Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?

Data: 2010-02-17 18:28:31
Autor: narciarz
Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?
Wzrost kolesiów 184-186 cm.

Kijki długości 115 cm będą za krótkie czy O.K. do jazdy carvingowo-gigantowo-
slalomowej?

Może lepiej kupić 120 cm?

Bo kijki 125 cm za długie są :-(

Data: 2010-02-17 20:38:01
Autor: Wojtek
W dniu 2010-02-17 19:28, narciarz pisze:
[...]

Każdy ma inne proporcje tłów do nóg, ale u mnie przy 186cm są kije 130cm i są ok, 125 dla mnie za krótkie.
Do slalomu/giganta lepsze dłuższe kije.

Pozdrawiam, Wojtek.

Data: 2010-02-17 20:40:06
Autor: J_K_K
Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?
Użytkownik "narciarz" <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hlhcge$10m$1inews.gazeta.pl...
Bo kijki 125 cm za długie są :-(

A mierzyli w butach wpiętych w zamontowane wiązania ?
Tradycyjna metoda (bez ww.) to chwycić odwrócony kijek
oparty o ziemię, pod talerzykiem i przedramię / ramię ma dawać kąt prosty.
U mnie sprawdza się 125cm/50" przy 182 cm.
No może za wyjątkiem luźnych 70 cm śniegu w lesie ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-21 10:06:06
Autor: MichałG
J_K_K pisze:
[...]

ja masz płyte i wspólczesne wiązanie to lepiej chwycić 'nad' talerzykiem... przy moim 182 kije 125 nieco skróciłem...

Data: 2010-02-21 20:57:48
Autor: J_K_K
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hlqt1g$peb$1news.onet.pl...
[...]

Jak widać, zdania są podzielone :-)
(posty wyżej - niższa pozycja redukująca wysokośc płyty, ale też dłuższe dla off piste)
Ja dla odmiany bym trochę "wydłużył".

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-22 08:56:20
Autor: MichałG
J_K_K pisze:
[...]

Racja - kazdemu wg potrzeb. Ja jeżdżę na twardym.....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-02-18 00:00:42
Autor: blackone
On 17 Feb, 19:28, "narciarz" <j666.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

kup takie jakie sa dla Ciebie wygodne. Mi do carvingowania pasuja
125cm przy moich 181cm wzrostu.
I 135cm do jazdy offpiste;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2010-02-19 14:34:28
Autor: Jarek Spirydowicz
Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?
In article <9c0e505e-124c-467f-8fb1-d01648bb6365@q16g2000yqq.googlegroups.com>,
 blackone <blackone@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>
> Może lepiej kupić 120 cm?
>
> Bo kijki 125 cm za długie są :-(

kup takie jakie sa dla Ciebie wygodne. Mi do carvingowania pasuja

Ja mam 174 i kijki 120 są w sam raz, a 125 też były ok (rok temu musiałem wypożyczać, to przetestowałem).

Ps. Gosia, a gdzie relacja? :D

--
Jarek
To tylko moje prywatne opinie.

Data: 2010-02-18 11:28:19
Autor: Rafał VFR
Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?
Witam
U mnie 185 cm i kije 130.
Aczkolwiek od kiedy kupiłem "dzisiejsze narty" mam wrażenie że ciut za długi. Ale to pewnie tylko wrażenie.
Mierzyłem jak pisał przedmówca - kij do góry nogami .... itd

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2010-02-19 14:52:22
Autor: gajowy
narciarz wrote:

[...]

Nawet nie żartuj.
Przy tym wzroście to powinno być raczej 130,
ale proporcje ludzie mają różne więc 125 to minimum.

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-02-19 20:54:27
Autor: J_K_K
Użytkownik "gajowy" <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4B7E9791.F9646F28cut_poczta.onet.pl...
Przy tym wzroście to powinno być raczej 130,
ale proporcje ludzie mają różne więc 125 to minimum.

Tak jeszcze dodam, a propos "starych metod",
że teraz wiązania + płyty / szyny etc. stawiają narciarza wyżej
nad ziemią niż kiedyś, więc faktycznie raczej tolerancja
powinna być "in plus".

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-20 00:08:33
Autor: gajowy
J_K_K wrote:

> [...]
że teraz wiązania + płyty / szyny etc. stawiają narciarza wyżej
nad ziemią niż kiedyś, więc faktycznie raczej tolerancja

Z drugiej strony - pozycja w jeździe, średnio licząc,
jest teraz wyraźnie bardziej obniżona - więc się rownoważy :)

Ja, 176, mam 120 cm, rozważałem jakiś czas temu, w związku
z tym, skrócenie kijów do 115 - ale okazało się to bez sensu.

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-02-22 13:37:59
Autor: 666
Wzrost 184-186 cm, kijki 120 cm?
Jasne, była "drobna" pomyłka na początku.
Te za długie mają konkretnie 131 cm (zmierzone miarką od weglikowej końcówki do wierzchu rączki).
Czyli szukać 125 lub 120 cm.

A tak swoją drogą:

Czy można gdzieś kupić same rączki do kijków aluminiowych?
Stare rączki nie zejdą po dobroci, bo były wklejane na gorąco.

-- -- -

Data: 2010-02-23 00:09:16
Autor: J_K_K
Użytkownik " 666" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hlu1bn$ens$1inews.gazeta.pl...
Czy można gdzieś kupić same rączki do kijków aluminiowych?

Widziałem ostatnio w Auchan kijki trekingowe po coś 19 PLN sztuka.
Może rączki podpasują ;-) ?

Pzdr

JKK

Wzrost 184-186 cm, kijki 115 cm?