczka
bo jak dzis brakuje i tego nie nadrobimy to w przyszlosci tez zabraknie. Tyle ze
kreacje mozna zamienic na oszczedzanie.

Czy tak trudno to zrozumiec ze jak sie wyda 100kzl na operacje kogos kto juz w
zyciu nie popracuje to zabraknie 100kzl na leczenie 100 osob ktore popracuja?
A taka jest u nas sytuacja.

Wogole zakladanie ze cos jest bezsensu w oparciu o to ze jest ZUS i jako dziaa
jest absurdem. ZUS jest absurdalny, kazde porownanie do tego systemu doprowadza
do absurdalnych wnioskow.

Za malo kasy w ZUS? to mniejsze emerytury. To jest uczciwe. Kropka.

W ZUS wygrali tylko ci ktorzy dostali emeryturki bez dlugiego okresu pracy,
reszta przegrywa. Jesli ktos tego nie rozumie to pewnie jest "humanista"*.

*Z ZUS mozna bylo by wygrac tylko w przypadku dzialania synergicznego
indywidualnych kapitalow w jednym funduszu (nie mylic z OFE) ale u nas (i wogole
w skali swiata tez) takie cos nie zachodzi.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-03 14:35:59
Autor: kamil

"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:33ae.000004df.4a9fc4bdnewsgate.onet.pl...

[...]

Ty zapewne pracujesz. Czy mogac skladki ZUSu chowac do skarpety, mialbys 100k w kieszeni na operacje?

Czy mialbys 100k na operacje dziecka, ktore urodzilo sie z wada serca? A gdybys nie mial - czy dziecko ma prawo umrzec, poniewaz tatus dodatkowe pieniadze wydal na nowa fure, zamiast odkladac?

Czy zaczynajac wlasnie prace i ulegajac wypadkowi po pol roku, z owych 3000zl odlozyl bys 100k na operacje? Nie? Wiec umieraj, przeciez ZUSu nie ma, bo ZUS to zlo.

Albo jestes wyjatkowo naiwny, albo sam juz nie wiem...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 17:41:42
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

> A taka jest u nas sytuacja.

Ty zapewne pracujesz. Czy mogac skladki ZUSu chowac do skarpety, mialbys 100k w kieszeni na operacje?

Sk w tym e jesli zakladasz ze nie mam to co daje ci prawo zabiera innym
(obowiazkowo) i dawac na moja operacje?

Czy mialbys 100k na operacje dziecka, ktore urodzilo sie z wada serca? A gdybys nie mial - czy dziecko ma prawo umrzec, poniewaz tatus dodatkowe pieniadze wydal na nowa fure, zamiast odkladac?

Nie istotne jest gdzie sa czyjes pieniadze, istotne jest czy s. A skoro nie ma
to ktos musi umrzec. Jesli do ciebie nie dociera:
Dziennie umieraja setki osob ktorym mozna pomoc ale sie nie pomaga bo sa
"limity" albo kasy zabraklo bo sie komus zafundowalo droga kuracje ktora mu nie
pomogla. I problem nie jest w tym ze sie nie udala tylko w tym kto decyduje kogo
leczyc.
moze to zabrzmiec brutalnie ale urodzenie dziecka nie jest duzym wysilkiem,
gorzej jesli mam 18-letniego czlowieka (a jeszcze lepiej 25 abiturienta) ktory
wyedukowany ma zaczac zarabiac (dla siebie, rodziny, kraju, w zaleznosci od tego
za czyje go wyksztalcono) i umiera bo zabraklo kasy na skuteczna terapie bo
kaska poszla na terapie eksperymentalne (czytaj nieskuteczne). A jesli takiej
dialektyki nie zrozumiesz to zamiast nieskutecznej terapi postaw sobie palenie,
picie, panie a potem terapie ktre lecza ze skutkw takiego zycia.

Czy zaczynajac wlasnie prace i ulegajac wypadkowi po pol roku, z owych 3000zl odlozyl bys 100k na operacje? Nie? Wiec umieraj, przeciez ZUSu nie ma, bo ZUS to zlo.

Obowiazek to zo. Rozumiesz?
Posun bym sie dalej: ubezpieczenia s ze, widac to po bagnie w USA ale jako
liberal zabraniac nikomu nie bede mimo ze uwazam to za szkodliwe.

 Albo jestes wyjatkowo naiwny, albo sam juz nie wiem...

Masz racje, nie wiesz. A to proste: kasiora jest skonczona a potrzeby zazwyczaj
wieksze niz mozliwosci. I od tego sie nieswiadomi odbijaja.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-04 11:06:39
Autor: kamil
"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:33ae.000004fb.4a9fe3b6newsgate.onet.pl...

[...]

Choruj wiec na zdrowie!

[...]

I wolisz setki zamienic na tysiace, bo sa studentami albo zbyt malo zarabiaja i nie stac ich na leczenie?

[...]

Zdaje sie ze pogubiles sie w tych teoriach, wystarczy pieniadze wydawac na terapie skuteczne. Eskperymentalne stosuje sie zazwyczaj w przypadku, kiedy konwencjonalnej nie ma badz i tak jest zawodna, wiec gdzie tu problem z ubezpieczeniem samym w sobie?

Obowiazek to zo. Rozumiesz?
Posun bym sie dalej: ubezpieczenia s ze, widac to po bagnie w USA ale jako
liberal zabraniac nikomu nie bede mimo ze uwazam to za szkodliwe.

I znow cos pokreciles, ubezpieczenie medyczne w USA nie jest obowiazkowe, a wykupione dziala na zupelnie innej zasadzie niz OC. Nie pokrywa chocby skutkow chorob przewleklych oraz istniejacych przed podpisaniem polisy. Jesli obowiazek to zlo, czy wobec tego propagujesz zniesienie obowiazkowych ubezpieczen OC kierowcow? Czy nadal bedziesz tak uwazac, jesli nieubezpieczony kierowca rozkwasi twoje dziecko, a z twojej pensji 25-letniego abiturienta nie pokryjesz kosztow leczenia?

Masz racje, nie wiesz. A to proste: kasiora jest skonczona a potrzeby zazwyczaj
wieksze niz mozliwosci. I od tego sie nieswiadomi odbijaja.

Odpowiedz wiec na pytanie, ktore wczesniej postawilem. Czy masz mieszkanie? Czy kupiles je za odlozona z zarobkow gotowke?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 16:35:58
Autor: J.F.
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!
Uytkownik "Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:33ae.000004df.4a9fc4bdnewsgate.onet.pl...
Uytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisa w wiadomoci news:h7oabk$mum$1mx1.internetia.pl...
No przecie ty wiesz lepiej prawda? A jeli ci powiem, e byy okresy, w
ktrych wypaty wiadcze z ZUS (jak jest obecnie nie wiem) byy duo
wysze ni wpywy ze skadek to rozbawi ci to tylko, czy zaczniesz
czasem myle.

Napisz lepiej czy kiedykolwiek byly nizsze :-)

I nie opowiadaj mi prosz, e ZUS "przejad" te
pienidze, bo nie przejad

Poniekad prawda. Jakies tam koszty dzialalnosci mial, ale wyplacac musial od 45, to co mial akumulowac na przyszlosc i jak  ?
Pretensje do Stalina, no i do pra/dziadkow - emerytury brali, a nie zasluzyli :-)

Co ma jedno z drugim do czynienia?
Czy tak trudno jest pojac ze pieniadze to ekwiwalent ludzkiej pracy i mozliwosci?

Szczera prawda

Nie ma kasy to znaczy ze nie ma mozliwosci. Kreacja pieniadza to lepa uliczka
bo jak dzis brakuje i tego nie nadrobimy to w przyszlosci tez zabraknie.

Uscislijmy ze zbyt duza kreacja, bo niewielka zdaje sie dzialac.

Czy tak trudno to zrozumiec ze jak sie wyda 100kzl na operacje kogos kto juz w
zyciu nie popracuje to zabraknie 100kzl na leczenie 100 osob ktore popracuja?
A taka jest u nas sytuacja.

Co nie znaczy ze bedziesz zadowolony jak w wieku 60 lat uslyszysz "pana to sie juz nie oplaca leczyc".
I jeszcze co - "wez sie pan zabij, bo ani na leczenie ani na opieke pana nie stac" ?

Za malo kasy w ZUS? to mniejsze emerytury. To jest uczciwe. Kropka.

Uczciwe to by bylo nie brac wcale pieniedzy i nie dawac zadnych rent i emerytur.
Albo od poczatku postawic uczciwe warunki: bedziecie wplacac 20% pensji, a wyplacimy w kazdym roku tyle ile wplynelo, podzielone proporcjonalnie do wplat - godzicie sie czy nie - bo w zaleznosci od demografii to moze sie obywatelowi wydawac oplacalne lub nie.

Uczciwe moze tez byc obecne: panstwo przejmuje na siebie obowiazek emerytalny, pobiera skladke, wyplaca jakos tam realnie i uczciwie, ale czasem przyjdzie podatnikom doplacic. W imie wlasnej przyszlej emerytury.

W ZUS wygrali tylko ci ktorzy dostali emeryturki bez dlugiego okresu pracy,
reszta przegrywa. Jesli ktos tego nie rozumie to pewnie jest "humanista"*.

W ZUS wygrywaja tez ci co zyja dluzej, a przegrywaja ci co zyja krocej.

Tylko czy chcialbys w pewnym momencie uslyszec: panski fundusz emerytalny dawal za dobre warunki i zbankrutowal, panskie oszczednosci przepadly w kryzysie, a panski majatek w naszej firmie zapewni panu emeryture w wysokosci 200zl, pod warunkiem ze podpisze pan zobowiazanie ze nie przekroczy pan 90 lat :-)

J.

Data: 2009-09-03 17:52:07
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

> bo jak dzis brakuje i tego nie nadrobimy to w przyszlosci tez > zabraknie.

Uscislijmy ze zbyt duza kreacja, bo niewielka zdaje sie dzialac.

Tak tylko to zadanie moze pelnic oszczedzanie i jest bezpieczniejsze. No, ma
pewne inne bolaczki ale generalnie zgadzam sie ze dobra polityka pieniezna jest
dobra :) Tyle ze niestety brniemy w zla - dugi mamy okropne.

> [...]

I jeszcze co - "wez sie pan zabij, bo ani na leczenie ani na opieke pana nie stac" ?

Wiesz, mojemu ojcu tak powiedzieli, mimo ze placil skladki akurat cale zycie. A
problem mial "tani" poprawienie sciegien i cwiczenia rehabilitacyjne. No ale ma
67 lat i "sie nie oplaca".

> Za malo kasy w ZUS? to mniejsze emerytury. To jest uczciwe. > Kropka.

Uczciwe to by bylo nie brac wcale pieniedzy i nie dawac zadnych rent i emerytur.

Tak jest!
[...]

Zapominasz ze mialo byc uczciwie - kasa z prywatyzacji na zus. A jest tak ze
ukradli, ups zmalwersowali.

> [...]

W ZUS wygrywaja tez ci co zyja dluzej, a przegrywaja ci co zyja krocej.

Nie, nie ci co zyja dluzej raczej nie wychodza na ZUS-ie "na plus", No naprawde
trzeba dlugo zyc zeby wyszlo w ten sposob. Na moje krzywe oko przy 85 latach
zycia bylo by powoli na plus (nie liczac inflacji).

[...]

Panie, ujme to tak:
Co mi po ZUS, jak w argentynie wszystko padlo, Co mi po nieruchomosciach, jak w
jugoslawi sie poprzeganiali z domow, co mi po dzieciach jak to takie wyrodne i z
domu wyrzucili?

Sk w tym ze te trzy elementy rozsadnie stosowane prawie gwarantuja dostatnia
starosc. Pewnosci w zyciu nie ma i nie bedzie. Wazne aby sie nie oklamywac.

Inna sprawa jest czy chce zyc dlugo wegetujac czy zyc zywo ( :) ) ale krcej
(nie znaczy krtko)?

--
Lukasz Sczygiel --

Data: 2009-09-04 16:00:43
Autor: J.F.
Wzi�� za pysk �� ; i wprowadzi� liberalizm!
Uytkownik "Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:33ae.000004fd.4a9fe627newsgate.onet.pl...
[...]

W porownaniu do niektorych krajow uprzemyslowionych dlugi mamy malutkie.

A w sumie .. skoro uwazasz za wlasciwe kupic sobie duze mieszkanie na kredyt, czy nowy samochod na kredyt, to czemu panstwo nie mialoby sie zadluzyc na 30 lat, ale zrobic autostrady juz dzis ? Zle jest zadluzanie sie zeby utrzymac horde urzednikow.

J.

Data: 2009-09-04 01:13:16
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 13:47:04 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

No przecie ty wiesz lepiej prawda? A jeli ci powiem, e byy okresy, w ktrych wypaty wiadcze z ZUS (jak jest obecnie nie wiem) byy duo wysze ni wpywy ze skadek to rozbawi ci to tylko, czy zaczniesz czasem myle. I nie opowiadaj mi prosz, e ZUS "przejad" te pienidze, bo nie przejad
Mhm. Jakie s koszty dziaalnoci ZUS-u?

Data: 2009-09-04 13:50:19
Autor: WIHEDCNF
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Adam Paszczyca"

[...]

Licz, e jakie 200 razy mniejsze ni podobnej wielkoci  niemieckiego zakadu ubezpiecze - czy ta odpowied zadowala koleg?

Data: 2009-09-04 14:31:41
Autor: kamil
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:h7qutv$14a$1mx1.internetia.pl...

Uytkownik "Adam Paszczyca"

[...]

Jakies konkretne dane, czy Gozdzikowa powiedziala?

Data: 2009-09-04 19:22:31
Autor: WIHEDCNF
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "kamil"

Licz, e jakie 200 razy mniejsze ni podobnej wielkoci niemieckiego zakadu ubezpiecze - czy ta odpowied zadowala koleg?

Jakies konkretne dane, czy Gozdzikowa powiedziala?

Mam subowe kontakty z jedn z wikszych firm konkretnie BFA dziaajcych na terenie Niemiec, patrzc po budynkach, wyposaeniu, uposaeniu to musz wydawa na utrzymanie 200 razy wicej ni nasz ZUS, w ktrym do czsto widuj komputery 486DX i monochromatyczbe bursztynowe monitory - bez komentarza

Data: 2009-09-08 02:08:10
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Fri, 4 Sep 2009 13:50:19 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Mhm. Jakie s koszty dziaalnoci ZUS-u?

Licz, e jakie 200 razy mniejsze ni podobnej wielkoci  niemieckiego zakadu ubezpiecze - czy ta odpowied zadowala koleg?

Nie, bo jest ona kamstwem. --

Data: 2009-09-08 14:43:23
Autor: WIHEDCNF
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Adam Paszczyca"

Licz, e jakie 200 razy mniejsze ni podobnej wielkoci niemieckiego
zakadu ubezpiecze - czy ta odpowied zadowala koleg?

Nie, bo jest ona kamstwem.

A co 198 razy? - zastanw si na przyszo zanim zarzucisz komu kamstwo

Data: 2009-09-08 22:31:48
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Tue, 8 Sep 2009 14:43:23 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Nie, bo jest ona kamstwem.

A co 198 razy? - zastanw si na przyszo zanim zarzucisz komu kamstwo

Zastanawiam si. 198 razy tez jest kamstwem. --

Data: 2009-09-03 14:00:06
Autor: z
WIHEDCNF pisze:

[...]

Spróbuj nie zapłacić i zapisać dziecko do przedszkola.

[...]

Po pierwsze mogę nie muszę, po drugie wybiorę sobie gdzie zechcę zapłacić i w jakim zakresie.

Data: 2009-09-03 15:17:58
Autor: Arek (G)
z pisze:

[...]

Czyli co wybierzesz? Prywatną firmę p. Kowalskiego, która jak przyjdzie co do czego zbankrutuje?

A może sam sobie będziesz odkładał. Zapłacisz za studia dziecka? Wiesz jaki to jest koszt miesięczny? A może jak sobie połamiesz rękę i będzie potrzebna operacja to pokryjesz z własnych oszczędności? Głupi jesteś i tyle.

A.

Data: 2009-09-03 17:35:16
Autor: z
Arek (G) pisze:

Czyli co wybierzesz? Prywatną firmę p. Kowalskiego, która jak przyjdzie co do czego zbankrutuje?

Banki jakoś państwo ma w opiece prze bankructwem. Można? Można.
I to już jest zdrowsza sytuacja.

[...]

Płacę za prywatne przedszkole, Kształciłem się też w prywatnej szkole. Leczę się prywatnie (kupę szmalu już wydałem) Nawet teraz jest to dla mnie tańsze niż marnować czas w państwowej służbie zdrowia. Ubezpieczam się na życie itd w prywatnych firmach. Dla mnie państwo opiekuńcze poległo na całej linii. I w cale nie śpię na kasie tylko zarabiam więcej niż można dla uzyskania zasiłku rodzinnego.

Napiszesz sprawiedliwość społeczna, solidaryzm społeczny czy inne kszesła-krzesła elektryczne. Żenada.

Data: 2009-09-03 18:28:39
Autor: Arek (G)
z pisze:
Arek (G) pisze:

Czyli co wybierzesz? Prywatną firmę p. Kowalskiego, która jak przyjdzie co do czego zbankrutuje?

Banki jakoś państwo ma w opiece prze bankructwem. Można? Można.
I to już jest zdrowsza sytuacja.

Czyli jednak sięgamy do publicznych pieniędzy. Jeden z drugim zrobi przekręt, wyprowadzi kasę do jakieś "spółki matki" a podatnicy zapłacą. Fajne.

[...]

Jest leczenie i leczenie. Z drobiazgami też zawsze chodzę prywatnie i też psioczyłem na publiczną służbę zdrowia. Aż nie przydarzyło mi się coś poważniejszego. Położyli na stół poskładali i jest git.

I jeszcze jedna ciekawostka z prywatnym leczeniem. Wszystko co wychodzi poza standard jest płatne ekstra. I co najważniejsze w takiej sytuacji im się nie opłaca wyleczyć. Dzięki temu moja małżonka o mały włos nie straciła wzroku. W końcu poszła do publicznej placówki i problem został natychmiast rozwiązany.

Napiszesz sprawiedliwość społeczna, solidaryzm społeczny czy inne kszesła-krzesła elektryczne. Żenada.

Jakiś czas temu oglądałem jakiś odcinek amerykańskiego serialu (tam gdzie wszystko jest najlepsze). Gdzie główna bohaterka (nie biedna osoba, dom, samochód na dość wysokim poziomie) nie miała wykupionego odpowiedniego ubezpieczenia (na które nie było jej jednak stać), więc aby móc zreperować sobie kolano, szukała na gwałt faceta z odpowiednim ubezpieczeniem który by się z nią ożenił. Czy faktycznie tak tam jest to nie wiem, ale nie był to serial sci-fi.

A.

Data: 2009-09-03 22:25:33
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7onnn$ptl$1inews.gazeta.pl z <zch280672@gazeta.pl>
pisze:

[...]
Twoja rzecz, twoja opinia, twoja kasa, twój wybór.
A teraz zastanów się - jeśli potrafisz - jaki będziesz miał wybór jeśli dopływ kasy sie skończy (choroba, inwalidztwo, brak możliwości podjecia pracy). Dla mnie polegniesz na całej linii.

Napiszesz sprawiedliwość społeczna, solidaryzm społeczny czy inne kszesła-krzesła elektryczne. Żenada.
Żenada to jest to co wypisujesz. Szkoły publiczne (a więc finansowane z pieniędzy budżetowych, z podatków, także twoich póki jeszcze coś tam zarabiasz) budują podjazdy, ułatwienia dla uczniów niepełnosprawnych. Ale solidaryzm społeczny to wg takich mędrków jak ty, to przecież żenada. A niech sobie sami zainteresowani sfinansują budowę ułatwień. Jesteś pewien, że nigdy na wózku nie siądziesz?

--
Jotte

Data: 2009-09-04 00:29:15
Autor: z
Jotte pisze:

[...]

I myślisz że od tych wszystkich kataklizmów potrafi ochronić mnie państwo. Nie potrafi. Może tylko wspomóc. A z powodu redystrybucji zawsze generującej straty zrobi to w mniejszym stopniu niż normalny Kowalski. Tak jest część Kowalskich idiotów co się nie zabezpieczą
(przepiją przepalą, przehulają - To opiekuńcze państwo z jakiegoś powodu nawet im tego nie zabrania) Takich Kowalskich uchronić może ubezwłasnowolnienie (też nie do końca) Dzisiaj w majestacie państwa opiekuńczego giną ludzie przez błędy tegoż państwa i to jest ok?

Nie chodzi o całkowity brak redystrybucji ale o jej zawężanie a teraz ta plaga się rozlewa na coraz to nowe dziedziny.

Data: 2009-09-04 00:48:47
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7pfvu$n5v$1inews.gazeta.pl z <zch280672@gazeta.pl>
pisze:

[...]
To prawda. Jaka jest jednak granica tego wspomagania? Widzisz przecież, że są i tacy którzy sądzą, że w ogóle wsparcia socjalnego nie ma być. Jeszcze do nich nie dociera, że każdego dnia może przyjść czas, kiedy bez niego sobie poradzą.
Zostawmy jednak ślepych idiotów im samym.

[...]
Chłopie, co tobie się marzy? Wrzucić do jednego wora wszystkich? Przecież pisałem w innym miejscu, że konkretna sprawa powinna być szybko i rzetelnie zbadana.
Ale skoro nawet więzień, złodziej, przestępca, bandyta, morderca dostaje za społeczną kasę dach nad głową, niezgorszą wyżerkę, opieke lekarską, itp. to ty uważasz, że ten kto przestępstwa nie popełnił, a jedynie w głupocie i chorobie swej środki przechlał, przepalił, przehulał nawet do tego nie ma prawa? To może niech jebnie komu w łeb i będzie miał, co?

Nie chodzi o całkowity brak redystrybucji ale o jej zawężanie a teraz ta plaga się rozlewa na coraz to nowe dziedziny.
Ja tego jakoś nie widzę w ten sposób.

--
Jotte

Data: 2009-09-04 01:13:30
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7phmf$gec$1news.dialog.net.pl Jotte
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> pisze:

Jeszcze  do nich nie dociera, że każdego dnia może przyjść czas, kiedy
bez niego  sobie poradzą.
NIE poradzą

--
Jotte

Data: 2009-09-04 10:55:19
Autor: Arek (G)
Jotte pisze:

[...]

Co jeśli tych zostawionych "idiotów" będzie coraz więcej. Tak będą sobie siedzieć cicho i umierać z głodu i chorób? Nie jestem pewien, ale bywały już takie czasy w nie tylko naszej historii i wcale tak dobrze nie było.

Socjalizm jaki by nie był, ma chyba więcej zalet niż wad.

A.

Data: 2009-09-04 13:36:18
Autor: Heraklit
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
By 4 wrzesie (pitek), gdy o godzinie 10:55 *Arek (G)* w pocie czoa
naskroba(a):

Socjalizm jaki by nie by, ma chyba wicej zalet ni wad.
tylko w teorii jest "atrakcyjny", a w praktyce ju widziae jak
wygldaa rzeczywisto...

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-09-04 13:35:06

Data: 2009-09-04 16:02:30
Autor: J.F.
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Uytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:1iuolp56ghmrp.1almtyp51k4uo.dlg40tude.net...
[...]

Otoz to - w teorii jest pieknie, w praktyce .. kto pokaze dobrze dzialajacy socjalizm ?

Szwecja, Finlandia ? :-)

J.

Data: 2009-09-07 12:44:25
Autor: Arek (G)
Heraklit pisze:

Socjalizm jaki by nie był, ma chyba więcej zalet niż wad.
tylko w teorii jest "atrakcyjny", a w praktyce już widziałeś jak
wyglądała rzeczywistość...

Coś czuję, że pomieszałeś pojęcia.

A.

Data: 2009-09-04 18:15:34
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7qkm2$hka$1inews.gazeta.pl Arek (G) <aaaa@bbbb.pl>
pisze:

[...]
Tego nie wiem, ale chyba się niezbyt jasno wyraziłem. Idiotami nazwałem tych, którzy pieprzą o potrzebie maksymalnego zredukowania czy nawet (u przypadków nieuleczalnych) zlikwidowaniu funkcji socjalnych państwa. Bez ubezpieczeń społecznych i emerytalnych, bez ubezpieczeń zdrowotnych, bez pomocy społecznej itd. itp. bo wszystko z kieszeni podatników. To po cholerę właściwie państwo?

Socjalizm jaki by nie był, ma chyba więcej zalet niż wad.
Cóż, ja tam fanem socjalizmu nie jestem...

--
Jotte

Data: 2009-09-07 12:47:30
Autor: Arek (G)
Jotte pisze:

[...]

Fakt, zupełnie inaczej zrozumiałem.

Socjalizm jaki by nie był, ma chyba więcej zalet niż wad.
Cóż, ja tam fanem socjalizmu nie jestem...

Ja mam mieszane odczucia. Myślę, że ważny jest jakiś rozsądek i aby Twoje pytanie: "To po cholerę właściwie państwo?" nie było bezsensowne:)

A.

Data: 2009-09-03 18:18:56
Autor: Lukasz Sczygiel
z pisze:

> [...]

Czyli co wybierzesz? Prywatn&#65533; firm&#65533; p. Kowalskiego, która jak przyjdzie co do czego zbankrutuje?

A może sam sobie b&#65533;dziesz odk&#65533;ada&#65533;. Zap&#65533;acisz za studia dziecka? Wiesz jaki to jest koszt miesi&#65533;czny? A może jak sobie po&#65533;amiesz r&#65533;k&#65533; i b&#65533;dzie potrzebna operacja to pokryjesz z w&#65533;asnych oszcz&#65533;dno&#65533;ci? G&#65533;upi jeste&#65533; i tyle.

Panie Arku(G), skd si bior w takim razie pienidze w aktualnym systemie jesli
nie ode mnie?
Jakim cudem teraz system stac na to wszystko o czym Pan piszesz, skoro nas nie stac?

Czy wy wierzycie w to o czym piszecie?

Czy ty wiesz ze ten zasrany socjal, czyli pomoc biednemu ten biedny funduje
sobie sam?
Czy ty jestes w stanie policzyc ile podatku (i ZUS) placu osoba zarabiajaca
minimalna krajowa? Hint. Liczyc od brutto pracodawcy i odliczac vat i akcyze.

Zanim odpowiesz policz. Dane sa w sieci, podaj ile ten biedak z minimalnej
krajowej oddaje Reymowi.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-03 18:36:44
Autor: WIHEDCNF
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!

Uytkownik "Lukasz Sczygiel"

Panie Arku(G), skd si bior w takim razie pienidze w aktualnym systemie jesli
nie ode mnie?
Jakim cudem teraz system stac na to wszystko o czym Pan piszesz, skoro nas nie stac?

Ano Panie ukaszu podobnie jak w TU pienidze na pokrycie bardzo powanych szkd bior si ze skadek wszystkich ubezpieczajcych (bo nie wyobraasz sobie chyba,e ze skadki oc 230 z starcza na napraw powanych szkd) tak i w systemie ubezpiecze i funduszu zdrowia jest podobnie - s ludzie, ktrzy nie choruj a pac skadki, podobnie jak stacy co nigdy nie spowodowali szkody z OC, to wanie z tych pienidzy s finansowane powane operacje i wszystko inne zreszt te, obecnie skadka na ubezpieczenie zdrowotne od pensji brutto 3000z wynosi 219,48z i jest defacto potrcana z nalenego podatku - sam si zastanwczy to duo czy mao

Data: 2009-09-03 19:00:39
Autor: Arek (G)
Lukasz Sczygiel pisze:

Panie Arku(G), skd si bior w takim razie pienidze w aktualnym systemie jesli
nie ode mnie?
Jakim cudem teraz system stac na to wszystko o czym Pan piszesz, skoro nas nie stac?

Jak ju odsyasz do danych w sieci, to przy okazji poszkaj opisw jak to dziaa.

Czy wy wierzycie w to o czym piszecie?

A Ty?

[...]

Obawiam si, e to nie jest takie proste jak Ci si wydaje. A jeeli jest to powiedz mi. Dlaczego politycy na caym wiecie si poupierali i wciskaj nam takie systemy.

Zanim odpowiesz policz. Dane sa w sieci, podaj ile ten biedak z minimalnej
krajowej oddaje Reymowi.

Rozumiem, mody gniewny, walczcy o pen wolno i swobod. Przejdzie Ci.

Data: 2009-09-04 07:58:30
Autor: Lukasz Sczygiel
Lukasz Sczygiel pisze:

> [...]
nie stac?

Jak ju odsyasz do danych w sieci, to przy okazji poszkaj opisw jak to dziaa.

Jak juz wpadliscie w pulapke, Ty i Pan WIHEDCNF to teraz powiedzcie kto da komu
prawo do obligatoryjnego redystrybuowania tych pienidzy.
Jak dzialaja ubezpieczenia wiem i wiem ze s one gr o ujemnej stopie zwrotu dla
graczy (TU tez moze na tym tracic), nie s poyteczne ani dla jednostki ani dla
kolektywu. Czasem s pozyteczne dla pojedynczych rodzynkw. To nie
usprawiedliwia obowiazkowej redystrybucji.

> Czy wy wierzycie w to o czym piszecie?

A Ty?

Ja w przeciwiestwie do Was wiem o czym pisz.

> [...]

Obawiam si, e to nie jest takie proste jak Ci si wydaje. A jeeli jest to powiedz mi. Dlaczego politycy na caym wiecie si poupierali i wciskaj nam takie systemy.

To jest takie proste, politycy chca wladzy a wladze daja wlasnie te cudze
pieniadze. Jak juz je sie ludziom wyrwie to za ich pomoca mozna te wladze
sprawowac. A to dzieki temu ze samych pieniedzy nikt nie ocenia, sa nosnikiem
pracy, natomiast osoba ktora je posiada staje sie decydujaca. Proste.

> Zanim odpowiesz policz. Dane sa w sieci, podaj ile ten biedak z minimalnej
> krajowej oddaje Reymowi.

Rozumiem, mody gniewny, walczcy o pen wolno i swobod. Przejdzie Ci.

Niestety, ani pierwsze, ani drugie, ani nawet trzecie, ale ciekawilo mnie na ile
ludzie rozumieja otaczajaca ich rzeczywistosc. Narazie nie jest zle ale dobrze
tez nie jest.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-04 11:54:41
Autor: Arek (G)
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!
Lukasz Sczygiel pisze:
[...]
Jak juz wpadliscie w pulapke, Ty i Pan WIHEDCNF to teraz powiedzcie kto da komu
prawo do obligatoryjnego redystrybuowania tych pienidzy.

Czyli?

[...]

Nie ma doskonaych rozwiza.

Czy wy wierzycie w to o czym piszecie?
A Ty?

Ja w przeciwiestwie do Was wiem o czym pisz.

Moe i wiesz co piszesz, ale czy ma to sens, to wtpi.

[...]

No ale przecie, nie zabieranie pienidzy na ubezpieczenia, ZUSy, NFZty,   publiczne szkolenie itp. byo by w duszym okresie czasu lepsze dla politykw.

Jasne.

A.

Data: 2009-09-04 16:06:18
Autor: J.F.
[...]

Eee - chyba zartujesz.
Skoro takie zle, to czemu czesto ludzie sie dobrowolnie ubezpieczaja ?

Mimo ujemnej stopy ubezpieczenia bywaja dobre. Na maly wydatek cie stac, na duzy niekoniecznie.
Np rozbijesz auto i co zrobisz ? Kupisz bilet do autobusu ?

J.

Data: 2009-09-03 14:39:24
Autor: LEPEK
WIHEDCNF pisze:
 Państwo kroi od ciebie 19% dochodowego,
składki ZUS to jakieś 35% - razem raptem 50% twojej pensji, zakładająć,że zarabiasz 3000 netto zarabiałbyś 4500,

Z resztą się zgadzam.
Ale te 50% liczmy od większej wartości: 6000 *0,5 = 3000. Zarabiałby netto = brutto 6000 zł.

Pozdr,

Data: 2009-09-03 15:21:28
Autor: Lukasz Sczygiel
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!

Użytkownik "z"

> Niestety socjalistyczne przyzwyczajenia robi&#65533; swoje i dzisiaj id&#65533; > p&#65533;aci&#65533; nowy podatek-ubezpieczenie tym razem od dziecka w przedszkolu.

Nie wiem co ma z tym wspólnego socjalizm, ponieważ ubezpieczenie NW w przedszkolu tak jak i w szkole jest dobrowolne, zdziwi&#65533; by&#65533; si&#65533; natomiast jak wiele osób przychodzi zg&#65533;asza&#65533; szkody powsta&#65533;e z tego tytu&#65533;u, bo przecież o jakie&#65533; przykre zdarzenia nietrudno

> [...]

Zdecydowa&#65533;by&#65533; si&#65533; na niep&#65533;acenie jakichkolwiek sk&#65533;adek emerytalnych, rentowych, zdrowotnych, ubezpieczeniowych? I s&#65533;dzisz, że ży&#65533;by&#65533; przez to w luksusie? zejdź na ziemi&#65533;. Pa&#65533;stwo kroi od ciebie 19% dochodowego, sk&#65533;adki ZUS to jakie&#65533; 35% - razem raptem 50% twojej pensji, zak&#65533;adaj&#65533;&#65533;,że zarabiasz 3000 netto zarabia&#65533;by&#65533; 4500, ale za szko&#65533;&#65533; to by

Od czego ty liczysz te 50%?
Manipulijesz wiadomie czy gupka strugasz?
Wtedy przy aktualnych 3kzl mialbys 6kzl.

trzeba by&#65533;o już zap&#65533;aci&#65533;, za każd&#65533; wizyt&#65533; u lekarza również, nie daj Boże jaka&#65533; operacja i niezdolno&#65533;&#65533; do pracy - co wtedy? ile od&#65533;oży&#65533;e&#65533; z

A teraz to anioki za ciebie placa?
Ta kasa ktora dostaje lekarz pochodzi od ciebie. Kropka. Tyle ze po drodze zywi
sie na niej cala masa nierobow albo pseudorobow.

tej nadwyżki 1500z&#65533;, żeby dalej mie&#65533; za co ży&#65533;? NIC? no popatrz. Co za mentalno&#65533;&#65533; ja pierdziel&#65533;, ch&#65533;opie powiadam Ci w Niemczech ludziska same pierwsze co robi&#65533; to wal&#65533; zap&#65533;aci&#65533; wszystkie sk&#65533;adki i jako&#65533; nie opowiadaj&#65533; banialuków o mackach, organach i innych pierdo&#65533;ach
Mody jeste i gupi. Kada redystrybucja kasy jest za. Jesli jest dobra to
oddaj reszte swojej wypaty i niech cie urzednik za pomoca "organow" zywi,
ubiera itp.

Ubezpieczenia to gra o ujemnej stopie zwrotu!
Ubezpieczajac sie tracisz!
Wygrywa tylko ten kto likwiduje szkode z ubezpieczenia a i to nie zawsze.
Na ubezpieczeniach zarabiaja tylko TU, a i one kupe kasy marnuja.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-03 15:34:39
Autor: cztery
[...]

Tyle tylko, ze to nie jest do konca prawda.
1. Gdzie podatek od osob prawnych (19%) ? Kazdy pracuje w jakiejs firmie lub ja prowadzi.
35% to składka odprowadzana z Twojej pensji. Firma zatrudniająca Ciebie płaci drugie tyle.
Gdzie 22% VAT jakie placisz cokolwiek kupujac juz za opodatkowane pieniadze ? Gdzie akcyza ?

zakładająć,że zarabiasz 3000 netto zarabiałbyś 4500

Nie 4500 ale lekko licząc kolo 6000, a dodatkowo wartosc nabywcza Twoich pieniedzy bylaby o okolo 20% wyzsza.

, ale za szkołę to by trzeba było już zapłacić, za każdą wizytę u lekarza również, nie daj Boże jakaś operacja i niezdolność do pracy - co wtedy? ile odłożyłeś z tej nadwyżki 1500zł, żeby dalej mieć za co żyć?

Nie 1500 a 3000.
Dodatkowo nie ma monopolu panstwa - NFZ, ZUS. Powstaja prywatne firmy ubezpieczeniowe, ktore za te 3000zl odprowadzane co miesiac zapewnia Ci duuuuzo wyzszy standard obslugi od tego co zapewnia Ci panstwo.
Dla wyobrazenia, zobacz jaki standard daje ubezpieczenie kosztow leczenia abonament 1000zl/miesiecznie a co mozesz "dostac" za Twoja odprowadzana przymusowo skladke.

Data: 2009-09-03 16:43:41
Autor: Arek (G)
cztery pisze:

Dla wyobrazenia, zobacz jaki standard daje ubezpieczenie kosztow leczenia abonament 1000zl/miesiecznie a co mozesz "dostac" za Twoja odprowadzana przymusowo skladke.

Ile płacisz ze swojej pensji na NFZ? Coś mi się wydaje, że odrobinę mniej niż 1000PLN. I tak dla wyobrażenia powiedz jaki jest ten standard za 1000PLN. Ładne panie za ladą, ładne dywaniki, zadbane pomieszczenia. Co jeszcze? Ktoś za tego tysiaka zrobi Ci jakąś skomplikowaną operację? Mocno wątpię.

A.

Data: 2009-09-03 17:58:39
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> napisa w wiadomoci news:h7okn6$9ah$1inews.gazeta.pl...
cztery pisze:

Dla wyobrazenia, zobacz jaki standard daje ubezpieczenie kosztow leczenia abonament 1000zl/miesiecznie a co mozesz "dostac" za Twoja odprowadzana przymusowo skladke.

Ile pacisz ze swojej pensji na NFZ? Co mi si wydaje, e odrobin mniej ni 1000PLN. I tak dla wyobraenia powiedz jaki jest ten standard za 1000PLN. adne panie za lad, adne dywaniki, zadbane pomieszczenia. Co jeszcze? Kto za tego tysiaka zrobi Ci jak skomplikowan operacj? Mocno wtpi.

Za tysiaka jest leczenie kataru i moze czasem prowadzenie ciy.

W przypadku delikatnie bardziej skomplikowanych dolegliwoci (np. zapalenie drg moczowych) podrzucaj przy uyciu swojej floty do pastwowego szpitala.

W.

Data: 2009-09-03 19:02:29
Autor: Arek (G)
Wielebny pisze:

[...]

Tak przy okazji pewien drobiazg, za tego 1000 dostaje si do dyspozycji lekarzy wyksztaconych za czyje pienidze?

A.

Data: 2009-09-04 01:15:51
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 17:58:39 +0200, Wielebny napisa(a):

Za tysiaka jest leczenie kataru i moze czasem prowadzenie ciy.

W przypadku delikatnie bardziej skomplikowanych dolegliwoci (np. zapalenie drg moczowych) podrzucaj przy uyciu swojej floty do pastwowego szpitala.

Cholera, dobvrze, e ja o tym nie wiedziaem, bo mam o wiele wicej za 1/4
tego tysiaka.

Data: 2009-09-04 04:02:08
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Adam Paszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa w wiadomoci news:9huhjtdo5v33.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Oczywicie, e masz wicej. Ty jeste taki specjalnym w czepku urodzonym przypadkiem, za 1/4 ceny dostajesz 4x wicej ni reszta.

Samochd masz taki za 1/4 ceny, posiado kupie 'in the middle of nowhere' za 1/4 ceny, i usugi medyczne te masz za 1/4 ceny...

Ciesz si wic, bo innym 1/4 tysiaka starcza, no c, raz w miesicu na dobrego fryzjera z farbowaniem....

W.

Data: 2009-09-08 02:11:04
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Fri, 4 Sep 2009 04:02:08 +0200, Wielebny napisa(a):

[...]

Nie. ja po prostu nie powtarzam legend, tylko korzystam z prywatnej sieci
klinik.
Samochd masz taki za 1/4 ceny, posiado kupie 'in the middle of nowhere' za 1/4 ceny, i usugi medyczne te masz za 1/4 ceny...

Nie, ja mam wszystko za 100% ceny. A to, e nei przepacam?

Ciesz si wic, bo innym 1/4 tysiaka starcza, no c, raz w miesicu na dobrego fryzjera z farbowaniem....

Och, nie potrafisz znalec rosadnej oferty i dorabiasz ideologi. P.S. Taka 'maa' operacja jak wyjcie zespolenia Kempfa koci udowej to
koszt 6000z. W prywatnej klinice. Paciem, to wiem. --

Data: 2009-09-04 01:15:18
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Dnia Thu, 03 Sep 2009 16:43:41 +0200, Arek (G) napisa(a):

[...]

LOL. Koszt operacji to rzd kilku-kilkunastu tysicy zotych. Potrzeba takiej
operacji zdarza si jakie dwa-trzy razy w cigu ycia. Czyli ubezpieczajcy spaca ja w cigu roku. --

Data: 2009-09-04 03:56:45
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Adam Paszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa w wiadomoci news:mckxt0f1es0m$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Ty naprawd taki gupi jeste czy tylko udajesz?

Usunicie migdakw albo stulejki to nie s wszystkie moliwe do wykonanie przez wspczesn medycyne zabiegi....

Za kilka- kilkanacie tysicy to se moesz silnik wyremontowa, i to nie w ASO...

Masz ciulu:

http://www.bluecrossma.com/common/en_US/pdfs/SampleMedicalCosts.pdf

pord bez komplikacji 7.600-8.800 USD, a z cesarka ju 10.600 USD

W.

Data: 2009-09-08 02:13:04
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Dnia Fri, 4 Sep 2009 03:56:45 +0200, Wielebny napisa(a):

Koszt operacji to rzd kilku-kilkunastu tysicy zotych. Potrzeba takiej
operacji zdarza si jakie dwa-trzy razy w cigu ycia.
Czyli ubezpieczajcy spaca ja w cigu roku.

Ty naprawd taki gupi jeste czy tylko udajesz?

Oczywicie, e jestem tak gupi, a Ty usiujesz tak gupiego udawa i CI
nie wychodzi.
Usunicie migdakw albo stulejki to nie s wszystkie moliwe do wykonanie przez wspczesn medycyne zabiegi....

Wyjcie zespolenia Kempfa (FYI; to zespolenie rdszpikowe, czyli wewntrz
koci) - 6000z, a przynajmniej tyle kosztowao dwa lata temu w prywatnej
klinice w orach.
http://www.bluecrossma.com/common/en_US/pdfs/SampleMedicalCosts.pdf

pord bez komplikacji 7.600-8.800 USD, a z cesarka ju 10.600 USD

A w Polsce poowa tego i do tego w zotwkach. --

Data: 2009-09-04 08:55:41
Autor: J.F.
On Fri, 4 Sep 2009 01:15:18 +0200,  Adam Paszczyca wrote:
Koszt operacji to rzd kilku-kilkunastu tysicy zotych. Potrzeba takiej
operacji zdarza si jakie dwa-trzy razy w cigu ycia. Czyli ubezpieczajcy spaca ja w cigu roku.

a) poczekaj az sie lekarze urynkowia. Wtedy za mniej niz 50 tys nie
pogadasz. Dolarow.

b) skoro splaca .. to skad te problemy w kraju ze szpitalami i NFZ ?    Bo z podstawowa opieka o ile wiem problemow nie ma - rodzinny
   dostaje ponizej 10zl na glowe co miesiac i w razie problemow sluzy
   mu pomoca, finansuje badania oraz sporadyczne konsultacje u
   specjalistow.

c) wstawienie sztucznego stawu biodrowego prywatnie - 25 tys zl.
   Panstwowe oddzialy pelne. No i z reguly sami staruszkowie tam. Pic, palic i umrzec na serce - taka lekcja wynika z doswiadczenia :-)

J.

Data: 2009-09-08 02:15:23
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk i wprowadzi liberalizm!
Dnia Fri, 04 Sep 2009 08:55:41 +0200, J.F. napisa(a):

[...]

Jako prywatna klinika nie wygldaa na nieurynkowion.
b) skoro splaca .. to skad te problemy w kraju ze szpitalami i NFZ ?

Bo wiele szpitali jest jeszcze pastwowa, a ich personel broni si rcyma i
nogyma przed prywatyzacj, bo panie robi trzeba....

c) wstawienie sztucznego stawu biodrowego prywatnie - 25 tys zl.
   Panstwowe oddzialy pelne. No i z reguly sami staruszkowie tam.

I rednio robi si to raz na ycie pacjenta. jesli pacjent przez 40 lat
opaca skadk w wysokoci 400z miesicznie (to rednia krajowa) to spaca
koszt takiej operacji w 5 lat. --

Data: 2009-09-08 15:16:26
Autor: WIHEDCNF
[...]

Nie kam,  skadka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi 247zl wyliczona od przecietnego wynagrodzenia obowizujcego w I kwartale 2009r tj. 3185,61 do tego jest potrcana z nalenej zaliczki na podatek dochodowy

Dla osoby prowadzcej dziaalnoc gospodarcz minimalna skadka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi 224,24z

Czyli skadamy na prost w gruncie rzeczy operacj prawie 10 lat.
Teraz wyobra sobie sytuacj, e operacj trzeba zrobi ju teraz, bo zagroone jest ycie - lekarz si pyta: to co robimy operacj?, nie panie doktorze jeszcze 8 lat musz odkada.

Mam wraenie, e zbyt duo ogldasz slajdw i tracisz kontakt z rzeczywistoci.

Data: 2009-09-08 22:35:21
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk ? i wprowadzi liberalizm!
Dnia Tue, 8 Sep 2009 15:16:26 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Nie kam,  skadka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi 247zl wyliczona od przecietnego wynagrodzenia obowizujcego w I kwartale 2009r tj. 3185,61 do tego jest potrcana z nalenej zaliczki na podatek dochodowy

Ok, czyli nie 5, a 7 lat.
Czyli skadamy na prost w gruncie rzeczy operacj prawie 10 lat.

Mhm. 10 lat to bdzie 247*12*10, czyli 29640. miem twierdzi, e to jednak
na 5 do zaawansowanych operacji. Przypomn, koszt wyjcia zespolenia
rdszpikowego Kempfa z koci udowej to 6000z.
Teraz wyobra sobie sytuacj, e operacj trzeba zrobi ju teraz, bo zagroone jest ycie - lekarz si pyta: to co robimy operacj?, nie panie doktorze jeszcze 8 lat musz odkada.

Wyobraam sobie. Dlatego te istniej ubezpieczenia. Poza tym istniej inne
rda finansowania, jednym z takich jest rodzina. --

Data: 2009-09-08 23:42:18
Autor: WIHEDCNF
[...]

Masz jakie pojcie  w jakiej wysokoci paci si na skadki na ubezpieczenie zdrowotne np. w Niemczech? czy ot tak sobie sikasz?

Data: 2009-09-10 20:49:31
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk ? i wprowadzi liberalizm!
Dnia Tue, 8 Sep 2009 23:42:18 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Masz jakie pojcie  w jakiej wysokoci paci si na skadki na ubezpieczenie zdrowotne np. w Niemczech? czy ot tak sobie sikasz?

Procentowo duzo mniej ni w Polsce. --

Data: 2009-09-09 00:00:18
Autor: WIHEDCNF
Wzi za pysk ? i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Adam Paszczyca"

Wyobraam sobie. Dlatego te istniej ubezpieczenia. Poza tym istniej inne
rda finansowania, jednym z takich jest rodzina.

Co jednak z Tob nie tak.
Istniej ubezpieczenia? Darmowe czy jak? no popatrz istniej ubezpieczenia i moe jeszcze trzeba skadk zapaci? ale jaja!!!

Data: 2009-09-10 20:50:17
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk ? i wprowadzi liberalizm!
Dnia Wed, 9 Sep 2009 00:00:18 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Co jednak z Tob nie tak.
Istniej ubezpieczenia? Darmowe czy jak? no popatrz istniej ubezpieczenia i moe jeszcze trzeba skadk zapaci? ale jaja!!!

Zgadza si. I istnieje midzy nimi konkurencja co powoduje, e mog wybra
takie, jakie mi odpowiada. Albo nie wybiera. Moja sprawa, bo moje zdrowie. --

Data: 2009-09-09 23:05:55
Autor: J.F.
On Tue, 8 Sep 2009 02:15:23 +0200,  Adam Paszczyca wrote:
Dnia Fri, 04 Sep 2009 08:55:41 +0200, J.F. napisa(a):
Koszt operacji to rzd kilku-kilkunastu tysicy zotych. Czyli ubezpieczajcy spaca ja w cigu roku.

a) poczekaj az sie lekarze urynkowia. Wtedy za mniej niz 50 tys nie
pogadasz. Dolarow.

Jako prywatna klinika nie wygldaa na nieurynkowion.

Bo jeszcze ma tania konkurencje i tanich pracownikow :-)

b) skoro splaca .. to skad te problemy w kraju ze szpitalami i NFZ ?
Bo wiele szpitali jest jeszcze pastwowa, a ich personel broni si rcyma i
nogyma przed prywatyzacj, bo panie robi trzeba....

No to czemu prywatne ich nie wykoncza ? Zglosic sie do NFZ z tansza
oferta i wygrac przetarg ..

[...]

srednia krajowa za 2008 to ~2900, i to zapewne brutto.
Wg NFZ to skladka obecnie wynosi 294 - na podstawie 3276 sredniego
wynagrodzenia w przedsiebiorstwach. Emeryci placa chyba mniej

J.

Data: 2009-09-10 20:52:28
Autor: Adam Paszczyca
Wzi za pysk ? i wprowadzi liberalizm!
Dnia Wed, 09 Sep 2009 23:05:55 +0200, J.F. napisa(a):

a) poczekaj az sie lekarze urynkowia. Wtedy za mniej niz 50 tys nie
pogadasz. Dolarow.

Jako prywatna klinika nie wygldaa na nieurynkowion.
Bo jeszcze ma tania konkurencje i tanich pracownikow :-)

Znaczy w sklepach buki s strasznie drogie, bo nie maj taniej, pastwowej
konkurencji?

[...]

Wykaczaj je wanie tak. Problem polega na tym, e pastwowy szpital nie
moe upa - wierzyciele maj wierzytelnoci, ale nie moga zaspokoi swoich
roszcze tak, jak w przypadku innych przedsibiorstw z masy upadociowej.
srednia krajowa za 2008 to ~2900, i to zapewne brutto.
Wg NFZ to skladka obecnie wynosi 294 - na podstawie 3276 sredniego
wynagrodzenia w przedsiebiorstwach. Emeryci placa chyba mniej

No to policz sobie te 294 z. --

Data: 2009-09-04 12:08:15
Autor: Arek (G)
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Thu, 03 Sep 2009 16:43:41 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

LOL. Koszt operacji to rząd kilku-kilkunastu tysięcy złotych. Potrzeba takiej
operacji zdarza się jakieś dwa-trzy razy w ciągu życia. Czyli ubezpieczający spłaca ja w ciągu roku.

1. Co jeżeli zdarzy się młodemu człowiekowi, który nie uzbierał jeszcze kilkunastu tysięcy.
2. Co jeśli jednak nie będzie to prosta operacja i będzie kosztowała jednak kilkadziesiąt tysięcy lub więcej.

A tak w ogóle, fajnie jest, kształcić się za darmochę, leczyć za darmochę ale jak się dorobi paru tysiaków, to krzyczeć - że każdy powinien zarobić na siebie. Ale co zrobić taki poje... naród.

A.

Data: 2009-09-04 12:05:10
Autor: kamil
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

"Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote in message news:h7qouq$dim$1inews.gazeta.pl...

1. Co jezeli zdarzy sie mlodemu czlowiekowi, ktry nie uzbieral jeszcze kilkunastu tysiecy.
2. Co jesli jednak nie bedzie to prosta operacja i bedzie kosztowala jednak kilkadziesiat tysiecy lub wiecej.

A tak w ogle, fajnie jest, ksztalcic sie za darmoche, leczyc za darmoche ale jak sie dorobi paru tysiakw, to krzyczec - ze kazdy powinien zarobic na siebie. Ale co zrobic taki poje... nard.

Glowy ostudzilo by im moze "prosze o podanie numeru karty platniczej" po telefonie do strazy pozarnej, ze kuchnia w ogniu stoi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-07 12:51:19
Autor: Arek (G)
kamil pisze:

[...]

Jak peen kapitalizm to peen kapitalizm. Stra poarna prywatna, policja prywatna, szkoy prywatne, wojsko prywatne, ulice chodniki wszystko prywatne.

Teraz takiego cwaniaka sta na wyleczenie kataru prywatnie i ju kapitalista pen gb. enada.

A.

Data: 2009-09-08 23:16:33
Autor: Adam Paszczyca
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!
Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:51:19 +0200, Arek (G) napisa(a):

[...]

I aden problem.
Teraz takiego cwaniaka sta na wyleczenie kataru prywatnie i ju kapitalista pen gb. enada.

Oczywicie, e sta. Mamy 40 milionw ludzi. 40 milionw paci co miesic okoo 300zeta od
ebka. Z tego 100 idzie na urzdnikw, 100 w boto, a 100 na 'sub'
zdrowia. Teraz robimy kapitalizm - i kady ma te 300z w kieszeni. Efekt - moe wydac te 300z na lekarza. Socjalizm - masz lekarza za 100z, kapitalizm - masz za 300z. Poza tym, oczywicie nikogo nie sta. Jak w 1989 roku Rakowski uwolni rynek, to takie dupki jak Ty pakay, e
teraz emeryta nie bdzie sta na buk, bo wredny, prywatny sklepikarz moe
podnie ceny tak, jak mu si podoba i tak zaraz zrobi. --

Data: 2009-09-09 23:19:22
Autor: J.F.
On Tue, 8 Sep 2009 23:16:33 +0200,  Adam Paszczyca wrote:
Oczywicie, e sta. Mamy 40 milionw ludzi. 40 milionw paci co miesic okoo 300zeta od
ebka. Z tego 100 idzie na urzdnikw, 100 w boto, a 100 na 'sub'
zdrowia.

Mozesz podac jakies dane z budzetu NFZ ? Ile wplynelo, ile na co
wydano ?
Teraz robimy kapitalizm - i kady ma te 300z w kieszeni. Efekt - moe wydac te 300z na lekarza.

No tak, ale 300zl wyda na wodke, albo telewizor. Przyjdzie do lekarza, uslyszy 3tys i co teraz ?
Albo uslyszy 30 tys powiesi sie :-)

Ile sie placi w USA ? Pare lat temu slyszalem ~300$ miesiecznie, ale
to za cala rodzine. A i tak mozna potem uslyszec "panskie
ubezpieczenie nie pokrywa kosztu przeszczepu" ..

Jak w 1989 roku Rakowski uwolni rynek, to takie dupki jak Ty pakay, e
teraz emeryta nie bdzie sta na buk, bo wredny, prywatny sklepikarz moe
podnie ceny tak, jak mu si podoba i tak zaraz zrobi.

A jak w 1996 w USA przestali regulowac ceny pradu, to juz w 2000 w
Kaliforni zaczeli wylaczac prad. A potem Enron podniosl ceny 20 razy
:-)

J.

Data: 2009-09-10 10:09:11
Autor: szerszen
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:qb6ga5d43p3abk18up06hlj26k71inv4bi4ax.com...

Ile sie placi w USA ? Pare lat temu slyszalem ~300$ miesiecznie, ale
to za cala rodzine. A i tak mozna potem uslyszec "panskie
ubezpieczenie nie pokrywa kosztu przeszczepu" ..

ale o czym ty piszesz, w usa sam sobie wykupujesz ubezpieczenie o dowolnym zakresie oczywiscie za odpowiednia cene, jesli twoje ubezpieczenie czegos nie obejmuje, a jest to zabieg ratujacy zycie, to po prostu dostajesz fakturke,  splacasz ja, i tyle

Data: 2009-09-10 10:37:42
Autor: WIHEDCNF
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

Uytkownik "szerszen"

[...]

Tak, jasne - nie miae kasy, eby wykupi pene ubezpieczenia a nagle bdziesz mia na zapacenie kilku tysicy za operacj ratujc ycie.

Data: 2009-09-10 11:11:37
Autor: szerszen
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

Uytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisa w wiadomoci news:h8adt4$hod$1mx1.internetia.pl...

Tak, jasne - nie miae kasy, eby wykupi pene ubezpieczenia a nagle bdziesz mia na zapacenie kilku tysicy za operacj ratujc ycie.

nie mial kasy, albo skapil, zreszta jakie to ma znaczenie, zyje

pozatym tam istnieje jeszcze cos takiego jak upadlosc konsumencka, co w ekstremalnych sytuacjach ratuje dupe finansowo

Data: 2009-09-10 20:57:04
Autor: Adam Paszczyca
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:37:42 +0200, WIHEDCNF napisa(a):

Tak, jasne - nie miae kasy, eby wykupi pene ubezpieczenia a nagle bdziesz mia na zapacenie kilku tysicy za operacj ratujc ycie.

Nie bedziesz mia. Ale szpital t operacj wykona, a wierzytelno sprzeda
windykatorm. --

Data: 2009-09-10 20:56:21
Autor: Adam Paszczyca
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!
Dnia Wed, 09 Sep 2009 23:19:22 +0200, J.F. napisa(a):

Mozesz podac jakies dane z budzetu NFZ ? Ile wplynelo, ile na co
wydano ?

Ostatnie jakie widziaem s sprzed 4-5 lat. Wtedy koszt obsugi wynosi
okoo 27% wpyww.
No tak, ale 300zl wyda na wodke, albo telewizor. Przyjdzie do lekarza, uslyszy 3tys i co teraz ?
Albo uslyszy 30 tys powiesi sie :-)

Jego problem. Ja nie wydam, Ty nie wydasz.
Ile sie placi w USA ? Pare lat temu slyszalem ~300$ miesiecznie, ale
to za cala rodzine. A i tak mozna potem uslyszec "panskie
ubezpieczenie nie pokrywa kosztu przeszczepu" ..

Mona. Mona te pojecha d Europy7 z kas i mie prywatne leczenie za
podobn kas.
A jak w 1996 w USA przestali regulowac ceny pradu, to juz w 2000 w
Kaliforni zaczeli wylaczac prad. A potem Enron podniosl ceny 20 razy
:-)

Problemem nie by brak regulacji, tylko brak konkurencji. --

Data: 2009-09-08 02:16:27
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Dnia Fri, 04 Sep 2009 12:08:15 +0200, Arek (G) napisa(a):

LOL. Koszt operacji to rzd kilku-kilkunastu tysicy zotych. Potrzeba takiej
operacji zdarza si jakie dwa-trzy razy w cigu ycia. Czyli ubezpieczajcy spaca ja w cigu roku.

1. Co jeeli zdarzy si modemu czowiekowi, ktry nie uzbiera jeszcze kilkunastu tysicy.

A kto broni temu modemu czowiekowi zawrzec odpowiedni umow
ubezpieczeniow?

2. Co jeli jednak nie bdzie to prosta operacja i bdzie kosztowaa jednak kilkadziesit tysicy lub wicej.

J.w.
A tak w ogle, fajnie jest, ksztaci si za darmoch, leczy za darmoch ale jak si dorobi paru tysiakw, to krzycze - e kady powinien zarobi na siebie. Ale co zrobi taki poje... nard.

Dlatego tez moja ona po wypadku miaa leczenie za nasze. Nie za cudze.

Data: 2009-09-03 18:11:01
Autor: WIHEDCNF
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!

Użytkownik "cztery"

[...]

Hehe - skąd się biorą takie opinie to nie wiem, chyba pracodawcy je rozpowiadają, żeby udowodnić jak to im ciężko - wiesz chciało mi się nawet policzyć - jeśli zarabiasz w obecnej chwili 3000zł brutto, to składki na wszystkie ubezpieczenia wyniosą 1184,58zł z czego płatnik płaci 292,80 emerytalne + 135 rentowe + 36 wypadkowe + 76,50 Fundusz pracy i FGŚP razem wychodzi 540,30 zł i jest to całość obciążająca pracodawcę, bo przecież podatek  to pracodawca ci tylko nalicza, płacisz go sobie sam, podobnie jak resztę składek

Gdzie 22% VAT jakie placisz cokolwiek kupujac juz za opodatkowane pieniadze ? Gdzie akcyza ?

To są podatki tzw ukryte, nie mają wpływu na wysokość twoich dochodów

zakładająć,że zarabiasz 3000 netto zarabiałbyś 4500

Nie 4500 ale lekko licząc kolo 6000, a dodatkowo wartosc nabywcza

Bzdury Waść wypisujesz

Data: 2009-09-03 16:03:07
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7ne63$pr1$1inews.gazeta.pl z <zch280672@gazeta.pl>
pisze:

[...]
Odnoszę wrażenie, że faktycznie powinieneś skorzystać z własnego pomysłu, spokojnie siąść w fotelu i logicznie pomyśleć.
Obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne OC jest po to, aby _poszkodowanemu_ (niewinnemu) zapewnić jak najpewniejszy dostęp do środków finansowych likwidujących lub zmniejszających skutki zdarzenia zawinionego przez ubezpieczonego. To nie jest kwestia jedynie wyklepania blachy itp. To także koszty leczenia, utraconego zarobku itd.
Gdyby tego nie było, to poczyniwszy komuś szkodę nie będąc ubezpieczonym poszkodowany musiałby o należności wystąpić do sądu na drodze cywilnej, lata procesu, egzekucja komornicza - przecież on może tego nawet nie dożyć.
Kompletnym nonsensem jest wstawianie gadek o socjalistycznych przyzwyczajeniach.
A co do Korwina, którego osobiscie uważam za pajaca i czubka (wolno mi, nie?).
On sie kiedyś wypowiadał przeciwko pasom bezpieczeństwa - że niby to jego sprawa czy się chroni czy nie. To, oczywiście nieprawda, ale największą głupotę palnął w formie "uzasadnienia". Otóż jakby uległ wypadkowi, ręce miał połamane, auto płonie i on się spali, bo połamanymi rękami pasów nie odepnie...
Nie pomyślał baran, ze połamanymi rękami to klamki też nie otworzy.
Tak więc - na fotel, na fotel... :)))

--
Jotte

Data: 2009-09-03 17:06:11
Autor: Arek (G)
pisze:

[...]

Ale Korwinowi chodzi o to, że jak nie będzie OC to ludzie będą jeździć ostrożnie. Bo strach przed zapłatą za czyjąś naprawę będzie większy niż o własne życie.

A co do Korwina, którego osobiscie uważam za pajaca i czubka (wolno mi, nie?).

Facet robi wszystko aby zaistnieć, trzeba go zrozumieć.

[...]

Może mu chodziło, że jak nie będzie miał pasów to wyleci przez okno więc nie będzie musiał wychodzić:)

A.

Data: 2009-09-03 17:25:14
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7om1d$guj$1inews.gazeta.pl Arek (G) <aaaa@bbbb.pl>
pisze:

Ale Korwinowi chodzi o to, że jak nie będzie OC to ludzie będą jeździć ostrożnie. Bo strach przed zapłatą za czyjąś naprawę będzie większy niż o własne życie.
Ty w te jego fantasmagorie  wierzysz??
Strach przed odebraniem prawka, nawet przed więzieniem nie powstrzymuje ich od jazdy na bani czy po prochach.
Zresztą wypadki zdarzać się będą nawet przy ostrożnej jeździe i będą niewinne ofiary. Ich interesy trzeba zabezpieczyć.

A co do Korwina, którego osobiscie uważam za pajaca i czubka (wolno mi, nie?).
Facet robi wszystko aby zaistnieć, trzeba go zrozumieć.
No tak, ale ja nie jestem lekarzem... ;)

--
Jotte

Data: 2009-09-04 00:08:38
Autor: z
Jotte pisze:

  > poszkodowany musiałby o należności wystąpić do sądu na drodze cywilnej,
lata procesu, egzekucja komornicza - przecież on może tego nawet nie dożyć.

To jest usprawiedliwianie dżumy cholerą.

[...]

W sumie to za Korwina jest mi wstyd bo z mądrych idei robi kabaret.Trzeba mu speców od marketingu i wizerunku a połowa elektoratu platformy jest jego.
Gdyby wprowadził w życie choćby 1/4 swojego programu to pobiłby osiągnięcia całego tego drobiu.
Wszyscy się skupiają na otoczce i ją wyśmiewają ale w gruncie rzeczy przyznają mu rację tylko to nie jest w dobrym tonie - nie wypada.

Data: 2009-09-04 00:58:41
Autor: Jotte
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
W wiadomości news:h7pepa$h44$1inews.gazeta.pl z <zch280672@gazeta.pl>
pisze:

poszkodowany musiałby o należności wystąpić do sądu na drodze cywilnej,
lata procesu, egzekucja komornicza - przecież on może tego nawet nie
dożyć.
To jest usprawiedliwianie dżumy cholerą.
Ani trochę. To jest trzeźwa (mimo pory) ocena zjawiska.

W sumie to za Korwina jest mi wstyd bo z mądrych idei robi kabaret.
Ani trochę. Kabaretem jest on i te "idee".
Kiepskim kabaretem, dodam.

Trzeba mu speców od marketingu i wizerunku a połowa elektoratu platformy jest jego.
Nie przeczę - elektorat platformy to nie są przecież mądrzy ludzie, sprawny PR mógłby w tych prostych umysłach nieźle namieszać.

Gdyby wprowadził w życie choćby 1/4 swojego programu to pobiłby osiągnięcia całego tego drobiu.
Tu nie ma nic do bicia.
Czy drób miał jakieś pozytywne osiągnięcia??

Wszyscy się skupiają na otoczce i ją wyśmiewają ale w gruncie rzeczy przyznają mu rację tylko to nie jest w dobrym tonie - nie wypada.
Eee tam, nikt rozsądny nie przyznaje mu racji, przecież to półgłówek.

--
Jotte

Data: 2009-09-04 01:10:50
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 01:34:56 +0200, Jotte napisa(a):

To jest przecie grupa o automobilizmie, a nie o chorobach umysowych.

Nie rozmawiamy przecie o Twojej przypadoci. --

Data: 2009-09-03 07:22:04
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-
lib,2,ID390443067,n

Demagogiczne analogie Korwina są jedyne w swoim rodzaju...

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 09:25:22
Autor: Przemysaw Bernat
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberal izm!
Dnia Thu, 03 Sep 2009 00:58:42 +0200, Tomasz Pyra napisa(a):

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443067,n

To jest lepsze:
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/2,ID359502537,index.html
Ciekawe co kole pali, e tak mu to psychik siada.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-03 12:08:48
Autor: Adampio
Przemysław Bernat pisze:
  > To jest lepsze:
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/2,ID359502537,index.html
Ciekawe co koleś pali, że tak mu to psychikę siada.

A co kuńkretnie sie Koledze w tej wypowiedzi nie podoba? W Zatoce Puckiej jest naprawde płytko

Data: 2009-09-03 12:27:37
Autor: cztery
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
A co kuńkretnie sie Koledze w tej wypowiedzi nie podoba? W Zatoce Puckiej jest naprawde płytko

Przeciez to chory czlowiek jest. Skad wiedzial o problemach samolotu, dzwoniac na "lotnisko" :-)

Data: 2009-09-03 12:39:27
Autor: Jakub Witkowski
cztery pisze:
A co kuńkretnie sie Koledze w tej wypowiedzi nie podoba? W Zatoce Puckiej jest naprawde płytko

Przeciez to chory czlowiek jest. Skad wiedzial o problemach samolotu, dzwoniac na "lotnisko" :-)

John Nash był niewątpliwie znacznie bardziej chory umysłowo - co nie
przeszkodziło mu w otrzymaniu nobla z ekonomii.

Co oznacza tylko tyle, że tezy należy oddzielać od osoby autora.

JW

Data: 2009-09-03 12:48:14
Autor: cztery
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
John Nash był niewątpliwie znacznie bardziej chory umysłowo - co nie
przeszkodziło mu w otrzymaniu nobla z ekonomii.

I coz z tego ? Hitler byl wegetarianinem, to znaczy ze kazdy wegetarianin to psychopatyczny morderca milionow ludzi ?

Co oznacza tylko tyle, że tezy należy oddzielać od osoby autora.

Nie. To oznacza, ze mam brac na powaznie wywody chorego umyslowo czlowieka. Moze np. wybrac go na prezydenta RP, przeciez nalezy oddzielac tezy od osoby ?

Data: 2009-09-03 12:57:08
Autor: Jakub Witkowski
cztery pisze:
[...]

Mniej-więcej.

Moze np. wybrac go na prezydenta RP, przeciez nalezy oddzielac tezy od osoby ?

A na prezydenta wybierasz tezy czy osobę?

JW

Data: 2009-09-03 12:38:08
Autor: Przemysaw Bernat
Dnia Thu, 03 Sep 2009 12:08:48 +0200, Adampio napisał(a):

A co kuńkretnie sie Koledze w tej wypowiedzi nie podoba? W Zatoce Puckiej jest naprawde płytko

"Wydzwaniałem wtedy na Okęcie, domagając się połączenia ze sztabem
awaryjnym – lub przynajmniej, by telefonistki przekazały mu sugestię, by
wodować w Zatoce Gdańskiej: woda ciepła, dwa metry głębokości - nikomu by
się nic nie stało. Gaśnica naturalna..."

Kim był w 1987r. JMK, że powiadomiono go problemach technicznych samolotu
rejsowego? Awaria nastąpiła o 10:41, zderzenie z ziemią o 11:12. W tym
czasie JKM dowiedział się o awarii, poznał jej szczegóły, opracował plan
awaryjny lądowania na Zatoce Puckiej i zaczął dzwonić na Okęcie. Jeżeli
cała radosna twórczość JKM jest pełna tylu kłamstw, konfabulacji i
opowieści snów, to ja temu panu już dziękuję.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-03 13:49:31
Autor: kamil
Wziac za pysk - i wprowadzic liberalizm!

"Przemyslaw Bernat" <pbernat@polbox.com> wrote in message news:1d6n26m0vhnw3.77pjv8xkpyth$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 03 Sep 2009 12:08:48 +0200, Adampio napisal(a):

A co kunkretnie sie Koledze w tej wypowiedzi nie podoba? W Zatoce
Puckiej jest naprawde plytko

"Wydzwanialem wtedy na Okecie, domagajac sie polaczenia ze sztabem
awaryjnym - lub przynajmniej, by telefonistki przekazaly mu sugestie, by
wodowac w Zatoce Gdanskiej: woda ciepla, dwa metry glebokosci - nikomu by
sie nic nie stalo. Gasnica naturalna..."

Kim byl w 1987r. JMK, ze powiadomiono go problemach technicznych samolotu
rejsowego? Awaria nastapila o 10:41, zderzenie z ziemia o 11:12. W tym
czasie JKM dowiedzial sie o awarii, poznal jej szczegly, opracowal plan
awaryjny ladowania na Zatoce Puckiej i zaczal dzwonic na Okecie. Jezeli
cala radosna twrczosc JKM jest pelna tylu klamstw, konfabulacji i
opowiesci snw, to ja temu panu juz dziekuje.

Nie od dzis Korwin plecie bzdury, zeby zwrocic na siebie uwage.

Taki polski Al Gore - nie wyszlo w polityce, wiec gra kontrowersyjnego Zbawce Swiata..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 12:33:34
Autor: cztery
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443067,n

Fajny debilizm...
Dwukrotnie korzystalem z ubezpieczenia OC sprawcy wypadku.
W jednym przypadku sprawa zamknela sie marnymi 3 tysiacami zlotych (potracil mnie samochod na przejezdzie rowerowym), w drugim na 12.5 tysiaca zlotych - wjazd w tylek praktycznie nowej Corolli.
Zarowno jeden jak i drugi sprawca zupelnie nie smierdzieli groszem. Wyciagniecie 3 tysiecy zlotych od zaocznej studentki z Elblaga sobie wyobrazam, ale ponad 12 od rencisty poruszajacego sie 14 letnim maluchem w rzaden sposob.
Gdyby ww. ludzie nie byliby ubezpieczeni od OC (a nie byliby bo zaoszczedziliby rocznie kilkaset zlotych co dla rencisty jest bardzo duza kwota) sprawa ciagnelaby sie miesiacami. Skutecznosci dochodzenia praktycznie rzadna. Reasumujac musialbym zaplacic za naprawe z wlasnej kieszeni...

Data: 2009-09-03 12:42:32
Autor: Jakub Witkowski
cztery pisze:

Gdyby ww. ludzie nie byliby ubezpieczeni od OC (a nie byliby bo zaoszczedziliby rocznie kilkaset zlotych co dla rencisty jest bardzo duza kwota)

....na 95% nie byłoby żadnej sprawy, bo emetryt bez OC bałby się poruszać
po drodze. Tobie ocalołoby to samochd, kmuś innemu - życie...

JW

Data: 2009-09-03 12:46:12
Autor: cztery
[...]

A jak by byla to co ? Poza tym, emeryt to nie rencista.
Jestem jak najbardziej za likwidacja przymusowych ubezpieczen emerytalnych i zdrowotnych. To, ze ktos nie bedzie mial co jesc jak odejdzie na emeryture albo nie bedzie mial za co sie leczyc nie zagraza mojemu bezpieczenstwu finansowemu.
Zupelnie inaczej wyglada sprawa ubezpieczenia w ruchu kolowym.

Data: 2009-09-03 12:58:12
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisa w wiadomoci news:4a9f9e7b$1news.home.net.pl...
Gdyby ww. ludzie nie byliby ubezpieczeni od OC (a nie byliby bo zaoszczedziliby rocznie kilkaset zlotych co dla rencisty jest bardzo duza kwota)

...na 95% nie byoby adnej sprawy, bo emetryt bez OC baby si porusza
po drodze. Tobie ocalooby to samochd, kmu innemu - ycie...

[...]

Finansowemu moe nie, ale zagaa by mogo bezpieczestwu oglnemu. Jeeli kto nie bdzie mia za co je to przyjdzie i wemie od tego co ma...

sooner or later...

W.

Data: 2009-09-03 13:06:18
Autor: Jakub Witkowski
cztery pisze:
[...]

A jak by byla to co ?

To byś był stratny w takim zdarzeniu. Ale statystycznie niekoniecznie.

JW

Data: 2009-09-03 17:12:02
Autor: Arek (G)
Jakub Witkowski pisze:
cztery pisze:

[...]

LOL!!!!
Dokładnie tak samo, jak ludzie z kilkoma promilami we krwi. Nie jeżdżą bo się boją:)

A.

Data: 2009-09-03 15:38:05
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

Gdyby ww. ludzie nie byliby ubezpieczeni od OC (a nie byliby bo zaoszczedziliby rocznie kilkaset zlotych co dla rencisty jest bardzo duza kwota) sprawa ciagnelaby sie miesiacami. Skutecznosci dochodzenia praktycznie rzadna. Reasumujac musialbym zaplacic za naprawe z wlasnej kieszeni...
Trudno poj e zyjesz ponad stan?
Wiem, szokujce.
Nauczyli sie ludzie ze skoro kupil to go stac, ale to nieprawda, stac jest cie
na to co mozesz bez uszczerbku na sytuacji w kazdej chwili stracic.
Niedlugo dojdzie do tego ze "stanie" bedzie mylone z zdolnoscia kredytowa. :)

Panie, kupujac auto licz sie z tym ze na drugi dzien moze go nie byc i nikt ci
zlamanego grosza za nie nie da. Wtedy nie bedziesz pisal andronow o
ubezpieczeniach. Ja nie widze przeszkod w sciaganiu kasy z emeryta. Byl swiadom ze siada za
kierownice i moze czyjes mienie zniszczyc to niech placi. Co za roznica w
stosunku do 60-letniego zatrudnionego? Co za roznica w stosunku do 40-latka?
Zadna. Kazdy z nich siadajac za kolko bierze odpowiedzialnosc za swoje czyny.

Tak samo rowerzysta. I co ciekawe, Ty za kierownica swojego autka musisz sie
liczyc z tym ze ktos ci wlasnosc zniszczy ale nie bedzie w stanie zaplacic.

Wiem, trudno w taka rzeczywistosc zrozumiec.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-03 15:23:37
Autor: kamil

"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:33ae.000004e0.4a9fc6bdnewsgate.onet.pl...

[...]

Majac dom tez zyjesz ponad stan. Chyba, ze mam uwiezyc w odpowiednia kwote na twoim koncie czekajaca, az nieubezpieczony dom splonie.

Trollujesz, czy naprawde pasujesz do partii Korwina jak ulal?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 18:10:42
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

Trollujesz, czy naprawde pasujesz do partii Korwina jak ulal?

Kolego, poszperaj sobie w historii i dowiedz sie kiedy dom z pierwszej rzeczy
jaka sobie rodzina sprawiala stal sie rzecza ostatnia jaka zaczynaja naprawde
posiadac.

Poczytaj tez ile % z wybudowanych domow staje sie niezdatna do zamieszkania
przed okresem kiedy sie normalnie wyeksploatuja. Wtedy bedziesz w stanie ocenic
czy posiadanie mieszkania czy domu jest zyciem ponad stan.

Tak na oko liczac zbudowanie domu to wysilek 2-5 lat pracy jednego czlowieka
(liczac wg. roznych miar) wiec nie panikuj ze dom to duzy wydatek.
Czesto koszt kredytu (baaardzo niematerialnego) to polowa calej sumy jaka sie za
dom placi.

Zeby cie sciagnac na ziemie napisze jeszcze ze niedlugo (10-20 lat) mieszkania w
blokach z PRL-u, kupowane za srogie kredyty, zaczna sie po prostu sypac*. Pol
biedy z tymi ludzmi ktorzy nagle straca caly dorobek zycia, problem bedzie
wiekszy bo nakreowanego pieniadza pod te domy z rynku nikt nie sciagnie i
inflacja dotknie wszystkich.

*technologia wielkiej plyty jest niby trwala (szacowana na okolo 80-100lat) ale
niestety w okresie schykowym PRL-u byla nagminnie gwalcona i w rezultacie te
bloki maja duzo mniejsza trwalosc szacowana na 40-80lat.

Wiesz, mozna zatykac oczy i uszy ale niestety zycie i tak nas kopie i ludzie
leczeni przez obowiazkowy NFZ umieraja _masowo_ czekajac w kolejkach na zabiegi,
ludzie oddajacy 1/3 wyplaty przez 40 lat dostaja smieszne pieniadze przez pare
lat emerytury. I w koncu my, majacy jako taka rzeczywistosc zafundujemy sobie na
starosc i swoim dzieciom ogromne dugi. (teraz mamy "w plecy" jakies 4-10
gierkw - kwota zaduenia). Smieszy mnie straszenie ze jak sie bedzie leczylo za swoje to bedzie tragedia,
teraz tez sie leczymy za swoje (no poprzez ZUS) i tez umieramy masowo nawet nie
majac szansy zdecydowac.

Najsmutniejsze jest to ze nawet nie babrajac sie w tym braniu kredytow i
oszczedzajac sumiennie i tak nas dotknie skutek w postaci inflacji.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-04 11:12:19
Autor: kamil

"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:33ae.000004ff.4a9fea82newsgate.onet.pl...

[...]

Ale masz ten dom za odlozona gotowke, czy go nie masz zyjac ponad stan, badz nie daj boze, na koszt innych ludzi w komunalnym? Czy moze twoj dom jest efektem pracy 5 pokolen wstecz, ktore za niego zaplacily, dzieki czemu mozesz truc farmazony grzejac tylek za nieswoja prace?

[...]

Masz szanse, prywatne ubezpieczenie medyczne jest publicznie dostepne, podobnie jak fundusze emerytalne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 13:00:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h7mtu7$h1$1nemesis.news.neostrada.pl...
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443067,n

Cos w tym jest, tylko sprowadza sie to tego ze zamiast ubezpieczac pojazdy OC, bedzie trzeba ubezpieczac sie :-)
Bo nigdy nie wiadomo kiedy jakis niewyplacalny malolat w nas trafi.

Wypadkow samochodowych jest na tyle duzo ze ten system sie po prostu sprawdza.

J.

Data: 2009-09-03 13:10:27
Autor: Jakub Witkowski
J.F. pisze:
[...]

Ja bym wykupił OC, oraz ubezpieczenie od skutków wypadku spowodowanego
przez nieubezpieczonego. Nie byłoby to pewnie specjalnie drogie, i niech
się TU buja ze sprawcą...

JW

Data: 2009-09-03 14:37:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h7o87a$1e8e$2news2.ipartners.pl...
J.F. pisze:
[...]

Ty bys wykupil, zona by musiala wykupic, dziecko by musialo wykupic, agentow by 3x wiecej znalazlo zatrudnienie, ty bys im pensje zaplacil,
a w razie wypadku bys uslyszal "ale pan drugiej raty nie zaplacil, polisa wygasla" :-)

IMO - tak jak jest jest lepiej.

Ale przeciez juz teraz mozesz sie ubezpieczyc od wypadkow. Wykupiles czy liczysz na szczescie i socjalizm ? :-)

J.

Data: 2009-09-03 15:40:29
Autor: Lukasz Sczygiel
Wzi�� za pysk �� i wprowadzi� liberalizm!
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa&#65533; w wiadomo&#65533;ci news:h7mtu7$h1$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

Wypadkow samochodowych jest na tyle duzo ze ten system sie po prostu sprawdza.

Ale skd pewno e obowiazkowo ubezpieczenia nie wzmaga ilosci wypadkow? :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-09-03 17:16:02
Autor: Arek (G)
Lukasz Sczygiel pisze:
[...]

No przecie kady wie, e jak czowiek ma OC to nie boi si wjecha z prdkoci > 130km/h w betonow cian. Jest ubezpieczony wic czuje si bezpiecznie:)

A.

Data: 2009-09-03 19:17:47
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:
[...]

Taki KRUS i ZUS też się sprawdza, co nie znaczy że płacenie połowy zarobionych pieniędzy przez całe życie, po to żeby przez jego ostatnich lat dostać jakieś ochłapy jest efektywne.

Nie można w czambuł stwierdzić że odpowiedzialność cywilna, czyli odpowiedzialność finansowa za swoje czyny jest rzeczą złą i należy ją zlikwidować.

Np. dlaczego OC ma obowiązkowo chronić sprawcę w pełnej wysokości szkody?
Niech sprawca płaci np. pierwsze kilka tysięcy złotych rocznie za szkody które spowodował.
Z punktu widzenia poszkodowanego nie będzie różnicy - dostanie swoje pieniądze od ubezpieczyciela sprawcy, a następnie ubezpieczyciel sprawcy ściągnie sobie ten "udział własny" od sprawcy.

Większość kosztów ubezpieczycieli (a więc większość wysokości składki) to niewielkie odszkodowania do kilku tysięcy złotych, dlatego że stłuczek jest dużo więcej niż poważnych wypadków, a większość samochodów jest niezbyt wiele warta.
Taki wydatek nikogo nie zrujnuje na resztę życia (najwyżej nauczy ostrożnie jeździć).
Bo nic tak dobrze nie edukuje jak konieczność płacenia za własne błędy (i nie mam tu na myśli 10% zwyżek za OC).

Bo lista pomysłów na kolejne obowiązkowe ubezpieczenia jest długa.
Już się kombinuje żeby każdy posiadacz nieruchomości płacić obowiązkowe ubezpieczenie od klęsk żywiołowych - czyli właściciele mieszkań w blokach zrzucą się na coroczny remont dla tych którzy kupili sobie tanią (nie bez przyczyny) ziemię na terenach zalewowych.
Każdy pracujący ubezpieczy się od bycia bezrobotnym.
Wszyscy ubezpieczą się przed wszystkim.

Ten system raczej trzeba ciąć niż rozbudowywać.
W "wyciętym" miejscu powstanie szybko normalny, wolny rynek ubezpieczeń, bo z pewnością będzie wielu chętnych do dobrowolnego doubezpieczenia się   w zakresie takiego "udziału własnego".

Bo niestety - normalna sytuacja będzie dopiero wtedy jak każdy ubezpieczy swoją własność na której mu szczególnie zależy. I to wystarczy. Sprawcy niech się sami martwią o siebie, nie widzę potrzeby robienia publicznych, obowiązkowych zbiórek zabezpieczających interesy sprawców.
O ile zabezpieczanie interesów poszkodowanych jakoś tam można tłumaczyć, to sprawców już ciężko.

Data: 2009-09-03 19:28:32
Autor: Wielebny
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!

Uytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomoci news:h7oub1$qs3$1nemesis.news.neostrada.pl...

Taki KRUS i ZUS te si sprawdza, co nie znaczy e pacenie poowy zarobionych pienidzy przez cae ycie, po to eby przez jego ostatnich lat dosta jakie ochapy jest efektywne.

Ale przecie nie ma co rozdziera szat. Szacuje si, e szara strefa wynosi ok. 30% w Polsce.

Wikszo tych ludzi odprowadza skadki od najniszej krajowej, a reszt dostaje od pracodawcy pod stoem, bez niepotrzebnych nikomu obcie. Zapewne wszyscy oni inwestuj te pienidze w swoj przysz emerytur, eby nie musie y za jakie ochapy.

Za jakie 20-30 lat zobaczymy jak si ten liberalny model sprawdzi.

W.

Data: 2009-09-03 22:09:15
Autor: J.F.
Wzi za pysk i wprowadzi liberalizm!
On Thu, 03 Sep 2009 19:17:47 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Np. dlaczego OC ma obowizkowo chroni sprawc w penej wysokoci szkody?
Niech sprawca paci np. pierwsze kilka tysicy zotych rocznie za szkody ktre spowodowa.
Z punktu widzenia poszkodowanego nie bdzie rnicy - dostanie swoje pienidze od ubezpieczyciela sprawcy, a nastpnie ubezpieczyciel sprawcy cignie sobie ten "udzia wasny" od sprawcy.

Pomysl generalnie dobry, tylko ma pare wad:
-ile tego udzialu ? Odszkodowanie moze dzis siegac 350k euro, a nawet
wiecej, to wielu moze nie stac na 10%.

-spowodowales kiedys sredni wypadek, a teraz paszportu nie mozesz
dostac bo trzeba placic 50zl renty miesiecznie i ubezpieczyciel
protestuje - zwiejesz i przestaniesz :-)

-co zrobic jak sprawca tez zostanie inwalida ? Kiedys byla franczyza w OC, ale zlikwidowali.
Mam mieszane uczucia .. glupia byla, bo OC nie placilo ponizej pol
minimalnej placy krajowej, wiec oplacalo sie dobic auto, wiec slusznie
ze zlikwidowali. Ale mogli zostawic zawsze taki udzial wlasny.
Ewentualnie z opcja wykupu ubezpieczenia.

Ale coz - czasy sie zmienily i dzis juz chyba nie ma tak drobnych
szkod.

Bo nic tak dobrze nie edukuje jak konieczno pacenia za wasne bdy (i nie mam tu na myli 10% zwyek za OC).

Podniesc o 50% :-)

Tak nawiasem mowiac to z uwagi na te zwyzke i dzis warto sie
zastanowic czy drobnej szkody nie pokryc z wlasnej kieszeni.

Bo lista pomysw na kolejne obowizkowe ubezpieczenia jest duga.
Ju si kombinuje eby kady posiadacz nieruchomoci paci obowizkowe ubezpieczenie od klsk ywioowych - czyli waciciele mieszka w blokach zrzuc si na coroczny remont dla tych ktrzy kupili sobie tani (nie bez przyczyny) ziemi na terenach zalewowych.

Ale dzis tez wszyscy sie skladaja na zapomogi dla nich, wiec o co
chodzi ? A jak ci sasiadka zapomni kurka zakrecic i caly blok runie, to
odmowisz wziecia zapomogi ? Badz mezczyzna, zaglosuj na Korwina i
skoncza sie datki :-)

A kto powiedzial ze skladka bedzie taka sama dla wszystkich ? A tak w sumie .. to mile zyc w panstwie ktore w razie katastrofy
udzieli ci pomocy. Nie mowie ze ma odbudowac, ale udzieli miejsca w
baraku socjalnym i wyplaci drobna gotowke.
Bo co zrobisz jak sie obudzisz w srodku nocy i zobaczysz ze sie
wszystko pali ? Czasu starczy na wyskoczenie w pizamie, splonelo
wszystko - ubrania, dokumenty, komputer, portfel, telefon, kluczyki od
samochodu :-)

Kady pracujcy ubezpieczy si od bycia bezrobotnym.
Wszyscy ubezpiecz si przed wszystkim.
Ten system raczej trzeba ci ni rozbudowywa.

No popatrz - a Niemcy sie dobrowolnie ubezpieczaja, Dunczycy akceptuja
200% podatku od samochodow, Szwedzi przestali kupowac mieszkania ..
a czasem nawet podatki na zasilek dla bezrotnych warto zaplacic, zeby
sie wyzyskiwaczowi rozesmiac "co, za 1500 to sam se pan rob"..

W "wycitym" miejscu powstanie szybko normalny, wolny rynek ubezpiecze, bo z pewnoci bdzie wielu chtnych do dobrowolnego doubezpieczenia si  w zakresie takiego "udziau wasnego".

A obecny rynek OC jest nienormalny ? No popatrz, obowiazkowe, a normalne :-)

J.

Data: 2009-09-03 18:11:09
Autor: z
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Data: 2009-09-03 19:29:01
Autor: Tomasz Pyra
z pisze:
Tomasz Pyra pisze:
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443067,n

http://zapiskibronislawa.bloog.pl/id,4942257,title,Prywata-Janusza-Korwin-Mikke,index.html?ticaid=58aea

JKM to dla mnie w tej chwili już w zasadzie dwie osoby.

Jedna to ten JKM z dawnych czasów, kiedy imponował trzeźwym spojrzeniem i trafnym spostrzeżeniem.
Druga to ten JKM który telefonuje na lotnisko żeby przekazać pilotowi uszkodzonego samolotu rozwiązanie które go uratuje, bo on wszystko wiedział już wtedy, chociaż zapewne wiele wody w Wiśle upłynęło nim komisja badająca przyczyny wypadku w ogóle dowiedziała się co się stało.

Ten artykuł to akurat przebłysk tego starego dobrego JKM.

Bo nie ujmując tego że obowiązkowe OC jest humanitarne i społecznie korzystne, to mimo wszystko jest niesprawiedliwe (bo lepsi kierowcy płacą za gorszych) i niemoralne (bo zdejmuje odpowiedzialność ze sprawcy, kosztem tych którzy strat nie powodują).

Pytanie co wolimy.

Data: 2009-09-03 23:18:59
Autor: z
Tomasz Pyra pisze:

[...]

No cóż. Za mojego życia pewnie nic się nie zmieni. Trzeba z brakiem moralności i niesprawiedliwością jakoś żyć.Żeby tylko mój potomek nie musiał.

Ja wolę żeby było inaczej i gu... mnie obchodzi że strażnicy poprawności   będą mnie nazywać świrem od Korwina.

Data: 2009-09-03 23:25:47
Autor: WIHEDCNF
[...]

Bierz sprawy w swoje ręce, czyli dupe w troki i jedź do kraju w którym ubezpieczenia są dobrowolne, na całe szczęście nikt już Cię tu nie trzyma.

Data: 2009-09-03 23:48:39
Autor: z
WIHEDCNF pisze:

Bierz sprawy w swoje ręce, czyli dupe w troki i jedź do kraju w którym ubezpieczenia są dobrowolne, na całe szczęście nikt już Cię tu nie trzyma.

Żebyś się nie zdziwił co jeszcze demokratyczna większość "mądrego" wymyśli. Jeździsz może służbowym samochodem (tak z ostatniej chwili). Otwórz szerzej oczy a zobaczysz jak rośnie fala debilizmu.

PS. Ale cóż jak nie ta fala to nie ta. O "dupach" pogadamy w innym miejscu :-)

Data: 2009-09-04 00:39:24
Autor: WIHEDCNF
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm !
Dnia 03-09-2009 o 23:48:39 z <zch280672@gazeta.pl> napisa(a):

WIHEDCNF pisze:

 Bierz sprawy w swoje rce, czyli dupe w troki i jed do kraju w ktrym  ubezpieczenia s dobrowolne, na cae szczcie nikt ju Ci tu nie  trzyma.

eby si nie zdziwi co jeszcze demokratyczna wikszo "mdrego"  wymyli. Jedzisz moe subowym samochodem (tak z ostatniej chwili).  Otwrz szerzej oczy a zobaczysz jak ronie fala debilizmu.

PS. Ale c jak nie ta fala to nie ta. O "dupach" pogadamy w innym  miejscu :-)

Ja pierdziel, szwankuje mi spacja - pisanie to koszmar.

Data: 2009-09-03 21:03:48
Autor: jerry
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Tomasz Pyra natekścił posta h7mtu7$h1$1@nemesis.news.neostrada.pl:

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Wziac-za-pysk-i-wprowadzic-lib,2,ID390443067,n

Pomysł dobry, o ile sama świadomość kierowców skłoni
do dobrowolnego OC. Realizm jest taki, że 90% zrezygnowałaby
z OC, a ściągalność regresu z takich "operatywnych" osób
jest znikoma. W efekcie zniesienie obowiązku wprowadzi więcej szkód niż pożytku ze świadomego wyboru.
I tak się poprawiło przez ostatnie 20 lat, kiedy był tylko jedyny
słuszny ubezpieczyciel.

Data: 2009-09-03 23:36:58
Autor: z
jerry pisze:
[...]

Na prawdę uważasz że się poprawiło? Zasady dalej te same.
To tylko powierzchowne wrażenie. Jesteś spętany i dojony na okrągło. To wchodzi w krew i nie potrafisz inaczej żyć. Co tam żyć myśleć inaczej nawet nie potrafisz.

Data: 2009-09-04 01:18:59
Autor: Adam Paszczyca
Wziąć za pysk – i wprowadzić liberalizm!
Dnia Thu, 3 Sep 2009 21:03:48 +0200, jerry napisa(a):

z OC, a cigalno regresu z takich "operatywnych" osb
jest znikoma. W efekcie zniesienie obowizku wprowadzi wicej szkd ni poytku ze wiadomego wyboru.

Tyle, e ta znikoma cigalno, jak zreszt caa warstwa egzekucyjna
naszego wymiaru 'sprawiedliwoci' to patologia. Dlaczeg, u licha, mamy dopasowywa si do patologii, zamiast j
zlikwidowa?

Data: 2009-09-04 06:40:16
Autor: jerry
Wzi za pysk - i wprowadzi liberalizm!
Adam Paszczyca natekci posta 1shheebbrjcck.dlg@oldfield.org.pl:

Tyle, e ta znikoma cigalno, jak zreszt caa warstwa egzekucyjna
naszego wymiaru 'sprawiedliwoci' to patologia.
Dlaczeg, u licha, mamy dopasowywa si do patologii, zamiast j
zlikwidowa?
Bo cay czas kto wspomina o "nieuchronnoci" kary, zamiast jej podwyszaniu i cay czas tylko kto wspomina. Kiedy wreszcie dotrze takie proste mylenie do organw wykonawczych? Jak na razie
dobrze ci()ga potrafi tylko dwa urzdy - skarbowy i zus.

Data: 2009-09-08 13:27:15
Autor: z
Wziąć za pysk – i wprowadzić libe ralizm!
Co się jeszcze musi wydarzyć żeby ciemny naród zrozumiał że opiekuńcze państwo marnuje jego pieniądze???

PS. Czy po prezesie zusu następny do aresztowania będzie premier?

Wziąć za pysk – i wprowadzić liberal izm!