Wzmocnienie sygnału GSM

Data: 2018-01-26 11:53:35
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
, ale nie za pomocą repiterów a bardziej czułej anteny zamontowanej w telefonie. Praktykował ktoś? Czy w ogóle technicznie rzecz jest do zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu domu) z modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym oknie)?

Data: 2018-01-26 12:21:54
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 11:53:35 +0100, Trybun napisał(a):

a bardziej czułej anteny

Nie istnieją mniej czy bardziej "czułe" anteny. Anteny mogą mieć co
najwyżej określony zysk energetyczny kierunkowy w stosunku do dipola
półfalowego.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-26 13:33:49
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Nie chodzi o nazewnictwo a praktyczne efekty dla użytkownika.

Data: 2018-01-26 16:26:32
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 13:33:49 +0100, Trybun napisał(a):

Nie chodzi o nazewnictwo a praktyczne efekty dla użytkownika.

A o czym ja mówię jak nie o efektach najpraktyczniejszych?
Zapewne, widząc wiekszą skuteczność komunikacji jednego urządzenia niż
drugiego, pomyślałeś sobie że ma "czulszą antenę". Otóż nie, ma lepiej
skonstruowany odbiornik. Anteny w obu są takie same z dokładnością do 3
dB.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-26 17:45:03
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Prawdę pisząc to nie widzę żadnego innego aspektu na to że w modemie gsm mam o niebo lepszy zasięg od telefonu niż lepsza, bardziej czuła antena. Oczywiście ja na tym kompletnie się nie znam, ale jakoś trudno mi uwierzyć że gdyby tak wyciągnąć antenę z modemu i przełożyć do telefonu nic by nie dało, czyli w telefonie sygnał nadal byłby tak samo słaby..

I tak już trochę obok tematu - wcześniej korzystałem z anten zewnętrznych CDMA, i dopiero z kolei trzecia dawała zadowalającą moc sygnału. Modem ten sam, tak że wnioski nasuwają się same - antena to podstawa.

Data: 2018-01-26 18:07:06
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 17:45:03 +0100, Trybun napisał(a):

Oczywiście ja na tym kompletnie się nie znam,
Na to wygląda :)
ale jakoś trudno mi uwierzyć że gdyby tak wyciągnąć antenę z modemu i przełożyć do telefonu nic by nie dało, czyli w telefonie sygnał nadal byłby tak samo słaby..
Hmmm. Mnie z kolei trudno uwierzyc że wymiana jednego dipola półfalowego
na inny radykalnie poprawi komunikację.
I tak już trochę obok tematu - wcześniej korzystałem z anten zewnętrznych CDMA,
Nie ma anten CDMA. Jest taka metoda korzystania ze spektrum pasma.
i dopiero z kolei trzecia dawała zadowalającą moc sygnału.
Jak mi przedstawisz fotki tych anten to być może będę mógł skmentować. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-26 19:22:04
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 17:45:03 +0100, Trybun napisał(a):

Oczywiście ja na tym kompletnie się nie znam,
Na to wygląda :)

Co radzisz, czy w ogóle jest jakaś rada?

[...]

A dwu dipoli?

I tak już trochę obok tematu - wcześniej korzystałem z anten
zewnętrznych CDMA,
Nie ma anten CDMA. Jest taka metoda korzystania ze spektrum pasma.

Jak nie ma, jak są, podłączenie ich do modemu ustawionego na EDGE/3/4G nic nie daje. A więc anteny do CDMA in Poland. Uproszczenie, ale fakt.

i dopiero z kolei trzecia dawała zadowalającą moc
sygnału.
Jak mi przedstawisz fotki tych anten to być może będę mógł skmentować.

Leżą gdzieś na strychu, tak że nie sposób w szybki sposób do nich dotrzeć.. Jako że są to anteny pasywne to jedyna zauważalna różnica to ich rozmiar, np ta skuteczna jest znacznie większa od pozostałych.

Data: 2018-01-26 19:58:14
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 19:22:04 +0100, Trybun napisał(a):
Co radzisz, czy w ogóle jest jakaś rada?
jeśli telefon ma gniazdo na zewnętrzną antene to takiej użyj,
nakierowanej na stację przekażnikową. Jeśli jej nie ma, pozostają
sztuczki o wątpliwej skuteczności i przydatności :) oraz, oczywiście,
repetier.

A dwu dipoli?
Ale konkretnie o co chodzi? Jest tak że jeśli dwa dipole odpowiednio
połączysz to w efekcie możesz otrzymac zysk energetyczny na jakichś
kierunkach.

Leżą gdzieś na strychu, tak że nie sposób w szybki sposób do nich dotrzeć.. Jako że są to anteny pasywne to jedyna zauważalna różnica to ich rozmiar, np ta skuteczna jest znacznie większa od pozostałych.
Pewna informacja to już jest. Zapewne są to anteny kierunkowe a ich
wymiar jest z grubsza proporcjonalny do ilości dipoli użytych do ich
budowy. A tak się składa że im więcej dipoli tym wyższy możliwy zysk
energetyczny.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-27 09:35:30
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Dwa telefony w domu mają takie gniazda na anteny zewnętrzne, mam także antenę zewnętrzną z instalacją,. Jednak nawet próby nie jestem w stanie przeprowadzić z jednego powodu - braku odpowiedniej końcówki do podłączenia telefonu. Do modemów w każdym specjalistycznym sklepie szeroki wybór końcówek, do telefonu - żadnej.  Zresztą nie wiem czy byłbym usatysfakcjonowany telefonem bez tylnej pokrywy i uwiązanym na drucie do jednego miejsca.

A dwu dipoli?
Ale konkretnie o co chodzi? Jest tak że jeśli dwa dipole odpowiednio
połączysz to w efekcie możesz otrzymac zysk energetyczny na jakichś
kierunkach.

O to że gdy jedna jednostka to za mało czegoś to wybieramy dwie jednostki tego. Ty mnie się nie pytaj co takiego jest w modemie, w jego antenie że odbiera dobry sygnał w domu, a w telefonie tego brakuje.

[...]

Tak, kierunkowe. I niewątpliwie chodzi o większy uzysk za pomocą powierzchni. Może w modemie także jest antena o większym uzysku w stosunku do tej z telefonu. Ciekawostka - mam starszy modem tej samej firmy i tu już nie ma tak dobrego sygnału jak w tym nowszym, lepszy jak w telefonie ale dużo mu brakuje do z nowego modemu.

Data: 2018-01-27 19:32:15
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Sat, 27 Jan 2018 09:35:30 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Jakoś nie wierzę że nie można dostać przejściówki.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-28 11:54:15
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Skąd, z czego ten ten brak wiary?

Data: 2018-01-29 11:24:52
Autor: J.F.
Wzmocnienie sygnału GSM
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1o5if8kts872d.n3jylaj7s9pd.dlg@40tude.net...
[...]

3dB to moze byc cakiem sporo jak sie jest na granicy zasiegu :-)

Owszem, "w telefonie" to raczej wiekszych roznic nie bedzie, ale jesli ma gniazdko antenowe ...

a mozna i bez gniazdka
http://www.radio-tele.com/pmr/dx/

J.

Data: 2018-01-29 11:48:26
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Mon, 29 Jan 2018 11:24:52 +0100, J.F. napisał(a):

3dB to moze byc cakiem sporo jak sie jest na granicy zasiegu :-)
Przy[adek baaardzo szczególny.

a mozna i bez gniazdka
http://www.radio-tele.com/pmr/dx/
No można, nikt nie twierdzi inaczej. Ale to wciąż sztuczki o dosyć
ograniczonej użytkowości.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-29 14:06:12
Autor: J.F.
Wzmocnienie sygnału GSM
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cj8vyamfyadk.1ot9bcz9giqg1.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 29 Jan 2018 11:24:52 +0100, J.F. napisał(a):
3dB to moze byc cakiem sporo jak sie jest na granicy zasiegu :-)
Przy[adek baaardzo szczególny.

Ale chyba podobny Trybun ma, skoro ten telefon lapie zasieg w niektorych miejscach, a inny w calym domu.

a mozna i bez gniazdka
http://www.radio-tele.com/pmr/dx/
No można, nikt nie twierdzi inaczej. Ale to wciąż sztuczki o dosyć
ograniczonej użytkowości.

Ano wlasnie - dobra antena duzo daje, ale to nie jest tak, ze wystarczy "przelozyc antene" z innego telefonu.

P.S. teraz telefony tak zrobione, zeby nie promieniowac do glowy ... wiec moze obrocic sie uchem na GPS i ... nauczyc sie trzymac telefon dwoma palcami :-)

J.

Data: 2018-01-26 21:30:48
Autor: ToMasz
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 26.01.2018 o 11:53, Trybun pisze:
[...]

dawno dawno temu, w firmie w której pracowałem, był bardzo słaby zasięg gsm. odludzie, daleko od cywilizacji. zasieg był teoretyczny. znaczy wszyscy mieli "jedną kreskę", ale rozmawiać się nie dało. Rozmowy były prowadzone na zewnątrz. aż razu pewnego przyjechał gostek, który zamontował antene kierunkową na dachu, spuścił kabelek z sufitu centralnie nad biurka prezesów. który chciał gadać, podpinał kabelek ( chyba do nokii 6310) i rozmawiał na 3/4 zasiegu.
Tak, niestety podpinał kabelek. inaczej tego raczej nie obejdziesz. albo podasz do telefonu sygnał ze skuteczniejszej anteny, albo wzmocnisz sygnał dostarczając energię do.. rodzaju wzmacniacza, repeatera, który i tak bedzie miał mocniejsza antenę na zewnątrz.
ToMasz

Data: 2018-01-27 09:37:49
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-26 o 21:30, ToMasz pisze:
[...]

Tylko problem w dostaniu tego kabelka, czyli końcówki pasującej do gniazda telefonu, choćby dla próby. Bo przecie w sumie byłoby to bardzo kłopotliwe rozwiązanie - telefon w imadło i tryb głośnomówiący..;-) Z repiterami już eksperymentowałem, aby zadziałało to trzeba dużych (kosztownych) inwestycji, około 3000zł to zdaje się minimum. Takie do 1000zł nie sprawdzają się.

Data: 2018-01-27 10:32:13
Autor: ToMasz
Wzmocnienie sygnału GSM
Tylko problem w dostaniu tego kabelka, czyli końcówki pasującej do gniazda telefonu, choćby dla próby.

na próbę to kup sobie telefon z gniazdem, albo popytaj znajomych czy nie maja w domowych śmieciach elektronicznych. potem możesz eksperymentować

ToMasz

Data: 2018-01-26 21:49:37
Autor: PiteR
Wzmocnienie sygnału GSM
Trybun pisze tak:

Czy w ogóle technicznie rzecz jest do zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu
domu) z modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym
oknie)?

Jak wyobrażasz sobie przekładanie anten?

Być może modem ma topową czułość a telefon jest tępy lub uszkodzony.
Hu nołz. Jak inne tel renomowanych marek np Motorola, Ericsson się zachowują w tej lokalizacji?

Wystaw antenę Yagi na dach, wykieruj na cywilizację, spuść kabel do domu i zakończ drugą anteną tam skąd najczęściej dzwonisz.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-01-27 19:31:26
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 26 Jan 2018 21:49:37 GMT, PiteR napisał(a):

Wystaw antenę Yagi na dach, wykieruj na cywilizację, spuść kabel do domu i zakończ drugą anteną tam skąd najczęściej dzwonisz.

To jedna z tych sztuczek które można wypróbować a o jakich wspominałem
:) Nazywa się to repetier bierny. Są pewne szanse powodzenia jak dobrze
i z głową zrobione. Musiałby to robić fachura z miernikiem pola i wiedzą
w głowie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-27 13:06:27
Autor: yabba
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-26 o 11:53, Trybun pisze:
[...]

Musisz jeszcze sprawdzić jakie pasmo potrzebujesz do telefonu, a jakie pasmo ma antena do modemu.

Moi koledzy zrobili kiedyś repeater pasywny do serwerowni, w której były bramki GSM, a siła sygnału była dość słaba. Antena na zewnątrz - kilka czy kilkanaście metrów kabla przez betonowe ściany - antena w serwerowni. Sygnał zauważalnie się poprawił.

yabba

Data: 2018-01-27 13:34:35
Autor: Poldek
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-27 o 13:06, yabba pisze:
[...]

Można też sprawdzić ze starszym telefonem, który ma tylko GSM (nie ma 3G, nie ma 4G). Sygnał 3/4G bywa w danym miejscu znacznie słabszy. Jeśli telefon uparcie trzyma się 3/4G to efekt jest taki, że łączność jest kiepska, choć w tym miejscu jest dobry sygnał GSM.

Data: 2018-01-28 11:55:37
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Ale jak to sprawdzić? Modem pracuje na różnych kategoriach przesyłu danych - od GPRS do LTE, a więc antenę powinien mieć tzw szerokopasmową. Ale może ona być ukierunkowana bardziej na poszczególne pasma. Jak do tego podejść aby uzyskać odpowiedź czy antena z modemu do internetu mobilnego będzie skuteczna w telefonie przy obsłudze rozmów i SMSów?

Z repiterami już kombinowałem, nie wyszło, tak że rozglądam się za jak inną alternatywą, może bardziej czułą anteną wewnętrzną.

Data: 2018-01-28 13:36:40
Autor: Uncle Pete
Wzmocnienie sygnału GSM
Ale jak to sprawdzić? Modem pracuje na różnych kategoriach przesyłu danych - od GPRS do LTE, a więc antenę powinien mieć tzw szerokopasmową.

Niekoniecznie. Zależy od częstotliwości nośnej, a nie od protokołu przesyłania danych. Mam na działce świetnie działającą 20-elementową antenę yagi "wąskopasmową" (850-860 MHZ) podpiętą do modemu, który wcześniej chodził na 3G (900 MHz), a teraz na LTE (800 MHz). Na częstotliwościach 1800-2100-2600 MHz antena ta oczywiście nie będzie działała.

Data: 2018-01-28 13:38:00
Autor: Uncle Pete
Wzmocnienie sygnału GSM
antenę yagi "wąskopasmową" (850-860 MHZ) podpiętą do modemu, który

850-960 MHz miało być.

Data: 2018-01-28 14:41:01
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-28 o 13:36, Uncle Pete pisze:
[...]

No właśnie chodzi tą częstotliwość. Wiadomo że nie w Polsce te telefony/modemy są produkowane, a więc trudno wymagać aby miały anteny konfigurowane wg częstotliwości wykorzystywanych przez operatorów działających na terenie Polski.

Też mam na dachu antenę która wykorzystuje do netu mobilnego, szerokopasmową antenę 800-2100MHz, która sprawuje się zupełnie nieźle. Ale sam modem mogę spokojnie podłączyć do kompa bez podłączania pod antenę i sygnał w miarę dobry jest. W telefonie nie ma  netu EDGE, 3g ani 4g. Nie ma wystarczającego dobrego sygnału także do rozmów i SMSowania. Jakby to sprawdzić przed potencjalnym wyposażeniem w modemową antenę - telefon, czy ta jest skonfigurowana także pod częstotliwość wykorzystywaną do rozmów?

Data: 2018-01-28 14:55:01
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Sun, 28 Jan 2018 14:41:01 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Częstotliwości wykorzystywane przez telefonię są standardowe (czyli nie
zależą od kraju czy operatora). A poza tym, naprawdę sądzisz że taki
Huawei czy inny Samsung nie połapałby się że do Europy to trzeba antenę
dostosować (gdyby musiała być inna niż w Korei)?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-29 11:03:55
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Nawet w Polsce jest to zróżnicowane. Na jednym nadajniku operator korzysta z częstotliwości 2100, na innym 900MHz. Ja nic nie sądzę, obawiam się tylko że anteny w modemie mogą być inaczej konfigurowane niż te w telefonach i tym samym przełożenie nic nie da.

Data: 2018-01-29 11:54:56
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Mon, 29 Jan 2018 11:03:55 +0100, Trybun napisał(a):

Nawet w Polsce jest to zróżnicowane. Na jednym nadajniku operator korzysta z częstotliwości 2100, na innym 900MHz.
Weź poczytaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/UMTS900

Ja nic nie sądzę, obawiam się tylko że anteny w modemie mogą być inaczej konfigurowane niż te w telefonach i tym samym przełożenie nic nie da.
Anten się nie "konfiguruje", co najwyżej projektuje. Antena na 0,9 GHz
jest całkiem inna niż na 2,1 GHz i żadna (dokładniej - żadna przydatna)
konfiguracja czy proces projektowania nie sprawi że obie te
częstotliwości będą odbierane dobrze przez jedną antenę. Zawsze będą
musiały być dwie anteny do tych dwóch pasm.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-29 17:16:31
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
On 2018-01-29 11:54, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Techniczne aspekty i fachowe nazewnictwo zupełnie mnie nie interesują, liczy się efekt a jak to się robi czy nazywa to już tylko mało istotne tło. A jeżeli już to jednak się konfiguruje - zarówno ta na 900 jak i ta na 2100MHz jest robiona z dokładnie tego samego materiału, subtelna różnica które je dzieli to odpowiednia ich konstrukcja.

Data: 2018-01-29 18:11:06
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Mon, 29 Jan 2018 17:16:31 +0100, Trybun napisał(a):

zarówno ta na 900 jak i ta na 2100MHz jest robiona z dokładnie tego samego materiału,

Daj spokój, rodzaj materiału nic tu nie ma do rzeczy. Weź lepiej
poczytaj coś o antenach.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-29 18:58:21
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
On 2018-01-29 18:11, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

No skoro tak mówisz.. Zapytam jeszcze w komisie/serwisie telefonicznym, czy nie dałoby się jakoś w w miarę prosty i tani sposób poprawić zasięgu w telefonie, pracuje w nim taki chwalipięta dla którego podobno nioe ma rzeczy niemożliwych.. może on coś wymyśli.

Data: 2018-01-29 19:24:55
Autor: Czarek
Wzmocnienie sygnału GSM

W dniu 29.01.2018 o 18:58, Trybun pisze:
On 2018-01-29 18:11, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

To jest najtańszy sposób, już X generacji ;-)
http://allegro.pl/ay3-wzmacniacz-antenowy-gsm-model-2017-generacja-x-i6592110704.html
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-sygnalu-zasiegu-gsm-w-tel-gps-i6694152101.html

--
Czarek

Data: 2018-01-29 20:13:06
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Mon, 29 Jan 2018 19:24:55 +0100, Czarek napisał(a):

-wzmacniacz-antenowy

Nie ma chyba w elektronice urządzenia bardziej niewłaściwie stosowanego
:)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-30 09:23:59
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Mon, 29 Jan 2018 19:24:55 +0100, Czarek napisał(a):

-wzmacniacz-antenowy
Nie ma chyba w elektronice urządzenia bardziej niewłaściwie stosowanego
:)

Co to właściwie znaczy, że nie ma urządzeń które wzmacniają sygnał?

Data: 2018-01-30 09:30:53
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Tue, 30 Jan 2018 09:23:59 +0100, Trybun napisał(a):

Co to właściwie znaczy, że nie ma urządzeń które wzmacniają sygnał?

Jest mnóstwo, nazywają się wzmacniacze. Problem w tym że wszystkie
oprócz sygnału wzmacniają zakłócenia, dokładając i swoje. A wzmacniacze
antenowe bardzo często, na skutek braku wiedzy, aplikuje się tak że to
co z nich wychodzi ma gorszy stosunek sygnał/szum niż to co wchodzi.
A przecież nam chodzi nie tyle o uzyskanie większego poziomu sygnału na
wyjściu wzmacniacza co o uzyskanie większego wzmiankowanego stosunku.
Twoje kłopoty mogą być (i prawdopodobnie są) spowodowane nie tyle przez
słaby sygnał co przez zbyt duże zakłócenia.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-31 18:59:51
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Daj spokój, nie zakłócenia a brak zasięgu. Na sąsiedniej wiosce jest facet który ma skuteczny wzmacniacz, tylko jego sprzęt to nie jakaś zabawka za kilkaset zł, a koszt prawie średniej płacy krajowej. Wygląda to tak - przy włączonym wzmacniaczu siła sygnału - na maxa, przy wyłączonym, w tym samym miejscu - spadek na 1-2 kreskę od czasu do czasu sygnał całkowicie zanika, o rozmowach nie ma mowy. Jak więc tu mówić o szumach, zakłóceniach...

Data: 2018-01-31 19:14:02
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Wed, 31 Jan 2018 18:59:51 +0100, Trybun napisał(a):

Na sąsiedniej wiosce jest facet który ma skuteczny wzmacniacz,

Cena nie ma większego znaczenia. Jeśli jest dobrze zamontowany to
poprawia odbiór, nic w tym dziwnego, w końcu od tego jest. Zauważyłem
jedynie że nadzwyczaj często aplikuje się wzmacniacze antenowe źle co
pogarsza lub co najmniej nie poprawia odbioru. Ponieważ nie podałeś
żadnych szczegółów to i nie ocenię przypadku.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-02 11:26:03
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Jednak cena zdaje sie być tu jedynym kryterium. Sam próbowałem kilkukrotnie, raz nawet z montażem, próby sąsiadów także spełzły na niczym, wszyscy eksperymentowaliśmy na najtańszym sprzęcie i cała robota psu na budę się zdała. A u tego co warto mu było zapłacić więcej sygnał jest.

Data: 2018-02-02 14:15:20
Autor: Michał Jankowski
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 31.01.2018 o 18:59, Trybun pisze:

[...]

Jestem gotów dać do 2 tysięcy za urządzenie, które pozwoli mi rozmawiać
i korzystać z internetu w takiej lokalizacji. Jakieś namiary?

   MJ

Data: 2018-02-02 06:14:14
Autor: sdd.edysk
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu piątek, 2 lutego 2018 14:15:24 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Jestem gotów dać do 2 tysięcy za urządzenie, które pozwoli mi rozmawiać
i korzystać z internetu w takiej lokalizacji. Jakieś namiary?

Jeszcze może dodajmy *legalnie*

Data: 2018-02-02 16:34:56
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Fri, 2 Feb 2018 14:15:20 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

[...]

To się nazywa antena kierunkowa. W większości przypadków daje radę, ale
instalować z głową. Np. powyżej drzew, skierować na najbliższą bazę,
dostosować ją do pasma. Jak wyjdzie długi kabel (a musi być o małym
tłumieniu) to dać wzmacniacz przy antenie.
Najpierw sprawdzić gdzie stacje bazowe, obejrzeć profile trasy - ważne w
górkach.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-04 02:13:54
Autor: Animka
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

No proszę. Jak na takiej wielkiej górze Nanga zasięg był i filmy tez kręcili to coś jest nie halo z zasęegiem sieci w Polsce. Może oszukują i zasięgu nie dają? Po co te wszystkie zabawy w dodatkowe anteny, Zrezygnować z operatora oszusta i przenieść się do innego, rzetelnego operatora. Ponadto sprawdzać, czy bateria naładowaba.

--
animka

Data: 2018-02-04 08:59:04
Autor: Jacek Maciejewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Sun, 4 Feb 2018 02:13:54 +0100, Animka napisał(a):

Jak na takiej wielkiej górze Nanga zasięg

Korzystają tam z telefonu satelitarnego. Sama możesz sobie taki kupić :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-04 22:27:20
Autor: Animka
Wzmocnienie sygnału GSM
Dnia Sun, 4 Feb 2018 02:13:54 +0100, Animka napisał(a):

Jak na takiej wielkiej górze Nanga zasięg

Korzystają tam z telefonu satelitarnego. Sama możesz sobie taki kupić :)

Może Trybunowi by się przydał i wreszczie by miał spokój.
U mnie zasięg jest, po górach nie łażę.

--
animka

Data: 2018-02-04 09:56:29
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-02-04 o 02:13, Animka pisze:
[...]

Zdecydowanie nie halo. Zdaje się o internet łatwiej na malej saharyjskiej oazie niż na wsi w centrum Polski. Widać państwo polskie jako takie jest żywo zainteresowane podziałem społeczeństwa na kasty.

Data: 2018-02-02 17:28:00
Autor: Adam
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-02-02 o 14:15, Michał Jankowski pisze:
[...]

http://www.dipol.com.pl/oferta-telefonia-komorkowa-repeatery-gsm-3g,4383.htm

Tylko musisz wiedzieć, jaką antenę dobrać - to jest główne kryterium prawidłowości pracy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-02-02 18:20:32
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Obawiam się że w 2000zł raczej się nie zmieścisz. Poza tym gwarancji że zadziała nikt Ci nie udzieli. Chyba  że znajdziesz jakąś firmę która podejmie się instalacji takiego urządzenia. Tymczasem sprzęt trzeba kupować na własne ryzyko.

A co do namiarów - znajomy zasilacz i osprzęt kupował w Dipolu.

Data: 2018-01-30 09:23:37
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-29 o 19:24, Czarek pisze:

[...]

To pewnie coś takiego jak te reklamowane wkładki do butów, które maja pomagać na ból zębów i głowy..

Data: 2018-02-01 13:08:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

Daj spokój, rodzaj materiału nic tu nie ma do rzeczy.

Materiał jest ważny -- srebro jest lepsze od żelaza, zatem antena
 pokryta srebrem będzie lepiej pasowała jako uniwersalna niż
 antena z żelaza.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-02-02 11:26:40
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Materiał, dobry montaż i odpowiednia konfiguracja. Aż dziw że w sprzęcie za niemałą przecie kwotę 1000zł nie można zrobić urządzenia odpowiadającego tym warunkom..

Data: 2018-02-02 12:41:02
Autor: J.F.
Wzmocnienie sygnału GSM
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p4v00a$h2u$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Teoretycznie - w praktyce nikt/malo kto sie w to bawi.
Przy czym zelazo kiepsko sie nadaje, miedz i aluminium lepsze, ale jak antena ma miec 100m, to i z zelazem trzeba sie przeprosic.

J.

Data: 2018-02-01 13:05:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wzmocnienie sygnału GSM
Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:

Techniczne aspekty i fachowe nazewnictwo zupełnie mnie nie interesują,

To akurat prawda, ale czy warto pisać rzeczy oczywiste?

Antena uniwersalna to słaba antena na środek pasma. Środkiem nie
 jest półtora giga, ale jakoś tak.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-02-02 11:27:51
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Jakoś tak że moja szerokopasmówka 800-2200MHz największy uzysk (9db) ma na częstotliwości około 1100MHz. I istotnie szerokopasmowa to słaba antena, na dodatek aby była w miarę skuteczna to musi być precyzyjnie dobrana. Mam również antenę normalną, czyli wąskopasmową, tu już najwyższe wartości uzysku oscylują w okolicy 17db. Jednak nie da się jej wykorzystać do LTE bo to antena do obsługi pasma o częstotliwości 450MHz (CDMA).

Data: 2018-01-28 21:21:25
Autor: yabba
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-28 o 11:55, Trybun pisze:
[...]

Poczytaj forum na Elektrodzie. Codziennie jest co najmniej jedno pytanie o anteny i jak sprawdzić częstotliwości pracy. Są programy na Androida pokazujące szczegóły połączenia radiowego.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3424612.html

https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum440.html

yabba

Data: 2018-01-27 13:29:47
Autor: Poldek
Wzmocnienie sygnału GSM
[...]

Starsze telefony, np. Nokia 5110 mają gniazdo antenowe. Można przypiąć do niego odpowiednią antenę, wystawić ją np. na parapet, na dach. W sprzyjających okolicznościach można uzyskać znaczną poprawę sygnału.

Data: 2018-01-28 11:56:21
Autor: Trybun
Wzmocnienie sygnału GSM
W dniu 2018-01-27 o 13:29, Poldek pisze:
[...]

Nowsze też mają, np mój sprzed kilku lat także ma, problem w tej "odpowiedniej antenie" czyli jej braku na rynku.

Data: 2018-02-24 03:38:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wzmocnienie sygnału GSM

"Trybun" 5a6b089b$0$608$65785112@news.neostrada.pl

Podciągnął WiFi po drzewach i weź 2nr -- będziesz miał choć odbiór. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-02-24 04:34:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wzmocnienie sygnału GSM

"Eneuel Leszek Ciszewski" p6qj7i$u6o$2@node1.news.atman.pl

"Trybun" 5a6b089b$0$608$65785112@news.neostrada.pl

Podciągnął WiFi po drzewach i weź 2nr -- będziesz miał choć odbiór. ;)

Odbiór i nadawanie SMSów -- co godzinę na numer.

-=-

Chciałem wysłać na ,,stacjonarnego'' VoIPa
z Tlenofonu/FCN -- nie udało się.

-=-

Frajda dla dzieciaków -- SMSy za free i odbieranie za free...
Wprawdzie tylko raz na godzinę, ale mając 3 nry w 2nr -- co 20 minut...
Do tego ze 2 nry na SIMkach -- co 12 minut SMS...
IMO można gadać zupełnie swobodnie za free...

Ale po co te kombinacje -- skoro mając net,
można pogadać za free innymi metodami?
Choćby VoIPem w tej samej sieci?...

-=-

Dobre do zakładania kont bankowych -- ale czy bezpieczne?!