XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]

Data: 2012-06-06 02:32:05
Autor: Barnaba
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
Witam,

Zanabylem ostatnio przecudowna Yamahe XS 400 z '79 roku (SOHC). Zanim jednak sie zabiore za gruntowny serwis, musze ja dowiezc do Stolycy z okolic Plonska. Jako ze nie mam haka, a nie bede wypozyczal specjalnie samochodu na 70km jazdy, postanowilem sprzeta przewiezc na kolach. No i tutej zaczol sie problem. Objawy sa takie: na zimno odpala sprawnie i pracuje rowno. Po nagrzaniu motura (ok 3-4 minuty jazdy) zaczyna tracic moc. Pracuje rowno, ale slabnie, po czym troche sie dlawi, dwa - trzy razy na minute piardnie i szarpnie, ale dalej jedzie, moc spada liniowo w dol, po czym gasnie. Jak ostygnie to cykl da sie powtorzyc i tym sposobem mozna przejechac 5km :) Jeszcze jest kwestia jednej dziwnej rurki. Pomiedzy dwoma wlotami powietrza do gaznikow jest jakas rura wyrownawcza cisnienia powietrza. Od tej rury wyrownawczej (pomiedzy dwoma gaznikami) odchodzi mniejsza rurka do dolnej czesci silnika (skrzynia? sprzeglo?) W trakcie jazdy odczepila sie od strony wlotow powietrza do gaznika i niezle sie z niej dymilo. Dodam ze w manualu, na schemacie nie ma tej rurki.  Nie chcialbym zajechac dziadka, a wiec prosze o pomoc. Gdzie szukac przyczyny i na czym sie skupic? Czy jest szansa zrobic nim 70km zeby nie zajechac silnika, dokonujac jakichs zabiegow, korzystajac z klasycznych narzedzi, bez udzialu mechanika? Na co zwrocic uwage? Zaplon, iskra, kable, ukl. paliwowy? Czy moze jakas glebsza usterka wewnatrz silnika? Ryzykowac zabawe czy odpuscic i zajac sie nim juz w garazu? A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie Plonsk - Wawa (Bialoleka)? :)

--
Pozdrawiam,
Barnaba

--
Nie wysłano z czytnika Sikacz.pl

Data: 2012-06-06 11:52:29
Autor: AZ
On 06/06/2012 11:32 AM, Barnaba wrote:

> [...]
> sie od strony wlotow powietrza do gaznika i niezle sie z niej dymilo. Dodam ze w manualu, na

Pierwsze rzecz, po takim zga¶nięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosn±ć odpowietrzenie zbiornika. A najlepiej spróbuj jazdy z otwartym korkiem. Ta rurka to pewno odma, albo jaki¶ eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady maj± różne cuda w tej kwestii).

> [...]
sie nim juz w garazu? A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie

Jak wyżej, standardowo to trzebaby przejrzeć zbiornik, kranik, gaĽniki, ¶wiece, kable. Głębsza usterka raczej nie. Pomógłbym ale nie mam haka ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-06 12:43:35
Autor: Kuczu
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
W dniu 2012-06-06 11:52, AZ pisze:

Pierwsze rzecz, po takim zgaśnięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj
syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosnąć odpowietrzenie zbiornika. A
najlepiej sprĂłbuj jazdy z otwartym korkiem.

tak. Jesli to jednak nie zbiornik to trzeba bedzie zajrzec do zaplonu. W XS znajduje sie klasyczny aparat mechaniczny umiejscowiony pod klapka na glowicy, na koncu walka rozrzadu.

Ta rurka to pewno odma, albo
jakiś eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady mają różne
cuda w tej kwestii).

Bo to jest odma.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-06 13:20:35
Autor: Piotr Rezmer
Barnaba pisze:
A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie Plonsk - Wawa (Bialoleka)? :)

Jak mi żona nie zabierze samochodu, to mógłbym jutro wypożyczyć przyczepkę i przejechać się do Płońska.

W razie czego, wal na priva.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-06-06 04:33:47
Autor: piotrek.franczak
W dniu ¶roda, 6 czerwca 2012 13:20:35 UTC+2 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
Jak mi żona nie zabierze samochodu, to mógłbym jutro wypożyczyć przyczepkę i przejechać się do Płońska.

Kurde blaszka, dzieki wszystkim za szybki odzew.

Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki. Rzeczywiscie objawy moga wygladac na brak paliwa. Sprawdze. Jak zaplon to chyba nic na miejscu nie zrobie, poza obstukaniem mlotkiem aparatu zaplonowego :)

Piotrze, dzieki, odezwe sie niedlugo na priva.

Data: 2012-06-06 14:07:19
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-06 13:33, piotrek.franczak@gmail.com pisze:

Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki.

A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

Data: 2012-06-06 05:15:02
Autor: piotrek.franczak
W dniu ¶roda, 6 czerwca 2012 14:07:19 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
W dniu 2012-06-06 13:33, Barnaba pisze:

> Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki.

A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

Wlasnie nie pamietam, czy byl to tylko taki konwekcyjny dymek, czy raczej dym wydobywajacy sie pod cisnieniem. Raczej to pierwsze, ale dosyc sporo go bylo. Czy pierscienie dalyby taki efekt, ze moc spadalaby wraz ze wzrostem temperatury silnika? Raczej temperatura powinna uszczelnic :) Po odpaleniu pracuje rowno i spokojnie rozpedza sie do ponad 100kmh. Dodam ze ta odma czy wsadzona we wloty powietrza czy tez wypuszczona w atmosfere - nie zmieniala efektu. --
Pozdrawiam, Barnaba

Data: 2012-06-06 14:20:38
Autor: Piotr Rezmer
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
piotrek.franczak@gmail.com pisze:
..

[...]

Kiedy¶ jechałem z koleg± u którego były podobne objawy (ale w wolniejszym tempie). Maszyna z czasem traciła moc. Przyczyn± były luzuj±ce się ¶ruby trzymaj±ce głowicę silnika. W efekcie pojawiły się przedmuchy na uszczelce głowicy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-06-06 14:11:27
Autor: AZ
On 06/06/2012 02:07 PM, Kuczu wrote:
Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki.

A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze
przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

Pewno tak, skoro sprzęt z 79 roku. Chociaż to chyba nie powinno wpływać na gaśnięcie? Po rozgrzaniu przedmuchy powinny być mniejsze więc do dolotu powinno być pchane mniej spalin niż przy zimnym.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-06 15:04:59
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-06 14:11, AZ pisze:
[...]

Ale ja pytalem o odme tak sobie, bez zwiazku z gasnieciem.

Data: 2012-06-06 16:42:57
Autor: masti
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
Dnia pięknego Wed, 06 Jun 2012 02:32:05 -0700 osobnik zwany Barnaba
wystukał:

[...]

miałem taki objaw przy zatarciu zaworów :(

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]