XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]

Data: 2012-06-06 11:52:29
Autor: AZ
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
On 06/06/2012 11:32 AM, Barnaba wrote:

Objawy sa takie: na zimno odpala sprawnie i pracuje rowno. Po nagrzaniu motura (ok 3-4 minuty jazdy)
zaczyna tracic moc. Pracuje rowno, ale slabnie, po czym troche sie dlawi, dwa - trzy razy na minute
> piardnie i szarpnie, ale dalej jedzie, moc spada liniowo w dol, po czym gasnie. Jak ostygnie to
> cykl da sie powtorzyc i tym sposobem mozna przejechac 5km :)
Jeszcze jest kwestia jednej dziwnej rurki. Pomiedzy dwoma wlotami powietrza do gaznikow jest
jakas rura wyrownawcza cisnienia powietrza. Od tej rury wyrownawczej (pomiedzy dwoma gaznikami)
> odchodzi mniejsza rurka do dolnej czesci silnika (skrzynia? sprzeglo?) W trakcie jazdy odczepila
> sie od strony wlotow powietrza do gaznika i niezle sie z niej dymilo. Dodam ze w manualu, na
> schemacie nie ma tej rurki.

Pierwsze rzecz, po takim zga¶nięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosn±ć odpowietrzenie zbiornika. A najlepiej spróbuj jazdy z otwartym korkiem. Ta rurka to pewno odma, albo jaki¶ eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady maj± różne cuda w tej kwestii).

Nie chcialbym zajechac dziadka, a wiec prosze o pomoc. Gdzie szukac przyczyny i na czym sie skupic?
Czy jest szansa zrobic nim 70km zeby nie zajechac silnika, dokonujac jakichs zabiegow, korzystajac
> z klasycznych narzedzi, bez udzialu mechanika? Na co zwrocic uwage? Zaplon, iskra, kable, ukl.
paliwowy? Czy moze jakas glebsza usterka wewnatrz silnika? Ryzykowac zabawe czy odpuscic i zajac
sie nim juz w garazu? A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie
> Plonsk - Wawa (Bialoleka)? :)

Jak wyżej, standardowo to trzebaby przejrzeć zbiornik, kranik, gaĽniki, ¶wiece, kable. Głębsza usterka raczej nie. Pomógłbym ale nie mam haka ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-06 12:43:35
Autor: Kuczu
XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
W dniu 2012-06-06 11:52, AZ pisze:

Pierwsze rzecz, po takim zgaśnięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj
syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosnąć odpowietrzenie zbiornika. A
najlepiej sprĂłbuj jazdy z otwartym korkiem.

tak. Jesli to jednak nie zbiornik to trzeba bedzie zajrzec do zaplonu. W XS znajduje sie klasyczny aparat mechaniczny umiejscowiony pod klapka na glowicy, na koncu walka rozrzadu.

Ta rurka to pewno odma, albo
jakiś eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady mają różne
cuda w tej kwestii).

Bo to jest odma.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]