XII JJSP - Bieszczady, Bacówka pod Honem ?

Data: 2012-10-14 18:29:05
Autor: Roman
XII JJSP - Bieszczady, Bacówka pod Honem ?
W dniu 03-10-2012 13:56, Doczu pisze:
Witam.
W zwi±zku z faktem iż mamy już jesień, zbliża się czas na kolejne (XII ?) Jubileuszowe Jesienne Spotkanie Precla.
A ponieważ padały przy okazji poprzednich imprez, głosy że Doczu jeszcze nic nie organizował, zatem czuję się w obowi±zku podj±ć wyzwanie, zwłaszcza że nie widzę, by kto¶ tu się ogłaszał z chęci± zorganizowania tej imprezy :)
Jako miło¶nik Bieszczadów na miejsce zlotu wybrałem wła¶nie tamten rejon, a konkretnie Bacówkę Pod Honem w Cisnej.
Obiekt jest łatwo dostępny zarówno dla zmotoryzowanych jak i podróżuj±cych komunikacj± publiczn±. Posiada 46 miejsc noclegowych w pokojach 2,3,4 i 8 osobowych. Cennik http://www.podhonem.pl/?page_id=194 .
Pokoje umieszczone s± zarówno w samej bacówce (32 miejsca) jak i w budynku znajduj±cym się obok (14 miejsc) co z pewno¶ci± doceni± osoby, które nie przepadaj± za długimi nasiadówami, odpada więc problem przeszkadzania przybyłym turystom, którzy niekoniecznie s± zainteresowani przył±czeniem się.
Oprócz tego jest też sporo miejsca na glebie więc s±dzę, że nie będzie problemów z noclegiem :)
Z zaparkowaniem samochodów także. Przy samej bacówce jest kilka miejsc (do listopada może nawet będzie kilkana¶cie)
Obsługa jest miła, uczynna, elastyczna, tolerancyjna i bardzo pozytywnie nastawiona na nasze odwiedziny.
Jestem z nimi "po słowie" i już na wstępie mamy u nich jako grupa beczkę piwa.
Tyle je¶li chodzi o miejscówkę i obsługę.
Co do wyszynku, to je¶li mieliby¶my gotować jak±¶ potrawę zlotow±, to dobrze by było okre¶lić się już teraz, bo wówczas musiałbym dopytać, o mozliwo¶ć skorzystania z kuchni. Możemy też pewnie skorzystać z usług Obsługi i poprosić o przyrz±dzenie jakiej¶ potrawy zlotowej. Maj± ¶wietne pierogi domowej roboty (kilka rodzajów, w tym ze szpinakiem).
Teraz termin. My¶lę, że tradycyjnie druga połowa listopada będzie najdogodniejszym terminem dla większo¶ci, uwzględniaj±c ponadto terminarz przesłany na pocz±tku roku przez Inżyniera, proponuję 23-25.11.12
Proszę zatem osoby zainteresowane o wpisywanie się poniżej:
1.Doczu

Może jest możliwo¶ć przesunięcia terminu o tydzień w tył

Pozdrawiam Romek

Data: 2012-10-26 00:53:14
Autor: Doczu
XII JJSP - Bieszczady, BacĂłwka pod Honem ?
W dniu 2012-10-14 18:29, Roman pisze:

Może jest możliwość przesunięcia terminu o tydzień w tył
Pozdrawiam Romek
hmmm... wydawało mi się, że odpowiadałem na tego posta, ale nie widzę na preclu odpowiedzi, więc albo odpowiedziałem na priv, albo po prostu napisałem odpowiedź i nie wysłałem :(
Zatem pozwolę sobie jeszcze raz odpowiedzieć - wolałbym raczej nie dokonywać zmian terminowych z uwagi na fakt, że częśc osób jest już "po słowie" w pracy, czy też u współmałżonków i wiązałoby się to ze sporym zamieszaniem.

Co do kwestii potrawy zlotowej - ja wiem że najfajniej byłoby przygotować ją samodzielnie, ale wiem też jak realnie to czasami wygląda i tutaj raczej zdałbym się na kuchnię Gospodarzy.
Trudności są dwie - nie do końca sprecyzowana liczba uczestników, oraz brak osoby/osób które zajęłyby się przygotowywaniem potrawy zlotowej, a w zasadzie jej pilnowaniem. Rozumiem gdybyśmy jechali w miejscówkę, gdzie nie ma wyszynku, to sprawa jest prosta, ale tutaj nie dość że jest wyszynk, to i można wybrać coś dla mięsożerców oraz wegeterian, stąd to rozwiązanie uważam za sensowne.
Niezależnie od tego zaproponowano mi "bezpieczny" pod względem wyboru posiłek w postaci kremu z borowików, z groszkiem ptysiowym, oraz pieczenią z ziemniakami i surówką z buraków czerwonych w kwocie 20-25 zł, ale to też bez jakiejś spiny, bo zawsze jest możliwość skorzystania z innych potraw w menu. Przy wyborze zestawu obiadowego dobrze byłoby znać orientacyjną ilość chętnych (chociażby szacunkową) bo o ile taki bigos czy fasolka po bretońsku nie stanowią większego problemu z przygotowaniem i raczej zawsze są dostępne, o tyle w okresie zimowym, w bieszczadzkich schroniskach takie dania (borowiki, pieczeń) raczej słabo schodzą, a i trzeba zabezpieczyć odpowiednią ilość mięsiwa.
Ale trudno tu na preclu dyskutować z samym sobą jeśli prawie nikt z zainteresowanych się nie wypowiada w kwestiach kulinarnych ;)
Myślę, że do weekendu "niepodległościowego" możemy prowadzić dyskusję w tej materii - potem, gdyby udało się coś ustalić, przekazałbym nasze ewentualne życzenia Gospodarzom. Jesli nie ustalimy nic, to po prostu poproszę o zwiększenie asortymentu menu codziennego i po kłopocie.

W kwestii obecności na chwilę obecną poza tu wpisanymi chęć przybycia wyraziło jeszcze ok 12 - 15 osób więc myślę że całość należy szacować na ok 20 osób

--
Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

XII JJSP - Bieszczady, Bacówka pod Honem ?