XVIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2012-09-30 09:08:29
Autor: abc
XVIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > XVIII Niedziela po Zesłaniu
Ducha Świętego

Na XVIII Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św.Mateusza, Mt 9, 1-8 :

"On wsiadł do łodzi, przeprawił się z powrotem i przyszedł do swego miasta.
I oto przynieśli Mu paralityka, leżącego na łożu. Jezus, widząc ich wiarę,
rzekł do paralityka: Ufaj, synu! Odpuszczają ci się twoje grzechy.

Na to pomyśleli sobie niektórzy z uczonych w Piśmie: On bluźni.

A Jezus, znając ich myśli, rzekł: Dlaczego złe myśli nurtują w waszych
sercach? Cóż bowiem jest łatwiej powiedzieć: Odpuszczają ci się twoje
grzechy, czy też powiedzieć: Wstań i chodź!

Otóż żebyście wiedzieli, iż Syn Człowieczy ma na ziemi władzę odpuszczania
grzechów - rzekł do paralityka: Wstań, weź swoje łoże i idź do domu! On
wstał i poszedł do domu.

A tłumy ogarnął lęk na ten widok, i wielbiły Boga, który takiej mocy
udzielił ludziom."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

Data: 2012-09-30 09:10:38
Autor: abc
XVIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Introit na XVIII Niedziele po Zesłaniu Ducha Swietego mozna wysluchac tu
http://www.youtube.com/watch?v=-eud9WCEvYA

Tekst:

Da pacem, Domine, sustinentibus te, ut prophete tui fideles inveniantur :
exaudi preces servi tui, et plebis tuae Israel.

 Laetatus sum in his, quae dicta sunt mi-hi : in domum Domini ibimus.

Gloria Patri...

Da pacem...

czyli

Użycz pokoju, Panie, tym, którzy od Ciebie czekają pomocy, aby się ziściły
proroków Twoich obietnice. Wysłuchaj prośby Twojego sługi oraz wiernego ludu
Izraela.

Uradowałem się, gdy mi powiedziano: Pójdziemy do domu Pańskiego.

Chwała Ojcu...

Użycz pokoju...

XVIII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]