XII. SWORAM czyli niezobowiązują ce zaproszenie na niewinną przej ażdżkę

Data: 2009-05-27 13:02:44
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązują ce zaproszenie na niewinną przej ażdżkę

Witam!:)

Z przyczyn technicznych zmuszony jestem powtórzyć wątek
w nowym miejscu i trochę nietypowo, za co z góry przepraszam
(jeśli to komuś... w czymś...;).

Piotr napisał:

szkoda, ze nie z centralnego;(
ale moze SWORAM sie rozszerzy... kiedys;]

gratuluje pomyslu,
uczestnikom zazdroszcze,
licze na relacje po,

pzdrw
Piotr

Dzięki Piotrze za odzew i wsparcie duchowe. Wierzę, że trasa będzie
ciekawa i udana. Sądzę też, że jakaś relacja z imprezki powstanie
i będzie udostępniona, a pomysł rzeczywiście znajdzie uczestników
i naśladowców.

Grzechu napisał:

Witam,
W ostatnia niedziele podazalem ta trasa na zamek Frydland. Odcinek
drogi od Starej Kamienicy do przejscia granicznego w Czerniawie jest
prawdziwym torem przeszkod. Polecam dolozyc pare km i pojechac przez
Gryfow Sl. Co do zamku: bardzo ciekawy i ladnie zachowany. Polecam.
Koszt zwiedzania 190,- Kc, parking 40,- Kc, czas zwiedzania ok 1,5h.

Dzięki za konkrety. Szczególnie istotna jest znajomość ewentualnych
kosztów, na co dobrze byłoby się przygotować wcześniej.

Co do jakości drogi - tę część znam. W 80% są to dobre choć wąskie
i kręte asfalty. Jest kilka wariantów przejazdu tej trasy - np. dla terenowych
opon proponuję spokojnie drogę przez Antoniów (za Chromcem), natomiast
szosowcy mają do pokonania świetną dróżkę z Chromca do Małej Kamienicy -
w sumie ta sama odległość. Spotykamy się i tak w Świeradowie :).
[punkt drugi - 12:30-13:00].

Pozdrowienia
grzechu
Junak M10
FZR 1000

W samym Frydlant też coś się dzieje :).
Cytuję za: http://www.mesto-frydlant.cz/

    FrĂ˝dlant a okolĂ­ na obrazech frĂ˝dlantskĂŠho malíře
    5.5.2009 - 30.5.2009
    VĂ˝stavnĂ­ síň frĂ˝dlantskĂŠ radnice v květnu 2009 hostĂ­ plĂĄtna znĂĄmĂŠho
    frĂ˝dlantskĂŠho vĂ˝tvarnĂ­ka Mirka Jiřičky. Expozice bude netypicky
    otevřena od ĂşterĂ˝ do soboty v 10 - 16 hodin, v termĂ­nu od 5.5.2009
    do 30.5.2009.

Albo:

    KĂĄcenĂ­ MĂĄje
    30.5.2009
    Začátek ve 20:00 hodin na nĂĄvsi. Po skĂĄcenĂ­ MĂĄjky akce pokračuje
    na fotbalovĂŠm hřiĹĄti pĂĄlenĂ­m ohně a zpěvem tĂĄborovĂ˝ch pĂ­sniček.

[nic nie kumam...;)]

Poniżej pozwole sobie powtórzyć komunikat - aby rzecz była w jednym miejscu.
-- -
Pod adresem  http://www.wirall.net/m/XII_SWORAM.jpg
znajduje się plan na sobotę (lub niedzielę gdyby w sobotę lało)
dla (nie)spokojnych motonitów z południowo-zachodniego zakątka kraju.
Proponowana trasa biegnie wokół Izerów, po polskiej i czeskiej stronie.
Drogi są bajkowe i zapewne dla wielu nie stanowią tajemnicy.
Szczególną atrakcją może być zamek Frydlant oraz - jak sądzę -
piękna trasa wśród lasów i gór, drogą 290 z Frydlant do Jakuszyc.
Z satelity w googlach wypatrzyłem też ciekawy obiekt na wschód
od Frydlant, przypominający tor motokrosowy - można by o niego
zahaczyć.
Szczegóły i miejsca postojów pozwoliłem sobie wskazać na kolejnych
obrazkach:
http://www.wirall.net/m/XII_1_piastow.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_2_swieradow.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_3_frydlant.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_3a_frydlant.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_3b_frydlant.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_4_sous.jpg
http://www.wirall.net/m/XII_5_jakuszyce.jpg

Rzecz nazywam "Swobodnym Rajdem Motocyklowym" z racji
uszanowania dla gustów i potrzeby nieskrępowanego decydowania
o swoich ścieżkach każdego z kierowników. Rajd nie ma żadnych
wymagań - niczego szczególnego również nie oferuje. Można się
do niego przyłączyć w dowolnym miejscu (temu służy rozpiska
godzinowa i postoje). Mile widziany będzie choć jeden motonita
znający ten szlak :).

Plan mówi o sobocie 30-go maja. Prognozy pogody na ten dzień są
jakieś dziwne. Gdyby więc aura była nieciekawa, rzecz odbędzie się
w niedzielę, 31-go maja.

Zapraszam

--
All
KLE500 (Klara)

Data: 2009-05-29 04:26:47
Autor: August
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę
On 27 Maj, 13:02, "All" <all.pr...@pan.not.pl> wrote:
Witam!:)

Plan mówi o sobocie 30-go maja. Prognozy pogody na ten dzień są
jakieś dziwne. Gdyby więc aura była nieciekawa, rzecz odbędzie się
w niedzielę, 31-go maja.

Najwyższy czas chyba podać namiary na siebie , imie, telefon ?

Który dzień wybrałeś ?

Jesli w sobote rano bedzie niemegaulewa we Wrocławiu to sprobuje
dolaczyc od startu.

pozdrav,
August tel. 603757594
[WROCŁAW] Suzuki DR800S BIG

Data: 2009-05-29 15:10:41
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę

"August" w news:0b587613-9855-4df2-bb21-8f4ed6b0c2d0g37g2000yqn.googlegroups.com...
/.../

Haj!

[...]

Jestem pełen uznania dla IMGW, który z tygodniowym wyprzedzeniem
przewidziało pogodę taką, jaka jest. Niestety. Dwie godziny temu nie tylko
lało ale i rzucało kilkumilimetrowym gradem. Nic nie wskazuje na to, że jutro
ma być lepiej, co przy temperaturze 10-12°C i pełnym zachmurzeniu,
nie zachęca do wypadu.

Pod poniższą linką mamy dobre (w sensie - trafne) prognozy pogody:
http://www.pogodynka.pl/miasto.php?miasto=Jelenia+G%F3ra

|| Wg stanu na dzień dzisiejszy - z jutrzejszego SWORAM trzeba zrezygnować. ||
|| Jutro wieczorem zdecydujemy, czy sens ma niedzielna wyprawa. ||

Jeśli i w niedzielę nie wypali - już zapraszam na następną sobotę - 6 czerwca.
Wprawdzie w tym dniu zdaje się będą jakieś uroczystości proeuropejskie,
niemniej pogodzić to się da.

Jesli w sobote rano bedzie niemegaulewa we Wrocławiu to sprobuje
dolaczyc od startu.

Bez względu na to czy spotkamy sie pojutrze, czy za tydzień,
będę starał się przygotowywać kolejne SWORAM w każdą sobotę.
Pominę 20 czerwca, gdyż to termin "zlotu bobrowego".
Kolejne zajęte, jakie widzę w okolicy, są w lipcu [HD w Karpaczu 4-go
i zlot w Szklarskiej Porębie 18-go]; "wolnych sobót" jest pod dostatkiem :).

pozdrav,
August tel. 603757594
[WROCŁAW] Suzuki DR800S BIG

pozdrawiam

All
KLE500 (Klara)
[po ostatniej przygodzie, z podwójnymi lusterkami ;)].

Data: 2009-05-30 21:59:59
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę

"All" w news:gvottp.1pk.1bellgrowl.host.eu...

/.../

[...]

Pogoda dzisiaj była fatalna - o jedenastej w miejscu spotkania
przykra mżawka i 10 stopni. Ale widziałem dwóch śmiałków
na wysokich enduro z kuframi... I jednego kursanta na prawo jazdy :).

Nie ma sensu się szlachtować - jutro ma być podobnie. Tym bardziej, ze
centrum niżu jest w Czechach a całość zdecydowanie krąży w miejscu.

Tak więc, oficjalnie przestawiam wyprawę juz teraz na 6 czerwca.
Reszta bez zmian - mapka i rozpiska pod adresem:

Data: 2009-06-01 22:15:24
Autor: All
[...]

Jak wiadomo, zdecydowanie nie było warunków ani w sobotę ani w niedzielę.
Jedziemy zatem w sobotę, 6 czerwca!!:)

Najwyższy czas chyba podać namiary na siebie , imie, telefon ?

Wespół z Helisą stworzyliśmy stronkę sieciową, która powinna ułatwić
komunikację w gronie zainteresowanych. Strona ma adres:

                            http://www.wirall.net/sworam

a ponieważ jest jeszcze ciepła i niedojrzała, ucieszę się z każdej uwagi.
Z pewną taką nieśmiałością odważyłem się wstawić tam tajny/poufny
słownik gwary motonitowej, za co z góry przepraszam ortodoksów :).
On również jest tworem niedoskonałym, więc ... śmiało proszę!!

Który dzień wybrałeś ?

Sobota, 6 czerwca, godzina 11:15 - 11:30 parking w Piastowie za J.G..

Jesli w sobote rano bedzie niemegaulewa we Wrocławiu to sprobuje
dolaczyc od startu.

Gorąco zapraszam, tym bardziej, że znamy już wiele atrakcji na trasie
(opis na http://www.wirall.net/sworam) i jestem przekonany, że wyprawa
będzie udana.

pozdrav,
August tel. 603757594
[WROCŁAW] Suzuki DR800S BIG

All
KLE500 (Klara)
Swobodny Rajd Motocyklowy - http://www.wirall.net/sworam

Data: 2009-06-02 00:51:53
Autor: tomistrz
On 1 Cze, 22:15, "All" <all.pr...@pan.not.pl> wrote:

słownik gwary motonitowej, za co z góry przepraszam ortodoksów :).
On również jest tworem niedoskonałym, więc ... śmiało proszę!!

czesc,
ze sie tak do slownika delikatnie przypier..
co ma k.. wspolnego jumanie z motocyklizmem ?
" juma, jumanie - kradzież "
IMO definicje dzwonu znajdziesz lepsza na grupie
pozdro

Data: 2009-06-02 15:07:28
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę

tomistrz w news:4ee9fdf5-cf52-40a3-a8ed-dd285b468ea7q2g2000vbr.googlegroups.com...

/.../
[...]

No i świetnie, że się przyp....  o to przecież chodzi :).
Nie uważam się za fachowca w dziedzinie gwar, a skompletowanie
tegoż słowniczka (czytaj: rozumienie p.s.r.) zajęło mi tak ze dwa lata
biernego czytania tutejszego zgromadzenia. I oczywiście działo się to
"przy okazji".

Hasło musiało się pojawić tutaj, w związku z jakimś perfidnym aktem
zaboru cudzego mienia... ;).
Pewnie masz rację - lepiej takich aktów nie prowokować złym słowem.
Wykreślam.

Gorąco zachęcam do przypiep... się z dowolnego powodu.
Wszystko jest do ustawienia.
No - prawie wszystko.

Jeśli zaś masz lepszą definicję dzwonu - bardzo proszę zapodaj!!
Wszystko, co zawiera rzeczony słownik, pochodzi z _tej_grupy_,
więc nie wiem, o jakiej lepszej definicji myślisz. Wal śmiało!

All
KLE500 (Klara)
XII SWORAM    6 czerwca 2009  (sobota)
http://www.wirall.net/sworam
[co tydzień nowa wyprawa, co tydzień skromna relacja] - (hehe, marzenie...)

Data: 2009-06-02 07:25:36
Autor: lildevil
On 2 Cze, 15:07, "All" <all.pr...@pan.not.pl> wrote:
tomistrz wnews:4ee9fdf5-cf52-40a3-a8ed-dd285b468ea7q2g2000vbr.googlegroups.com...

Gorąco zachęcam do przypiep... się z dowolnego powodu.
Wszystko jest do ustawienia.
No - prawie wszystko.

To ja sie przyczepie do "bielizny" z Twojego słownika. Zawsze
myślałem, ze to Triumph, a nie BMW.
No chyba, że się mylę.

Beast
Zielona Góra
Speed Triple 955i

Data: 2009-06-02 16:40:13
Autor: gildor
lildevil@o2.pl pisze:
[...]

2oo - dwa koła (motocykl, motorower), a nie dwusuw
4oooo - w życiu nie widziałem
katamaran - pojazd dwuśladowy a nie czterokołowy.

zamykanie opon - jazda po winklach (patrz winkle) z używaniem całej dolnej części opony,

dolnej? bocznej już bardziej. sugeruje - całej szerokości bieżnika.

Buza to hayabusa nie BMW
Buma to BMW
bielizna, gacie, stanik, stringi - to triumphy
a cebula to CB500 a nie CBF (chyba)
giees to GS500, a nie GSR i inne co tam masz.
gixer, to GSXR
brakuje jajka i czajnika z podstawowych. ale pewnie się tez pomyslisz.
nie widziałem też piadżijo, frezarki...

--
gildor
9'99

Data: 2009-06-02 16:49:30
Autor: Leszek Karlik
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaprosz enie na niewinną przejażdżkę
On Tue, 02 Jun 2009 16:40:13 +0200, gildor <gildor@nospam.gazeta.pl> wrote:

[...]
nie widziałem też piadżijo, frezarki...

Szlifierka, frezarka, wiertarka, co następne? Śrubokręt i żelazko? ;-)

Leslie (mało konstruktywny :-))
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-06-02 16:54:06
Autor: gildor
Leszek Karlik pisze:
On Tue, 02 Jun 2009 16:40:13 +0200, gildor <gildor@nospam.gazeta.pl> wrote:
[...]
nie widziałem też piadżijo, frezarki...

Szlifierka, frezarka, wiertarka, co następne?

tokarka. ale wiertarka i tokarka, to nie znam takich motocykli.

Śrubokręt i żelazko? ;-)

śrubokręt, to informatyk, a żelazko kto? może marketoid.

--
gildor
9'99

Data: 2009-06-02 21:12:52
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę

lildevil w news:3af3256d-8c4e-4910-b065-23af89636a66g1g2000yqh.googlegroups.com...
/.../

[...]

Dzięki za wszystkie uwagi - w imieniu czytających!!:)).
Wniosłem Twoje poprawki, jak też sugestie
Gildora, Leslie i Tomka Monstera.

Archiwaliów (jakichkolwiek) nie cierpię - życie jest tak piękne i dynamiczne,
że nie ma czasu na babranie się w historii (która jest tylko tym, co ktoś napisał :)).
[wiem, wiem - niektórzy tylko tym żyją].
I dlatego z pełnym zaufaniem nanoszę wszystko co jest tu proponowane i nie
oprotestowywane przez innych - taką formę uważam za najbardziej żywą
i adekwatną do współczesności. Inaczej mówiąc - póki co staram się
nie przeszkadzać i równocześnie nie nadwerężać. Dlatego proszę uprzejmie
o rozwinięcie haseł dla wielu oczywistych:

frezarka, czajnik, jajko, piadżjio....

oraz - o ile jest taka potrzeba - dalsze uzupełnienie zestawienia.

Data: 2009-06-02 22:01:43
Autor: gildor
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zapr oszenie na niewinną przejażdżkę
All pisze:
frezarka,

fazer

czajnik,

GSXF w wersji z prostokątną lampą (pierwsze wersje)

jajko,

GSXF w wersji zaokrąglonej (obecnej chyba ciągle)

piadżjio....

pominę :)

blady - honda fireblade

oraz - o ile jest taka potrzeba - dalsze uzupełnienie zestawienia.

np napisz chopper a nie czoper i słowa angielskie, pisz po angielsku.

--
- gildor
9'99

Data: 2009-06-03 12:26:25
Autor: Kuczu
gildor pisze:

GSXF w wersji zaokrąglonej (obecnej chyba ciągle)

nie. Wraz z B650 wszedl GSXF650. To calkiem inny motocykl niz jajo.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-06-03 12:42:31
Autor: gildor
Kuczu pisze:
gildor pisze:

GSXF w wersji zaokrąglonej (obecnej chyba ciągle)

nie. Wraz z B650 wszedl GSXF650. To calkiem inny motocykl niz jajo.

aha.

--
gildor
9'99

Data: 2009-06-03 16:12:37
Autor: All
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę

"gildor" w news:h040f4$6g8$1news.onet.pl...
i inni :)

.... a ileż to korzyści przy okazji :).
Dzięki panowie za poważne potraktowanie "aktualizacji" słowniczka.
Tak, tak - jestem pewien, że rzecz już była i gdzieś jest zapisana.
Powtórzę więc, że zbiór pochodzi z tutejszych rozmów z okresu, mniej
więcej, dwuletniego. Oznacza to, że są w nim hasła w miarę "żywe" - używki,
inaczej mówiąc. Nie oznacza to, ze zbiór jest zamknięty - wręcz przeciwnie -
i wielkie dzięki Kefir'u :), [wielkie dzięki Kefir'u], za bardzo poważne konsultacje,
uzupełnienia i rady. Arsenał słówek, jaki przytoczyłeś, jest przebogaty
i z pewnością gdzieś funkcjonuje. Pozwól jednak, że nie będę ich szukał
po sieci - jeśli pojawią się tutaj (i je zauważę) zostaną odnotowane.

Przy okazji - dodałem nieco obrazków trasy z lotu ptaka gugle :).
Zachęcam do rzucenia okiem, szczególnie na kilka zgrabnych winkielków,
jakie się tam, po czeskiej stronie rozpanoszyły.

Data: 2009-06-02 16:50:16
Autor: Monster
All pisze:

[...]

Baranek? nigdy nie słyszałem,lot... się często uzywa
beemer, bimber - motocykl BMW ->prędzej Beema,Buma,bawarka,Beata
kosa - podnóżek jednostronny motonga ->podstawka,stopka boczna, nogi się na tym nie trzyma!!

Najlepiej poszukaj w archiwum,niedawno cały słownik sie tutaj przewinął

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-06-03 09:41:29
Autor: Kefir
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę
Elou!
"All" <all.prune@pan.not.pl> wrote in message news:h01ju4.3c0.1bellgrowl.host.eu...

[...]

Niedoskonalym? Lamerskim ?

Amorki to nie lagi. Sa takze amory skretu.
BMW to raczej Buma
Busa - Hayabusa to takze (Suzuki) - jak przy Intruzie, Hayka, Haya. Warto przyjac jednolita forme opisow - raz jest w nawiasie, w innym miejscu juz nie.
Czopek - tak samo niebezpieczne moze byc uzycie doustne.
Dziewica: pierwsze slysze
Dzwon to wypadek w ktorym nastepuje zderzenie z przeszkoda lub innym pojazdem i nie ma nic wspolnego z gleba czy paciakiem. Gleba moze nastapic jako skutek dzwona.
Filmowcy - mozna dodac ze robia casting
Frezarka - Yamaha Fazer (jest jeszcze 600)
Garnek to takze beret.
Kosa to nie podstawka lecz nozka boczna (czyli nie "pod" a obok - logika)
Motong - takze koza, padaka, zelazo, sprzet
Plecaczek - nie generalizowalbym ze najczesciej kobitka
Czajnik, imbryk - Suzuki GSX-F 600/750 produkowane przed "jajkiem" (1989-1997)
DeeL - czy sa inne niz 1000 i 650? (napisales "np"), bywa nazywany Visromem, Wisztromem. Duzym i malym.
Gucio - mozna dodac Gutek, Moto z Gruzji
Jajo, jajko - GSX-F 600/750 nowszy od Imbryka (1998-> )
Trampek - przed 650 byla 600-tka
Viaderko - 1000 to bardziej Viadro, chocby z racji pojemnosci i gabarytow

Brakuje mi tez kilku, dosc podstawowych, pojec: klamka, kiera, klipon (clip-on) lycha, szafa, budzik, odciecie, szima (shimmy), ogien, swieczka, dyfer, kardan. zablokowany(blokada) kastrowany, laczek, palenie lacza, stoppie, guma, zawiecha, kicstarter, kopniak, kopajka, kraszppady, gmole, EKG motocyklisty(a'proops pampersa), hajsajd (high-ide) lowsajd (low-side),zdrapki, wacha, przecinak, sport, UJM, lama
Takze obiegowych nazw motocykli malutko: Eta, Etka, Czeska, aneuro , Paneuroplan, , Szedola, Iks, Erlan, pompa do gnojowki, Kawa, Duc, Dukat, Suka, Yama, Harry, Harusnia, Sporciak....
Generalnie, poguglalbym nieco gdyz moze sie okazac ze wykonales kawal dobrej, juz dawno wykonanej roboty. Kiedys np podobny twor,w bardziej rozbudowanej formie,istnial u MouMaxa (webring riders.pl). Nie wiem czy zniknal.
Widac ze czytasz grupe od niedawna i jestes dosc odwazny, powtorze sie, nieco poguglaj. Szacunek za checi i zmysl badacza. Zycze postepow.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & wierny Traktor XT660X

Data: 2009-06-03 12:03:14
Autor: gildor
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zapr oszenie na niewinną przejażdżkę
Kefir pisze:
pompa do gnojowki,

a co to?

--
gildor
9'99

Data: 2009-06-03 12:12:51
Autor: Kefir
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zaproszenie na niewinną przejażdżkę
Elou!
"gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h05hp2$jmi$1news.onet.pl...
Kefir pisze:
pompa do gnojowki,

a co to?

Spytaj Amila lub Szauka ;)
*onda CX500

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & wierny Traktor XT660X

Data: 2009-06-03 12:24:41
Autor: Kuczu
XII. SWORAM czyli niezobowiązujące zapr oszenie na niewinną przejażdżkę
Kefir pisze:

*onda CX500

CX 500/650 skoro juz sie czepiamy :)