XXI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2013-10-13 09:50:33
Autor: abc
XXI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > XXI Niedziela po Zesłaniu
Ducha Świętego

Na XXI Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św.Mateusza, Mt 18, 23-35

"Dlatego podobne jest królestwo niebieskie do króla, który chciał rozliczyć
się ze swymi sługami. Gdy zaczął się rozliczać, przyprowadzono mu jednego,
który mu był winien dziesięć tysięcy talentów.

Ponieważ nie miał z czego ich oddać, pan kazał sprzedać go razem z żoną,
dziećmi i całym jego mieniem, aby tak dług odzyskać. Wtedy sługa upadł przed
nim i prosił go: Panie, miej cierpliwość nade mną, a wszystko ci oddam. Pan
ulitował się nad tym sługą, uwolnił go i dług mu darował.

Lecz gdy sługa ów wyszedł, spotkał jednego ze współsług, który mu był winien
sto denarów. Chwycił go i zaczął dusić, mówiąc: Oddaj, coś winien! Jego
współsługa upadł przed nim i prosił go: Miej cierpliwość nade mną, a oddam
tobie. On jednak nie chciał, lecz poszedł i wtrącił go do więzienia, dopóki
nie odda długu.

Współsłudzy jego widząc, co się działo, bardzo się zasmucili. Poszli i
opowiedzieli swemu panu wszystko, co zaszło.Wtedy pan jego wezwał go przed
siebie i rzekł mu: Sługo niegodziwy! Darowałem ci cały ten dług, ponieważ
mnie prosiłeś. Czyż więc i ty nie powinieneś był ulitować się nad swoim
współsługą, jak ja ulitowałem się nad tobą?

I uniesiony gniewem pan jego kazał wydać go katom, dopóki mu całego długu
nie odda. Podobnie uczyni wam Ojciec mój niebieski, jeżeli każdy z was nie
przebaczy z serca swemu bratu."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

XXI Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]