XXII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2013-10-20 09:33:35
Autor: abc
XXII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > XXII Niedziela po Zesłaniu
Ducha Świętego

Na XXII Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św.Mateusza, Mt 22, 15-21 :

"Wtedy faryzeusze odeszli i naradzali się, jak by podchwycić Go w mowie.
Posłali więc do Niego swych uczniów razem ze zwolennikami Heroda, aby Mu
powiedzieli: Nauczycielu, wiemy, że jesteś prawdomówny i drogi Bożej w
prawdzie nauczasz. Na nikim Ci też nie zależy, bo nie oglądasz się na osobę
ludzką. Powiedz nam więc, jak Ci się zdaje? Czy wolno płacić podatek
Cezarowi, czy nie?

Jezus przejrzał ich przewrotność i rzekł: Czemu Mnie wystawiacie na próbę,
obłudnicy? Pokażcie Mi monetę podatkową! Przynieśli Mu denara. On ich
zapytał: Czyj jest ten obraz i napis? Odpowiedzieli: Cezara. Wówczas rzekł
do nich: Oddajcie więc Cezarowi to, co należy do Cezara, a Bogu to, co
należy do Boga."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

XXII Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]