Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji

Data: 2009-10-12 23:17:06
Autor: japmp
Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji
Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie jest to post nakierowany na jakiekolwiek
wnioski inwestycyjne a jedynie przedstawienie pewnej sytuacji panującej na
rynkach w Europie i USA. Jednocześnie jestem świadomy, iż dane na dzień, który
wziąłem do przeliczenia nie wyznaczają lokalnego minium na giełdach
światowych, bo ten wystąpił jeśli się nie mylę 14 sesji później.

Wig - jak zwykle u mnie rozważany szeroki rynek - wzrósł od swojego minimum
około 79%, niestety nadal nie przekroczyliśmy magicznego poziomu 38,2%
zniesienia bessy. Ci którzy narzekają na niesłychany brak zmienności w
ostatnich czasach mają oczywiście rację, niemniej proponuję przeliczyć ten
wzrost na różne waluty.

I tak w wyrażeniu USD wzrośliśmy uwaga 139% i jest to najwyższy wynik, drugim
z kolei to wzrost w JPY, który zdobył poziom 131%. W stosunku do GBP 115% a
Euro 102%. W stosunku do waluty węgierskiej utrzymujemy poziom 79%..

Dla porównania DAX - ulubiony indeks polskich spekulantów, którzy usiłują się
odwzorowywać ruchy wzrósł od tej daty 38%!!! Faktycznie od swojego minimum
nieco więcej.
Proponowałbym teraz te wzrosty wyrazić w złotówkach. To jedynie 22%!!! Również
indeks wyrażony w węgierskiej walucie dał zarobić jedynie 23%, w funtach 46%,
jpy 55% a w dolarach 62% co jest bliskie wartościom jakie osiągneliśmy na
naszym indeksie.

Wychwalane indeksy w USA wzrosły w ujęciu nominalnym odpowiednio:DJIA 31% a NQ
46% nie zbliżając się do naszego świetnego wyniku. Jeszcze gorzej jest jeśli
przeliczymy te wzrosty na inne waluty i tak NQ: 9% w złotówkach i tyleż w HUF,
24% w Euro a 40% w japońskiej walucie. Jedynie w rozliczeniu Brytyjskiej
waluty osiągnięto wzrost 62%. Dla DJIA wyniki sa jeszcze gorsze. W PLNach i
HUFach inwestor osiągnąłby stratę!!! - 2%, niewielki zysk 11% w Euro i JPY,
natomiast znów najlepszy w GPB 46% co związane jest z niskimi notowaniami
funta brytyjskiego.

Słynny FTSE100 i city które szalej na naszym rynku także się nie popisało.
Tylko 30% wzrostu w ujęciu nominalnym. Jednak w PLNach jest to jedynie 8%!!! a
w USD i EURO nie przekracza 25%...

Wnioski:

o nie!!! na nic nie naganiam. Dla chętnych proponuję skorygować te 14 sesji i
przeliczyć dokładnie stopy zwrotu. Tak czy inaczej przez silny wzrost złotówki
inwestycje dla zagranicznych inwestorów są/były niezmiernie intratne.
Natomiast my nie specjalnie mieliśmy wyjścia jak trzymać w tym okresie
złotówki i najlepiej zainwestowane na WGPW.

Data: 2009-10-13 00:00:35
Autor: spekulant
Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji
 japmp <japmp.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): ...

pozdrawiam

nie od dzis wiadomo ze luty to byl perfekcyjny moment dla zagranicy na wejscie
(szczyt walut) a teraz "zupelnie przypadkiem" beda mieli dolek w momencie
kiedy bedzie trzeba uciekac z gieldy. i tak wejscie po 3.9 a wyjscie po 2.6 da
wlasnie wyniki podobne do Twoich wyliczen.

wnioski: trzeba sie nauczyc tanczenia do grajacej muzyki zamiast probowac
zostac DJem ;)

Data: 2009-10-13 00:14:36
Autor: japmp
Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji
z uwagi na późną porę pomyliłem parę gbp/usd z usd/gbp

w związku z czym prawidłowe wartości to dla DJIA 18%, NQ 31% wyrażonych w GBP,
natomiast FTSE100 w USD to 44%

za pomyłkę przepraszam...

--

Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji