X-live podlaczanie

Data: 2010-12-18 16:17:49
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Witam

Poniewaz nie chce mi chodzic jedna gra w koncu bede musial podlaczyc Xa do neta. Mam Neostrade z Liveboxem. Jak to zrobic, zeby nie bylo problemow? Chyba kablem bedzie najprosciej i X sam pobierze sobie wszystkie ustawienia? Jakbym kupil adapter Wi-Fi to musze sie liczyc z jakimis niespodziankami czy raczej podlaczenie bedzie bezproblemowe?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-12-19 10:11:02
Autor: Marcin Gardeła
X-live podlaczanie
Dysiek wrote:
Poniewaz nie chce mi chodzic jedna gra w koncu bede musial
podlaczyc Xa do neta. Mam Neostrade z Liveboxem. Jak to zrobic,
zeby nie bylo problemow?

Kablem.

Chyba kablem bedzie najprosciej i X sam
pobierze sobie wszystkie ustawienia?

Jeśli twój Livebox ma dhcp to xbox pobierze sobie wszystko sam, jeśli masz stałe IP to musisz wklepać osobiście IP, maskę, bramę i dnsy.

Jakbym kupil adapter Wi-Fi to
musze sie liczyc z jakimis niespodziankami czy raczej podlaczenie
bedzie bezproblemowe?

Raczej na Liveboxie unikałbym wifi bo on ma żenującej jakości to wifi, jak będziesz chciał grać w multi to możesz mieć problemy. Jeśli nie jesteś zmuszony nie trać kasy na adapter wifi.

--
Diobeu
VFR 800 '01

Data: 2010-12-19 10:19:51
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Jeśli twój Livebox ma dhcp to xbox pobierze sobie wszystko sam, jeśli masz stałe IP to musisz wklepać osobiście IP, maskę, bramę i dnsy.

Mysle, ze ma dhcp. Jesli nie, to skad wziac pozostale rzeczy (maske, dns, itd.) Czy w panelu konfiguracyjnym liveboxa musze otwierac jakies porty dla X-a? I czy aktualizacje sciagnie sobie automatycznie?

Dysiek

Data: 2010-12-19 10:41:31
Autor: Marcin Gardeła
X-live podlaczanie
Dysiek wrote:
Mysle, ze ma dhcp. Jesli nie, to skad wziac pozostale rzeczy
(maske, dns, itd.)

DNSy tepsy, podałbym ci ale musze iść na górę a mi się nie chce :)
Tak serio to skoro myślisz, że ma DHCP to ma DHCP ustawione, gdybyś sam ustawiał - pamiętałbyś.

Czy w panelu konfiguracyjnym liveboxa musze
otwierac jakies porty dla X-a? I czy aktualizacje sciagnie sobie
automatycznie?

Acha, no pewnie, zapomniałem:
UDP 88
UDP/TCP 3074
TCP 80
TCP 53
Tyle znalazłem na szybko, one się chyba kiedyś zmieniały, ja mam w każdym razie te przekierowane.
Aktualizacje oczywiście ściągną się automatycznie, jak tylko złapie sieć.

--
Diobeu
VFR 800 '01

Data: 2010-12-19 10:56:48
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
DNSy tepsy, podałbym ci ale musze iść na górę a mi się nie chce :)
Tak serio to skoro myślisz, że ma DHCP to ma DHCP ustawione, gdybyś sam ustawiał - pamiętałbyś.

Czytalem na necie, ze klocek ma jednka problemy z autmatycznym sciaganiem danych z liveboxa, wiec jakbys mogl sie kopnac to byloby fajnie :-) I te inne dane tez ;-)

Dziex.

Dysiek

Data: 2010-12-19 11:43:07
Autor: Marcin Gardeła
X-live podlaczanie
Dysiek wrote:
Czytalem na necie, ze klocek ma jednka problemy z autmatycznym
sciaganiem danych z liveboxa, wiec jakbys mogl sie kopnac to byloby
fajnie :-) I te inne dane tez ;-)

DNSy tepsy:
194.204.152.34
194.204.159.1
IP routera jest bramą domyślną, z reguły routery mają 192.168.1.1 ale ja zawsze zmieniam na 192.168.1.254. Po prostu tak kiedyś się przyzwyczaiłem i tak lubię :) 192.168.1.1 ma mój komputer bo to jest boss nad bossy i ma mieć 1. Maska podsieci 255.255.255.1.
IP wymyślasz z dostepnej puli, ja robię tak, że mój komp ma 192.168.1.1, inne kompy następne końcówki za wyjątkiem 3, którą dostaje stary xbox zawsze, 4 dostaje nowy xbox, mieszkam w dwurodzinnym domu, więc trochę się narobiło tych IP.
Pamiętaj, że w każdym komputerze musisz pozmieniać z "uzyskaj ip automatycznie" na "wprowadź ręcznie".

--
Diobeu
VFR 800 '01

Data: 2010-12-19 17:56:43
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Po odrobinie walki mi sie udalo. Klocek musi miec az tyle otwartych portow?

Dysiek

Data: 2010-12-20 12:16:05
Autor: doom3
X-live podlaczanie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ieldgf$gmn$1inews.gazeta.pl...
Po odrobinie walki mi sie udalo. Klocek musi miec az tyle otwartych portow?

Nie otwieraj zadnych, nie wiem po co komu otwieranie portow, to Ty bedziesz cos na nim hostowac czy jak ?
W sumie mozna by go wstawic poprostu do strefy DMZ routera (czyt. liveboxa) i po sprawie (o ile sie da bo liveboxa nie znam).

Zasadniczo jedyne do czego moze oprocz grania byly by wymagane porty lub wlasnie DMZ to chyba, jezeli ktos do Ciebie na tego xklocka dzowni, bo bez zadnego forwardowania i strefy dmz powines moc bez problemu grac w necie.

--
doom3

Data: 2010-12-20 15:55:45
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Nie otwieraj zadnych, nie wiem po co komu otwieranie portow, to Ty bedziesz cos na nim hostowac czy jak ?

Faktycznie, zamknalem porty i smiga.

Dysiek

Data: 2010-12-20 21:51:42
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Faktycznie, zamknalem porty i smiga.

Z tym, ze ogranicza mi sie NAT. Tzn klocek pisze, ze mam poziom umiarkowany i ze nie bede mogl dolaczyc sie do niektorych gier. Natomiast jak otworze porty to problem znika. O co kaman?

Dysiek

Data: 2010-12-20 22:23:40
Autor: Dysiek
X-live podlaczanie
Z tym, ze ogranicza mi sie NAT. Tzn klocek pisze, ze mam poziom umiarkowany i ze nie bede mogl dolaczyc sie do niektorych gier. Natomiast jak otworze porty to problem znika. O co kaman?

Na necie radza zeby otworzyc takie porty:
-3330 (UDP)
-3330 (TCP)
-3074 (UDP)
-3074 (TCP)
-88 (UDP)
-88 (TCP)
-53 (UDP)
-53 (TCP)
-80 (TCP)

Ja mam otwarte:
88 (UDP)
80 (TCP)
53 (TCP)
3074 (TCP/UDP)

Skoro przy testowaniu lacza na xie pisze, ze jest wszystko ok, to chyba nie musze dodawac nastepnych?

Dysiek

Data: 2010-12-21 10:12:56
Autor: Marcin Gardeła
X-live podlaczanie
Dysiek wrote:
Z tym, ze ogranicza mi sie NAT. Tzn klocek pisze, ze mam poziom
umiarkowany i ze nie bede mogl dolaczyc sie do niektorych gier.
Natomiast jak otworze porty to problem znika. O co kaman?

o to, że jak masz zamknięte to masz NAT ograniczony czy zamknięty, whateva, coś ci szkodzi otworzyć? Nie martw się, hakerzy ci się do xboxa nie włamią przez te porty. Chyba :)

--
Diobeu
VFR 800 '01

X-live podlaczanie